1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.


We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680


Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ik lees hier iets over verjaardagen.
Mijn dochter is eind november jarig.
Haar verlanglijst op lijstjes website wordt in September geupdate. Kado's in allerlei prijs klasses.
Week 2 van oktober gaat de groeps app eruit.
In de tussentijd wordt er nagedacht over een taart, een thema voor de slingers en tafelkleden. Het kinderfeestje wordt gepland, de traktaties worden bedacht.

Ja ja, ik ben een planner.
Moet ook wel omdat ik zelf 32 uur werk en zo'n beetje onze hele familie en dochter haar vrienden kring jarig is in oktober/november/december.

Dit jaar wordt ze 10, dus er zal wel een speciale taart komen denk ik.

Hier een weekend gehad vol met verjaardagen.
Geen waterspektakel op school.
Nee, vrijdag hebben ze een uurtje modderdag. Iets waar dochter niet blij van wordt want die vindt dat smerig.
snorriemorrie schreef:
25-06-2019 21:09
Ik had een boek uit de bieb meegenomen: ikigai. Niet om door te komen joh :rofl:
:rofl:

Laatst IRL iemand ontmoet die daar nogal vol van was. Moet ik erbij zeggen dat ik absoluut geen klik voelde met die persoon? :proud:
Hoe gaat ie met iedereen?

hier komt de sterilisatie steeds dichterbij, ik vind het spannend, maar we kijken er ook wel erg naar uit dat het achter de rug is.

Ook de vakantie laat niet lang meer op zich wachten. De laatste schoolweken zijn één grote aaneenschakeling van allerlei festiviteiten zoals sportdag, schoolreisje, watergevecht, schoolfoto's enz. enz. De komende weken nog afscheidsdag van de oudste kleuters, eindejaarsfeest, meekijkochtend etc. Dus een druk programma op school.

De schoolfoto was zo leuk geworden joh :biggrin: Wat ik wel lullig vind: als je 4 foto-vellen besteld krijg je er een gratis broer-zus foto bij... :facepalm: Waardoor je dus met 1 kind eigenlijk weer eens een korting misloopt. Ze zullen wel denken: mensen met 1 kind houden toch genoeg geld over :rofl:

Maar alle gekheid op een stokje: ik wou dat ik de schoolfoto aan jullie kon laten zien, ben er echt trots op :heart:
Wat leuk dat de foto zo goed gelukt is snorrie!

Vandaag weer blij met 1 kind als ik al het gekrijs om ons heen hoor bij de diverse achter-achterburen in de tuintjes hier. Nee, prima zo.
Leuk snorrie, dat de schoolfoto’s zo goed gelukt zijn! :heart:

Hier vandaag precies 8 weken zwanger, morgen de eerste echo!

Verder lekker genoten aan het meer hier in de buurt, zoon heeft zn grote nicht te logeren gehad, ging hartstikke goed samen.
Alle reacties Link kopieren
Haasje: Heel veel succes morgen met de echo! :cheer:

Wester: Hoe is het met O.? Nog steeds in afwachting van verder onderzoek? Hoe gaat het lopen trouwens?

Snorire: spannend dat de SNIP nu echt in zicht is en je het hoofdstuk definitief kan afsluiten.

Even een klaag momentje: gisteren naar IKEA. Mijn man wilde de F1 zien en die was pas om 4 uur (Engelse ttijd) afgelopen. De IKEA sluit om 5 uur. Reden in de I3 - electrical vehicle. Eerst woorden met iemand die wilde parkeren op de plaats waar alleen elektrische auto's mogen staan. Man - man -man... Vervolgens met een dreumes de IKEA in, om op hoop van zegen even een bedovertrek te halen voor de cruise. Is nl. soms koud door de AC in de kamer. Dreumes was het zat "Daaaddddyyy - dddaaadddyy'' (want man wilde nog even de auto op de charge aansluiten). Ik kon het dekbed niet vinden, toen het kussen niet... dreumes wierp zich ter aarde onder het mom: "ik ben twee en ik zeg nee"... :facepalm: Uiteindelijk met veel drama spullen gevonden voor dreumes. Dreumes was inmiddels zo vervelend dat man haar maar meenam terug de auto in. Kom ik er bij de self check out achter dat MIJN credit card nog in de auto lag... :frusty: Man gebeld, spullen bij de counter achter gelaten, naar de auto gerend en met dreumes in de auto gezeten.... Op dat soort dagen ben ik heel erg blij dat ik maar een kind heb @(
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Zo herkenbaar Baggal, van destijds dan. Een 2 jarige maakt alles meer chaos. Het wordt beter :) Nu kan ik me de laatste chaos-trip eigenlijk niet meer herinneren, in elk geval al lang geleden. T kan nu natuurlijk ook in Smaland nu, dat scheelt al enorm. :biggrin:
Ohhhh Baggal, wat een drama! Heel herkenbaar hoor rond die leeftijd. It gets better. :lol:

Hier vanmiddag een mooi kloppend hartje op de echo gezien. Over een goede 3 weken de termijnecho!
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
01-07-2019 18:56
Ohhhh Baggal, wat een drama! Heel herkenbaar hoor rond die leeftijd. It gets better. :lol:

Hier vanmiddag een mooi kloppend hartje op de echo gezien. Over een goede 3 weken de termijnecho!
Wow :cheer: :cheer: :cheer: Gefeliciteerd Haasje!! Super fijn nieuws!

Enne...het was vanmorgen ook weer goed met SA. We hebben morgen haar progress - development meeting @ nursery. Ik maak mij opzich geen zorgen, maar soms vind ik haar wel eh...full on zullen we maar zeggen. Om 15 minuten later heel lief mama kusjes te willen geven... En dan smelt ik ook weer ;-)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt gaat de gemeente een groot pand verkopen en ik ben bezig om deze te kopen samen met een projectontwikkelaar om er dan een huis in te laten bouwen. Ben benieuwd of het lukt.
Alle reacties Link kopieren
Onderzoek is half juli

Ik neem O elke zondag mee als ik ga sporten in het park hij maakt er alleen een sport van om naar de sloot te rennen.

Zal ik hem nou laten gaan? Het ergste wat er kan gebeuren is dat hij er twee seconden in ligt. Daarna heb ik m al te pakken. Dan leert hij dat het niet mag? Of? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Bij gelezen en ga zo goed mogelijk proberen te reageren

Haasje, yay voor kloppende hartjes :heart: Héél fijn dat het zo goed gaat. Moet je me even helpen, wat is de termijn echo ook alweer? :whoops:

Baggal, super herkenbaar, T heeft twee keer een huilbui gehad op een openbare plek. Één keer in de supermarkt... Ik ben erbij gaan zitten, hij kroop bij me op schoot en heeft even lekker een half uur zitten huilen. We trokken een hoop bekijks daar op die vloer, maar zo gaat dat dan... Er kwam een vrouw naar ons toe, keurig verzorgd, knap gezicht... Ik dacht: nu komt er een opmerking... Maar ze zei: je bent een lieve moeder... En liep weer door!
Andere keer was op straat, toen kreeg ik hem geen kant meer op. Schoonmoeder gebeld en die is mij en T komen halen met de auto :) we hadden ook nog loopfiets bij ons, al met al te zwaar.
Later vertelde hij me waarom hij een aanval kreeg: eerste keer omdat hij papa miste ( die was in Kroatië) en tweede keer omdat hij in een etalage naar Lego wilde blijven kijken... Later dacht ik ook: had je dat niet meteen kunnen zeggen? Ik had dat Lego kijken echt niet begrepen... Maar goed, voor een tweejarige al héél wat dat hij het in ieder geval later nog kan vertellen...

Snorrie! Wat dapper van T dat hij in Smaland durft! Gaat hij daar dan gewoon alleen in?? T durft niet eens met een vriendje...

Wester: gaaf! Groot pand kopen! Een huis alleen voor jullie of twee grote appartementen ofzo?

Oh, en ik zou Otis niet in het water laten vallen.... Ze zijn in een paar seconden naar de bodem. Moeilijk te zien... Dus dan moet je gaan zoeken.
T is twee keer in een zwembad gevallen ( in één ging hij meteen staan, toen was hij drie) en de tweede keer zag ik hem zo naar de bodem zinken. Ik greep hem letterlijk bij zijn arm en trok hem omhoog, ik zat ernaast.... Maar hij was al in die halve seconde behoorlijk diep, toen was hij vier....
@Ceester: eigenlijk nooit zo bij stilgestaan dat het dapper zou zijn, hij gaat er al vanaf vrij jong in. De eerste keer werden we na een kwartiertje opgepiept dat hij er weer uit wilde, maar de keren daarna vond ie het hardstikke leuk. :) Wij vinden het daardoor wel een relaxed uitstapje om af en toe eens op zondag te doen. Hij lekker spelen en wij even wat nieuwe spulletjes uitzoeken voor in huis :biggrin:
Ik zou hem ook niet in het water laten vallen trouwens. Zou dan veel te bang zijn dat er toch iets misgaat. En ik denk ook dat hij nog te jong is om dan vervolgens te begrijpen dat ie er voortaan bij weg moet blijven.
@Haasjehop had er even overheen geleszen dat de echo goed was. Mooi zo, gefeliciteerd :high5:
snorriemorrie schreef:
04-07-2019 09:45
@Ceester: eigenlijk nooit zo bij stilgestaan dat het dapper zou zijn, hij gaat er al vanaf vrij jong in. De eerste keer werden we na een kwartiertje opgepiept dat hij er weer uit wilde, maar de keren daarna vond ie het hardstikke leuk. :) Wij vinden het daardoor wel een relaxed uitstapje om af en toe eens op zondag te doen. Hij lekker spelen en wij even wat nieuwe spulletjes uitzoeken voor in huis :biggrin:
:whip: foei , datis geen no buy wat ik daar lees !

:rofl:
Gefeliciteerd Haasje ! :heart:
Gekopbloemen schreef:
04-07-2019 10:07
:whip: foei , datis geen no buy wat ik daar lees !

:rofl:

Het is goedkoper dan de binnenspeeltuin waar je alleen al 7 euro betaalt om binnen te komen :applause:
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook romantisch gaan eten in het restaurant :) :yes:
snorriemorrie schreef:
04-07-2019 10:10
Het is goedkoper dan de binnenspeeltuin waar je alleen al 7 euro betaalt om binnen te komen :applause:
Helemaal waar !
Ceester schreef:
04-07-2019 11:08
Je kan ook romantisch gaan eten in het restaurant :) :yes:
Doen we ook wel eens. En dan voor T een ijsje als ie uit Smalland is. Iedereen blij ;-)
Alle reacties Link kopieren
Balen voor ons, wij krijgen T nog voor geen honderd ijsjes Smalland in...

Maar goed, F moet voor zijn werk weleens naar IKEA ( bankje uitzoeken voor alle vestigingen bijvoorbeeld) en hij komt er helemaal lijp vandaan... Die kan ook beter naar Smalland ;)
Alle reacties Link kopieren
Mag ik zeggen dat ik de Ikea echt een van de meest vreselijke zaken EVER vind???
Word er altijd zo sacherijnig van
Alle reacties Link kopieren
Zware sesseie gehad bij haptonoom. Ben er heel moe en kapot van.
Westerpaviljoen schreef:
07-07-2019 07:51
Zware sesseie gehad bij haptonoom. Ben er heel moe en kapot van.
Dat is net een beetje als met spierpijn bij sport denk ik, dan doe je het goed en werkt het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven