Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

dinsdag 5 november 2019 om 19:49
Dat gaat dus niet, man is alweer aan het werk. Ik duik zo het bed maar weer in denk ik.Kwebbeltje91 schreef: ↑05-11-2019 19:46Ach jee Lise.
Misschien een idee om vanavond even met z'n 2en een luchtige serie/film te kijken? Even wat afleiding proberen te zoeken?

dinsdag 5 november 2019 om 20:01
Ik zit nog even bij hem te forummen, zodat we in elk geval nog in elkaars gezelschap zitten

dinsdag 5 november 2019 om 22:03

dinsdag 5 november 2019 om 22:19

dinsdag 5 november 2019 om 22:30
Hopelijk voel je je snel beter!
Ik heb ook even extra Blergh dagen gehad. Maar na drie dagen hormonale hoofdpijn lijkt het eindelijk over te zijn. *klopt af*. Ik ga morgen ochtend een stukje lopen met de PMT, ben erg benieuwd hoe dat gaat.
En ik heb mijn potloden enzo weer tevoorschijn getrokken. Heel plan in mijn hoofd. Zie nu iets minder op tegen de hersteltijd na de operatie...

woensdag 6 november 2019 om 08:47

woensdag 6 november 2019 om 09:48
Via telefoon, want via internet krijg je (ik) geen foto's op instagram. Maar fotograferen is mijn hobby, dus zit er soms veel tijd in en ik weet er wat meer vanaf. Maak ook soms veel foto's voordat ik tevreden ben (op vakantie veelvuldig gehoord "Nóg één????" een bepaald torentje in Tsjechië is legendarisch

Ik ben weer weg, dacht tijd te hebben voor doorlezen, maar moet nu dus rondje hondjetrimmen en fysio doen. En ik heb hoofdpijn, dus jeej.
Later is nu
woensdag 6 november 2019 om 09:49
Maar ik weet nog niet welke nou écht lekker fietstlientje69 schreef: ↑05-11-2019 14:51Haha Dreamer, omgekeerde psychologie.
Soms werkt dat idd. Bij mij nooit, als man of kinderen persé willen dat ik iets doe voor mezelf dan kunnen ze het het beste zelf regelen. Dus in jouw geval zou mijn man dan gewoon die fiets gehaald hebben.
Als ze iets voor zichzelf willen van me, werkt het beste te zeggen dat ze me nodig hebben.
Ik heb zojuist de stofzuiger door de benedenverdieping gehaald en de hal, keuken en badkamer gedweild. Alles wel met de franse slag uiteraard, anders kom ik tijd tekort. Voor het oog ziet het er weer netjes uit. Nu straks mijn werkkleding nog strijken voor morgen, maar zo eerst dochter ophalen. Die heeft haar laatste werkdag op de crisisopname gehad. Vanaf volgende week gaat ze een dag op de woongroep werken en een dag de ambulante zorg doen voor de ggz. Ook weer een leuke uitdaging.

Later is nu

woensdag 6 november 2019 om 09:58
Ik vond het hoopvol, zou zo graag het medicijn wat nog in de proeffase zit, willen proberen.

woensdag 6 november 2019 om 10:04
Ik zou daar gelukkig niet voor in aanmerking komen, daarvoor heb ik het niet erg genoeg. Maar ik hoop echt dat het op den duur beschikbaar komt voor alle patiënten. Als je zag hoe Jesse ervan opknapte.
Wat ik vooral wel boeiend vond, waren de resultaten van die vrouwen die gestopt waren met alle pijnmedicatie. Ik heb het zelf voor mijn hernia ook een periode geprobeerd, maar ik kreeg alleen maar meer pijn.
woensdag 6 november 2019 om 10:40
Volgens mij hebben best veel mensen migraine hier toch? Ik kan echt niets, alleen liggen en pittenzak in mn nek. En overgeven kan ook helpen maar dat gebeurt niet altijd.
Hoofdpijn is wat minder, heb een dikke trui met kol aan want dan zit er wat in mn nek.
Hoofdpijn is wat minder, heb een dikke trui met kol aan want dan zit er wat in mn nek.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

woensdag 6 november 2019 om 10:51
Dat is bij mij precies zo. Soms heb ik nog meer last van de misselijkheid als van de pijn.
woensdag 6 november 2019 om 11:24
Misselijkheid kan ook weer erg in je hoofd gaan zitten.
Hier dus elke dag knallende koppijn, maar er zit wel variatie in. Ook duizelig, misselijk, oorsuizen, nekpijn en soms wazig zicht komen allemaal daarvan. Nu ik met die medicatie ben gestopt is het wel een beetje erger geworden en de migraines piepen er dus ook doorheen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

woensdag 6 november 2019 om 11:35
Bij mij helpt de rizatriptan erg goed, moet ik zeggen.
Ik ben niet helemaal mezelf, maar ik kan er prima de dag mee doorkomen zo.
woensdag 6 november 2019 om 11:36
Kunnen maagbeschermers jullie helpen bij misselijkheid bij migraine?
Ik zag wel dat migraine en maagklachten bij elkaar kunnen horen.
Ik was een tijd erg misselijk en maagbeschermer helpt zo enorm!
Geen idee of dat bij misselijkheid bij migrante ook kan helpen.
Wellicht het proberen waard?
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-maagzu ... /p/2253189
Omeprazol. Word verkocht als maagzuurremmer omdat ze het woord maagzuurbeschermer niet mogen gebruiken. Maar omeprazol krijg je via de huisarts als maagbeschermer en is precies hetzelfde.
Ik zag wel dat migraine en maagklachten bij elkaar kunnen horen.
Ik was een tijd erg misselijk en maagbeschermer helpt zo enorm!
Geen idee of dat bij misselijkheid bij migrante ook kan helpen.
Wellicht het proberen waard?
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-maagzu ... /p/2253189
Omeprazol. Word verkocht als maagzuurremmer omdat ze het woord maagzuurbeschermer niet mogen gebruiken. Maar omeprazol krijg je via de huisarts als maagbeschermer en is precies hetzelfde.