Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
04-10-2019 12:03
Ik heb als een blok geslapen. Alleen ben met ergere koppijn wakker geworden dan dat ik naar bed ging.

Suikerspin, waarschijnlijk heb ik niet goed genoeg gezocht door mijn gebrek aan concentratie hoor. Maar word die EFT door zorgverzekeraars vergoed?
Ik weet wel dat ze het bij dimence ook doen, dit is ggz in bepaalde provincies.

Als je een psycholoog vind die dit ook kan, word het neem ik aan vergoed.

Ik krijg het vergoed via het wijkteam, wmo, pgb (hoe je het maar wil noemen) mijn huisarts heeft overlegd met wijkteam en kreeg het vergoed.

Denk dat het via de ziektekostenverzekering onder alternatief valt, dan is er meestal een vergoeding van 40euro per keer.

Wellicht even via je huisarts vragen?

Of een eft therapeut via google in je woonplaats vinden en dan staat het vaak wel op de site.

Ik denk ook dat als je 3 behandeling doet en uit leg krijgt, ja kan het daarna namelijk ook zelf zonder therapeut.
Albas, je mag hier alles zeggen en delen. En als iemand zich dan gekwetst voelt of iets niet fijn vind kan die dit gewoon zeggen. Het zal in ieder geval nooit jouw intensie zijn iets verkeerds te zeggen. Dus voel je welkom mee te schrijven.
Als ik Google zijn er wel psychologen die ook eft doen. En met een verwijsbrief van de huisarts word een psycholoog vergoed.

Misschien kan iemand je helpen met zoeken?
Sterkte Albas :hug:

Ik stond net te tanken en het begon ineens keihard te regenen :facepalm: Net in die ene minuut dat ik sta te tanken uiteraard :evil:

Nu lekker weekend. Straks naar een vriendin, daar blijf ik een paar dagen.
Veel plezier Kwebbeltje.

Albas, voel je niet bezwaard :redrose: Af en toe wat in de groep gooien mag ook. We worden steeds groter als groep, kan me voorstellen dat je dat niet allemaal bij kan houden. Zelfs ik, en ik zit hier misschien wel bijna het langst, weet niet altijd precies wat iedereen heeft. Wat we sowieso hebben is pijn en dat is stom!

Gelukkig zijn we wel waterdicht, ook al zijn onze kleren dat niet :lol:

Wij gaan zo uit eten en daarna naar de film. Zin in!
Later is nu
Dimence ziet hier ook inderdaad. De huisarts wilde me daar in eerste instantie niet naar doorverwijzen en heeft me toen eerst naar die andere in Roosendaal eeehm... sorry ik kan niet meer op de naam komen.

Ik ga het even uitzoeken als ik me beter voel. Maar ik had zoiets van als het sowieso niet vergoed word dan denk ik er liever niet teveel over na.

Ik heb een warme kruik in mijn nek gelegd dat helpt iets tegen de hoofdpijn. Dus t komt vanuit mijn spieren.
Ik zit bij Dimence.
Mijn hoofdpijn is alleen maar erger geworden gedurende de dag. Ik hou nu elke 'aanval' bij in de app maar ik kan er zelf geen patroon in ontdekken tot nu toe.
Hoe lang zouden jullie het bij blijven houden voordat er een huisarts aan te pas moet komen?
Dreamer en Kwebbeltje , veel plezier.

Albas, gewoon lekker van je afkletsen hier als je wilt hoor. Wat naar dat je sondevoeding nodig hebt. Heftig hoor!

Dimence ken ik niet , is dat een soort ggz?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lise1985 schreef:
04-10-2019 19:09
Mijn hoofdpijn is alleen maar erger geworden gedurende de dag. Ik hou nu elke 'aanval' bij in de app maar ik kan er zelf geen patroon in ontdekken tot nu toe.
Hoe lang zouden jullie het bij blijven houden voordat er een huisarts aan te pas moet komen?
Ik kijk vaak op thuisarts. Dit adviseert mijn huisarts ook. Hierbij staat wanneer je baar de huisarts moet.
Even bij hoofdpijn kijken. Staan dan adviezen, testje naar wat voor hoofdpijn je hebt en wanneer je naar de dokter moet.
Ik ben moe, en geïrriteerd door een niet verdiende negatieve feedback die ik kreeg van mijn baas .
Ik heb , voor mijn doen lichtelijk vinnig gereageerd met de woorden dat ik nu eenmaal niet overal tegelijk kan zijn.

Verder goed nieuws van familielid. Op het moment géén kankercellen. Ongelofelijk bij dit agressieve soort kanker.
Blij mee. :jump:
Dubbel
lientje69 schreef:
04-10-2019 19:38

Albas, gewoon lekker van je afkletsen hier als je wilt hoor. Wat naar dat je sondevoeding nodig hebt. Heftig hoor!

Klopt. In sommige provincies heet het anders. Maar weet die naam niet. Het is een grote ggz gezondheidszorg instelling. Waar elke persoon eigenlijk standaard heen word doorverwezen bij psychische klachten.
Gele_Suikerspin schreef:
04-10-2019 19:42
Ik kijk vaak op thuisarts. Dit adviseert mijn huisarts ook. Hierbij staat wanneer je baar de huisarts moet.
Even bij hoofdpijn kijken. Staan dan adviezen, testje naar wat voor hoofdpijn je hebt en wanneer je naar de dokter moet.
Slim, ik ga even kijken. Dank je wel
lientje69 schreef:
04-10-2019 19:38

Was vroeger het RIAGG, weet niet of je dat kent
Hai. Ik ben blij dat mijn week voorbij is. Ik was vanochtend bij mijn spv-er en die dropte de bom even dat mijn vorige spv-er ineens terug komt en ik weet niet wat ik er mee moet.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
nartjie schreef:
04-10-2019 20:49
Was vroeger het RIAGG, weet niet of je dat kent
O ja :lightbulb: héle slechte ervaringen mee...
Kohaku schreef:
04-10-2019 21:00
Hai. Ik ben blij dat mijn week voorbij is. Ik was vanochtend bij mijn spv-er en die dropte de bom even dat mijn vorige spv-er ineens terug komt en ik weet niet wat ik er mee moet.
Krijg je die dan weer terug als spv-er?
Of houd je je huidige?
lientje69 schreef:
04-10-2019 21:14
Krijg je die dan weer terug als spv-er?
Of houd je je huidige?
Ja, het was sowieso al de bedoeling dat ik mijn oude en huidige spv-er zou krijgen, samen zegmaar.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
04-10-2019 21:15
Ja, het was sowieso al de bedoeling dat ik mijn oude en huidige spv-er zou krijgen, samen zegmaar.
En dat wil je liever niet begrijp Ik?
Dan zou ik dat wel aangeven bij de organisatie of je huidige spv-er( als je over deze wél tevreden bent tenminste)
RIAGG is hier nu PsyQ

Krijgen jullie ook de griepprik?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lientje69 schreef:
04-10-2019 21:30
En dat wil je liever niet begrijp Ik?
Dan zou ik dat wel aangeven bij de organisatie of je huidige spv-er( als je over deze wél tevreden bent tenminste)
Ik vind het zo ingewikkeld. Het mapje is al dicht in mn hoofd mbt oude spv-er. En het is super moeilijk om dichte mappen opnieuw te openen.
suzyqfive schreef:
04-10-2019 22:28
RIAGG is hier nu PsyQ

Krijgen jullie ook de griepprik?
Hier Emergis. En ja! Eind oktober weer.
En weer op de bank met thee. Kut hoofd wil maar niet stil zijn en honger.
Hier ook griepprik. Weet alleen niet wanneer. Ik krijg het voor mijn astma en diabetes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven