Zorgverzekering 2019
vrijdag 9 november 2018 om 17:58
Vandaag viel mijn nieuwe polis op de mat voor 2019 (ja, sorry voor de topictitel, je kan maar op tijd zijn), volgens mij is het jaarlijkse zorgverzekeringtopic er nog niet, dus bij deze
Zoals elk jaar wéér duurder. Ik ging even terugzoeken naar 2014, toen betaalde ik €95,- voor basisverzekering en een kleine tandartsverzekering (restitutie, incl. €10 collectiviteitskorting), dat is dit jaar €118,- en volgend jaar €133,- per maand. Voor twee volwassenen zijn we komend jaar dus elke maand €30 extra kwijt.
Wij zaten altijd bij Delta Lloyd en gingen voorheen elk jaar zo'n €5,- per maand meer betalen. Delta Lloyd zorgverzekeringen zijn dit jaar allemaal overgegaan naar Nationale Nederlanden en nu gaan we opeens €15,- per maand meer betalen! Wordt het bij jullie ook ongeveer zo veel duurder? Of juist meer/minder?
Stappen jullie elk jaar over of juist niet? En dit jaar?
Ik blijf eigenlijk altijd zitten, soms vergelijk ik wat, maar ben hiermee toch altijd het goedkoopst uit geweest met behoud van de restitutieverzekering, wat ik heel fijn vind nu er steeds meer met beperktere contracten wordt gewerkt of met allerlei voorwaarden.
Ohja, en is een vergelijkingssite zoals Independer tegenwooridg nog écht objectief? Welke site gebruiken jullie?
Zoals elk jaar wéér duurder. Ik ging even terugzoeken naar 2014, toen betaalde ik €95,- voor basisverzekering en een kleine tandartsverzekering (restitutie, incl. €10 collectiviteitskorting), dat is dit jaar €118,- en volgend jaar €133,- per maand. Voor twee volwassenen zijn we komend jaar dus elke maand €30 extra kwijt.
Wij zaten altijd bij Delta Lloyd en gingen voorheen elk jaar zo'n €5,- per maand meer betalen. Delta Lloyd zorgverzekeringen zijn dit jaar allemaal overgegaan naar Nationale Nederlanden en nu gaan we opeens €15,- per maand meer betalen! Wordt het bij jullie ook ongeveer zo veel duurder? Of juist meer/minder?
Stappen jullie elk jaar over of juist niet? En dit jaar?
Ik blijf eigenlijk altijd zitten, soms vergelijk ik wat, maar ben hiermee toch altijd het goedkoopst uit geweest met behoud van de restitutieverzekering, wat ik heel fijn vind nu er steeds meer met beperktere contracten wordt gewerkt of met allerlei voorwaarden.
Ohja, en is een vergelijkingssite zoals Independer tegenwooridg nog écht objectief? Welke site gebruiken jullie?
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 18:15
19.48% gewijzigd
zaterdag 1 december 2018 om 23:27
Verstandig. Als je wat geld achter de hand hebt kan je de meeste dingen uit een aanvullende verzekering wel betalen. Tenzij je toevallig in 1 jaar alle zaken die daar in zitten nodig hebt....Perkins schreef: ↑25-11-2018 10:50Ik denk erover om alleen een basisverzekering te nemen. Afgelopen jaren vrijwel geen zorg gebruikt. Een bril kan ik zelf betalen. Dit jaar ben maar weer eens naar de tandarts geweest. Nog steeds geen gaatjes of andere zaken. Tandarts hoeft mij voorlopig niet te zien. Het enige is dat ik net naar een MDL-arts ben doorverwezen voor nader onderzoek.
zondag 2 december 2018 om 15:58
Nee dat is ook inbegrepen tandarts en zorg uit aanvullende zorgverzekering. Dat bij elkaar is zo'n 500 euro. Ook heb ik mee gerekend huisartskosten. Dus alles bij elkaar of ik er nu eigen risico voor heb moeten betalen (waar ik nog onder blijf, hoe wel er nog een rekening van kaakchirurg moet komen) of niet.
maandag 3 december 2018 om 22:35
Ik heb al jaren het hoogste eigen risico. Scheelt op jaarbasis 300 euro (volgens mij is dat bij alle maatschappijen hetzelfde).Hetvrijewoord schreef: ↑01-12-2018 23:37Ik zit er inmiddels aan te denken om ons eigen risico te verhogen. Moet alleen even precies gaan uitrekenen hoeveel dat gaat schelen op jaarbasis.
Iemand ook dit van plan? Hoeveel scheelt dat in jullie geval?
Als je toch je eigen risico volledig moet gebruiken, kost je dat 500 euro, dus in het slechtste geval betaal je jaarlijks 200 euro meer dan iemand met alleen verplicht eigen risico. Maar als je het jaar daarvoor of daarna geen eigen risico gebruikt verdien je dat alweer terug.
Ik heb zo ondertussen al wel minstens 1000 euro bespaard.
woensdag 5 december 2018 om 19:41
Ik was zo blij met Anderzorg, tot een forummer aangaf in een ander topic dat het niet mogelijk is om de mondhygiëniste volledig vergoed te krijgen. Ik heb het eens nagekeken en inderdaad, ook bij Anderzorg nog maar 75% vergoed. Ik ben dus eens verder gaan kijken bij Independer en daar kwam ik Ditzo tegen, die vergoed wel 100% en maar voor 3 euro duurder, dus ik ben overgestapt.
Kijken of ik daar ook zo tevreden over zal zijn.
Kijken of ik daar ook zo tevreden over zal zijn.
woensdag 12 december 2018 om 13:39
Ik heb ook jaren bij Anderzorg gezeten. Maar nu hebben ze alternatieve geneeswijzen eruit gegooid, en die gebruik ik nog wel eens, dus moet ook verder gaan shoppen. Ook verwacht ik wel van fysiotherapie nodig te hebben dit jaar.
Echt een rotklus!
Echt een rotklus!
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
woensdag 12 december 2018 om 13:40