Gezondheid alle pijlers

Zon allergie peuter

27-06-2011 13:05 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 2,5 jaar heeft een allergie voor de zon. Ze zat onder de bultjes die vreselijk jeukten. Van de huisarts heb ik nu Contralum Ultra gekregen. Deze is echter niet waterproof en maar factor 7, dus erg handig met een superwit kinderhuidje is dat natuurlijk niet. We konden ook testen welke zonnebrand de minste huidreactie geeft.

Gister hebben we haar 45 minuten in de tuin laten spelen, ingesmeerd met Kruidvat sensitive factor 50.

Resultaat: vanmorgen werd ze wakker met een rood opgezwollen gezicht. Dus weer naar de huisarts, maar die houdt het nog steeds op zon allergie. Ze vond het alleen wel erg vreemd dat ze geen uitslag had op armen en benen, die hadden we immers ook ingesmeerd.

Ze hoeft niet per se binnen te blijven van de huisarts, maar insmeren, hoedje op en vaker in de schaduw. Maarja, de zomervakantie staat voor de deur.....2 weken aan de kust, en dan blijf ik me rot smeren met Contralum factor 7. Ben al van plan een uv werend zwempakje te halen....

Ik vind het erg lastig, zielig voor haar en ook erg onhandig.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Zo ja, heb je een zonnebrand gevonden die geen uitslag geeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:perseph0ne schreef op 29 juni 2011 @ 12:44:

Lipa, geloof me probeer een combi met Similasan tegen zonneallergie een keer.

Bedankt voor alle reacties.

Haar gezicht is sinds gister eindelijk weer wat bijgetrokken. Ze heeft nog wel een mega droge huid op haar wangen, net een olifantenhuid. De bultjes op armen en benen gaan ook bijna weg, als ze er maar niet aan krabt dan blijkt het dus sneller weg te trekken.

Ik heb een UV werend zwempakje gehaald.

Hoe moet je die Similasan gebruiken? Smeer je dat pas nadat ze in de zon geweest is?

Ik wil misschien de zonnebrand van AH gaan proberen, en dan te beginnen met alleen haar benen. Het is echt de combi van de creme en de zon, dus uittesten op haar buik zonder in de zon te gaan ermee heeft geen zin denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven