Gezondheid alle pijlers

Wuhan Coronavirus

23-01-2020 19:10 3036 berichten
Ik heb er nog geen topic over gezien.

Maar mij lijkt het redelijk zorgelijk. Er zijn maar twee provincies in China waar het virus niet is gesignaleerd.

Qua verspreiding lijkt het toch snel te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je weerstand op peil is, slaap voldoende, beweeg in de buitenlucht, eet verse groentes en fruit, neem desnoods vitamines en was je handen regelmatig.

Dat is de beste preventie.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maud*de*Braose schreef:
25-01-2020 12:09
Helemaal niet verkeerd trouwens, als er weer eens een keer 1/3 van de bevolking verdwijnt, er zijn sowieso teveel mensen op deze aardkloot.

Zijn we ook gelijk van de vergrijzing af.
Ik denk ook dat dit de natuur/aarde een heleboel goeds zal opleveren.
Gebeurde (tot zover ik weet) vaker in de geschiedenis zoals bij de pest etc.
Al zal het uiteraard naar zijn dat er zoveel mensen in een keer doodgaan.
Ik bedoel dit vanuit oogpunt van wetenschappers (en ik) dat de aarde overbevolkt is en het beter zou zijn als er minder mensen zouden zijn, dus niet het lugubere dag ik graag mensen dood zie gaan.
anoniem_64da636e7cd44 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 12:29
17.05% gewijzigd
yasmijn schreef:
25-01-2020 12:16
Nou ja, wat voor medicijnen dan ook die we nu wel hebben en tijdens de Spaanse griep niet.
De griep is een kwestie van uitzieken. Maar goed, bij complicaties kun je wellicht antibiotica inzetten.

En we hebben oscillinolieum of zoiets natuurlijk.
Bruintjedebeer schreef:
25-01-2020 12:14
Penicilline tegen een virus?
Tegen die griep zelf niet, maar tegen complicaties als longontsteking (waar men meestal aan overlijdt).
Maleficent schreef:
25-01-2020 12:14
Mijn huisarts zegt altijd dat dat niet werkt bij virussen.
Hij geeft pas een AB kuur als je bijna sterft :P
Antibiotica werkt ook niet tegen een virus.

Sommige bacteriën daarentegen wel.
Maleficent schreef:
25-01-2020 12:16
Zorg dat je weerstand op peil is, slaap voldoende, beweeg in de buitenlucht, eet verse groentes en fruit, neem desnoods vitamines en was je handen regelmatig.

Dat is de beste preventie.
Ja. En niet met je handen aan je gezicht friemelen.
Alle reacties Link kopieren
HLN.be UPDATE: aan onze redactie wordt bevestigd dat het om griep gaat. Dat blijkt uit het bloedonderzoek. :roll:
In een bedrijf waar ik heb gewerkt verplichte de directie iedereen tot de griepprik maar ik weigerde op grond van individuele, vrije keuze. Als ik ziek werd, griep, dan zou ik geen salaris krijgen, kan niet maar goed, dus het gros als schapen een griepprik halen en tot mijn hilariteit kregen zij allemaal de griep en bleven soms tot twee weken thuis terwijl ik geen griep kreeg, lachen joh.

Ik krijg sowieso eigenlijk nooit de griep, verkouden en niezen maar nooit de griep.
Alle reacties Link kopieren
Bruintjedebeer schreef:
25-01-2020 12:14
Penicilline tegen een virus?
Mensen overlijden bij griep meestal niet aan het virus, maar aan de complicaties, zoals een longontsteking (bacterieel). Dus klopt, penicilline is niet effectief tegen het griepvirus, maar wel om de complicaties te bestrijden...
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Poker schreef:
25-01-2020 12:20
HLN.be UPDATE: aan onze redactie wordt bevestigd dat het om griep gaat. Dat blijkt uit het bloedonderzoek. :roll:
;-)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-01-2020 13:55
Reden: ongepast
98.45% gewijzigd
De complicatie van Corona is met name overlijden aan nierfalen, zo heb ik gelezen.
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/aerq4byr7ps

Dit filmpje legt het goed uit zonder mee te gaan in alle hysterie.

Ik denk dat het allemaal wel losloopt en mensen teveel met hun gevoel hier naar kijken en te weinig rationeel. Zoals veel mensen ook al zeggen gaan er meer mensen dood per dag aan de normale griep.
Chocosushi schreef:
25-01-2020 12:21
[...]
:bonk: Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-01-2020 13:55
Reden: 'quote' verwijderd
11.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
50 miljoen mensen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, mensen die niet aanspreekbaar op straat liggen, artsen en verplegend personeel in paniek, gangen met lijken onder doeken en er wordt in de media gesproken over een griepje? Ik geloof er helemaal niks van. Er zou een overlijdensrisico van 3% zijn, dat zou hoger liggen dan de befaamde Spaanse griep met 2,5%, verantwoordelijk voor 50-100 miljoen doden. Misschien waait het over, maar helemaal gerust ben ik er niet op.
Chocosushi schreef:
25-01-2020 12:21
[...]

Dat heb ik niet voor het zeggen natuurlijk.
Maar bedankt voor deze zinvolle tip.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-01-2020 13:55
Reden: 'quote' verwijderd
20.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
actueel/wuhan-coronavirus/list_messages/456452

Er is al een topic over dit onderwerp
Het erge is dat het er kan gebeuren is dat mensen in paniek kunnen raken, daardoor gaan hamsteren (soort oorlog in de winkel), hysterische berichten waardoor mensen gaan vluchten etc, etc.

Vooralsnog duurt het een jaar voordat er een vaccin is dus laten we redelijk blijven en geen paniekvoetbal gaan spelen.
blauwe_emmer schreef:
25-01-2020 12:23
50 miljoen mensen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, mensen die niet aanspreekbaar op straat liggen, artsen en verplegend personeel in paniek, gangen met lijken onder doeken en er wordt in de media gesproken over een griepje? Ik geloof er helemaal niks van. Er zou een overlijdensrisico van 3% zijn, dat zou hoger liggen dan de befaamde Spaanse griep met 2,5%, verantwoordelijk voor 50-100 miljoen doden. Misschien waait het over, maar helemaal gerust ben ik er niet op.
Ja dit vind ik ook gek.
Alle reacties Link kopieren
Xaviera1234567890 schreef:
25-01-2020 12:20
In een bedrijf waar ik heb gewerkt verplichte de directie iedereen tot de griepprik maar ik weigerde op grond van individuele, vrije keuze. Als ik ziek werd, griep, dan zou ik geen salaris krijgen, kan niet maar goed, dus het gros als schapen een griepprik halen en tot mijn hilariteit kregen zij allemaal de griep en bleven soms tot twee weken thuis terwijl ik geen griep kreeg, lachen joh.

Ik krijg sowieso eigenlijk nooit de griep, verkouden en niezen maar nooit de griep.
Hilarisch, je collega's schapen noemen. Wat een lol.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
25-01-2020 12:23
50 miljoen mensen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, mensen die niet aanspreekbaar op straat liggen, artsen en verplegend personeel in paniek, gangen met lijken onder doeken en er wordt in de media gesproken over een griepje? Ik geloof er helemaal niks van. Er zou een overlijdensrisico van 3% zijn, dat zou hoger liggen dan de befaamde Spaanse griep met 2,5%, verantwoordelijk voor 50-100 miljoen doden. Misschien waait het over, maar helemaal gerust ben ik er niet op.
Dit kan je echt niet vergelijken. Honderd jaar geleden was de medische wereld zoveel minder ver dan nu.
JustcallmeTuT schreef:
25-01-2020 12:24

Vooralsnog duurt het een jaar voordat er een vaccin is
Ja slimmerd dit helpt niet natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Daar komt bij dat (waarschijnlijk) heel veel mensen het virus hebben opgelopen, maar ze zulke milde symptomen hadden dat ze geen arts hebben bezocht. Het percentage doden zal daardoor veel lager komen te liggen.
Dit heet realisme Bruuntje Beer.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet toch aan de Mexicaanse griep denken, wat een paniek was er toen.
Viel uiteindelijk heel erg mee.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven