Gezondheid alle pijlers

Ziek van PMS

12-11-2009 21:39 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weer ziek van....

Twee weken geleden mijn eisprong. Buikpijn. Rugpijn, last van mijn bekken met uitstralende pijn naar mijn benen. Gelukkig is dat na pijnstilling, een warm bad en een nacht slapen weer over.

Een paar goede dagen volgen. Maar dan:

In de loop van die week merk ik dat ik somber wordt.

Verdrietig

Uitgeput

Slecht slapen, dromen

Ongeduldig naar mijn zoons

Kortaf naar mijn man

Niet kunnen genieten

Nu ben ik ongesteld geworden. Hoera. Nu nog even een dag kreupel lopen door bekkenpijn, een paar dagen buikpijn en zeer veel vloeien en dan voel ik me weer mezelf.

Is hier nou echt niets aan te doen?

Ik ben aan de pil geweest, daar word ik depressief van

Ik heb een mirena gehad, daar kreeg ik gigantische bijwerkingen van

Ik fiets elke dag een km of 20, ik eet gezond (snoep wel teveel)

Ik rook niet, drink sporadisch, werk slechts twee dagen....

Kortom: ik leef gezond... wat kan ik nog meer doen?

Ik merk van mezelf dat, nu ik er niet meer tegen vecht, maar het accepteer, het wel makkelijker gaat allemaal, maar man... ik ben 27! Ik heb nog heel veel vruchtbare jaren te gaan....

Ik wacht op de gouden tip, kom maar op! Lotgenotencontact, virtuele chocola en medeleven is ook welkom.
Hier zijn geregeld topics over geweest. De samenvatting:

Vitamine b6 in flinke hoeveelheden, de helft van de maand.

Als dat niet helpt, kun je alleen nog aan de antidepressiva. Heftig, maar dat is stevige PMS ook.
Korenwolf, bedankt.

Ik had gezocht en kon geen topics vinden. Sorry voor deze vervuiling.

De antidepressiva heb ik nu juist afgebouwd, sinds de zomer. Als het even kan wil ik daar echt niet aan...

Ik ga even googlen op b6.

Dank!
Is geen vervuiling hoor, ik denk dat die andere topics al erg oud zijn. Maar ik dacht: ik vat het even beknopt samen.

Ik zal even kijken naar de dosering van mijn b6, wat je bij de drogist vindt is vrij laag.
Graag!

Is er geen gevaar aan overdosering?
Pyridoxine 20 mg, adviseerde mijn huisarts. Ook 50 mg is zonder recept verkrijgbaar. Misschien het best even bij je huisarts navragen of dit voor jou goed zou zijn.
en dat is dan gewoon vitamine b6?

Het klonkt zo ad'erig...

Ik zal het navragen.

Tips blijven welkom
Is gewoon vitamine. En ik heb even gegoogled, maar om een beetje bijwerkingen te krijgen moet je nog minstens 4 x zoveel slikken.
Flink aan de teunisbloemoliecapsules! Dat helpt wel.

Heb nu zelf PMP Omega 6 van Efamol.
Korenwolf, jij gebruikt B6 voor PMS? En dan alleen vanaf de eisprong tot menstruatie? Gebruik je 20mg?

Zo ja helpt dit echt?

Heb ook altijd wel PMS klachten, ene keer meer dan de andere keer maar toch, ben altijd gewoon prikkelbaarder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven