Vriend heeft longkanker
zaterdag 9 februari 2019 om 11:58
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken.
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.
Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen
Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken.

Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.
Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen

woensdag 17 juli 2019 om 00:02
Ik heb met tranen in mijn ogen je laatste bericht gelezen.
Als je nog iets wilt zeggen tegen hem, zeg het. Niemand weet wat hij nog wel en niet mee krijgt. Wat ontzettend fijn dat je nog wat tedere momenten met hem hebt gehad.
Veel kracht toegewenst
Als je nog iets wilt zeggen tegen hem, zeg het. Niemand weet wat hij nog wel en niet mee krijgt. Wat ontzettend fijn dat je nog wat tedere momenten met hem hebt gehad.
Veel kracht toegewenst

leergierig wijzigde dit bericht op 17-07-2019 00:04
2.92% gewijzigd
woensdag 17 juli 2019 om 00:03
Sterkte PinkWombat en bedankt voor je verhaal.
En als je hem nu toch zachtjes de dingen zegt die je had wilt zeggen? Hij krijgt misschien meer mee dan je denkt. Net als toen je bij hem kwam. En dan heb je het voor jezelf toch enigszins gezegd.
Sorry ik heb geen idee hoe dit alles is. Sterkte in elk geval.
En als je hem nu toch zachtjes de dingen zegt die je had wilt zeggen? Hij krijgt misschien meer mee dan je denkt. Net als toen je bij hem kwam. En dan heb je het voor jezelf toch enigszins gezegd.
Sorry ik heb geen idee hoe dit alles is. Sterkte in elk geval.
woensdag 17 juli 2019 om 00:21
Jouw liefdevolle, maar zeer verdrietige verhaal komt binnen. Ik heb tranen in mijn ogen en voel op afstand je verdriet.
Heel veel liefde en kracht wens ik jou, jouw man en jullie naaste.
Soms komen er tranen, ineens
Tranen vol met liefde
Tranen van gemis
Druppels met herinneringen
Verdriet om wat niet is
Een glimlach om wat was
Zo veel liefde
Die oneindig is
Heel veel liefde en kracht wens ik jou, jouw man en jullie naaste.
Soms komen er tranen, ineens
Tranen vol met liefde
Tranen van gemis
Druppels met herinneringen
Verdriet om wat niet is
Een glimlach om wat was
Zo veel liefde
Die oneindig is

woensdag 17 juli 2019 om 00:22
Ik denk ook dat het een goed idee is om tegen hem te zeggen wat je wil zeggen.
Ik las de naam van het ziekenhuis ergens volgens mij, ik denk dat ik daar heel dichtbij woon. Mocht ik iets voor je kunnen doen dan hoor ik het graag. Ik heb dit een paar keer weggehaald omdat ik niet wil dat het verkeerd overkomt ofzo.
Ik las de naam van het ziekenhuis ergens volgens mij, ik denk dat ik daar heel dichtbij woon. Mocht ik iets voor je kunnen doen dan hoor ik het graag. Ik heb dit een paar keer weggehaald omdat ik niet wil dat het verkeerd overkomt ofzo.

woensdag 17 juli 2019 om 00:54
Wat een intens verdriet.
Ik duim voor een rustige nacht.

En zeg vooral nog alles tegen je man wat je wil zeggen.
woensdag 17 juli 2019 om 01:14
Oh PinkWombat,
Wat verschrikkelijk. In één woord: verschrikkelijk....
Tranen in mijn ogen, vooral na je laatste bericht.
Zo mooi omschreven.
Bewaar dit voor jezelf.
Dan zul je achteraf zien dat je wel degelijk nog veel hebt kunnen zeggen.
Echt.. En jouw man het meekreeg.
Waarschijnlijk heeft hij wel degelijk begrepen wat niet meer lukt nu te zeggen.
Vertrouw daarop.
Wat een verschrikkelijk, oneerlijk iets dit. Wat verschrikkelijk verdrietig.
Heel veel sterkte.
Wat verschrikkelijk. In één woord: verschrikkelijk....
Tranen in mijn ogen, vooral na je laatste bericht.
Zo mooi omschreven.
Bewaar dit voor jezelf.
Dan zul je achteraf zien dat je wel degelijk nog veel hebt kunnen zeggen.
Echt.. En jouw man het meekreeg.
Waarschijnlijk heeft hij wel degelijk begrepen wat niet meer lukt nu te zeggen.
Vertrouw daarop.
Wat een verschrikkelijk, oneerlijk iets dit. Wat verschrikkelijk verdrietig.
Heel veel sterkte.

Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
woensdag 17 juli 2019 om 01:17
Zo superschattig dit (net als de andere reacties).MinervaMcGonagall schreef: ↑17-07-2019 00:22
![]()

Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
woensdag 17 juli 2019 om 01:25
Ik lees je laatste bericht en lig nu keihard te huilen, dus ik kan me niet eens voorstellen hoe jij je nu voelt. Zeg inderdaad alles tegen hem, hij krijgt vast meer mee dan je denkt. En zo niet, dan helpt het jou waarschijnlijk.
Sterkte.
Sterkte.

Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken

woensdag 17 juli 2019 om 01:29
woensdag 17 juli 2019 om 01:39
Och pink toch. Knuffel je man, en weet dat in gedachten het hele Viva forum achter je staat, je hand vastpakt en jou troost en koestert. Zoals jij dat met hem nu doet.
En of hij er wat van mee krijgt; vertel hem wat je wil zeggen. Voer desnoods dat gesprek over hoe je straks verder gaat. Hoe hij reageert is niet altijd gelijk aan wat hij meekrijgt, en je kent hem zo goed, dat je misschien ook wel zijn deel van het gesprek kunt voeren.
Heel veel sterkte.
En of hij er wat van mee krijgt; vertel hem wat je wil zeggen. Voer desnoods dat gesprek over hoe je straks verder gaat. Hoe hij reageert is niet altijd gelijk aan wat hij meekrijgt, en je kent hem zo goed, dat je misschien ook wel zijn deel van het gesprek kunt voeren.
Heel veel sterkte.
woensdag 17 juli 2019 om 05:25
Gehoor is juist wat het langste "blijft". Ik heb recent zelf afscheid genomen van een zeer dierbaar familielid. Ik was toen 10 weken zwanger na een fertiliteitstraject en dacht "familielid kan toch niet doodgaan en NIET weten dat het is gelukt??". We hebben dus de hele dag herhaald, "Pergamon is zwanger! Pergamon is zwanger!" en verrek, op een bepaald moment gaan de ogen open, komt er een glimlach en "een baby!!!". Terwijl familielid ook zo verward was en al dagen niet had gegeten / gedronken.
Zeg echt alles. Je kan er hele mooie cadeautjes voor terugkrijgen!
Zeg echt alles. Je kan er hele mooie cadeautjes voor terugkrijgen!