Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
dinsdag 30 juli 2019 om 13:37
Daarom vind ik het ook prettig dat er nu bekende mensen zijn, die het over hun fibro hebben, zoals Lady Gaga. Dat geeft gelijk een ander beeld dan een (te dikke) vrouw in een joggingbroek op de bank, zeg maar. (en ja, dat is voor sommige mensen een reëel beeld, voor anderen weer niet, maar het is volgens mij wél één van de vooroordelen)
Een collega van mij zei ooit letterlijk tegen me "ja, er zijn ook mensen met fibro, die 40 uur lichamelijk werk doen en daarnaast nog sporten". Ik stond echt met mijn mond vol tanden en had niet meer reactie dan "ja, maar dat ben ik dus niet". Achteraf dacht ik, dat een betere reactie natuurlijk was "ja, maar er zijn veel en veel meer mensen met fibro, die amper wat kunnen", maar daarbij bevestig je natuurlijk alleen het beeld van zo'n collega, dat die zich maar aanstellen, terwijl waarschijnlijk degene uit zijn voorbeeld teveel doet.
je hebt er niets aan, maar als mensen eenmaal zo denken, is het moeilijk om jezelf te laten zien.
Later is nu
dinsdag 30 juli 2019 om 13:51
Ik ben afgekeurd terwijl ik stabiel was en ben. Ik kan niks hebben, val keihard terug bij teveel stress (en het is al snel teveel bij mij), maar dat ik dan afgekeurd word en jij goedgekeurd is bizar. Toen ik in dagopname zat hoefde ik alleen maar te bellen en ik werd alweer afgekeurd.nartjie schreef: ↑30-07-2019 12:45Niet in mijn geval. Werd goedgekeurd met psychische klachten. Ging met psychische klachten uit dienst, heb toen ziektewet gehad, daarna ww, toen dat afliep. Goedgekeurd. Dat ik op dat moment al anderhalf jaar dagopname had en daarvoor 6 weken crisisafdeling maakte geen indruk.
Aanvulling, ik was en ben zo labiel of instabiel hoe je het ook noemt als de neten.. Maar toch die goedkeuring.

dinsdag 30 juli 2019 om 14:46
Ja, als klein kind al. Zere hak, knie en heup rechts. Later bleek mijn heup ook scheef te staan. Zondagsarmpje, voortdurend door mijn enkels. Superlenig (touwtjespringen met mijn armen, Als een Chinees achterover buigen en dan weer door mijn benen naar voren. Ik liep pas toen ik bijna twee was. Op mijn elfde scheurde ik mijn achillespees. En niet lang daarna ging mijn schouder voor het eerst uit de kom.
Door veel sporten heb ik heel lang door een stevig spiercorset de boel redelijk onder controle kunnen houden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dinsdag 30 juli 2019 om 14:57
Belachelijk idd.
Want de keuringsarts keek hier naar mijn CV en zei: zo jij heb flink gewerkt, we hebben totaal geen dossier van je, vrijwilligerswerk gedaan ook nog en vijf kinderen en nu zit je thuis. Ik snap dat je hier niet zomaar zit na een jaar ziek zijn, we laten je voorlopig ongeschikt voor het arbeidsproces. Nadat ze uiteraard hadden vastgesteld dat ik te ‘onbetrouwbaar’ zou zijn voor werkgevers. Dat was een half jaar geleden. Ik hou mijn hart echt vast voor de tweejaarskeuring. Wie weet wat voor arts ik dan tref.
Maar goed, dan heb ik wel een revatraject al voor een groot deel achter de rug.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:13
Lise het houdt ook niet op allemaal zeg, nu weer het gedoe met de MRI. Sterkte weer.
Verder heb ik wel bijgelezen maar sorry, niet van iedereen kunnen onthouden dus een knuffel voor iedereen die het nodig heeft.
Ben super moe dus daarom kan ik het ook even niet onthouden. Had een druk weekend, met gisteren als afsluiting een barbecue met een deel van de vriendengroep van mn date. Vond ik best spannend dus daar is ook veel energie in gaan zitten, maar was erg gezellig gelukkig.
Verder vandaag tegen beter weten in toch 5 km gelopen en nu dus ook pijn in mijn enkels. Vanavond maar rustig op de bank en dan morgen maar weer zelf zien.
Verder heb ik wel bijgelezen maar sorry, niet van iedereen kunnen onthouden dus een knuffel voor iedereen die het nodig heeft.
Ben super moe dus daarom kan ik het ook even niet onthouden. Had een druk weekend, met gisteren als afsluiting een barbecue met een deel van de vriendengroep van mn date. Vond ik best spannend dus daar is ook veel energie in gaan zitten, maar was erg gezellig gelukkig.
Verder vandaag tegen beter weten in toch 5 km gelopen en nu dus ook pijn in mijn enkels. Vanavond maar rustig op de bank en dan morgen maar weer zelf zien.
"After all this time?" "Always."

dinsdag 30 juli 2019 om 16:44
Oh dat is al snel Lise, die MRI.
@kohaku Ik heb als kind ook altijd al spierpijn gehad, en was al snel vermoeid. De rugpijn kwam echter pas toen ik tiener werd. Tenminste, ik kan me niet herinneren dat ik rugpijn had toen ik nog heel jong was.
Vroeger ook tig fysiotherapeuten gehad, die wel opmerkten dat er veel spanning op de spieren stonden.
De rugpijn die ik had, 'kwam door de groei'. Toen wisten we dus niet van de scoliose.
Ik had al wel een hele tijd het idee dat ik wat scheef liep. Mijn ene been was iets langer dan de andere. Dit werd dus bevestigd door de arts in het ziekenhuis.
@kohaku Ik heb als kind ook altijd al spierpijn gehad, en was al snel vermoeid. De rugpijn kwam echter pas toen ik tiener werd. Tenminste, ik kan me niet herinneren dat ik rugpijn had toen ik nog heel jong was.
Vroeger ook tig fysiotherapeuten gehad, die wel opmerkten dat er veel spanning op de spieren stonden.
De rugpijn die ik had, 'kwam door de groei'. Toen wisten we dus niet van de scoliose.
Ik had al wel een hele tijd het idee dat ik wat scheef liep. Mijn ene been was iets langer dan de andere. Dit werd dus bevestigd door de arts in het ziekenhuis.
dinsdag 30 juli 2019 om 20:20
Kwebbeltje91 schreef: ↑30-07-2019 16:44Oh dat is al snel Lise, die MRI.
Hee, dat heb ik ook. Ik had wel al mijn hele leven veel rare blauwe plekken, scheve rug kwam ook pas naar voren op 10/12.
Ben wel een keer van een klimmenrek gevallen in groep 8, en daar heb ik echt wel een maand mee gelopen. En ik verrekte ook veel, benen, voeten, schouders, wat denk ik ook wel HMS is geweest.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

dinsdag 30 juli 2019 om 20:23
Yes, ik heb dat ook.Kohaku schreef: ↑30-07-2019 20:20Hee, dat heb ik ook. Ik had wel al mijn hele leven veel rare blauwe plekken, scheve rug kwam ook pas naar voren op 10/12.
Ben wel een keer van een klimmenrek gevallen in groep 8, en daar heb ik echt wel een maand mee gelopen. En ik verrekte ook veel, benen, voeten, schouders, wat denk ik ook wel HMS is geweest.
Beenlengte-verschil kan ook een symptoom zijn van scoliose.
dinsdag 30 juli 2019 om 20:27
Moh scoliose heb ik ook dus zou kunnen :p
Mijn moeder belde net, dat ze heulemaal weg is van een bepaald dieet en naar de osteopaat is geweest en ze geen aardappels meer mag eten, en nu eet ze havermout met (WAT) rijstemelk en blah blah ze is al zoveel kilo kwijt en mijn zus en vader ook en blah.
Nou je eetgestoorde dochter vind dat best wel kut en moeilijk om allemaal te moeten aanhoren hoor.
Mijn moeder belde net, dat ze heulemaal weg is van een bepaald dieet en naar de osteopaat is geweest en ze geen aardappels meer mag eten, en nu eet ze havermout met (WAT) rijstemelk en blah blah ze is al zoveel kilo kwijt en mijn zus en vader ook en blah.
Nou je eetgestoorde dochter vind dat best wel kut en moeilijk om allemaal te moeten aanhoren hoor.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
dinsdag 30 juli 2019 om 20:27
Ik heb dus volgens de reumatoloog geen hms, maar zat op de kleuterschool met mijn benen gespreid van links naar rechts, had 2x de arm uit de kom en ging diverse keren door de enkels. Ik zit op het randje, aldus de arts. Maar er zit wel overal veel ruimte.suzyqfive schreef: ↑30-07-2019 14:46Ja, als klein kind al. Zere hak, knie en heup rechts. Later bleek mijn heup ook scheef te staan. Zondagsarmpje, voortdurend door mijn enkels. Superlenig (touwtjespringen met mijn armen, Als een Chinees achterover buigen en dan weer door mijn benen naar voren. Ik liep pas toen ik bijna twee was. Op mijn elfde scheurde ik mijn achillespees. En niet lang daarna ging mijn schouder voor het eerst uit de kom.
Door veel sporten heb ik heel lang door een stevig spiercorset de boel redelijk onder controle kunnen houden.
Later is nu

dinsdag 30 juli 2019 om 20:28
Kohaku schreef: ↑30-07-2019 20:27Moh scoliose heb ik ook dus zou kunnen :p
Sjemig da's niet tof

dinsdag 30 juli 2019 om 20:29
Kohaku schreef: ↑30-07-2019 20:27Moh scoliose heb ik ook dus zou kunnen :p

Later is nu

dinsdag 30 juli 2019 om 20:54
Fijn dat je een datum hebt voor een mri, Lise. Die is wel uitzonderlijk snel! Een lichtpuntje voor jou mag ook wel. Vervelend dat je moeder je niet begrijpt.
UWV blijft me verbazen.
Ik heb zo’n geluk gehad met wie ik trof bij het UWV, dat realiseer ik me steeds meer.
UWV blijft me verbazen.
Ik heb zo’n geluk gehad met wie ik trof bij het UWV, dat realiseer ik me steeds meer.
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 31-07-2019 08:58
50.23% gewijzigd

dinsdag 30 juli 2019 om 21:45
30 augustus!
Lig nu in bed, maak er maar een vroegertje van. Truste!

dinsdag 30 juli 2019 om 21:50
Ah

Op naar 30 augustus dan

Ik ga er ook in nu. Slaap sinds vorige week al slecht, ben doodmoe. Maar zodra ik in bed lig ben ik klaarwakker