Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

25-02-2020 18:39 2999 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Cesium, dat is zeer goed mogelijk dat man ook zoiets heeft.
Maar zoals ik al schreef, hij zal niet naar een hulpverlener gaan. Laat staan zich laten testen.

Sterkte met het zoeken naar jullie nieuwe ritme! Zeker in deze rare tijden is dat een extra uitdaging.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dreamer: van harte gefeliciteerd! Ik wist het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer gefeliciteerd
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de klok van de kinderen nog niet verzet 😬. Ze mogen altijd om 8 u naar beneden in het weekend dus zullen ze gek opkijken als de klok beneden wel op 9u staat 😆
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
28-03-2020 19:37
Wel veel plots anoniem hier. (meer impuls?)

Zit toch heel veel tussen 'ik schrijf ff niet mee' en 'ik heb mijn account op anoniem laten zetten'.

Ik denk dat ze het uit een soort zelfbescherming gedaan heeft, omdat ze vaker schreef niet meer te komen en dan toch terugkwam, ofzo. Hoop ik maar. En omdat ze boos was dat we kaartjes stuurden :sigh: :redrose:

ik was vandaag jarig :proud:
Een rustige dag, man was zingen en zoon werken. Vanavond gourmet en een film. Ik heb leukere verjaardagen gehad, maar deze was op zich niet slecht. Ondanks dat er dus helemaal geen visite geweest is, heb ik vooral m'n vader even heel erg gemist. Dat is ook het idee, natuurlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
28-03-2020 21:46
Cesium, dat is zeer goed mogelijk dat man ook zoiets heeft.
Maar zoals ik al schreef, hij zal niet naar een hulpverlener gaan. Laat staan zich laten testen.

Sterkte met het zoeken naar jullie nieuwe ritme! Zeker in deze rare tijden is dat een extra uitdaging.

Weet je Lientje, je zou er op een gegeven moment druk achter kunnen zetten, maar dat lijkt me heel moeilijk. Voor hem én jezelf een grens stellen. Je komt zo thuis niet echt tot rust.

Lise, het geeft niet. Je hebt het lastig genoeg momenteel :rose:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de felicitaaties :-]
Later is nu
Ah Dreamer :hug:

Ik ben pas in juli jarig en dan ga ik er toch wel vanuit dat deze hele situatie een eind onder controle is. Ik heb nu door die hele gebeurtenis wel zin om mijn verjaardag dan te vieren, dus dat is een goede reden ;)
Kwebbeltje91 schreef:
28-03-2020 21:29
Wanneer zou het moeten werken?
Vrij vlot.

Pijn is nog niet weg. Het duurt nu duidelijk langer dan voorgaande keren. Jammer dat ik niks pijnstillends gekregen heb. Hopelijk kan ik morgen bij de huisarts terecht.
lise1985 schreef:
29-03-2020 10:28
Vrij vlot.

Pijn is nog niet weg. Het duurt nu duidelijk langer dan voorgaande keren. Jammer dat ik niks pijnstillends gekregen heb. Hopelijk kan ik morgen bij de huisarts terecht.

Zou je maagpijn ook door alle stress kunnen komen?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Ik hoop ook dat je bij de huisarts terecht kunt, Lise. Volgens mij had de mijne indertijd gezegd dat je echt al maanden gestopt moest zijn met omeprazol, voordat ze je kunnen testen. Dat het anders altijd met zo'n maagkijkding (ik ben even wat woorden kwijt vandaag) moet. Ik ging indertijd over op andere koffie, of eigenlijk het bedrijf waar ik werk kreeg een andere automaat, en het was over. Ja, dat is op zich ook raar, vind ik zelf. Er zal nog een reden geweest zijn, maar dit was wat opviel.

Ik hoop dat er snel wat uitkomt voor je, in elk geval.

Kwebbel, je snapt natuurlijk dat ik er altijd bijloop alsof het Halloween is, alleen op facebook niet hè ;-))

Het weer nodigt niet echt uit om naar buiten te gaan. Hoop dat jullie je wat kunnen vermaken vandaag. Niet al te veel pijn. Fijne zondag :redrose:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet tijdelijk je medicatie als injectie of zetpil innemen? En dan kijken of het beter gaat met je maag?

Ik werd wakker met mijn gekke hoofdpijnaanval met koorts. Nu voelt mijn hoofdpijn altijd als een soort migraineachtige drukkende hoofdpijn. Anders dan mijn gewone migraines waar ik juist hemiplegische migraine heb. Het zijn weer erg slechte dagen de laatste tijd. Nu heb ik gisteren misschien ook iets teveel gedaan maar eigenlijk zou ik nu wel een lumbaalpunctie willen. Dat is lastig in deze tijd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Kwebbeltje91 schreef:
29-03-2020 10:32
Zou je maagpijn ook door alle stress kunnen komen?
Ik heb alleen geen stress.
Dreamer schreef:
29-03-2020 10:45
Goedemorgen :sun:

Ik hoop ook dat je bij de huisarts terecht kunt, Lise. Volgens mij had de mijne indertijd gezegd dat je echt al maanden gestopt moest zijn met omeprazol, voordat ze je kunnen testen. Dat het anders altijd met zo'n maagkijkding (ik ben even wat woorden kwijt vandaag) moet. Ik ging indertijd over op andere koffie, of eigenlijk het bedrijf waar ik werk kreeg een andere automaat, en het was over. Ja, dat is op zich ook raar, vind ik zelf. Er zal nog een reden geweest zijn, maar dit was wat opviel.

Ik hoop dat er snel wat uitkomt voor je, in elk geval.

Kwebbel, je snapt natuurlijk dat ik er altijd bijloop alsof het Halloween is, alleen op facebook niet hè ;-))

Het weer nodigt niet echt uit om naar buiten te gaan. Hoop dat jullie je wat kunnen vermaken vandaag. Niet al te veel pijn. Fijne zondag :redrose:
Je moet twee weken gestopt zijn met de maagbeschermers. Geen maanden gelukkig. Maar zelfs het afbouwen blijkt niet haalbaar.

Volgens de arts van gisteren zal ik dan toch doorverwezen moeten worden voor een gastroscopie. Daar zit ik totaal niet op te wachten maar deze ellende duurt ook alweer bijna een maand. Dus ik ga morgenochtend direct maar even bellen. Bij de aio kan ik meestal wel vlot terecht.
suzyqfive schreef:
29-03-2020 11:07
Kan je niet tijdelijk je medicatie als injectie of zetpil innemen? En dan kijken of het beter gaat met je maag?

Ik werd wakker met mijn gekke hoofdpijnaanval met koorts. Nu voelt mijn hoofdpijn altijd als een soort migraineachtige drukkende hoofdpijn. Anders dan mijn gewone migraines waar ik juist hemiplegische migraine heb. Het zijn weer erg slechte dagen de laatste tijd. Nu heb ik gisteren misschien ook iets teveel gedaan maar eigenlijk zou ik nu wel een lumbaalpunctie willen. Dat is lastig in deze tijd.
Dat zou ik wel willen, maar injecties willen ze bijna niet doen, laat staan dat ze me dat zelf laten doen. En tramadol als zetpil, geen idee of dat bestaat.

Sterkte met je hoofdpijn. Bij teveel last zou ik toch gewoon bellen.
Alle reacties Link kopieren
Zeker zijn er tramadol zetpillen 👍🏻👍🏻👍🏻
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
29-03-2020 13:42
Zeker zijn er tramadol zetpillen 👍🏻👍🏻👍🏻
Ik wilde even googlen, maar goed dat je het zegt. Ik kaart het morgen even aan bij de huisarts.

Het is daarstraks ook weer in mijn rug geschoten, dus ik ga de dosis maar weer verhogen :(
Het blijft aanmodderen zo, niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Lise, je krijgt wel een bal vol ellende tegelijk, vind ik.
Hopelijk kan je morgen naar de huisarts ,nog meer dat zij/hij iets weet waar de maagklachten kan worden verholpen.
Dreamer, nog van harte gefeliciteerd.
Er bij lopen als iemand die Halloween viert, zoals je schreef, past er dan toch ook heel goed bij.
Kohaku, wel blijven schrijven, hoor, niet weggaan.
Kwebbeltje, wees voorzichtig met jouw werk en clienten.
Lientje, , over jouw man en zijn gedrag.
IK denk, dat hij enorm met zichzelf n de knoop zit, al jaaaaaaren en daar niet naar toe wil/ kan denken.
Jij kan hem niet veranderen, helaas.

Ik kreeg jaren geleden een bordje, met de tekst," Soms moet je zelf veranderen om jezelf te blijven".
Daar ben jij druk mee bezig, zelf veranderen, jou werk, jouw gedachten, de therapie die je afgelopen jaar heb gehad, de zorg en mee groeien met jouw kinderen, hun veranderingen accepteren.

Dat gaat niet meer stoppen, jij bent zo ver in dit proces, hij kan het niet bij benen in zijn hoofd, hij vat het niet, een plaat voor zijn hoofd.
Het is voor hem heel naar aan het worden, want ook zijn kinderen gaan hem strakjes in de steek laten, met hun gedachten en aandacht.
Was ,mijn preekje voor vandaag. ;-)

Ik vind het jammer, dat Yellow en ook Nartje zijn verdwenen van het forum.
Het waren toch vaste schrijvers en deden mee in ons dagelijks leven.

Vandaag en ook gisteren hard aan het werk geweest, afgelopen week amper iets gedaan, het was mooi weer, dus ik heb in de tuin gezeten, lezen, luisteren naar mijn muziek,heerlijk in het zonnetje.
Gisteren zijn de verhuisdozen bezorgd, die staan nu op de veranda te wachten.
Vandaag worden de banken, salontafel en kamerlamp, gehaald.
ik had het op facebook geplaatst en binnen een uurtje, reactie, vandaag wordt het gehaald.
Zo langzaam aan nemen we stapje voor stapje afscheid van dit huis.
Familie bijeenkomst, gaat niet door, met de coronavirus ,geen risico nemen.
IK laat de keus bij mijn kinderen, willen ze nog langs komen, kan het, maar het is geen verplichting.

Mijn vriendin schreef, dat bij haar nu alles op slot zit.
Ze gaat helemaal ingepakt nog naar de biowinkel,voor vers eten,drinken en de rest wordt thuis bezorgd.
Dochter en kleinkinderen wonen nu bij haar in huis, dochter werkt vanuit huis,vriendin zorgt voor de tweeling.
Schoonzoon werkt ook vanuit huis, 15 mijl verderop.

blijf gezond em en fijne dag verder.
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
29-03-2020 15:50

Lientje, , over jouw man en zijn gedrag.
IK denk, dat hij enorm met zichzelf n de knoop zit, al jaaaaaaren en daar niet naar toe wil/ kan denken.
Jij kan hem niet veranderen, helaas.

Ik kreeg jaren geleden een bordje, met de tekst," Soms moet je zelf veranderen om jezelf te blijven".
Daar ben jij druk mee bezig, zelf veranderen, jou werk, jouw gedachten, de therapie die je afgelopen jaar heb gehad, de zorg en mee groeien met jouw kinderen, hun veranderingen accepteren.

Dat gaat niet meer stoppen, jij bent zo ver in dit proces, hij kan het niet bij benen in zijn hoofd, hij vat het niet, een plaat voor zijn hoofd.
Het is voor hem heel naar aan het worden, want ook zijn kinderen gaan hem strakjes in de steek laten, met hun gedachten en aandacht.
Was ,mijn preekje voor vandaag. ;-)
Hemke, wat heb je dit goed en helder omschreven! :thumbsup:
Volgens mij is dit inderdaad zo ongeveer wat er hier nu speelt.

Dreamer, ik ga zo een kaartje voor je schrijven maar voor dinsdag zal hij er niet zijn , de brievenbus wordt pas morgen geleegd. :mail:

Ik zit te stampen voor mijn toets , heb net een oefentoets gemaakt en vond hem bar slecht gaan. En moeilijk. Maar bij controle samen met een klasgenoot, blijk ik ( en zij ook) hem dus best wel voldoende gemaakt te hebben. Of we moeten toevallig allebei dezelfde fouten gedurende de hele toets maken maar dat lijkt me stug.
Enfin. Nog een flinke week om te blokken. maandagavond over een week weet ik of ik het eerste examen gehaald heb. dan nog de praktijk en dan zal er een blok van me afvallen denk ik zo.
We hebben allemaal moeite met het feit dat er nu geen school is, blijkbaar pik je op zo'n schooldag meer op dan je denkt. :rolling:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik zag je even letterlijk stampen, uit frustratie ofzo :rofl:
Succes!
Kaartje kan er dan dinsdag best wel zijn hoor, maar woensdag is ook goed. Leuk, kaartjes :mail:

Inderdaad jammer dat Yellow en Nartjie weg zijn :|

Hemke, je hebt dus even uitgerust deze week, voordat je echt moet gaan inpakken. Lijkt me ook spannend, verhuizen in deze tijd. En heftig, van die kinderen van je vriendin.
Later is nu
Spannende tijden Hemke. Vooral in deze tijd inderdaad.

Ik heb vandaag lekker rustig aan gedaan. Komen weer drukke dagen aan dus ik wil proberen om tussendoor ook echt even de tijd voor mezelf te nemen.

De buurman van mijn vader is overleden aan het virus :| Mijn vader is er behoorlijk van ontdaan. Wou dat ik hem kon knuffelen maar dat kan helaas even niet. Heb mezelf voorgenomen, zodra het weer mag en kan, kom ik naar je toe.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat verdrietig, Kwebbeltje. En zo dichtbij :hug:
Later is nu
Ja, zeker verdrietig. Man was al op leeftijd hoor, maar ging wel 2 keer in de week sporten zei mijn vader. Respect! En dan zo ineens weg...
Wat verdrietig Kwebbel :hug:

@Lientje, succes met leren!

Ik vind het ergens ook wel een beetje zorgwekkend dat Nartjie op anoniem is. Heeft ze iedereen van social media afgegooid of heeft iemand nog een lijntje met haar via die kanalen?
hemke schreef:
29-03-2020 15:50
Lise, je krijgt wel een bal vol ellende tegelijk, vind ik.
Hopelijk kan je morgen naar de huisarts ,nog meer dat zij/hij iets weet waar de maagklachten kan worden verholpen.
:heart:

Ik moest even slikken toen ik je eerste zin las.

Ik ga morgen direct om acht uur even bellen, ik verwacht dat ik dan dezelfde dag nog wel bij de aio terecht kan.

De pijn is nog niet minder en ik heb ook steeds meer pijnlijke steken in mijn borstkas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven