Gezondheid alle pijlers

Verschrikkelijke katers na 2 biertjes

11-07-2011 17:00 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem en ik weet niet wat er aan de hand is.

Sinds een half jaartje kan ik niet meer tegen alcohol,

na 1 a 2 biertjes of wijntjes heb ik de volgende dag verschrikkelijke hoofdpijn + overgeven/ misselijk. Ik heb altijd al wel een beetje last gehad van katers (ook ben ik gevoelig voor hoofdpijn) maar dat ik nu zelfs niet meer 1 a 2 biertjes kan drinken op het terras maakt mij wel zorgen. Ik ben al bij de huisarts geweest, en het enige wat zij zegt is: je bent gewoon erg gevoelig.

Maar ik vind het zorgwekkend, aangezien de 'katers' voelen als migraine, ik kan de hele dag niks anders dan op bed liggen, wachten tot het overgaat.

Ik heb trouwens alles al geprobeerd: water drinken, asprientjes nemen enz enz enz... Niets helpt.

Mijn moeder denkt dat ik allergisch ben, maar als ik alcohol allergie google, krijg ik hele andere symptomen.

Herkennen jullie dit probleem?
Ik had dit ook, maar toen was ik zwanger. Heb het al eens eerder gehad toen ik een jaar of 16 was, ik had toen een schildklierprobleem. Maarja als je verder nergens last van hebt, lijkt dat me sterk.
Eet je wel goed?

Drink je ook wat anders tussendoor?
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Nee. Maar het zou voor mij een reden zijn niet meer te drinken.
Heb je medicijnen waarmee het niet samengaat, misschien?

Ik zou niet meer drinken. Wat is de waarde van die paar drankjes als je erna zo beroerd bent?
Ik drink hierdoor ook niet meer/ amper. Maar ik wil toch wel af en toe op een terrasje van een drankje kunnen genieten, zonder te denken : shit morgen lig ik weer de hele dag in bed.

Ik eet ook goed, en drink ook tussendoor.

Een schildklierprobleem? Wat voor symptomen had jij dan ?
Nee ook geen medicijnen..
Mijn ex heeft precies hetzelfde probleem. Het kan zijn dat je een alcohol allergie opgebouwd hebt. Heel stom, maar bestaat dus echt.
Gewoon alleen al het feit dat je lichaam ineens anders reageerd is gewoon rede tot zorgen. Of je nou wel of geen biertje lust. Laat je leverwaarden nakijken, je schildklier en je bloed.

Probeer anders een kambucha kuurtje, dat helpt vaak erg goed tegen vette levers of andere "verstoppingen".. maar ik zou wel even aandringen bij de arts dat je je zorgen maakt over je gezondheid, want een lichaam veranderd niet zomaar.
Ik heb dat gehad toen ik 18 was. Belandde niet veel later in het ziekenhuis met ernstige leverklachten ( niet door alcohol overigens). Nu wil ik je niet bang maken, maar laat de alcohol staan totdat je zeker weet wat er aan de hand is. Sla dit soort signalen van je lichaam niet in de wind!
quote:fransoise schreef op 11 juli 2011 @ 17:08:

Gewoon alleen al het feit dat je lichaam ineens anders reageerd is gewoon rede tot zorgen. Of je nou wel of geen biertje lust. Laat je leverwaarden nakijken, je schildklier en je bloed.

Probeer anders een kambucha kuurtje, dat helpt vaak erg goed tegen vette levers of andere "verstoppingen".. maar ik zou wel even aandringen bij de arts dat je je zorgen maakt over je gezondheid, want een lichaam veranderd niet zomaar.Is het Komboecha ? (ben het gelijk gaan googlen) ! Inderdaad dat dacht ik dus ook, en ben gelijk naar de huisarts gegaan. Vond het al een beetje vreemd dat ze alleen zei dat ik gevoelig was voor hoofdpijn.
quote:xinsha schreef op 11 juli 2011 @ 17:11:

Ik heb dat gehad toen ik 18 was. Belandde niet veel later in het ziekenhuis met ernstige leverklachten ( niet door alcohol overigens). Nu wil ik je niet bang maken, maar laat de alcohol staan totdat je zeker weet wat er aan de hand is. Sla dit soort signalen van je lichaam niet in de wind!Dankjewel, ga ik zeker doen! Je laat me toch wel een beetje schrikken ;)
Ik had op een gegeven moment precies hetzelfde. Als ik nu een keer drink neem ik vodka (met cola), en dat gaat wel goed

Dit komt waarschijnlijk omdat hier veel minder toevoegingen inzitten (puurdere drank dus). Ik heb net als jij ook nogal een gevoelig hoofd. veel hoofdpijn en migraine. Maar met vodka gaat het goed, dus sinds ik dit weet geen bier en wijn meer voor mij.

1 keer per jaar kom ik in de verleiding, en dan is het meteen weer mis. Jammer, want een wijntje bij lekker eten is wel fijn, maar de gevolgen van een half glas wijn zijn het echt niet waard voor mij.
Ik had het ook. Bij bier was het het ergste: Na één biertje moest ik al overgeven. Terwijl ik daarvoor redelijk kon innemen. Wijn ging iets beter, en sterke drank had ik veel minder last van.

Bij mij bleek mijn schildklier te langzaam te werken. Ik heb deze 'alcoholintolerantie' nooit als officieel symptoom gelezen. Maar ik vind het wel opvallend dat estherw het ook had...En het ging weer beter toen ik goed ingesteld was op de medicijnen.
Ik kon me ook al niet voorstellen dat je het met zulke katers elke dag op een zuipen zou zetten

Ik heb getwijfeld of ik mijn post zou plaatsen. Heb gekozen om het wel te doen, omdat ik ermee aan wilde tonen dat klachten van deze aard in heel sommige gevallen toch iets naars kunnen betekenen en dat je ze om die reden niet moet laten verslonzen. Daartegenover staat dat als dit het enige is waar je nu last van hebt, je niet halsoverkop naar de SEH hoeft te rennen, maar hou het goed in de gaten en laat je bloed eens nakijken bij de HA.

Ik had overigens los van de alcohol die bijzonder slecht viel nog een reeks aan andere klachten, dus ben wrs geen voorbeeld voor je.
heb je het alleen bij bier?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Heb ik ook gehad; ik had Pheiffer.
Alles al geprobeerd? Maar ik las niet, dat je géén alcohol meer drinkt? Dat is toch het eenvoudigste??? Het leven is ook leuk zonder alcohol hoor!!!!

Ik verdraag geen alcohol meer door medicijnen, het gaat niet samen.

Dan maar niet, ik mis het ook niet echt!
Carenza, is dat niet wat makkelijk gezegd? Natuurlijk kan ze ook niet drinken, maar het is toch raar dat je er ineens zo sterk op reageert? Het is niet normaal om na zo weinig biertjes zo ziek te worden tenslotte... er kan maar zo iets aan de hand zijn.
Heb je dat ook bij wijn?
Ja ik heb het bij wijn, bier en alle andere soorten drankjes.

En idd een beetje makkelijk gezegd om niet meer te drinken. Natuurlijk drink ik nu niet meer, maar ik vind een biertje of wijntje gewoon lekker, zoals jij misschien cola lekker vindt ;)..

Overigens ben ik niet gelijk beroerd, maar pas de dag erna.

Morgen maak ik weer een afspraak bij de huisarts, ben zeer benieuwd wat zij gaat zeggen...
Als je het als probleem bestempeld dan zou ik naar de AA gaan ipv hier te posten!

Oplossing geen alcohol drinken. Goh was alles maar zo simpel.

*Drinkt al een jaar of 6 geen druppel meer om precies die reden, en eerlijk ik mis echt niets, heerlijk fit wakker worden en mijn vrienden hebben altijd een BOB *
Medisch gezien misschien je leverwaarden laten testen. Dat kan een oorzaak zijn.
Gewoon niet meer drinken, of je blijft wel af en toe drinken en dat je weet dat dit de consequentie is.

Een terrasje pikken kan ook gezellig zijn met cola of ice-tea ofzo.
Niet drinken is inderdaad een oplossing voor het probleem wat TO beschrijft, maar ik geloof niet dat dat is waar ze om vraagt. Ansich is er natuurlijk veel te zeggen voor het consuminderen van alcohol, maar ik denk dat TO eerder op zoek is naar de oorzaak van het probleem dan naar de oplossing.

Ik denk dat we je hier de oplossing niet kunnen geven anders dan dat je mss even uit moet zoeken of je geen allergie/intolerantie/afwijkend bloedbeeld hebt. En ik denk dat een huisarts een eerste goede stap is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven