Zorgverzekering 2019
vrijdag 9 november 2018 om 17:58
Vandaag viel mijn nieuwe polis op de mat voor 2019 (ja, sorry voor de topictitel, je kan maar op tijd zijn), volgens mij is het jaarlijkse zorgverzekeringtopic er nog niet, dus bij deze
Zoals elk jaar wéér duurder. Ik ging even terugzoeken naar 2014, toen betaalde ik €95,- voor basisverzekering en een kleine tandartsverzekering (restitutie, incl. €10 collectiviteitskorting), dat is dit jaar €118,- en volgend jaar €133,- per maand. Voor twee volwassenen zijn we komend jaar dus elke maand €30 extra kwijt.
Wij zaten altijd bij Delta Lloyd en gingen voorheen elk jaar zo'n €5,- per maand meer betalen. Delta Lloyd zorgverzekeringen zijn dit jaar allemaal overgegaan naar Nationale Nederlanden en nu gaan we opeens €15,- per maand meer betalen! Wordt het bij jullie ook ongeveer zo veel duurder? Of juist meer/minder?
Stappen jullie elk jaar over of juist niet? En dit jaar?
Ik blijf eigenlijk altijd zitten, soms vergelijk ik wat, maar ben hiermee toch altijd het goedkoopst uit geweest met behoud van de restitutieverzekering, wat ik heel fijn vind nu er steeds meer met beperktere contracten wordt gewerkt of met allerlei voorwaarden.
Ohja, en is een vergelijkingssite zoals Independer tegenwooridg nog écht objectief? Welke site gebruiken jullie?
Zoals elk jaar wéér duurder. Ik ging even terugzoeken naar 2014, toen betaalde ik €95,- voor basisverzekering en een kleine tandartsverzekering (restitutie, incl. €10 collectiviteitskorting), dat is dit jaar €118,- en volgend jaar €133,- per maand. Voor twee volwassenen zijn we komend jaar dus elke maand €30 extra kwijt.
Wij zaten altijd bij Delta Lloyd en gingen voorheen elk jaar zo'n €5,- per maand meer betalen. Delta Lloyd zorgverzekeringen zijn dit jaar allemaal overgegaan naar Nationale Nederlanden en nu gaan we opeens €15,- per maand meer betalen! Wordt het bij jullie ook ongeveer zo veel duurder? Of juist meer/minder?
Stappen jullie elk jaar over of juist niet? En dit jaar?
Ik blijf eigenlijk altijd zitten, soms vergelijk ik wat, maar ben hiermee toch altijd het goedkoopst uit geweest met behoud van de restitutieverzekering, wat ik heel fijn vind nu er steeds meer met beperktere contracten wordt gewerkt of met allerlei voorwaarden.
Ohja, en is een vergelijkingssite zoals Independer tegenwooridg nog écht objectief? Welke site gebruiken jullie?
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 18:15
19.48% gewijzigd
woensdag 14 november 2018 om 20:07
Ik draag geen lens of bril, geen hoorapparaat, doe niet aan fysio of alternatieve zorg. Kraamzorg is ver verleden tijd.
Ik ga ieder jaar in november naar de tandarts op eigen kosten om te laten beoordelen of een tandarts verzekering nodig is.
Dus voor mij is een basisverzekering tot nu toe altijd de slimste keuze geweest.
Ik ga ieder jaar in november naar de tandarts op eigen kosten om te laten beoordelen of een tandarts verzekering nodig is.
Dus voor mij is een basisverzekering tot nu toe altijd de slimste keuze geweest.
donderdag 15 november 2018 om 06:17
Ben er ook weer mee aan de slag gegaan.
De dure ortho kan er gelukkig vanaf in 2019, die is bij FBTO ook versobert, van een vergoeding van 750,= per jaar naar 500,= de mondhygiensite wordt nog maar voor 75% vergoedt.
De MH kan ik schrappen ben goedkoper uit om de facturen voor controle zelf te betalen dan premie plus die 25% die ze niet vergoeden.
Het komt er op neer dat ik aan een basisverzekering genoeg heb, ik hou mijn eigen risico wel op 385,= ook al verbruik ik daar vrijwel nooit iets van de afgelopen jaren misschien in totaal een kleine 80,= maar dan zal je net zien.
Twijfel ik alleen nog of ik voor een restitutie of natura polis ga, met een ziekenhuis in de buurt is een contract met de andere ( dichter bij huis ) zijn ze in onderhandeling ) wel hebben ze een contract met de poli's die hier in de kleinere omliggende dorpen voor kleine ingrepen worden toegepast, die zijn aangesloten bij het grote ziekenhuis waar ze nog mee in onderhandeling zijn.
Daar ga ik nog even op wachten ben er na flink wat jaren best klaar mee om teveel te betalen, heb me altijd goed verzekerd voor mijn gebit en hield dan toch over, behalve de ortho was ondanks die 750,= ook nog vaak bijbetalen ER nooit aangebroken, altijd voor restitutie gegaan en gelukkig nooit van een ziekenhuis oid gebruik moeten maken.
Ik kan een dikke 40,= pm goedkoper, ik heb eventueel spaargeld mocht ik een tegenslag krijgen, maar hou die 385 wel aan zoveel scheelt het nou ook weer niet zeker niet nu ik eea kan schrappen in de aanvullende verzekeringen.
De dure ortho kan er gelukkig vanaf in 2019, die is bij FBTO ook versobert, van een vergoeding van 750,= per jaar naar 500,= de mondhygiensite wordt nog maar voor 75% vergoedt.
De MH kan ik schrappen ben goedkoper uit om de facturen voor controle zelf te betalen dan premie plus die 25% die ze niet vergoeden.
Het komt er op neer dat ik aan een basisverzekering genoeg heb, ik hou mijn eigen risico wel op 385,= ook al verbruik ik daar vrijwel nooit iets van de afgelopen jaren misschien in totaal een kleine 80,= maar dan zal je net zien.
Twijfel ik alleen nog of ik voor een restitutie of natura polis ga, met een ziekenhuis in de buurt is een contract met de andere ( dichter bij huis ) zijn ze in onderhandeling ) wel hebben ze een contract met de poli's die hier in de kleinere omliggende dorpen voor kleine ingrepen worden toegepast, die zijn aangesloten bij het grote ziekenhuis waar ze nog mee in onderhandeling zijn.
Daar ga ik nog even op wachten ben er na flink wat jaren best klaar mee om teveel te betalen, heb me altijd goed verzekerd voor mijn gebit en hield dan toch over, behalve de ortho was ondanks die 750,= ook nog vaak bijbetalen ER nooit aangebroken, altijd voor restitutie gegaan en gelukkig nooit van een ziekenhuis oid gebruik moeten maken.
Ik kan een dikke 40,= pm goedkoper, ik heb eventueel spaargeld mocht ik een tegenslag krijgen, maar hou die 385 wel aan zoveel scheelt het nou ook weer niet zeker niet nu ik eea kan schrappen in de aanvullende verzekeringen.
donderdag 15 november 2018 om 07:07
Wij zitten bij de iza. Kinderen krijgen elk jaar een nieuwe bril, goede vergoedingen in de aanvullende verzekeringen en de beugel wordt vergoed voor 2.500 euro. Aangezien er nog een beugel aankomt blijven wij zitten. Omdat het een collectieve verzekering is en in de cao is opgenomen dat je ook nog een vergoeding krijgt van de werkgever is het een aantrekkelijke deal.
donderdag 15 november 2018 om 08:18
Als je een betalingsregeling hebt afgesloten kun je over het algemeen gewoon overstappen. Dit zien ze vaak niet als achterstand.Nehemah schreef: ↑13-11-2018 16:19Helemaal eens en zuur is het zeker. Heb het twee jaar geleden gehad met botbreuk en verplichte fysio inderdaad.
Mijn sterilisatie 4,5 jaar geleden kon ik trouwens ook helemaal zelf dokken.
Ik betaal nu 116,20 per maand, wordt 120,95. Wat ik daarvoor krijg? Helemaal niets. Maar dan ook echt niets. Overstappen gaat niet lukken waarschijnlijk. Betaal premie altijd keurig op tijd en ook eigen risico is voor dit jaar volledig opgesoupeerd en netjes betaald, ik dacht dat ik 'vrij' was. Kreeg ik ineens een hele leuke en fijne factuur met een fiks bedrag voor 'eigen bijdrage'. Zo stiekem zijn ze ook nog.
donderdag 15 november 2018 om 08:20
Jawel hoor. Basisverzekering moet iedereen accepteren behalve bij betaalachterstanden.Lucifer2018 schreef: ↑13-11-2018 19:44Wij gaan ook naar IZZ als man door de proeftijd komt. Maar dat zal wel. Zelfde reden.
Maar dat is alleen voor personeel in de zorg. Ledencollectiviteit. Niet voor iedereen dus.
donderdag 15 november 2018 om 08:45
Hier ook CZ Direct. Ik kreeg een mail van Just en die had ik bijna verwijderd, dacht dat het een of andere reclame was.minnimouse schreef: ↑09-11-2018 20:12Ja CZ Direct, daar zitten wij ook.
Had nog niks gelezen over dat dat Just gaat heten. Ga eens neuzen.
Maar ook die premie gaat omhoog..
donderdag 15 november 2018 om 10:04
Aanvulling: regeling voor eigen risico is geen achterstand.
Regeling voor niet betaalde premie meestal wel.
Of ze kan overstappen zal van bovenstaande afhangen waarschijnlijk.
donderdag 15 november 2018 om 21:47
Ze heeft het over eigen bijdrage. Dan kan dat wel als dat enige is. Aan de premies te zien denk ik wel te weten waar ze verzekerd is en laat ik daar nou werkenPipistrello schreef: ↑15-11-2018 10:04Aanvulling: regeling voor eigen risico is geen achterstand.
Regeling voor niet betaalde premie meestal wel.
Of ze kan overstappen zal van bovenstaande afhangen waarschijnlijk.
donderdag 15 november 2018 om 21:48
Jep. Al paar jaar. Nu weer ondanks zwangerschap want vorige zwangerschap kostte me enkel eigen risico voor bloedprikken ondankskeizersnede etc.
donderdag 15 november 2018 om 22:01
Man al jaren.
Ik heb het aantal jaar gedaan, afgelopen jaar niet ivm geplande zorg. Voor komend jaar twijfel ik nog een beetje. Verwacht wel wat aan kosten te hebben dus moet nog even gaan plussen en minnen.
donderdag 15 november 2018 om 22:09
Heb ik een jaar gedaan, maar net in dat ene jaar flinke kosten gehad die op voorhand niet waren te voorzien. Was dus wel even slikken om 885 euro op te hoesten. Jaar erop maar weer teruggedraaid.
500 euro extra eigen risico. Als je goed rekent dekt het de korting niet die je krijgt op je verzekering. Je kunt beter de standaard ER aanhouden en iets meer betalen. Over een termijn van 5 jaar ben je toch goedkoper uit.
donderdag 15 november 2018 om 22:41
donderdag 15 november 2018 om 22:42
Dit is natuurlijk onzin. Je kiest het alleen als je ze niet verwacht op te maken. Ik krijg 300 euro korting per jaar. Dus het is pas duurder als ik meer dan 685 euro zorgkosten maak. Als ik ze echter 2 jaar niet maak bespaar ik al 600 euro.Kleppeboxx schreef: ↑15-11-2018 22:09Heb ik een jaar gedaan, maar net in dat ene jaar flinke kosten gehad die op voorhand niet waren te voorzien. Was dus wel even slikken om 885 euro op te hoesten. Jaar erop maar weer teruggedraaid.
500 euro extra eigen risico. Als je goed rekent dekt het de korting niet die je krijgt op je verzekering. Je kunt beter de standaard ER aanhouden en iets meer betalen. Over een termijn van 5 jaar ben je toch goedkoper uit.
donderdag 15 november 2018 om 22:47
Ik zei ook niet dat je het fout zei hè. Ik deed een aanvulling.
Dit is een algemeen topic en er zijn misschien meer mensen die mogelijk over willen stappen terwijl ze een betalingsregeling hebben.
Daarom leg ik even het verschil uit tussen een regeling voor premie en een regeling voor ER/EB.
Premieregeling is wel achterstand en dan kan niet overgestapt worden
laat dát nou ook mijn vak zijn.
vrijdag 16 november 2018 om 10:42
UMC zorgverzekering is de enige verzekeraar in 2019 die 100% vergoeding geeft voor alternatieve geneeswijzen. Dus geen restricties van 25 euro per dag of behandeling. In jouw geval is het extra interessant want de chiropractie valt onder alternatieve beweegzorg en dat komt weer uit een ander potje (samen met fysio). Hier een overzichtje wat er vergoed wordt en wat het pakket kost: https://www.umczorgverzekering.nl/zorgv ... gpakketten
Het is trouwens een verzekeraar waar iedereen bij mag (dus niet zoals bij IZZ alleen zorg personeel), alleen mensen die bij een UMC werken krijgen collectiviteitskorting.
vrijdag 16 november 2018 om 10:45
Ik gebruik de vergelijkingssites niet meer, de meeste zijn duurder dan direct afsluiten bij de aanbieder, bovendien staan niet alle aanbieders op de website.
Voor volgend jaar betaal ik € 83 per maand, maar dat komt omdat ik mijn eigen risico op maximaal heb gezet en per kwartaal betaal.
Goedkoper heb ik nog niet kunnen vinden helaas.
Nu heb ik natuurlijk wel het geluk dat ik nooit wat mankeer, dus ik durf het risico wel te nemen, enige extra die ik afgesloten heb is buitenland zorg, ik reis namelijk graag en veel, maar die zit dus ook in die € 83,-
Voor volgend jaar betaal ik € 83 per maand, maar dat komt omdat ik mijn eigen risico op maximaal heb gezet en per kwartaal betaal.
Goedkoper heb ik nog niet kunnen vinden helaas.
Nu heb ik natuurlijk wel het geluk dat ik nooit wat mankeer, dus ik durf het risico wel te nemen, enige extra die ik afgesloten heb is buitenland zorg, ik reis namelijk graag en veel, maar die zit dus ook in die € 83,-
We're a close family, always within punching distance
vrijdag 16 november 2018 om 12:43
vrijdag 16 november 2018 om 12:54
Ja voor mijn man. Maar die 300 euro zet ik wel apart op een aparte "zorgrekening". Daar storten we nu al elke maand 50 euro op voor eigen risico en medicijnen die niet vergoed worden. Als we dan opeens 885 euro moeten betalen, is dat geld er gewoon.
ik geef mn bek ook maar een douw
vrijdag 16 november 2018 om 12:56
Is prima. Ben ik ook weleens bij verzekerd geweest. Zitten nu op basis 107,50 euro. Zilveren Kruis is met ruime dekking 106 euro.
ik geef mn bek ook maar een douw
vrijdag 16 november 2018 om 15:10
Ik ga dit jaar voor een premie van €79.95 per maand (Zilveren Kruis Ziezo). Met het maximale eigen risico. Doen we nu een aantal jaar en we hebben dat eigen risico op een spaarrekening staan mochten we het nodig hebben. Wel beperkte ziekenhuiskeuze maar alle ziekenhuizen in de buurt zitten wel in pakket.
vrijdag 16 november 2018 om 18:23
Bedankt voor je tip! Klinkt zeker interessant. Zie alleen in de voorwaarden dat van het beweegzorgbudget maximaal 9 manuele fysiotherapie behandelingen zitten. Maar volgens mij is fysio toch meestal manueel? Wat bedoelen ze met niet manuele fysiotherapie?Eendje_ schreef: ↑16-11-2018 10:42UMC zorgverzekering is de enige verzekeraar in 2019 die 100% vergoeding geeft voor alternatieve geneeswijzen. Dus geen restricties van 25 euro per dag of behandeling. In jouw geval is het extra interessant want de chiropractie valt onder alternatieve beweegzorg en dat komt weer uit een ander potje (samen met fysio). Hier een overzichtje wat er vergoed wordt en wat het pakket kost: https://www.umczorgverzekering.nl/zorgv ... gpakketten
Het is trouwens een verzekeraar waar iedereen bij mag (dus niet zoals bij IZZ alleen zorg personeel), alleen mensen die bij een UMC werken krijgen collectiviteitskorting.
Klaar mee