Vriend heeft longkanker
zaterdag 9 februari 2019 om 11:58
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken.
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.
Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen
Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken.

Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.
Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen

woensdag 17 juli 2019 om 07:51
Ach lieve Pink,ook hier tranen van je verhaal.Ik weet gewoon even niet wat ik zeggen moet..ik hoop dat je man een rustige nacht heeft gehad en jij ook nog wat hebt kunnen rusten.
Wat vind ik het verschrikkelijk dat jij straks door moet zonder jouw lief,zoals jij hier schrijft over jullie weet ik bijna zeker dat hij jouw liefde voelt en jouw woorden nog kan horen.
Ik denk aan je en hoop dat je wat kracht haalt uit alle berichten hier van iedereen die met je meeleest en meeleeft.
Sterkte lieve Pink,ook voor jouw naasten
Wat vind ik het verschrikkelijk dat jij straks door moet zonder jouw lief,zoals jij hier schrijft over jullie weet ik bijna zeker dat hij jouw liefde voelt en jouw woorden nog kan horen.
Ik denk aan je en hoop dat je wat kracht haalt uit alle berichten hier van iedereen die met je meeleest en meeleeft.
Sterkte lieve Pink,ook voor jouw naasten

woensdag 17 juli 2019 om 09:24
Ach zo mooiPinkWombat schreef: ↑16-07-2019 23:45
Saintjeisanoniem, ik heb vandaag gelijk je tip opgevolgd. Ik heb nadat ik dit nieuws te horen kreeg eerst keihard gehuild bij mijn man. Ik dacht dat hij daar niets van meekreeg, maar weetje wat hij deed? Hij pakte zijn kussen en legde dat op zijn schoot, ik vroeg wat hij deed. Hij zei: dit is voor jou. Ik vroeg: hoezo dan? Hij zei: dan kan je erbij komen liggen.
Dus ik ben bij hem komen zitten, met mijn hoofd op het kussen, en hij zei: wat een jankerd ben je toch. Ondanks al deze ellende kreeg ik hier toch een klein glimlachje van. Hij wreef toen met zijn vinger over mijn voorhoofd, en jeetje wat waardevol deze kleine aanraking.Daarna hebben we elkaar een kus gegeven.
Ik heb zijn hand een aantal x vastgepakt vanavond, soms duwde hij mijn hand weg, en soms wreef hij met zijn duim over mijn hand en kneep hij in mijn hand. En 1 keer bracht hij mijn hand direct naar zijn mond en kreeg ik 3 kusjes op mijn hand. Mijn hart smolt toen echt even van liefde.![]()

woensdag 17 juli 2019 om 09:35
Kippenvel over mijn hele lijf en tranen in mijn ogen. Van het slechte nieuws wat je te horen hebt gekregen, maar ook van de liefde die jouw man nog aan je toont.
Het enige wat ik wil zeggen is heel, heel veel sterkte. Kruip bij hem en zeg wat je nog zeggen wilt. Je weet nooit wat hij nog meekrijgt. Nu kan het nog.
Liefs
Het enige wat ik wil zeggen is heel, heel veel sterkte. Kruip bij hem en zeg wat je nog zeggen wilt. Je weet nooit wat hij nog meekrijgt. Nu kan het nog.
Liefs