Zorgverzekering 2019
vrijdag 9 november 2018 om 17:58
Vandaag viel mijn nieuwe polis op de mat voor 2019 (ja, sorry voor de topictitel, je kan maar op tijd zijn), volgens mij is het jaarlijkse zorgverzekeringtopic er nog niet, dus bij deze
Zoals elk jaar wéér duurder. Ik ging even terugzoeken naar 2014, toen betaalde ik €95,- voor basisverzekering en een kleine tandartsverzekering (restitutie, incl. €10 collectiviteitskorting), dat is dit jaar €118,- en volgend jaar €133,- per maand. Voor twee volwassenen zijn we komend jaar dus elke maand €30 extra kwijt.
Wij zaten altijd bij Delta Lloyd en gingen voorheen elk jaar zo'n €5,- per maand meer betalen. Delta Lloyd zorgverzekeringen zijn dit jaar allemaal overgegaan naar Nationale Nederlanden en nu gaan we opeens €15,- per maand meer betalen! Wordt het bij jullie ook ongeveer zo veel duurder? Of juist meer/minder?
Stappen jullie elk jaar over of juist niet? En dit jaar?
Ik blijf eigenlijk altijd zitten, soms vergelijk ik wat, maar ben hiermee toch altijd het goedkoopst uit geweest met behoud van de restitutieverzekering, wat ik heel fijn vind nu er steeds meer met beperktere contracten wordt gewerkt of met allerlei voorwaarden.
Ohja, en is een vergelijkingssite zoals Independer tegenwooridg nog écht objectief? Welke site gebruiken jullie?
Zoals elk jaar wéér duurder. Ik ging even terugzoeken naar 2014, toen betaalde ik €95,- voor basisverzekering en een kleine tandartsverzekering (restitutie, incl. €10 collectiviteitskorting), dat is dit jaar €118,- en volgend jaar €133,- per maand. Voor twee volwassenen zijn we komend jaar dus elke maand €30 extra kwijt.
Wij zaten altijd bij Delta Lloyd en gingen voorheen elk jaar zo'n €5,- per maand meer betalen. Delta Lloyd zorgverzekeringen zijn dit jaar allemaal overgegaan naar Nationale Nederlanden en nu gaan we opeens €15,- per maand meer betalen! Wordt het bij jullie ook ongeveer zo veel duurder? Of juist meer/minder?
Stappen jullie elk jaar over of juist niet? En dit jaar?
Ik blijf eigenlijk altijd zitten, soms vergelijk ik wat, maar ben hiermee toch altijd het goedkoopst uit geweest met behoud van de restitutieverzekering, wat ik heel fijn vind nu er steeds meer met beperktere contracten wordt gewerkt of met allerlei voorwaarden.
Ohja, en is een vergelijkingssite zoals Independer tegenwooridg nog écht objectief? Welke site gebruiken jullie?
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 18:15
19.48% gewijzigd
maandag 19 november 2018 om 18:56
Dit kan worden gecontroleerd en dan kan de korting alsnog worden geïncasseerd als niet-betaalde premie. Wel eens meegemaakt bij een collega, ging om 3 jaar en ook om aanvullende verzekeringen voor 2 personen. Dat was een aardig bedrag bij elkaar. Zou er dus een beetje voorzichtig mee zijn.kopjechino schreef: ↑19-11-2018 13:44Ik blijf bij de HEMA, 81,45 euro per maand. Daar zit een verhoogd eigen risico van € 500 en collectiviteitskorting bij. Alleen werk ik sinds 2017 niet meer bij HEMA maar ik krijg nog wel korting dus dat is een beetje gek. Mijn zorgtoeslag is € 94 dus ik maak elke maand winst. Qua zorgkosten zit ik heel laag, 1-2 keer in het jaar naar de tandarts en verder niets.
maandag 19 november 2018 om 19:07
AngelEyes0192 schreef: ↑19-11-2018 19:03... je verdient aan je zorgtoeslag. Best een beetje walgelijk.
Dit mag ze natuurlijk helemaal zelf weten. Is niks mis mee. Het risico van die lage premie (=hoog vrijwillig eigen risico) is ook voor haarzelf.
dinsdag 20 november 2018 om 08:12
Van de collectiviteit ben ik met je eens. Maar zolang je voor je zorgtoeslag je betaalde premie niet hoeft op te geven mag je gewoon verdienen aan je zorgtoeslag. Dat gaat alleen naar je inkomen en niet naar betaalde premie.AngelEyes0192 schreef: ↑19-11-2018 19:03@kopjechino Dit vind ik écht not done. Ten eerste omdat je ten onrechte nog collectiviteitskorting krijgt én je verdient aan je zorgtoeslag. Best een beetje walgelijk.
dinsdag 20 november 2018 om 08:47
Ja dat weet ik. Ik wil het zelf ook niet doen, maar een van mijn familieleden wel. Hij heeft hier geen problemen mee, ik wel maar ik wil graag weten wat de consequenties zijn. Maar dat las ik hier boven al.
dinsdag 20 november 2018 om 08:56
dinsdag 20 november 2018 om 11:55
Als het alleen dat is vind ik het niet erg, maar kun je er geen boete voor krijgen?Bospaddestoeltje schreef: ↑19-11-2018 18:56Dit kan worden gecontroleerd en dan kan de korting alsnog worden geïncasseerd als niet-betaalde premie. Wel eens meegemaakt bij een collega, ging om 3 jaar en ook om aanvullende verzekeringen voor 2 personen. Dat was een aardig bedrag bij elkaar. Zou er dus een beetje voorzichtig mee zijn.
dinsdag 20 november 2018 om 11:56
Nou ja ik verdien heel weinig, daarom wil ik het zo laag mogelijk. Dat ik meer toeslag krijg komt dus omdat ik ook weinig verdien. Maar dat over die collectiviteitskorting ga ik wel even uitzoeken.AngelEyes0192 schreef: ↑19-11-2018 19:03@kopjechino Dit vind ik écht not done. Ten eerste omdat je ten onrechte nog collectiviteitskorting krijgt én je verdient aan je zorgtoeslag. Best een beetje walgelijk.
donderdag 22 november 2018 om 19:28
Als je poliklinisch wil bevallen heb je daar ook een aanvullend verzekering voor nodig. ( tenzij je een medische indicatie hebt). De Eigen bIjdrage voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie is namelijk €360.saartje- schreef: ↑10-11-2018 09:17Hier is de polis op 12 november bekend, maar was al een beetje aan het rondneuzen wat ik wil hebben.
Wij hebben sinds kort een kinderwens en ben erg aan het twijfelen om een aanvullende verzekering te nemen voor kraamzorg. Aan de andere kant zou ik het bedrag ook zelf kunnen betalen mocht dat nodig zijn en is het ook nog maar de vraag of ik in 2019 zal bevallen.
Vragen vragen....
donderdag 22 november 2018 om 19:32
AngelEyes0192 schreef: ↑19-11-2018 19:03@kopjechino Dit vind ik écht not done. Ten eerste omdat je ten onrechte nog collectiviteitskorting krijgt én je verdient aan je zorgtoeslag. Best een beetje walgelijk.
Dat vind ik nou niet. Aan Zorgtoeslag " verdienen" is helemaal niet raar en heel gewoon en legitiem.
En de collectiviteit " bedonderen" is het eigen risico van @kopjechino. Dat moet ze zelf weten of de collectiviteit of de zorgverzekeraar moet het maar beter controleren.
donderdag 22 november 2018 om 19:38
Mathilde53 schreef: ↑22-11-2018 19:32En de collectiviteit " bedonderen" is het eigen risico van @kopjechino. Dat moet ze zelf weten of de collectiviteit of de zorgverzekeraar moet het maar beter controleren.
Fraude is nooit oké. Ook niet als de zorgverzekeraar controleert. Dat is hetzelfde zeggen als dat door rood licht rijden oké is. Moet de politie er maar bij blijven staan.
donderdag 22 november 2018 om 19:38
Weet ik niet. Ik weet wel dat hij dacht er met overstappen vanaf te zijn (hij vond het niet terecht dat het achteraf werd nageheven, dan hadden ze volgens hem maar eerder actie moeten ondernemen, vond hij niet zijn probleem en ging dus niet betalen), maar de incasso is toen gewoon via het CAK en loonbeslag verlopen.kopjechino schreef: ↑20-11-2018 11:55Als het alleen dat is vind ik het niet erg, maar kun je er geen boete voor krijgen?
donderdag 22 november 2018 om 19:44
Fraudebeleid:
https://www.menzis.nl/over-menzis/over- ... beheersing
(Hema is Menzis dacht ik?)
https://www.zilverenkruis.nl/overons/wa ... eleid.aspx
https://www.menzis.nl/over-menzis/over- ... beheersing
(Hema is Menzis dacht ik?)
https://www.zilverenkruis.nl/overons/wa ... eleid.aspx
donderdag 22 november 2018 om 20:36
donderdag 22 november 2018 om 20:41
VGZ dan?
Er is niet veel anders bijna, want CZ en Achmea zijn goed voor meer dan de helft van alle verzekeringen volgens mij.
Ik heb VGZ trouwens, is prima maar moet zeggen dat ik er ook niet veel mee te maken heb verder.
vrijdag 23 november 2018 om 07:29
Menzis kan ook nog. Of een collectief van Menzis, bijvoorbeeld PMAstrikjemetstippels schreef: ↑22-11-2018 20:41VGZ dan?
Er is niet veel anders bijna, want CZ en Achmea zijn goed voor meer dan de helft van alle verzekeringen volgens mij.
Ik heb VGZ trouwens, is prima maar moet zeggen dat ik er ook niet veel mee te maken heb verder.
zaterdag 24 november 2018 om 21:22
De voorwaarden zijn bij veel verzekeraars inderdaad niet veel anders, maar het gaat mij meer om het beleid wat ze voeren mbt zorgverleners (wurgcontracten paramedie). Mijn beroep wordt vanaf volgend jaar door een aantal verzekeraars nog maar deels vergoed, dus ik vind dat ik het dan niet kan maken tegenover mijn beroepsgroep om daar verzekerd te zijn.strikjemetstippels schreef: ↑22-11-2018 20:41VGZ dan?
VGZ of Menzis zijn dan inderdaad iets betere opties, dank.
Zit nu trouwens bij Ditzo, waar ik wel tevreden over ben, dus misschien ga ik uiteindelijk niet eens overstappen. Maar vergelijk elk jaar, je weet nooit
zaterdag 24 november 2018 om 23:50
Ik zit bij Anderzorg dat hoort bij Menzis. Ben tevreden en blijf waar ik ben. Ze hebben met 6 euro verhoogd en dat valt nog mee in vergelijking met veel andere verzekeraars. Ik vind het ook fijn dat anderzorg overal snel en accuraat op reageert. Het meeste van mijn verzekering is natura, maar kan gewoon overal terecht en als ik eens een rekening binnenkrijg, dan betalen ze binnen 2 dagen uit na declaratie.
Ik zit goed.
Ik zit goed.
zondag 25 november 2018 om 10:50
Ik stap over van restitutie plus kleinste aanvulling Delta Lloyd (is NN geworden) naar restitutie PMA met de jongerenaanvulling
(ik ben 50 maar dat maakt niet uit) .
Voor 1 euro meer pm krijg ik nu ook de tandarts vergoed tot 150 euro, plus 75 voor lenzen/bril en 250 voor sportmedisch advies. Er zit ook een tandongevallenverzekering bij, en reizigersvaccinaties en zelfs nog 200 voor alternatief en 100% werelddekking buitenland. En 9x fysio, dat was bij Delta Lloyd maar zes keer.
Ik vind het een hele goeie deal, beter dan ik in jaren gezien heb.
(ik ga 126 euro pm betalen en betaal per jaar, dat scheelt toch weer 2 procent)
Voor 1 euro meer pm krijg ik nu ook de tandarts vergoed tot 150 euro, plus 75 voor lenzen/bril en 250 voor sportmedisch advies. Er zit ook een tandongevallenverzekering bij, en reizigersvaccinaties en zelfs nog 200 voor alternatief en 100% werelddekking buitenland. En 9x fysio, dat was bij Delta Lloyd maar zes keer.
Ik vind het een hele goeie deal, beter dan ik in jaren gezien heb.
(ik ga 126 euro pm betalen en betaal per jaar, dat scheelt toch weer 2 procent)
impala wijzigde dit bericht op 25-11-2018 11:01
0.55% gewijzigd
.
zondag 25 november 2018 om 10:50
Ik denk erover om alleen een basisverzekering te nemen. Afgelopen jaren vrijwel geen zorg gebruikt. Een bril kan ik zelf betalen. Dit jaar ben maar weer eens naar de tandarts geweest. Nog steeds geen gaatjes of andere zaken. Tandarts hoeft mij voorlopig niet te zien. Het enige is dat ik net naar een MDL-arts ben doorverwezen voor nader onderzoek.