Gezondheid alle pijlers

Yasmin Pil

07-10-2007 10:30 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb drie dagen geleden mijn mirenaspiraaltje eruit laten halen en nou ben ik weer aan de pil, De Yasmin. Zijn er ook meiden die hier positieve ervaringen mee hebben of is het alleen maar negatief?!??! Dat is nl het enige wat ik op internet kan vinden. Ik ben me ervan bewust dat elk lichaam verschillend is en dat elk lichaam anders op hormonen reageert. Maar ik zou toch heel erg graag nog meer meningen willen horen.............
@ Lieeenn:

Ik ben van de microgynon overgestapt naar de Yasmin.

Ook ik had meer pukkeltjes (door de microgynon) vooral op mijn decolleté, nu ben ik al een maand met de yasmin bezig en merk ik dat de pukkeltje op mijn decolleté wegblijven

Op mijn gezicht zie ik het effect wat minder drastisch, maar het gaat vooruit!
Hoi Tinusje!!!

Ik heb heel lang de diane35 geslikt!! Daarna ben ik aan de nuvaring gegaan. De puistjes kwamen helaas weer terug. Niet echt heel veel. Maar teveel om te wisselen. Heb nu de Yasmin pil en ik moet zeggen! Perfect!! Ze zijn weer als sneeuw voor de zon verdwenen. Heel af en toe 1 puistje. Succes ermee!!!!
Sorry ik bedoel Lieeenn!!!! Ik keek verkeerd!!!
Hey allemaal!!

Ben nu met mijn eerste strip yasmin bezig (zit om precies te zijn in de derde week) en vanaf vandaag ben ik oud bloed aan het verliezen.

Terwijl mijn periode dus pas volgende week moet beginnen.

Heeft iemand hier hetzelfde gehad?

eerst slikte ik trygynon en daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Nu woon ik in Itali, waar trygynon niet meer leverbaar is.

Vroeg me af of ik al de HA moet contacteren of dat ik gewoon nog een maandje moet afwachten....

Wat zeggen jullie???

Thanks!!
.
Heb nu de Yasmin, moet vandaag m'n eerste pil innemen.

Maar ik vroeg me af, waarom staat er op bepaalde pillen een zeshoek met de letters "DO" erin?
@ spikie en andere Yasmin gebruikters:

Hebben jullie ook zo'n last (gehad) van pijnlijke borsten?

gaat dat over?

Zit nu op 1,5 strip...
Hoi Elisabeth7!!

Ik heb er ook veel last van gehad!! Gaat zeker over. Ik dacht bij mij na de derde strip!!
Misleidend vond ik die Yasmin pil......

De eerste 2 maanden dikkere mooie grotere tie*** om vervolgens na de tweede maand weer gewoon mijn oude beschaafde naar mijn idee te kleine borsten te krijgen ;-(
Ik wil ook met de Yasmin beginnen, is er iemand die heir misselijk van word? Ik zou eigenlijk liever Yasminelle slikken, ivm minder hormonen, maar die kan ik nergens vinden (huisarts kan m ook niet voorschrijven).

Van de andere pillen die ik tot nu toe geprobeerd heb, krijg ik acne (zonder pil heb ik hier bijna geen last van!)

Heeft iemand hier ervaring mee?
Lieve dames,

Wat een fijn topic. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben helemaal niet bekend met de pil. Ben 17 jaar, maar heb hem vandaag van de dokter gekregen.

Ik lees veel positiefs en negatiefs over Yasmin op internet. Is dat over alle pillen of moet ik me nu echt zorgen maken? Ik ben nog niet begonnen met slikken omdat dat pas moet op de eerste dag van de volgende menstruatie.

Zou het verschil maken dat dit voor mij de eerste pil is die ik ga slikken, of dat mensen al andere pillen in het verleden hebben gehad..

Mijn dokter vertelde dat deze pil nieuw op de markt is, en ik lees hier en daar dat mensen hem al 9 jaar hebben. Hoe kan dat?

Ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat bevallen..

Liefs.
Voor wat het waard is; ik ben dankzij Y. getransformeerd in een jankerige, suicidale, bloeddorstige, krijsende overspannen furie die regelmatig ter aarde stortte vanwege duizelingen en hartkloppingen. Eerst dacht ik nog; alles beter dan een kind werpen, maar uiteindelijk heb ik het af moeten leggen. Nu ben ik weer mijn charmante zelf Dan maar geen sex
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 29 mei 2008 @ 21:45:

Dan maar geen sex Ah joh, voor het zingen de kerk uit werkt ook prima.
quote:Onderdezon schreef op 29 mei 2008 @ 21:47:

[...]

Ah joh, voor het zingen de kerk uit werkt ook prima.ODZ; dat is niks voor mij, ik wil namelijk echt nul komma nul kans op nageslacht
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Maar geen sex is zo naar! Kun je je bedpartners niet tijdelijk steriliseren?
Dat rechthoekige ding met een 'd' zou op alle pillen moeten staan.

Het kan een paar maand duren voor je huid helemaal stabiel is.

Gewoon een strip of 3 slikken en dan eens evalueren. (Dan zie je misschien verbetering, maar het kan nog wel langer duren voor je huid helemaal kalm is)

Ik slik dit ding nu onderhand eeeh bijna anderhalf jaar? En mijn huid is het laatste jaar goed!
Ik ben net begonnen aan de Yasmin pil, vandaag m'n derde ingenomen, maar ik zal jullie op de hoogte houden!
Ik ga morgen naar de HA om de yasmin te vragen.

Slik nu al zo'n 6 jaar de microgynon 30 maar ik wil weer zin in seks! Die is totaal verdwenen als ik die pil slik...

Maar ik hoop niet dat ik een grotere cupmaat krijg. Heb net 3 bh's in een kleinere cupmaat (18 kilo afgevallen).
Ik gebruik sinds twee maanden yasmin .

Zit nu in de tweede stopweek en ben al sinds een paar dagen daarvoor oud bloed aan het verliezen.

Net als bij de eerste stopweek.Geen echt bloed gezien.

Het verliezen van oud bloed voor de menstruatie heb ik wel vaker gehad, in het begin van de pil trigynon,maar na een paar dagen begon mijn menstruatie dan.Dat het "echte bloed" gewoon wegblijft is de eerste keer. En nu dus al twee stopweken achter elkaar.

Begin me toch zorgen te maken.

Hebben jullie hier weleens van gehoord of zelf gehad?
Ik slik de Yasmin en heb ook alleen maar bruine rommel. Heel af en toe rood bloed, verder bruine troep.
Hoi allemaal,

Denk er ook over om te gaan beginnen met de Yasminpil, maar ben erg huiverig door het trombose verhaal ivm mijn zittende beroep.

Slikte vanaf mijn 19e tot mijn 28ste de pil. Veel soorten, bijna allemaal drama met schimmelinfecties, stemmingswisselingen en geen libido. Toen 1,5 jaar de Nuvaring. Weer geen libido, stemmingswisselingen en gewichtstoename. Toen in augustus 2004 gestopt. Ik herkende me zelf niet meer terug. Geen stemmingswisselingen en geweldig libido (ok, we wilden graag een kindje, dus dat hielp ook wel hihi). Nu 2 kinderen en een jaar condoomgebruik later ben ik dus nog steeds mezelf, maar dan weer met stemmingswisselingen, verminderde libido, hoofdpijn en enorm veel haaruitval (wat niet niet van de zwangerschapshormonen komt, want dochter is nu ruim 1). Voor de veiligheid wil ik liever toch weer aan de pil en lees dus heel veel goede verhalen over deze pil (vollere borsten na al die borstvoeding is ook wel welkom).

Alleen dus het trombose verhaal zit me dwars. Kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen?

Ik wil hem dus vooral slikken voor de veiligheid (anticonceptie)en om mijn pms wat af te zwakken. Verder geen problemen met acne of zo.

Ga proberen om deze week een afspraak te krijgen met de ha om een en ander te overleggen, maar wilde het hier vast vragen.

Oh ja, rook niet en beweeg goed verder (niet echt een sport, maar veel wandelen met de kinderen, 3x per week een half uur fietsen van en naar het werk en veel trappen in huis)

Bedankt alvast!
Ik ben ook tevreden over de Yasmin. Van de Nuvaring kreeg ik huidproblemen. Yasmin heeft op mij totaal geen negatieve uitwerkingen.

Maar ik word een beetje nieuwsgierig naar die verhalen over grotere cupmaten... Hoe oud zijn deze dames? 18 jaar en jonger misschien?

Ik ben 28 en bij mij gebeurt er eigenlijk vrij weinig op dat vlak. Jammer...
Chapati, ik ga zometeen mijn eerste pil pakken en ben ook 28. Zodra ik niet meer in mijn bh's pas laat ik het je weten!
Hahaha! Ik hoop het voor je! Tenzij je natuurlijk zelf al cup D+ hebt, dan lijkt het me een minder leuk vooruitzicht.
Ik ben op mijn vijftiende begonnen met mycrogynon 30. Nu ben ik er mee gestopt in oktober 2007 (ik was toen 24 jaar) en een spiraal laten zetten.

Een maand geleden heb ik het spiraaltje (myrena) weer laten verwijderen omdat ik erg last had van de bijwerkingen (pijnlijk gevoel in onderbuik etc.) en ik kreeg ontzettende last van puistjes op mijn rug, decollete en hals terwijl ik daar vroeger nooit tot nauwelijks last van heb gehad.

Ik zou weer aan de mycrogynon gaan en dat doe ik nu sinds een maand, maar de puistjes in mijn hals worden alleen maar erger. En als ik nadenk over de andere bijwerkingen merk ik dat ik van mycrogynon me down voel, dat mn libido iets afneemt en noem maar op.

Ik heb gehoord dat Yasmin een goede pil is tegen bovengenoemde problemen. Klopt dit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven