1 is genoeg - kletstopic
vrijdag 1 juni 2018 om 11:24
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is.
Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.
We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680
Wie schrijven er mee?
* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.
We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680
Wie schrijven er mee?
* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
woensdag 19 juni 2019 om 23:11
Koekje hier wordt in augustus zes, Snorrie 
Ja, dat zwemmen is wel een dingetje... Hij is blij dat hij geen twee uur achter elkaar meer hoeft te zwemmen, in september gaat hij voor zijn b beginnen, maar dan is het maar één uurtje per week
Hij krijgt van de ouders van zijn vriend van rugby een surfles kado de dertigste... Ben héél benieuwd wat hij daarvan vindt... Er mocht een extra kind mee, en T is het geworden!
We zijn ook een mooi plan aan het opzetten met de ouders van dat vriendje om samen te brengen en halen van zwemles... In hetzelfde groepje dus! Hij zit nu in de groep precies na T. Bij dezelfde zwemschool...
Ja, dat zwemmen is wel een dingetje... Hij is blij dat hij geen twee uur achter elkaar meer hoeft te zwemmen, in september gaat hij voor zijn b beginnen, maar dan is het maar één uurtje per week
Hij krijgt van de ouders van zijn vriend van rugby een surfles kado de dertigste... Ben héél benieuwd wat hij daarvan vindt... Er mocht een extra kind mee, en T is het geworden!
We zijn ook een mooi plan aan het opzetten met de ouders van dat vriendje om samen te brengen en halen van zwemles... In hetzelfde groepje dus! Hij zit nu in de groep precies na T. Bij dezelfde zwemschool...
donderdag 20 juni 2019 om 10:35
O dat is wel lekker als je dat gezamelijk kunt doen, scheelt weer tijd aan het zwembad.
Mijn man gaat over 3 weekjes gesteriliseerd worden
Ik weet ff niet wat ik nu moet voelen eigenlijk... Ik had verwacht dat ik me heel opgelucht zou voelen maar ik ben nu aan het janken
Ik heb het hem maar niet teveel laten merken, want ik weet dat we de juiste keuze maken, maar dit triggert toch weer heel veel twijfels bij me
Mijn man gaat over 3 weekjes gesteriliseerd worden
donderdag 20 juni 2019 om 10:47
Dank je schat.
Ik vind het echt heel raar van mezelf, zeker nu ik weet dat T. er zelf geen behoefte aan heeft, dan vraag ik me echt af waar het dan weer vandaan komt. waarschijnlijk weer hetzelfde als altijd als ik opeens weer begin te twijfelen. Vandaar dat ik het ook niet aan mijn man laat merken, want dat brengt hem alleen maar weer in verwarring
Ik vind het echt heel raar van mezelf, zeker nu ik weet dat T. er zelf geen behoefte aan heeft, dan vraag ik me echt af waar het dan weer vandaan komt. waarschijnlijk weer hetzelfde als altijd als ik opeens weer begin te twijfelen. Vandaar dat ik het ook niet aan mijn man laat merken, want dat brengt hem alleen maar weer in verwarring
donderdag 20 juni 2019 om 19:37
Wie is dat?Beschuitmetjam schreef: ↑20-06-2019 16:50Ik had vandaag even de onbedwingbare behoefte om te rellen tegenover M..a.
![]()
donderdag 20 juni 2019 om 20:11
vrijdag 21 juni 2019 om 08:31
Eergister was iemand van het CJG op school om tips te geven over de zomervakantie, een soort stoomcursus "zo kom je de vakantie door"...
Helaas was niet goed doorgegeven dat ze er zou zijn, dus ik was de enige die er weet van had. Dus ik dacht ik ga even langs, misschien heeft ze nog leuke tips. Nou de helft van de tips ging over de vraag "hoe zorg ik ervoor dat mijn kinderen niet gaan vechten op de achterbank?"
Toen ik haar vertelde dat wij vorig jaar vredig en gezellig 1.000 km naar Denemarken hebben gereden en dat jaar ervoor 1.600 naar Italië viel haar mond nog net niet open
Ben benieuwd of het dit jaar ook weer zo gezellig zal zijn, denk het wel.
Moest er opeens weer aan denken
Helaas was niet goed doorgegeven dat ze er zou zijn, dus ik was de enige die er weet van had. Dus ik dacht ik ga even langs, misschien heeft ze nog leuke tips. Nou de helft van de tips ging over de vraag "hoe zorg ik ervoor dat mijn kinderen niet gaan vechten op de achterbank?"
Toen ik haar vertelde dat wij vorig jaar vredig en gezellig 1.000 km naar Denemarken hebben gereden en dat jaar ervoor 1.600 naar Italië viel haar mond nog net niet open
Ben benieuwd of het dit jaar ook weer zo gezellig zal zijn, denk het wel.
Moest er opeens weer aan denken
vrijdag 21 juni 2019 om 09:43
You are on a roll merk je dat?snorriemorrie schreef: ↑20-06-2019 20:11Ik probeer niet meer te reageren in topics over wel of geen 2e kind krijgen. Ik merkte dat het voor mij niets oplevert en ik raak er alleen geïrriteerd van. Ik lees het soms nog wel mee trouwens, beetje hypocriet haha, maar ik raak er dan toch minder bij betrokken dan wanneer ik ook reageer.
vrijdag 21 juni 2019 om 09:47
Ja, het gaat best lekker de laatste weken. Heb wat dingetjes verandert en dat draait allemaal vrij positief uit
vrijdag 21 juni 2019 om 11:29
Lekker bezig!!!!snorriemorrie schreef: ↑21-06-2019 09:47Ja, het gaat best lekker de laatste weken. Heb wat dingetjes verandert en dat draait allemaal vrij positief uit![]()
maandag 24 juni 2019 om 21:25
Jawel! Ik stond zaterdag op de rommelmarkt, heel fijn: ontzettend opgeruimd thuis en nog wat verdiend ook
En goed nieuws: we gaan morgenochtend een huis bekijken waar we allebei tot dusver weg van zijn! (En we zijn er echt een keer als eersten bij, dus duimen draaien....!)
@Enigme, sneu voor zoon! Fijn dat ie nu weer wat opknapt. Hier mochten de kinderen vandaag ook de zwembroek mee naar het kinderdagverblijf, zoon vond het prachtig.
dinsdag 25 juni 2019 om 09:20
Dat zal zeker even gek zijn geweeest, kan ik me goed voorstellen! Rozetje wordt volgende maand 2 toch? Ben je al bezig met de voorbereidingen voor haar verjaardag of vier je het niet zo uitgebreid?
T. is vandaag mee op schoolreisje.Met deze warmte vind ik het wel heel spannend, maar het zal vast wel goedkomen. Ik zit zelf nu alweer te zweten
T. is vandaag mee op schoolreisje.Met deze warmte vind ik het wel heel spannend, maar het zal vast wel goedkomen. Ik zit zelf nu alweer te zweten
dinsdag 25 juni 2019 om 10:21
Ja, ze wordt volgende maand 2 alweer. Grote meid. Ik ga het wel vieren, binnenkort even de uitnodigingen versturen (app Facebook email) en de dag ervoor heb ik vrij (vrijdag) en dan doe ik boodschappen en wat poetsen.
zaterdag vrienden met kinderen in zelfde leeftijd, zondag familie en dan de maandag weer vrij genomen
Veel meer is er niet voor te bereiden toch
oh ja, kadootje bestellen en kadolijstje maken voor visite.
Schoolreisje, wel leuk voor t
;gaan ze ver weg?
zaterdag vrienden met kinderen in zelfde leeftijd, zondag familie en dan de maandag weer vrij genomen
Veel meer is er niet voor te bereiden toch
Schoolreisje, wel leuk voor t
dinsdag 25 juni 2019 om 10:34
Haha ja iedereen doet dat weer anders natuurlijk. Een vriendin van mij bedenkt weken van tevoren al een thema en koopt dan allerlei versiersels via Ali express, dit jaar was het thema bijvoorbeeld eenhoorns en dan heeft ze eenhoorn slingers, eenhoorn bordjes, bekertjes enz. En een grote eenhoorntaart
Ik ben altijd te laat om zulke dingen te regelen, dan denk ik een week van tevoren: o ja, dat was leuk geweest...
En dan neem ik me voor om het volgend jaar wel te doen. Wat we wel elk jaar doen is een taart met een plaatje erop van wat ie leuk vindt. T heeft nu al besloten dat ie een mario taart wil dit jaar
Het schoolreisje is ongeveer een half uur tot 3 kwartier rijden, ligt een beetje aan de files.
Ik ben altijd te laat om zulke dingen te regelen, dan denk ik een week van tevoren: o ja, dat was leuk geweest...
Het schoolreisje is ongeveer een half uur tot 3 kwartier rijden, ligt een beetje aan de files.
dinsdag 25 juni 2019 om 20:36
M* heeft een ban trouwens - wegens off topic reageren
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.