Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft longkanker

09-02-2019 11:58 1698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken. :cry:
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.

Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen :cry: Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Alle reacties Link kopieren
Het voelt heel vreemd in een ander huis. We zouden hier met zijn tweeën moeten zitten. Ik begin wel wat meer te wennen in het huis merk ik. Ik eet nog elke avond bij mijn ouders. Vrijdag gaan mijn ouders op vakantie dus dan moet ik het 2 weken alleen zien te redden.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat je wat begint te wennen, het lijkt mij ook verschrikkelijk moeilijk.
Is er een manier om het avondeten met anderen te doen?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Pink,als je in de buurt woont wil ik je graag uitnodigen om te komen eten.
Ik woon in de buurt van Breda.
Voel je niet verplicht natuurlijk.
Je bent hier ook van harte welkom, mocht je er behoefte aan hebben. Ik ben wel nog student, dus verwacht geen culinaire hoogstandjes ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat een lief aanbod coetje, ik woon helaas niet in de buurt. Kom uit omgeving Hoofddorp.
Ik probeer ook wel avondeten met anderen te doen, volgend weekend komt er een collega bij mij eten.

Vannacht slaap ik bij mijn ouders, ik moet hun vannacht afzetten op Schiphol. Dus net zo makkelijk dat ik daar even slaap voor 1 nachtje.
Mijn ouders hebben net onze visjes bij mij gebracht. Edwin wilde vorig jaar van die sluierstaartvisjes, dus die hadden we gekocht. Kees en Miep :heart:
Sinds de verhuizing in juni hadden we de visjes overgebracht naar mijn ouders, en daar zijn ze al die tijd geweest.
Maar sinds vanmorgen zijn ze weer thuis. Als ik Edwin binnenkort kan ophalen zijn we met zijn allen weer thuis :heart:
Alle reacties Link kopieren
Krijg vaak n brok in de keel als ik over je lees Pink.denk veel aan je❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Heb vannacht mijn ouders naar Schiphol gebracht, die zijn nu lekker met vakantie.
Vandaag voor het eerst alleen gekookt in ons huis. Had meteen pech, was zo druk op het werk, ben nog even wat langer blijven zitten om te helpen maar was daardoor pas rond half 8 thuis. Heb nog zitten twijfelen om een pizza te halen, lekker makkelijk. Maar heb toch gekookt. Jammer wel dat ik zo mijn eerste maaltje moet eten, zonder Edwin.
Vanmiddag slecht nieuws gekregen, mijn schoonvader ligt in het ziekenhuis. Hij was vannacht gevallen, gedurende de dag is hij opgehaald met de ambulance en ze hebben controles gedaan. Hij heeft zijn heup gebroken en hij heeft een longontsteking en bloedvergiftiging. Dus hij ligt voorlopig in het ziekenhuis nu, op dezelfde afdeling waar Edwin lag bij zijn eerste ziekenhuisopname, toen zijn ruggenwervel inzakte.
Jeetje, hebben we het 1 net gehad, of het volgende dient zich alweer aan. Hopelijk knapt mijn schoonvader snel weer op. Maar op dit soort momenten mis ik Edwin echt enorm. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mis je Edwin nu extra..hoop dat hè schoonvader weer snel opknapt..en sterkte met alles🌹
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Och meis wat naar allemaal! Sterkte!
Sterkte Pink! Ook voor je schoonvader.
Alle reacties Link kopieren
Lieverd een virtuele knuffel. Wat naar en confronterend ook dezelfde afdeling. Dat hij snel op mag knappen. Hoop dat je wat rust krijgt en qua werk ook rustig aan kan doen.
Oh, Pink, dat is geen leuk nieuws over je schoonpapa. Ik hoop dat hij nog niet echt héél oud is, want een heup gebroken en een hoge leeftijd is dikwijls geen goeie combinatie. Maar laten we daar dan toch maar niet van uitgaan. Het is wel een lijstje zeg, longontsteking en bloedvergiftiging ook nog. Jesus!

Natuurlijk confronterend om zo snel na de dood van Edwin alweer opnieuw een zieke te moeten bezoeken op dezelfde afdeling. En je zult altijd zien dat zoiets nét gebeurt als je ouders weg zijn. Kun je het er met hen ook niet echt goed over hebben. Verdorie toch.

Zes weken zijn bijna om, wat zijn de plannen om ook Edwin in het nieuwe huis te verwelkomen? Klinkt vrolijker dan ik het bedoel hoor. Heb je al een idee wanneer juist en hoe het in zijn werk zal gaan?

Ik heb het even op routenet nagekeken, Pink, ik woon zo'n 200 km bij je vandaan. Maar dat verhindert mij niet om dikwijls aan je te denken en mee te leven met alles wat je meemaakt.

Hou je goed en …. de groetjes aan Kees en Miep!

Mammezel
Hoi PW,

Ik kwam weer eens bij je kijken. Wat een pech met je schoonvader nu in het ziekenhuis. Ik kan me voorstellen dat je Edwin extra mist dan, dat zijn de momenten waarop je het echt samen doet :hug:

Ik wil je een goed weekend wensen, succes met een nieuwe maaltijd koken. En het is niet niks hè dat je ouders nu op vakantie zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Pink,

Dat is schrikken van je schoonvader!
En heel confronterend dat hij op dezelfde afdeling ligt als Edwin.
Dat lijkt mij niet makkelijk.:hug:

Heb je nog iets gepland voor dit weekend?
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonvader wordt over 2 weken 85 dus hij is zeker niet de jongste meer. Ik ben vanmiddag even bij hem op bezoek geweest in het ziekenhuis. Ik zei nog in mijn gedachten tegen Edwin: ‘nou schat, hier ben ik weer in het ziekenhuis’. Alles voelde heel vertrouwd, de infuuspomp, de piepjes, de bedden, de dekens en lakens, het uitklapbare tafeltje, de koffiemachine, de verpleegsters. Ik werd nog gecondoleerd door een verpleegkundige.

Ik weet nog niet hoe ik Edwin thuis wil verwelkomen, ligt er denk ik ook aan wanneer ik de as kan ophalen. Of mijn ouders er wel of niet bij kunnen zijn ivm vakantie, dus daar denk ik nog even over na.

Morgen ben ik uitgenodigd door een collega van mijn moeder. Had nooit contact met haar, maar toen Edwin ziek werd was ze heel betrokken. Ze heeft Edwin helaas nooit ontmoet, maar ze heeft me uitgenodigd om morgen een stukje te varen en daarna bij haar thuis te eten. Zo lief.
Dat is goed, buiten zijn op het water.

Het verlies is ook voor je schoonouders mega. Ze hebben de capaciteit niet meer voor verwerking van wat dan ook. Dat ze dat nog moesten meemaken, het verlies van hun zoon.

Hoe is het huis nu voor je Pink? Werkt het anders nu je in een nieuw huis begint? Bij jouw situatie moet ik denken aan de vrouw van burgemeester van de Laan. Zij ging ook naar een ander huis. Ze heeft een boek geschreven over rouw. Van der Laan stierf ook aan longkanker.
Lieve Pink,ik heb slechts de laatste reacties in vogelvlucht gelezen. Ga een keer bij gelegenheid helemaal bijlezen. Ik las dat je schoonvader in het ziekenhuis ligt i.v.m. een gebroken heup,longontsteking en bloedvergiftiging. Dat vind ik rot om te lezen. Hoe gaat het nu met hem en met jou? Veel sterkte voor jullie allemaal! Ik denk aan je. Een dikke knuf! :hug:

Mammezel,ook een dikke knuf voor jou en omdat je Pink zo steunt! :hug: Dat vind ik zo
super van je. Heel ff off-topic: Je schreef dat je uit België komt. Zelf ben ik ook geen Nederlandse en van Duits-Deense komaf. En nu weer ontopic! ;-)

Voor alle lieve forummers en forummsters hier een dikke knuf! :hug:
Geraldine, ik heb de knuffel van jou, helemaal aanvaard (en van genoten, dat mag hè). Mag ik die knuffel een beetje delen met nog een aantal andere forummers hier? Ik ben absoluut de enige niet die Pink hier steunt. Dat schrijf jij ook in je laatste zin. Dus dames, we nemen allemaal een stukje knuffel van Geraldine in ontvangst!! En ... er is genoeg voor iedereen! :loveys: :loveys: :loveys: En wij op onze beurt, knuffelen Geraldine (je mag kiezen: op zijn Duits of op zijn Deens :lol:). Want jij doet het toch niet slechter dan wij, Geraldine.
Ik denk daar als volgt over: ofwel steun je iemand omdat je dat wil, omdat je het meent, ofwel doe je niks. Dat kan en mag ook. En ik doe het omdat het uit mijn hart komt. Toneel spelen is ongepast.

Ik bloos een beetje om wat je schrijft! Dus ook voor jou :redrose: (En mijn felicitaties voor je perfecte Nederlands!).

En aan Pink: blij voor jou dat mensen, van wie je het niet zo had verwacht, je ook steunen. Maar jij bent ook een hartelijk type volgens mij en dan ontmoet je ook dergelijke mensen.

Niet verbranden, morgen op water, Pink!

later bijgevoegd: (niet goed naar datum gekeken en met dank aan defyinggravity), Inderdaad, hopelijk vandaag niet verbrand, was weer tropisch warm. :sun: :sun:
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 26-08-2019 09:22
33.16% gewijzigd
Hopelijk heb je heel erg genoten van vandaag Pink :heart: en ben je niet verbrand. Wat ontzettend fijn om te weten dat ook mensen waarvan je met minder van verwacht ook altijd voor je klaarstaan, zoals die collega.
Alle reacties Link kopieren
Wilde je even laten weten dat ik aan je denk!
Alle reacties Link kopieren
Ook hier wordt aan je gedacht! :hug:
En hier ook, Pink!

:redrose:
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Lief van jullie. :hug:
Ik heb zondag een hele leuke dag gehad, ik had echt een beetje een vakantiegevoel. Heb nog even gezwommen dus dat was ook heel lekker.
Maandagavond had ik het wel zwaar. Ik zat Zomergasten terug te kijken, was erg interessant overigens met een longarts. Echter wilde ik toen mijn balkondeur dicht doen maar dat lukte me niet. En ik brak. Ik miste Edwin zo erg, was hij maar hier, hij had het wel opgelost.

Ben gistermiddag naar het werk van Edwin gereden, heb sleutels teruggebracht. Heb plekje gezien waar Edwin heeft gewerkt. Edwin had het mij vorig jaar al laten zien maar het was nu toch anders. De leegte was voelbaar.
Ben vanmiddag bij mijn schoonvader geweest. Het gaat nog niet zo goed. Hij heeft nu ook vocht achter zijn longen zitten, en hij is heel benauwd, heeft een mondkapje ervoor, en zuurstof gehalte war hij krijgt is vrij veel. De arts zei dat de longarts nog even langskwam, ik dacht nog, zal wat zijn als Edwin zijn arts hier binnen komt lopen. Echter was het een arts die tussen de longarts en patiënt in staat. Die bleek ik echter nog te kennen, zij was ook bij Edwin langs geweest. Ze stelde zichzelf voor en zei gelijk: ‘jouw vriend is hier overleden?’ Werd ik dus gelijk herkend.

Collega van Edwin is net langs geweest voor een klusje in de slaapkamer. Kwam veel licht nog langs mijn rolgordijn maar dat heeft hij verholpen, zo lief! Echter kon hij mijn balkondeur ook niet op slot krijgen, zal met de warmte te maken hebben.
Ik heb ook net de collectebus gekregen voor de KWF collecte week van volgende week. Ben erg benieuwd hoe ik het zal doen en hoeveel geld ik zal ophalen, ik heb 3 straten gekregen om te lopen.
En ik heb vandaag de brief gekregen van het crematorium, ik mag de as ophalen! Ik ga morgenochtend gelijk bellen om een afspraak te maken, schoonzus gaat mee. Ben benieuwd op wat voor termijn het mogelijk is.
Ben nu ook bezig met de bedank kaartjes, is best moeilijk nog. Ik wil dat graag met een foto, heb 2 foto’s aangeleverd en de uitvaartonderneming heeft ze allebei gebruikt maar heb liever 1 foto maar weet niet welke! En wat we dan i.p.v. die ene foto moeten doen. Lastig lastig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi PW, lief dat de collega van Edwin af en toe komt helpen.
Heb je een afspraak kunnen maken om de as op te halen?
Bedankkaartjes lastig, misschien kun je kijken wat je (schoon)familie er van vindt?
Ik heb er pas een paar ontvangen, allemaal met 1 foto, een algemeen bedankje voor de ondersteuning tijdens ziekte en na overlijden, en een favoriete uitspraak van de overledene.
Maar doe wat jou zelf het meeste aanspreekt.
Ik hoop dat je schoonvader weer opknapt, wel weer confronterend dat je deze arts kent.
Sterkte :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven