vries brandblaar
woensdag 9 februari 2011 om 19:30
mijn dochter heeft vandaag wat wratjes aan laten stippen. Op haar duim en vinger al een paar keer eerder maar vandaag ook 2 hele kleine op haar voet. 1 eronder, precies in het midden en 1 op de zijkant van haar hiel.
Nu heeft ze een flinke vries brandblaar onder haar voet (1/2 cm op een voet maat 28) Het wratje zit op de rand van die blaar. Ze kan er niet op lopen.
Moet ik hier iets mee doen of wachten dat het weggaat?
heb al gegoogled maar lees alleen maar tips over bloedblaren die je niet mag doorprikken maar dit is geen bloedblaar.
Nu heeft ze een flinke vries brandblaar onder haar voet (1/2 cm op een voet maat 28) Het wratje zit op de rand van die blaar. Ze kan er niet op lopen.
Moet ik hier iets mee doen of wachten dat het weggaat?
heb al gegoogled maar lees alleen maar tips over bloedblaren die je niet mag doorprikken maar dit is geen bloedblaar.
woensdag 9 februari 2011 om 19:42

woensdag 9 februari 2011 om 19:53
Niet doorprikken! Een brandblaar is een brandblaar. Of het nou van vriezen of van vuur komt. Doorprikken vergroot de kans op infecties behoorlijk. Beter is om het rustig te laten genezen. Al is dat op zo'n plek moeilijk...
Ik zou overleggen met de arts of je de behandeling op de voet mag voortzetten met monochloorazijnzuur & salicylzuur in plaats van stikstof. Dat is veel minder pijnlijk en op den duur effectiever. (Met stikstof kom je op de voet vaak niet diep genoeg zodat de wrat weer kan aangroeien.) Met monochloorazijnzuur (een keer per week of per twee weken) wordt de wrat langzaamaan steeds minder diep. Door op de overige dagen salicylzuur te gebruiken om het week te maken en een vijl/schuurpapier om het eeltvrij te houden verdwijnt de wrat uiteindelijk helemaal.
Op dermatologie wordt stikstof voor voeten amper gebruikt, in ieder geval.
Ik zou overleggen met de arts of je de behandeling op de voet mag voortzetten met monochloorazijnzuur & salicylzuur in plaats van stikstof. Dat is veel minder pijnlijk en op den duur effectiever. (Met stikstof kom je op de voet vaak niet diep genoeg zodat de wrat weer kan aangroeien.) Met monochloorazijnzuur (een keer per week of per twee weken) wordt de wrat langzaamaan steeds minder diep. Door op de overige dagen salicylzuur te gebruiken om het week te maken en een vijl/schuurpapier om het eeltvrij te houden verdwijnt de wrat uiteindelijk helemaal.
Op dermatologie wordt stikstof voor voeten amper gebruikt, in ieder geval.
woensdag 9 februari 2011 om 19:54
woensdag 9 februari 2011 om 19:57

woensdag 9 februari 2011 om 20:00
woensdag 9 februari 2011 om 20:06
quote:SweetSummer schreef op 09 februari 2011 @ 20:00:
Ik zou even de dokterspost bellen..
Als dochterlief nu al in bed ligt te slapen zonder al te veel pijn, kan het toch wel tot morgen wachten? De plek is vervelend zo onder de voet, maar vind je dat echt spoed genoeg om s avonds de huisartsenpost voor te bellen?
Ik zou even de dokterspost bellen..
Als dochterlief nu al in bed ligt te slapen zonder al te veel pijn, kan het toch wel tot morgen wachten? De plek is vervelend zo onder de voet, maar vind je dat echt spoed genoeg om s avonds de huisartsenpost voor te bellen?
woensdag 9 februari 2011 om 20:10
quote:borderwalk schreef op 09 februari 2011 @ 20:06:
[...]
Je kunt de dokterspost altijd bellen voor advies
..
Ten minste, waar ik woon kan dat..
Maar aangezien t'meiske al slaapt is het inderdaad beter dat ze morgen gewoon de huisarts belt.
[...]
Je kunt de dokterspost altijd bellen voor advies

Ten minste, waar ik woon kan dat..
Maar aangezien t'meiske al slaapt is het inderdaad beter dat ze morgen gewoon de huisarts belt.