Gezondheid alle pijlers

Vocht vasthouden

30-03-2019 15:31 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, ik houd behoorlijk wat vocht vast. En dan vooral plaatselijk. Ik heb bijvoorbeeld mijn arm gebroken een paar jaar geleden. Mijn arm is echt een stuk dikker nu. En het is niet mijn 'voorkeursarm'; ik ben rechts maar het gaat om mijn linker arm. Bij mijn elleboog heb ik echt een vochtbult zitten.
Zelfde bij mijn rechter been. Ca. 6 jaar geleden een smak gemaakt en aan de binnenzijde van m'n onderbeen, vlak onder m'n knie zit nog steeds een soort vochtbel. Ik heb er geen last van maar vind het niet fraai.

Is er een mogelijkheid om dat bijvoorbeeld middels massage te verhelpen? Ik hoor graag van jullie.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Er bestaat zoiets als manuele lymfedrainage.
winkelfanaat schreef:
30-03-2019 15:33
Er bestaat zoiets als manuele lymfedrainage.
Dit. En daarvoor moet je bij een huidtherapeut zijn.
Al naar de dokter geweest trouwens?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Oké, daar ga ik eens op Googlen.
Nee nog niet voor bij een dokter geweest. Ik heb er verder ook geen last van.
je houdt geen vocht vast maar je hebt zwelling in je gewrichten dat is echt iets anders
Ik zou er eerst maar eens mee naar de dokter gaan. Ik heb oedeem door vocht gehad,is nu voor het grootste deel weer verdwenen maar het had wel een oorzaak.
Zwellingen bestaan uit vocht. Zwelling in gewrichten geeft vaak pijnklachten, warm gevoel, pijn bij bewegen. TO heeft er geen pijn aan zegt ze, wellicht heeft ze toch iets aan lymfedrainage omdat dit een oude klacht is en niet een accuut iets.
Ik had er ook geen last en pijn van . Ga voor de zekerheid gewoon even naar de huisarts. Die kan je ook zeggen wat je eraan kunt doen.
Ik heb inderdaad geen pijnklachten en het zit ook niet op het gewricht zelf maar er onder (onder mijn knie) of er boven (boven mijn elleboog).
Ik heb gegoogled op oedeem en oedeem massage en dat klinkt als iets dat misschien wel kan helpen. Bedankt voor de tip!
Als ik naar de huisarts moet dan neem ik dit in ieder geval mee. Moet zij er ook maar eens naar kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven