Gezondheid alle pijlers

Yasmin Pil

07-10-2007 10:30 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb drie dagen geleden mijn mirenaspiraaltje eruit laten halen en nou ben ik weer aan de pil, De Yasmin. Zijn er ook meiden die hier positieve ervaringen mee hebben of is het alleen maar negatief?!??! Dat is nl het enige wat ik op internet kan vinden. Ik ben me ervan bewust dat elk lichaam verschillend is en dat elk lichaam anders op hormonen reageert. Maar ik zou toch heel erg graag nog meer meningen willen horen.............
Hoi allemaal,

Ik heb net jullie hele topic gelezen omdat ik wel wat meer wilde weten over de Yasmin. Ik ben nu 21 en niet aan de pil (wel een vriend dus gebruik condooms). Ik heb een tijdje lovette geslikt en daarna ongeveer een jaar de nuvaring gebruikt. Maar ik ben erg gevoelig voor hormonen. Als ik de eerste pil heb genomen (of nuvaring had ingedaan) was het vrij normaal dat ik die dag/nacht misselijk werd of zelfs ging overgeven, geen pretje dus. Bovendien heb ik een behoorlijke depressie gekregen. Die is inmiddels achter de rug en ik ben blij met hoe ik me nu voel, maar: mijn vriend vertrouwt het niet helemaal met alleen condoomgebruik. Ikzelf heb wat minder last van stress van 'zou ik wel ongesteld worden etc' maar hij maakt zich er best druk over en dat wil ik natuurlijk ook niet. Zijn er meiden die ook zo gevoelig waren voor hormonen en met succes de Yasmin (of andere pil) zijn gaan slikken?
hoi,hoi,

na 3 jaar pilloos geweest,weer aan de pil.

ook weer de yasmin,en ja ook mijn borsten zijn iets groter geworden,

ben bang dat ik nieuwe setjes kan gaan kopen, mn borsten zijn een stuk gevoeliger,niet op de prettige manier dan.

Had vanaf mn 14 vw acne de diane geslikt,daarna vanaf 16 tot aan 26 de yasmine,3 jaar niks,maar vw aankomende operatie toch weer geadviseerd om de pil te nemen
Hallo allemaal,

Ook ik zit te twijfelen om weer aan de pil te gaan. Heb zo'n 15 jaar de Diane35 geslikt. Nu twee maanden gestopt en al mijn acne is weer terug. Ik probeer het nog even met Vichy Normaderm, heb begrepen dat je pas na een aantal maanden resultaat ziet. Alleen wil ik niet op mijn bruiloft over 8 maanden vol met pukkels zitten :( Ik ben gestopt vanwege onze kinderwens tot het moment dat ik gevraagd ben door mijn vriend en dus over 8 maanden ga trouwen. Ik wil niet zwanger trouwen dus nu ben ik aan het twijfelen om toch weer te beginnen met de pil. Ik ben bang dat ik weer te lang aan het ontpillen ben na de bruiloft en hierdoor moeilijk zwanger zal worden. Misschien is dit onzin, maar is meer een gevoel omdat ik voel wat zo'n klein pilletje eigenlijk allemaal doet met je lichaam. Iemand ook wel is last gehad van steken in linkerzij tijdens het ontpillen?

Groetjes Lilyan
ook ik wil de yasmin pil gaan proberen, hiervoor heb ik de microgynon gebruikt maar dat was niet echt een succes. last van behoorlijke stemmingswisselingen en 6 kilo erbij!

Omdat ik verhuisd ben heb ik nu een nieuwe huisarts die mij dus deze pil niet wil voorschrijven gezien het verhoogd risico op trombose. Ik rook dus wel maar sport daarnaast wel veel.

schijn daarom dus ook alleen de microgynon te kunnen krijgen en dan word je doodleuk even verteld dat je die dan maar gewoon nog een keer moet proberen.

ga maandag denk ik nog maar eens naar de ha voor een poging.

word de yasmin pil overigens (deels) vergoed door het ziekenfonds?
Update! Meeeeeeeeega pijnlijke en gevoelige tepels!! En ze zijn constant hard en gezwollen... (Sorry voor de plastische opmerking maar het is zo.)
Na het stoppen met mycroginon kreeg ik puistjes langs mijn kaaklijn en kin terwijl ik dat eerst nooit had. Af en toe een verdwaald puistje, maar nu echt heel erg.

Ik ben nu net een week bezig met Yasmin. Kan het kloppen dat de puistjes in het begin verergeren?

Tevens smeer ik sinds anderhalve week slakkengel van de Tuinen (eigen merk) op mn gezicht en hals. Klopt het ook dat deze gel de puistjes in het begin verergeren?

Hopelijk hebben jullie antwoord want ik word er superonzeker van. Ik ben 25 jaar
Hoi,

Ik heb een vraagje. Sinds zaterdag overgestapt van Microgynon 50 naar de Yasmin. Volgende de apotheek kon dit gewoon zonder stopweek. Sinds zondag heb ik enorme last van gespannen en pijnlijke borsten. Ze zullen toch niet gaan groeien?

Ook heb sinds vanmorgen (dus na 6 dagen) ineens bloedverlies.

Is dit normaal, hoelang zou die bloeding duren en moet ik gewoon me strip afmaken.
quote:kirs1988 schreef op 27 mei 2008 @ 10:47:

Ik wil ook met de Yasmin beginnen, is er iemand die heir misselijk van word? Ik zou eigenlijk liever Yasminelle slikken, ivm minder hormonen, maar die kan ik nergens vinden (huisarts kan m ook niet voorschrijven).

Van de andere pillen die ik tot nu toe geprobeerd heb, krijg ik acne (zonder pil heb ik hier bijna geen last van!)

Heeft iemand hier ervaring mee?hoi Ik heb ook de Yasminelle, ik had altijd problemen met onregelmatig bloedverlies, zes weken achterelkaar vloeien nou ja enzovoorts! nu ben ik super regelmatig en vloei nog maar weinig. geen nare bijverschijnselen, ik ben zelfs wat afgevallen!!
Er is hier vast wel iemand die me kan helpen.

Ik ben sinds kort overgestapt van Mircogynon 50 naar Yasmin. Dit kon volgende de huisarts zonder stopweek. Nu heb ik 1,5 week steeds last van spotting. Is het mogelijk dat ik nu al stopweek inlas, en dan volgende week weer begin met een nieuwe strip.
Marry, ik zou doorgaan met de strip omdat het een ander type is. De kans op spotting is logisch omdat de mycrogynon 50 zwaarder is dan de Yasmin.

Als je er echt veel last van heb zou ik de huisarts of appotheek even bellen.
Gelukkig is het sinds woensdagmiddag helemaal over tot nu!

Heb nu nog tot volgende week donderdag dus ga me strip gewoon afmaken.

Jij bent toch ook overgestapt, althans dat las ik in een ander topic. Mischien leuk om elkaar op de hoogte houden.

Omdat we beide behoorlijke last hadden van Microgynon.

Groetjes,

Marry
suzeli,

Ben je inmiddels al begonnen met Yasmin?
hee hee,

Ik heb even een vraagje, ik wil graag aan de pil.

Voor regelmatig ongesteld te zijn, ik heb niet veel puistjes maar dat die minder worden, en als laatste maar voor mij heel belangrijk dat ik zo min mogelijk aankom want dat vind ik echt verschrikkelijk. Maar ik hoor van iedereen eigenlijk dat je moet beginnen met de microgynon, maar ik wil eigenlijk meteen de yasmin. Kan ik op een of andere manier er voor zorgen dat ik die meteen krijg? Als ik bv zeg dat ik echt niet wil aankomen? Ook heb ik soms wel last van migraine en ik las op internet dat dat ook kan voorkomen bij de yasmin, is dat erg of let de dokter daar niet zo op? Ik zou graag een reactie willen, want ik ga morgen naar de dokter voor iets anders. Maar mischien kan ik dan ook over de pil beginnen.

Alvast bedankt.

Groetjes Vivian
Vivian, ik wil je niet ontmoedigen maar iedere vrouw is anders en er zijn dus ook vrouwen die dikker worden bij het gebruik va Yasmin. Het is niet zo dat je gegarandeerd niet aankomt, die garantie krijg je nooit.

Ga gewoon voor advies naar je huisarts.
Hallo,

Ik ben zaterdag begonnen met de Yasmin, Nu heb ik een zeurend pijntje in mijn maag. Kan dat aan de Yasmin liggen en komt dat vaker voor? Ik heb nooit last van mijn maag, hoe lang zou het duren voordat het over is?

En ik ben begonnen na de stopweek van mijn laatste microgynon-strip. Volgens mijn huisarts kon dat gewoon maar ik twijfel een beetje. Wat was het advies bij jullie toen je ging overstappen?
Ik ben helaas mijn stopweekkilo's (2 kg) niet kwijtgeraakt. Met de microgynon was ik die na de 2e pil van de strip weer kwijt.

Edit: te vroeg geklaagd. Er was er vanochtend 1 af

Mijn huid is nu al! rustiger. (na 5 dagen) En de zin is er ook
Hallo,

Ik slik gewoon microgynon, maar door deze pil heb ik eigenlijk niet zo heel veel zin meer in seks, wel in mijn stop week, maar niet als ik het normaal slik

Nu wil ik yasmin proberen, maar kan ik met deze reden gewoon naar de dokter gaan en erom vragen, of is dit geen goeie reden?

Ben al een tijdje erover aan het lezen namelijk
hoi Jasha,

Als jij je niet prettig vind bij jou huidige pil heb jij al het recht om een andere te vragen. Niemand die voor jou kan bepalen wat jij inneemt.

Ik ben sinds vandaag ook begonnen met de Yasmin. Ik moet nog even wachten of het echt wat is voor mij. Ik had de microginon.. wat een rotding! ik dacht echt dat het aan mij lag dat ik veel moest huilen en half depresief wakker werd, maar toen ik al deze berichten las ging er een wereld voor me open. Ik heb gelijk een afspraak gemaakt voor een andere pil.. succes! laat je niet afwimpelen hoor!
anoniem_73853 wijzigde dit bericht op 25-09-2008 15:52
Reden: spelfout
% gewijzigd
Voor mij was de Yasmin pil niks. Na een aantal jaar mycrogynon 30 te hebben geslikt, en deze naar een merkloze pil werd overgezet( de pil zou precies het zelfde zijn zei de aphotheek). ben ik toen gestopt, omdat ik er geen libido van over hield. mijn hormonen voelde zeg maar aan als zijnde dood.

In Augustus 2008 wild eik graag weer aan de pil beginnen voor een geregelde menstruatie. De dokter schreef mij de Yasmin voor. Na het lezen op internet over deze pil was ik toch vrij postief en belsoot ik er mee te beginnen. Dit is mij erg tegen gevallen. De eerste paar dagen werd ik een aantal maal uit het niets duizelig.Daarna was dat over. Wat ik zelf dus niet echt door had, maar mijn omgeving wel, is dat ik er ontzettend down van werd van deze pil. Ik dacht dat ik aan deze pil moest wennen en dat het daardoor kwam. Dus niet. Na anderhalve maand ben ik met de yasmin gestopt. Omdat ik er zo depri van wer dat ik het op mezelf begon af te reageren. Ook kreeg er gigantische hoofdpijn van.Een beter libido heb ik er ook niet van gekregen. integendeel. dat ging weer net zo hard naar 0 als met mijn vorige keer. Op advies van de dokter ben ik toen maargestopt met de Yasmin.Ik merkte na dat ik de pil niet meer innam, mijn lichaam heel erg heeft moeten wennen aan het niet meer binnenkrijgen van hormonen. Voelde me heel raar.gelukkig zit ik nu een week of 3 - 4 weer eindelijk lekker in mijn vel.

voor mij geen pil meer.

En wat ik hier dus ook mee wil zeggen, is dat welke pil dan ook op ieder persoon een andere uitwerking heeft.

En als jeje er echt niet goed bij voelt, stoppen ermee!
Ik ben sinds een tijdje overgestapt van microgynon 30 naar de Yasmin. Heb de dagen vanaf stopweek tot ongesteld worden veel last van hoofdpijn en ben veel heviger ongesteld mét veel buikpijn. Is dit voor iemand herkenbaar?
Peas on earth!
quote:Lieeenn schreef op 25 mei 2008 @ 11:59:

Heb nu de Yasmin, moet vandaag m'n eerste pil innemen.

Maar ik vroeg me af, waarom staat er op bepaalde pillen een zeshoek met de letters "DO" erin?Volgens mij staat het op alle pillen, maar zit het bij de pillen waarbij je het niet ziet (in de strip) aan de onderkant
Peas on earth!
Ik zit nu thuis na opname in het ziekenhuis met een dubbele longembolie.... alles wijst op de Yasmin! Ik gebruik hem nu 6 maanden en nu dit.. Ik vond het echt een prettige pil maar het heeft me misschien wel bijna mijn leven gekost. Als je echt research gaat doen op het internet naar de yasmin snap ik niet waarom artsen hem voorschrijven. Zelf de NHG ( Nederlands Huisartsengenootschap) geeft het advies hem niet voor te schrijven! Dus dames, denk goed na voordat je de yasmin gebruikt. Ik gebruikte voor de Yasmin 10 jaar de Diane 35. Die is nog zwaarder dus je zou zeggen ook meer tromboserisico.. nooit last van gehad. Ik wil echt niet iedereen bang maken maar voel me een beetje verplicht om mijn verhaal wel kenbaar te maken hier op het forum omdat ik met jullie altijd meegelezen heb in mijn overweging om de yasminpil te slikken...
Ik heb dit allemaal een beetje doorgelezen.

En ik begin morgen met de yasmin.

ik had altijd de ethinylestradiol/levonorestrel volgens mij de opvolger van microgynon 30.

Ik ga overstappen omdat ik nog steeds heftig ongesteld ben en de laatste tijd ook weer met buikkrampen (gebruikte hem al ruim een jaar). Ook duurde het heel lang voordat ik ongesteld werd. Als ik maandags mijn laatste pil nam werd ik zaterdagavond pas ongesteld, maar ben wel ruim 7dagen ongesteld, dus nog steeds als je weer bent begonnen met de nieuwe strip.

Nou had ik alleen ene vraagje, want trombose komt bij ons in de familie veel voor, mijn vader heeft het, mijn oom, mijn oma enzovoort. Toen ik dus zo'n ander halfjaar geleden ben getest op trombose omdat ik met de pil begon kwam er niets uit.

Maar nu ik al die verhalen lees maak ik me toch wel een beetje zorgen. Of het niet gevaarlijk is ?

Ben benieuwd naar de verdere bijwerkingen.
Bij iedere pil is er risico op trombose.

Ik gebruik de Yasmin nu denk ik ruim een jaar. Mijn huid is er 300 % van opgeknapt. Het is echt mooi. Hiervoor enkele jaren probleemloos de microgynon, maar op een gegeven moment werd mijn huid echt lelijk.

Op de yasmin voel ik mij stukken beter. Geen hoofdpijn, een meer dan fatsoenlijk libido en een mooie huid. Ik wil geen andere pil meer.
Ik gebruik nu anderhalf á twee jaar de yasmin en ben er echt tevreden mee. Ik gebruikte eerst de microgynon30 en had last van stemmingswisselingen, van blij naar boos naar verdrietig en zo weer terug. Dit heb ik niet bij de yasmin. Dus voor mij niets anders meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven