13 jaar en highlights

23-05-2011 22:14 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter, ruim 13, wil graag highlights in haar haar... Persoonlijk vind ik het onzin, maar goed.. dat heeft meer te maken dat ik op haar leeftijd daar helemaal niet mee bezig was..

Zij is 13, best wel "jong" in haar doen en laten, gebruikt heel beschaafd en weinig make up (mascara en wat lipgloss)..in haar klas zitten wat meisjes die al wat verder zijn en dus ook highlights hebben...

Nu wil zij ze ook.. en ik neig sterk naar nee.. maar is dat terecht? Hoe erg zijn een paar highlights ? Ze heeft lang donker haar.. ze wil geen enorme blonde strepen maar een paar lichte lokjes..

Moet ik mijn poot stijf houden omdat IK het vroeger ook niet had , of moet ik niet zo ouderwets zijn en het haar laten proberen..
Toestaan. Zo onschuldig....
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
quote:Flowerfield schreef op 23 mei 2011 @ 22:21:

Echt, ik had een string erger gevonden.oja.. bah.. zeker bij een 13 jarige.. ieuw..
Ja, ik zou het wel aandurven. Vooral met een bevriende kapster. Lijkt me hartstikke leuk voor je dochter, samen met haar moeder in de haarverf
quote:chrissiy schreef op 23 mei 2011 @ 22:21:

[...]

Niet om de spirit te verpesten, maar eh.. met 13 vind ik haar nog geen puber.

Ontopic: zie geen probleem in highlights overigens.

Wikipedia zegt: van 12 tot 17 jaar ben je puber. Kom eens bij mij in de klas kijken, dan zal ik je een paar rasechte pubers van 12 laten zien. En klassen vol pubers van 13. Ze zijn zo schattig

Vooral op schoolfeesten. Net minivolwassenen om te zien maar dan toch zooooo schattig nog in gedrag.
Spreek je toch met haar af dat ze dat mag als ze zometeen met een mooi raport thuis komt? Dan is het ook echt een kado'tje voor haar.
Juist op die leeftijd kunnen ze nog gek doen met hun haar. Zo had mijn dochter (15) vorig jaar ineens een hanenkam. Dus highlights schrik ik niet zo van. Een hoop mensen gillen dat ik gek was, maar zij vindt het mooi en het stond nog leuk ook. Nu is ze dat ding alweer zat en heeft ze een leuk kort kapsel. (wat haar mooier staat dan lang haar) In de schoolleeftijd kan het nog, als je een baan hebt kan dat allemaal ineens niet zomaar meer.
quote:Hangmat schreef op 23 mei 2011 @ 22:20:

Ha, een lotgenoot Lotte! Grappig is wel dat ik stijl haar had tot het permanent, en ik sindsdien een bos krullen heb gehouden...

Ik wilde stoppen met school daarna, durfde de klas niet meer in.

Maar wat apart joh, dat jij krullen hebt gehouden.

Toen het bij mij eenmaal was uitgegroeid (en geloof me, ik heb de maanden afgeteld), was het weer net zo steil als voorheen.

Ik heb nu trouwens highlights, en ben er zeer gelukkig mee.

Maarja, m'n moeder heeft er dan ook niet met haar handen aangezeten
Als ze goed haar best op school doet en ze gaat weer over,kun je daar wel iets tegenover stellen een paar highlights. Hoort een beetje bij de leeftijd Toen ik 13 was wou ik perse mijn wenkbrauwen geepileerd hebben,vond moeder eigenlijk ook nergens voor nodig. Maar daarna mocht het dan toch
Doen! Hoort erbij. En sinds wanneer ben je met 13 geen puber? Is ook nieuw voor mij.
Ok, dan is ze wel puber Maar als dit onder puberacties valt, dan valt het wel mee hoor Ik zeg: gewoon doen.
Misschien kun je nog ergens haar mascara kopen wat jaren geleden ook helemaal in was? Dat kun je er zo weer uit wassen mocht het toch niet zo'n succes zijn.
Op die leeftijd had ik al diverse kleuren gehad en was mijn haar paars ... Mijn ouders hebben gelukkig nooit moeilijk gedaan over zulke dingen, misschien omdat zij zich vroeger ook flink hebben afgezet tegen hun ouders.

Highlights zijn natuurlijk altijd permanent, maar dat is niet zo veel, als ze haar haar echt wil kleuren kun je misschien beter kiezen voor een spoeling, dat is minder slecht voor je haar en als het niet bevalt is het zo weer weg. Verf moet uitgroeien, dus dan zit je heel lang met je lelijke haar opgescheept.
mijn eerste reactie ik vind haar te jong.

Waarom ik haar te jong vind?

Eigenlijk geen flauw idee.

Zal dus ook wel ouderwetsche mutserigheid zijn.
quote:sugarmiss schreef op 23 mei 2011 @ 22:48:

Zal dus ook wel ouderwetsche mutserigheid zijn.Haha eens! Maar kan het ook niet echt onderbouwen...
nou.. duidelijk.. gewoon doen dus..

gezellig samen naar de kapper... Ze wil het gelukkig niet helemaal verven, alleen dus die paar lokjes/streepjes.. en mijn vriendin die kan het vast binnen de perken houden

Zal dus ook wel ouderwetsche mutserigheid zijn.ik dus ook.. maar het is dus echt mutserigheid... en ik vind het ergens ook "raar" maar omdat ik op die leeftijd er niet mee bezig was wil niet zeggen dat zij ook zo is..

Zal dus ook wel ouderwetsche mutserigheid zijn.ik dus ook.. maar het is dus echt mutserigheid... en ik vind het ergens ook "raar" maar omdat ik op die leeftijd er niet mee bezig was wil niet zeggen dat zij ook zo is..
quote:boerzoektyvon schreef op 23 mei 2011 @ 22:22:

[...]

Jij zou ook eens wel iets een goed idee vinden...wie weet wat de toekomst brengt, maar denk niet dat het dan uit jouw mond komt.
Grappig onderwerp. Ik heb 2 dochters, 19 en 13 jaar oud. Bij beiden was "mag ik highlights/make-up/kunstnagels/gekleurde lokjes/haar compleet anders verven" etc. rondom die leeftijd een issue. Van mij mocht alles, behalve als het blijvende schade aan zou richten (tattoo/piercing) en mits het binnen het budget viel. Meiden onderling praten er de hele tijd over wie wat mag. Oudste smeerde op haar 13e haar leuke gezichtje onder de vieze bruine foundation, is ze gelukkig ook overheen gegroeid. Jongste heeft sinds 2 weken highlights:-)
Hier nog een moeder van een pubermeid van 13. Pubert trouwens al vanaf haar 9e en ik vind haar officieel puber sinds ze menstrueert (12). Wil acrylnagels en draagt (o gruwel) strings. Ik moet zeggen dat ik er behoorlijk moeite mee heb gehad vooral denk ik omdat ik het totaal niet herken van mezelf op die leeftijd. Moet ook eerlijk zeggen dat ik van mijn moeder niets mocht dus ik vindt het soms lastig om een referentiekader te vinden. Ik hang ook de stelling aan dat zolang er geen blijvende schade aangericht wordt ik overal over na wil denken. Highlights zou ik denk ik wel goed vinden (ze is er nog niet over begonnen trouwens) maar ik heb altijd begrepen dat ze dat bij een kapper pas doen vanaf 16 jaar.
Pavlova, ik mocht ook niets qua uiterlijk niets thuis en heb dat best gemist. Ik vond het ook zo oneerlijk. De dubbele moraal spatte eraf: vrouwen met make-up en te korte rokjes waren hoeren en vroeger "er" om. Het heeft lang geduurd voordat ik snapte wat "er" was. Aan de andere kant was het ook wel weer zaak om net aantrekkelijk genoeg te zijn om een man met je te laten trouwen en het "er" mee te doen, maar dan maakte dat niet meer uit en was zelfs je heilige plicht. Grote bron van ruzie tussen mij en mijn moeder. Vandaar dat ik misschien wel doorsla in het toejuichen van ieder experimenteergedrag van mijn meiden. De kapper doet hier trouwens bij iedere leeftijd wat je wilt, als je maar betaalt:-)
Hoe meer je verbied hoe meer ze rebeleren. Dus onschuldige dingen zoals een kleurtje in haar haar.... ik zie niet in waarom je dat zou verbieden?

In mijn jeugd (oei dat klinkt oud) was het in om je nek bloot te scheren onder je lange haar. Een buurmeisje deed dit en haar moeder was boos en zei als je er nog meer af haalt hoef je niet naar huis te komen, de week erop kwam ze thuis met een hanekam en later zelfs met gotic make-up....

In mijn ogen trouwens allemaal onschadelijk/ Extreem zwarte make-up is misschien niet wat jezelf mooi vind, maar als je puber dit wil zeg ik lekker laten gaan. Het is een fase, het uiten van zichzelf, vrijheid om keuzes te maken. Het hoort erbij en ze groeien er vanzelf over heen.
quote:Joy4britt schreef op 24 mei 2011 @ 00:01:

Hoe meer je verbied hoe meer ze rebeleren. Dus onschuldige dingen zoals een kleurtje in haar haar.... ik zie niet in waarom je dat zou verbieden?

haha klopt. Ik "mocht' mijn haar niet verven, kocht een pakje POLLY extreem mega blond, smeerde het in mijn haar en viel in slaap. Dat zag er pas mooi uit
Dit vond ik van het weekend toch shockender.

13jarige in bh's in opvallende vage kleuren met dingen erop, in het zwembad met blackberry's in het water, en dan klagen dat hun telefoon nat word en iemand even niet reageerde met de ping :') Blijf dan gewoon aan de kant zitten ipv in het water met je telefoon.'

Ik had overigens ook op die leeftijd highlights, het groeit er toch zo weer uit en heeft minder schade. Dus gewoon keer proberen lijkt me.
Toen ik 14 was wilde ik graag een rode coupe soleil. Mijn ouders waren ruimdenken dus geen probleem, ik naar de kapper.

Aldaar ging er iets mis, ze hadden teveel haar door de gaatjes gedaan dus ipv een subtiele coupe soleil had ik vrijwel geheel brandweerrood haar.... Kleur was ook veel te fel uitgevallen dus. Coupe soleil komt ook meestal niet tot op je hoofdhuid dus ik had ook gelijk een uitgroei.

Dit gebeurde op zaterdag en de kapper was dicht op maandag, ik kon dus pas dinsdag terug om het over te laten verven. Ik heb gehuild en gesmeekt of ik niet naar school hoefde maar helaas..

jullie zien het, licht jeugdtrauma...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven