Gezondheid alle pijlers

Zorgverzekering 2019

09-11-2018 17:58 208 berichten
Vandaag viel mijn nieuwe polis op de mat voor 2019 (ja, sorry voor de topictitel, je kan maar op tijd zijn), volgens mij is het jaarlijkse zorgverzekeringtopic er nog niet, dus bij deze :cheers:

Zoals elk jaar wéér duurder. Ik ging even terugzoeken naar 2014, toen betaalde ik €95,- voor basisverzekering en een kleine tandartsverzekering (restitutie, incl. €10 collectiviteitskorting), dat is dit jaar €118,- en volgend jaar €133,- per maand. Voor twee volwassenen zijn we komend jaar dus elke maand €30 extra kwijt.

Wij zaten altijd bij Delta Lloyd en gingen voorheen elk jaar zo'n €5,- per maand meer betalen. Delta Lloyd zorgverzekeringen zijn dit jaar allemaal overgegaan naar Nationale Nederlanden en nu gaan we opeens €15,- per maand meer betalen! Wordt het bij jullie ook ongeveer zo veel duurder? Of juist meer/minder?

Stappen jullie elk jaar over of juist niet? En dit jaar?

Ik blijf eigenlijk altijd zitten, soms vergelijk ik wat, maar ben hiermee toch altijd het goedkoopst uit geweest met behoud van de restitutieverzekering, wat ik heel fijn vind nu er steeds meer met beperktere contracten wordt gewerkt of met allerlei voorwaarden.

Ohja, en is een vergelijkingssite zoals Independer tegenwooridg nog écht objectief? Welke site gebruiken jullie?
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 18:15
19.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag overgestapt van ONVZ naar FBTO. Was erg tevreden over ONVZ, hopelijk wordt ik dat ook over FBTO. Als ik bij ONVZ blijf ga ik 10€ meer betalen. Als ik naar FBTO ga ik 10€ minder betalen. Dus uiteindelijk 20€ goedkoper dan ONVZ en de vergoedingen zijn nagenoeg het zelfde, bij ONVZ iets meer maar goed betaal 240€ minder per jaar bij FBTO!
#doeslief
Iemand vroeg naar gemeente pakket

Die heb ik nu 2 of 3 jaar via menzis
Dus garantverzorgd 3
Het is best duur nl 174 euro en dan dus pakket 3 met tand 2
De tand is beter dan menzis regulier nl 100 prct vergoeding tot 500 euro ipv 80 prct. De vergoeding was het eerste jaar nog 650 euro

Mn er is meeverzekerd dus geen 385 euro en daarom is deze verzekering voor mij gunstig
Ook gewoon 32 x fysio wat ik nodig heb en 175 ofzo voor de bril
Al met al gunstige prijs kwaliteit
Het meeverzekeren van het eigen risico is een staaltje oplichterij van de eerste orde, zeker voor mensen die het eigen risico niet opmaken.
Het is allang mogelijk om de eigen risico in tien termijnen te betalen aan de verzekeraar en aan het einde van het verzekeringsjaar krijg je dan het restant terug dat niet is opgemaakt en dan ben je niet alleen veel goedkoper uit, je hebt ook nog een spaarpotje voor het komende jaar.
Nou als ik pakket drie met tand 2 neem.bij menzis ben ik volgens mij hetzelfde kwijt alleen dan nog het er erbij dus duurder
Er wordt betaald door de gemeente

En ik heb het in januari altijd op ivm medicatie en ook de ggz gebruik ik
anoniem_180210 wijzigde dit bericht op 16-11-2018 20:44
1.29% gewijzigd
De gewone menzis zelfde pakket.is 6 euro goedkoper zie ik
Maar ik heb tand 100 prct en bij de gewone heb je 80.prct
Maar ik betaal geen eigen risico

En.bv de bril.is 175 vergoed en bij het reguliere pakket 125
En zo zal.er meer net wat beter verzekerd zijn

Dus niks oplichting
Is gewoon voordeliger
Cateautje schreef:
16-11-2018 19:59
Het meeverzekeren van het eigen risico is een staaltje oplichterij van de eerste orde, zeker voor mensen die het eigen risico niet opmaken.
Het is allang mogelijk om de eigen risico in tien termijnen te betalen aan de verzekeraar en aan het einde van het verzekeringsjaar krijg je dan het restant terug dat niet is opgemaakt en dan ben je niet alleen veel goedkoper uit, je hebt ook nog een spaarpotje voor het komende jaar.

Meeverzekeren van het eigen risico is helemaal geen oplichting.
Het is gewoon gespreid betalen in 12 maanden (ipv die 10 maanden gespreid die je ook noemt) en niet gebruikt krijg je het gewoon terug in beide situaties.
Pipistrello schreef:
16-11-2018 22:53
Meeverzekeren van het eigen risico is helemaal geen oplichting.
Het is gewoon gespreid betalen in 12 maanden (ipv die 10 maanden gespreid die je ook noemt) en niet gebruikt krijg je het gewoon terug in beide situaties.
Als dat zo is dan is er een liegje tegen mij gedaan, maar dat vraag ik me af.
Ik heb Independer er op losgelaten. Voor een restitutiepolis met Europadekking ben ik bij FBTO 8 euro duurder uit dan bij de goedkoopste optie.

Ik stap niet over.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Cateautje schreef:
17-11-2018 00:20
Als dat zo is dan is er een liegje tegen mij gedaan, maar dat vraag ik me af.

Je denkt dat ik lieg dan?
Nee dus.
pearle schreef:
15-11-2018 08:45
Hier ook CZ Direct. Ik kreeg een mail van Just en die had ik bijna verwijderd, dacht dat het een of andere reclame was.
Maar ook die premie gaat omhoog..
Klopt Pearle.
Ik ben erg tevreden over CZ maar wij gaan denk ik toch overstappen. Nemen alleen de basisverzekering. Voor tandarts en medicijnen sparen we elke maand in een zorgpotje en al met al zijn die kosten lager dan een aanvullende verzekering nemen.

Van de week was Anderzorg het goedkoopste. Wel met vrije zorgkeuze.
Dit weekend nog even goed naar kijken.
Nee stel dat ik mn er niet gebruik krijg ik ook niks terug
Het is meeverzekerd maar je krijgt niks terug
@vivajaline; dankjewel! hier heeft de friesland een pakket met de gemeente, denk dat ik die wil doen, de voorwaarden van 2018 waren erg goed, de prijs e.d. van 2019 wordt pas volgende week bekend. De gemeente betaalt geloof ik hier iets van 10 euro van de premie per maand (scheelt toch weer). Dankje!
minnimouse schreef:
17-11-2018 08:56

Van de week was Anderzorg het goedkoopste. Wel met vrije zorgkeuze.
Dit weekend nog even goed naar kijken.
Volgens mij is dit idd de goedkoopste basis verzekering met vrije zorgkeuze.

Zilveren kruis zekur is de goedkoopste met beperkte zorgkeuze.
Frietmetmayo schreef:
17-11-2018 09:11
Volgens mij is dit idd de goedkoopste basis verzekering met vrije zorgkeuze.

Zilveren kruis zekur is de goedkoopste met beperkte zorgkeuze.
Is het niet andersom? Nou ja, ik vind het verwarrend, op de site van Anderzorg staat: "Bij Anderzorg heb je een naturapolis, waarmee je bij elke huisarts en tandarts en in elk ziekenhuis terecht kunt.". Ik kan ook nergens de gecontracteerde zorgverleners vinden. Een naturapolis met de dekking van een restitutiepolis? :blond:

Ik ben ook op zoek naar de goedkoopste restitutiepolis met maximaal eigen risico. Bij Anderzorg kom ik op 976 uit en bij Zekur / ZK 987. Alleen die laatste lijkt wel een 'echte' restitutiepolis.

Iemand nog tips? Die vergelijkingssites zijn ook niet meer wat ze geweest zijn...
Bospaddestoeltje schreef:
17-11-2018 09:30
Is het niet andersom? Nou ja, ik vind het verwarrend, op de site van Anderzorg staat: "Bij Anderzorg heb je een naturapolis, waarmee je bij elke huisarts en tandarts en in elk ziekenhuis terecht kunt.". Ik kan ook nergens de gecontracteerde zorgverleners vinden. Een naturapolis met de dekking van een restitutiepolis? :blond:

Ik ben ook op zoek naar de goedkoopste restitutiepolis met maximaal eigen risico. Bij Anderzorg kom ik op 976 uit en bij Zekur / ZK 987. Alleen die laatste lijkt wel een 'echte' restitutiepolis.

Iemand nog tips? Die vergelijkingssites zijn ook niet meer wat ze geweest zijn...
Klopt inderdaad. Het kan alleen gebeuren dat een zorgverlener jou de rekening stuurt i.p.v naar de verzekeraar en dan is die rekening heel gemakkelijk te declareren en heb je binnen twee dagen het geld op je rekening.
Buffie schreef:
16-11-2018 18:23
Bedankt voor je tip! Klinkt zeker interessant. Zie alleen in de voorwaarden dat van het beweegzorgbudget maximaal 9 manuele fysiotherapie behandelingen zitten. Maar volgens mij is fysio toch meestal manueel? Wat bedoelen ze met niet manuele fysiotherapie?
Een manueel therapeut is een fysiotherapeut die na zijn opleiding voor fysiotherapie een opleiding voor manuele therapie heeft gevolgd. Fysiotherapie richt zich op de zachtere delen van het lichaam: spieren, pezen, kapsels en banden maar ook op beperkingen in bijvoorbeeld knie en schouder. Manuele therapie is zinvol voor problemen van de hardere delen, met name de wervelkolom.

Manuele therapie is een stukje duurder dan gewone fysiotherapie, daarom hanteert elke verzekeraar een maximum aan manuele behandelingen (meestal 6 of 9). (https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/manuele-therapie)

Nu weet elke fysiotherapeut dat deze restricties er zijn. Zelf heb ik vroeger wel meer manuele therapie behandelingen gehad dan mogelijk waren, maar dan declareerde de fysiotherapeut deze behandelingen na 6 of 9x als gewone fysiotherapie en niet manuele therapie. Dus er zijn zeker fysiotherapeuten die daarin met je mee willen denken.
Mijn verzekeraar houdt de polis gelijk, dus ik blijf lekker zitten waar ik zit. Aanvullende maar 1 euro duurder. :cheer:
Eendje_ schreef:
17-11-2018 09:51
Een manueel therapeut is een fysiotherapeut die na zijn opleiding voor fysiotherapie een opleiding voor manuele therapie heeft gevolgd. Fysiotherapie richt zich op de zachtere delen van het lichaam: spieren, pezen, kapsels en banden maar ook op beperkingen in bijvoorbeeld knie en schouder. Manuele therapie is zinvol voor problemen van de hardere delen, met name de wervelkolom.

Manuele therapie is een stukje duurder dan gewone fysiotherapie, daarom hanteert elke verzekeraar een maximum aan manuele behandelingen (meestal 6 of 9). (https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/manuele-therapie)

Nu weet elke fysiotherapeut dat deze restricties er zijn. Zelf heb ik vroeger wel meer manuele therapie behandelingen gehad dan mogelijk waren, maar dan declareerde de fysiotherapeut deze behandelingen na 6 of 9x als gewone fysiotherapie en niet manuele therapie. Dus er zijn zeker fysiotherapeuten die daarin met je mee willen denken.
Bedankt voor je duidelijke antwoord!
Klaar mee
Eva_1983 schreef:
15-11-2018 09:43
Weet iemand of er een zorgkiezer is die echt onafhankelijk is?
Dus niet dat ze je express een kant opduwen omdat ze aandelen hebben :biggrin:
Excel... Gewoon verzekeringen vergelijken op invullen wat iedere verzekering biedt voor wat voor prijs. Objectiever kan niet.

Maar je zult geen gigantische prijsverschillen ontdekken. Een paar euro per maand voor een vergelijkbaar pakket is wel het maximum. Het zou ook raar zijn als er een verzekering heel veel goedkoper kan zijn als een andere.
Www.gezondverzekerd.nl voor gemeente pakketten
Sara9876 schreef:
17-11-2018 12:55
Excel... Gewoon verzekeringen vergelijken op invullen wat iedere verzekering biedt voor wat voor prijs. Objectiever kan niet.

Maar je zult geen gigantische prijsverschillen ontdekken. Een paar euro per maand voor een vergelijkbaar pakket is wel het maximum. Het zou ook raar zijn als er een verzekering heel veel goedkoper kan zijn als een andere.
Heb ik ook gedaan van de week. ook met tips van hier.
Maar er kan niets op tegen de collectieve korting via partner's nieuwe baan. :-D

Er zit qua basiis weinig verschil idd.
Maar er zitten wel flinke verschillen tussen de aanvullende pakketten.

En tussen de basisrestitutiepolissen ook nog wel een beetje. De naturabasis idd heel weinig.

Ik zit straks goedkoper qua aanvullingen. En heb meer ook nog verzekerd. Ondanks/dankzij collectieve kortingen bij oude en nieuwe verzekeraar.

Zeker 35 euro pp per maand voor het gezin minder premie dan nu.

En dan nog alle kosten die ik bespaar omdat de nieuwe aanvullende verzekering meer en meteen vergoed van de dingen waar ik zeker gebruik van ga maken. ( ortho kind en fysio en 'alternatieve zorg' voor speciale beweegtherapie)

Gaat mij eerste jaar zeker 1000 euro schelen. Misschien wel meer.
hebben jullie wel eens collectieve korting aangevinkt terwijl je daar niet bij zit?
weg
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 20-11-2018 11:56
98.40% gewijzigd
Tiana_76 schreef:
17-11-2018 09:53
Mijn verzekeraar houdt de polis gelijk, dus ik blijf lekker zitten waar ik zit. Aanvullende maar 1 euro duurder. :cheer:
Heb je ook al naar de voorwaarden gekeken?
Navillera schreef:
19-11-2018 13:40
hebben jullie wel eens collectieve korting aangevinkt terwijl je daar niet bij zit?

Je weet dat dat fraude is neem ik aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven