Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft longkanker

09-02-2019 11:58 1698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken. :cry:
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.

Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen :cry: Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Gekopbloemen schreef:
28-07-2019 13:23
Mammezel ga je alsjeblieft eerst eens inlezen in de Nederlandse wetgeving alvorens je al deze in mijn ogen nieuwsgierige en ongepaste vragen stelt.
Dit vind ik helemaal niet leuk!

Ik kan mij voorstellen dat mensen troost vinden in staan bij het graf van hun overledene of om de asse bij hen te hebben. En het is enkel uit medeleven voor Pink dat ik hierover bekommerd was. Heeft met nieuwsgierigheid totaal niks te maken. En of het ongepast is, daar moeten inderdaad andere mensen maar over oordelen. Als het voor Pink ook een ongepaste vraag was, dan bied ik haar mijn excuses aan. Maar nogmaals, enkel uit medeleven: moet je hem nu echt zo lang missen.
Gekopbloemen schreef:
28-07-2019 13:23
Mammezel ga je alsjeblieft eerst eens inlezen in de Nederlandse wetgeving alvorens je al deze in mijn ogen nieuwsgierige en ongepaste vragen stelt.
Doe eens lief tegen Mammezel! Ik vind haar vragen helemaal niet ongepast.

Lieve Mammezel,
Helaas heb ik hem in de tussentijd inderdaad niet bij me, de as wordt nog verder vermalen, en dan wordt het dus 4-6 weken opgeslagen. De nabestaanden kunnen dan nadenken wat ze willen doen met de as. Ik krijg automatisch bericht wanneer ik de as kan ophalen.
PinkWombat schreef:
28-07-2019 17:13
Doe eens lief tegen Mammezel! Ik vind haar vragen helemaal niet ongepast.

Lieve Mammezel,
Helaas heb ik hem in de tussentijd inderdaad niet bij me, de as wordt nog verder vermalen, en dan wordt het dus 4-6 weken opgeslagen. De nabestaanden kunnen dan nadenken wat ze willen doen met de as. Ik krijg automatisch bericht wanneer ik de as kan ophalen.

Bedankt dat je voor me opneemt, want ik was echt ondersteboven dat ik misschien onwetend en zeker ongewild te ver was gegaan. Maar was dus echt medeleven!

Kijk dan maar veel naar de foto's en voel hoe je op dat ogenblik een warmte rond je hart krijgt! Dat is jouw lieve Edwin die weet dat je naar hem zit te kijken. Heb je al veel naar foto's zitten kijken of is dat momenteel moeilijk?

Ik hoop dat die 6 weken snel voorbij zullen zijn en intussen gaat jullie huisje helemaal klaar zijn voor ZIJN thuiskomst.

Ik wens je een rustige week, dappere Pink!
Pink, ik heb wat gemist door omstandigheden thuis daardoor nu pas bijgelezen maar bij deze nog gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.
:rose:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik zit heel veel naar fotos te kijken ja, of voornamelijk ik zoek oude foto’s van hem die ik nog niet ken. Ik ben laatste dagen heel veel in zijn mail aan het pluizen, op zoek naar foto’s in de periode dat ik hem nog niet kende. En ik heb er een aantal gevonden. Als ik ernaar kijk word ik blij, moet ik glimlachen als ik zijn blije, knappe koppie zie, voel ik me verliefd. Maar al snel komt de keiharde realiteit bij me binnen en word ik mega verdrietig.
Ik heb net een heleboel foto’s gekregen van Edwin via zijn ex vriendin. Aan de ene kant zo fijn, ik kreeg er weer een glimlach door, maar al snel kwamen de tranen en moest ik keihard janken. Alsof de realiteit ineens keihard bij me binnen kwam.
En ik denk nu ineens bij mezelf: ik wil naar huis. Ik wil naar ons huisje, met onze spulletjes, ons thuis.
Ik wil deze week nog overgaan naar ons nieuwe huisje, het is tijd.
Doe wat voor jou goed voelt Pink,zoals je dat de laatste tijd steeds hebt gedaan.
Als jij vind dat het tijd is om naar jullie huisje te gaan moet je dat doen.
Mocht het niet goed voelen als je daar bent kun je vast en zeker weer terug naar je ouders. Sterkte,het zal niet makkelijk zijn maar kan me voorstellen dat het ook fijn is om tussen de spulletjes te zijn die van jullie samen waren. :hug:
:daisy: :hug: :hug: :daisy:
Even een knuffel....ik denk aan je en wil je weer/nog steeds heel veel sterkte wensen.
Jemig PW wat onwerkelijk moet het zijn nu het zo snel afgelopen was. Bizar hoor bij zo’n jong iemand. Veel sterkte :redrose:
if we all light up, we can scare away the dark...
Van mij ook nog n knuffel :hug: weet dat ik aan je denk.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Lieve Pink,een dikke knuf van mij! En dat je boos en verdrietig bent kan ik me goed voorstellen. Het is ook een k**ziekte. Laat je emoties gaan! Krop ze niet op! Huil,praat,schreeuw,schrijf van je af etc...! En wat een mooie speech heb je toch geschreven! En je hebt het goed gedaan. Edwin was trots op je geweest. Denk nu ook om jezelf! Ik denk aan je en ben ook erg trots op je lieve Pink. :hug:

mammezel,je hebt niets raars geschreven. Ik heb al vaker iets van je gelezen en ik vind dat je goede dingen schrijft en lees je reacties altijd graag. En ook dat je Pink goed steunt! Je doet het goed. :rose:
Aan Geraldine: bedankt om nog eens te bevestigen dat het niet abnormaal was wat ik vroeg en ook voor het complimentje, ik voel er mee gelijk heel goed door!

Aan Pink, hoe is het gisteren en vandaag gegaan? Lukt het een beetje?
Ik hoop dat er toch nog wat van de kaarsjes die de voorbije dagen zijn aangestoken, branden. Niet alleen voor Edwin maar ook als solidariteit met jou!
Gisteren en vandaag waren oké. Gisteren ben ik met mijn ouders naar ons nieuwe huisje gegaan en laatste dingetjes opgehangen en geregeld. Gisteravond zijn we met zijn 3en naar de bioscoop geweest, naar de Lion King. Ontzettend mooi!le film, mooie gemaakt en gefilm. En ja ik heb zitten huilen, en dat was niet omdat Mufasa dood ging. Bij het stukje dat Mufasa tegen Simba zegt dat de sterren de voorvaderen zijn die op ons neerkijken etc, toen liepen de tranen over mijn wangen. En ook bij dat stukje dat Simba een visioen van zijn vader had, stonden weer de tranen in mijn ogen.

Vandaag ben ik naar de juwelier gegaan, daar waar we onze trouwringen gekocht hebben. Ik heb geïnformeerd naar de mogelijkheden voor een asketting, en ik wil de trouwring van Edwin ook als ketting dragen. Juwelier gaf me de optie om er bv 1 ketting van te maken, trouwring met een extra plaatje erin waar de as in kan, en ik zou Edwin zijn vingerafdruk er ook op kunnen zetten. Ik ga er dus even over nadenken wat ik daar precies mee wil. In ieder geval wel fijn dat er zoveel mogelijk is!
Morgenavond heb ik met een oud collega / vriend afgesproken, gaan we lekker hapje eten. Hij kende Edwin ook en was bij de crematie.
En verder moet ik nog even bedenken wanneer ik naar ons nieuwe huisje wil, uiterlijk eind van de week wil ik er zitten.
Pink, denk aan je. Fijn dat je ouders je bezig houden en dingen met je ondernemen. Hoop dat de overstap naar je huisje je goed doet.
Ik denk ook aan je, wat doe je het goed!
Dat klinkt mooi om zijn trouwring als asketting te laten maken.

Hoe voelde het in het voor je in het huis?
En lukt slapen een beetje?
Vind het bijzonder knap hoe goed je voor jezelf zorgt. Voorlopig ben je er nog niet he, hou jezelf wel goed in acht, je hoeft niets, alles op jouw manier en jouw tijd.
Als ik jouw Edwin was zou ik enorm trots op je zijn!
Ik lees en leef en huil nog steeds met je mee, maar soms vind ik het te heftig om hier mee te schrijven, wetend dat over een paar maanden mijn man in jouw situatie zit.
Een hele dikke :hug: en je doet het fantastisch!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Lieve PW :hug:
Wat een moeilijke tijd. Ik stuur ook wat warme steun jouw kant op.
Oei, AnnA_C, wat erg! Kom, dat ik jou en je man eens een warme omhelzing geef.

Het enige dat ik kan doen is jullie beiden zoveel moed en kracht wensen als Pink heeft. En dat is echtttttttttttt véél.

Ik hoop dat je niet veel moet lijden Anna.

Pink, sorry, maar dit mocht ik wel even hé.
Mooi verhaal van de trouwring trouwens.
Ik lees veel mee, en leef erg mee! Ik kan alleen vaak de woorden vinden om wat te plaasen maar ik weet dat niets zeggen nog stommer is dan niets. Ik vind t ontzettend bewonderingswaardig hoe je overeind blijft staan.
:redrose:

Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Qua trouwring: mijn ouders hadden van die ouderwetse, brede ringen. Mijn moeder heeft daar later kruisjes van laten maken. Mijn zus en ik hebben daar elk eentje van. Ik heb van mijn moeder de bovenste helft en van mijn vader de onderste helft. Mijn zus heeft, uiteraard, de andere helften.

Dat is open van binnen. Ik heb wel eens overwogen om daar nog wat in te laten hangen, maar uiteindelijk niet gedaan.
ceylon wijzigde dit bericht op 31-07-2019 12:39
81.67% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Lief van je mammezel.
En nee, ik lijd niet, ik pluk juist de dag! (Nu kan je mijn topic vinden als je dat zou willen). En nu stop ik over mij, want hier gaat het over Pinkwombat!
Die ik gewoon nog een virtuele :hug: geef. Je bent een topper meis!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Tjonge Pink, wat klink je gezien de situatie veerkrachtig zeg... Ongelooflijk... Ik hoop dat je straks in jullie huis de rust vindt die je ongetwijfeld nodig zult hebben!
Pink ik lees elke dag nog even in je topic. Je schrijft mooi. Ik vind het idee van je sieraad wel heel mooi. Trouwring en as en eventueel vinger afdruk in een ketting. Dan heb je straks altijd wat bij je van Edwin.
Ik denk ook nog steeds aan je. :hug:
En Anna, even buiten je eigen topic. :daisy:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven