35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

ok, als jij het zegt....

Dus jouw oudste wordt zat. 8! Vind je het niet heel speciaal? (van oudste is het altijd de eerste keer he, dat je die leeftijd mee gaat maken). Dan ben je al 8 jaar moeder ook...Klinkt trouwens erg leuk dat kinderfeestje!

Grappig dat we een beetje dezelfde dingen denken. Met vier is er ook altijd wel het gevaar dat de kindjes te weinig "eigen" aandacht krijgen. Aan de andere kant hebben ze altijd veel aan elkaar natuurlijk. Leuk dat jullie met 2 oudsten naar Parijs gaan, brengt mij ook op een idee misschien.

Ik begrijp heel goed dat je werk nadrukkelijk aanwezig is. Ik heb dat ook al, en ik werk maar 2 dagen (straks weer 2,5 trouwens). Jammer he, werk kan echt heel leuk zijn.
hi meiden, kort berichtje want heb nog steeds vrienden in huis,gaan vanmiddag weg en dan dus rust............t was heel gezellig en leuk maar t is nu ook goed om weer samen met ons meisje te zijn. morgen is t nog een feestdag hier dus kunnen we nog even van genieten. heb oppas geregeld om morgenochtend samen een skitochtje te maken met toerski's.

ben redelijk bijgetankt want ons meiske slaapt ruim een week tot ca. 6 uur door (vannacht even niet...helaas maar de goede lijn zit erin).

zaterdag ga ik met haar en piraman naar NL ivm werk en hij vliegt naar 3 dagen weer terug en ik blijf dan nog een weken.

kunnen we schaatsen??

ja al grappend met vrienden is het item kinders ook aan bod gekomen en ik denk wel dat dat goed komt. nu nog eens bekijken wanneer we weer een poging wagen

lieve meiden, schrijf snel meer !! lieve groeten aan jullie allemaal XX
beer:ik vind het heel speciaal ja. 8 is al zo groot! en omdat hij op het moment ons 'zorgenkindje' is (vanwege dat schrijven), wil ik hem zo graag een geweldige verjaardag geven! (gaat ook vast lukken, want feestje wordt super!)

ja, Parijs is leuk idee he? de jongens hadden het vaak over de eiffeltoren enzo.. nu eens in het echt bekijken!

pira: druk klink je! wel leuke dingen gelukkig! en lekker een tijdje naar nl dus. iedereen weer opzoeken dus, is vast leuk!

(je kunt vast wel schaatsen trouwens!)

nou.. zo maar eens lunchen (met saaie collega's: bleh!). tot later!
Hoi allemaal,

Een goed en natuurlijk gezond 2010 toegewenst aan iedereen!!!

Jelle ligt alweer een weekje in een gewoon bedje, net voor oud en nieuw. Weer een huilmomentje dus......en ook van de lowflow af toen, dus nu ademt die echt zonder hulp. Had zelf die dag weer opnieuw borstontsteking gekregen, nu aan beide. Dus andere antibioticakuur van de dokter gekregen. Jammer genoeg kun je de ontsteking niet voorkomen....wel balen maar de volgende dag voelde ik me alweer stukken beter. Toen zijn we ook lekker gaan inslaan voor Jelle, ja er moest nog veel gekocht worden.

Hij ligt nog aan de monitor, maar die zal er ook wel snel afgaan. Hij is nu ook al bij mij aan het drinken,,,,,joepie. Gisteren 10 ml en vanmorgen al 25ml. We gebruiken nog wel een tepelhoedje (speentje) omdat zijn zuigreflex nog ver achter in de mond zit (blijkbaar komt dat verder naar voren naarmate ze ouder worden). Allemaal dus positief nieuws. En hij groeit als kool, de pakjes maat 44 passen nog net, dus maar over naar maatje 50.

Ben nu ook aan het genieten van hem via de webcam, handig als je achter de computer zit....erg leuk. Hij krijgt zo weer een schone luier en voeding.

Schaatsen?? Hopen dat het snel kan, ik heb er eigenlijk wel zin in. Nu kan het nog even, als ik straks ga inroomen (bij Jelle slapen in het ziekenhuis) is die mogelijkheid er natuurlijk niet. Duimen dus voor het ijs!!!

allemaal veel plezier en geniet van de kindjes.......(wij iig wel, mijn vriend baalde dat hij gisteren weer moest gaan werken..)

groetjes Opaal
buongiorno!!

Opaal wat heerlijk te lezen dat Jelle is een gewoon bedje ligt dan gaat dat "ziekenhuisachtige" er een beetje vanaf...fijn!!

en jij zo'n last van borstontsteking, heftig hoor. hoe gaat t nu?

Carlot hoe gaat t met jou? al een mooie buik aan t krijgen??

Lieselot inderdaad hoe was je reisje?

MissBR en Beer met tegenzin aan t werk lees ik......en veel goede voornemens!!

Hier is de rust weergekeerd pfffff wat hadden op een gegeven moment 14 man in huis...heel gezellig maar gisteren was hier nog een feestdag en even met zn 2'en skien was zalig!!!

nu is het feestgedruis hier ook voorbij en lijk het wel wasserij Pira hier. naja de wasmachine is mn beste vriend en strijken sla ik maar even over, is echt te veel.

helaas was mijn positieve bericth over t doorslapen te vroeg.....ze is weer terug bij af.....naja ik ga nog maar wat extra vast voedsel geven, ze eet zo veel en heb zelf t gevoel dat mijn melk nu snel terugloopt.

volgende week is ze bij mijn ouders als ik op de beurs sta en kan mijn moeder een poging met de fles gaan wagen. ik heb nu wel poedermelk op basis van geitenmelk gevonden en dat smaakt en ruikt stukken beter en gisteren heeft ze er 50ml uit een fles van gedronken (fles blijft hot item hoor maarja uit een beker gaat ook zo langzaam...)

verder sneeuwt t hier nu met bakken uit de hemel prachtig!!! had fijner geweest vorige week ofzo maar goed....helaas kunnen we nu niet van de verse sneeuw genieten omdat we zaterdag vliegen. zijn er nog tips voor vliegen met zo'n kleintje?? ik zorg dat ik een bekertje water bij hem in t vliegtuig voor de landing (oortjes) had ik bedacht en paar speeltjes en dan maar hopen dat t vlot verloopt.

heb trouwens leuke buggy bij hema besteld, mooi prijsje en dan heb ik die fijn in NL, verder op t vliegveld redik me wel met de draagdoek.

meiden ga snel aan t werk want ik loop me een partij achter.....brrrrrrr.......en geen oppas deze dagen dus meot echt racen in de tijd dat ons meiske slaapt.

veel liefs XX
Hi Pira, morgen kom je dus hierheen, leuk zeg! Hoop dat je geen problemen met de vlucht krijgt, volgens mij is hier de boel nogal ontregeld. Zowieso worden op de wegen problemen verwacht voor het weekend omdat het strooizout op is, of bijna op.

Jammer dat meisje weer spookt snachts! En geitenmelk? Heb meteen de associatie met Q-koorts, maar ja dat is hier nogal hot. Volgens mij heb je die melk in NL in ieder geval niet. Ik heb trouwens nog nooit gevlogen met de kinderen dus kan je geen tips geven.

Opaal, wat lijkt me dat gek dat je dan thuis achter je pc naar je kindje zit te kijken! Fijn dat ie het zo goed doet! Hoe is het met de borstontsteking, nu helemaal over? En waarom mag je nu nog niet inroomen bij Jelle?

MissBR, vandaag grote dag toch, feestje van oudste? Hoop dat de jongens (en meisjes?) het niet te koud gaan krijgen! Heeft ie er zin in? En jij? En morgen als ie echt jarig is, doe je dan ook nog wat, of gewoon lekker met elkaar?

Beertje is weeeeer ziek, hij is nu bijna iedere week een dagje ziek. Maar nu wel wat heftiger, gisteren 39.5, en hij is erg verkouden en zielig. Misschien toch maar eens een keertje langs huisarts gaan.

Ik heb het wel gehad met die sneeuw eigenlijk, vind het zooo onhandig. En die kou....brrr, niets voor mij.
och Beertje weer ziek, arm manneke. zit hij dan vol of is het enkel koorts en hangerig?

we hebben net even een tochtje met de toerski's door de verse sneeuw gemaakt oohhhh wat fijn. nu snel allebei aan t werk. heb toch nog oppas voor vandaag geregeld want moet werken en inpakken. oppas probeert nu fles te geven maar zo te horen niet succesvol.....pfff wat een gedoe blijft dat. ze drinkt wel uit een beker maarja dat gaat slokje per slokje.

MissBR veel plezier vandaag.

meiden ik weet niet of ik nog schrijf vandaag of dit weekend, probeer wel volgende week af en toe mee te lezen maar heb t wel errug druk. alle goeds en tot snel X
Heey dames: mag het nog??? Iig de beste wensen allemaal nog voor 2010!!

Opaal, dat klinkt allemaal goed zeg over Jelle! Heerlijk!

Beer, ventje alweer ziek? Jasper is ook al 1,5 snip verkouden.

Nou verder allemaal een dikke knuffel en tot snel.
Zo ik kon ons bijna niet meer vinden zeg!

Watever, jij ook gelukkig nieuwjaar. Jasper ook verkouden? Zielig he bij die kleintjes. Beertje is weer redelijk opgeknapt, geen koorts meer, maar wel nog verkouden. Jongste dochter was ook ziek dit weekend. Maar heb ze allebei toch naar kdv gebracht vandaag, hoop dat het goedgaat.

Pira, ben je nu in NL?

MissBr, hoe is feestje geweest? En gefelicteerd nog met je zoon natuurlijk!

Heb heel rustig weekend gehad. Nergens heen geweest, was wel eens lekker. Nu weer op mijn werk...
ha die beer!

ja, feestje was erg leuk. groot succes! was heel druk met de voorbereiding, maar was alle moeite waard.

druk weekend al met al, vrijdag kinderfeestje, zaterdag 'grotemensenfeest' en zondag nichtje terugbrengen naar het noorden. leuk hoor, maar wel druk. (en ondertussen ook nog zwemles en scouting enzo natuurlijk)

Nu weer op mijn werk, hier ook druk. veel afspraken vandaag, tot 5 uur en om 7 uur begint mijn pilatusles. niet handig, maar we zien wel of ik het haal!

Carlot: hoe gaat het?

pira: hoe is het in NL?

Beer: al aan het zoeken naar iets nieuws?
Dat klinkt goed MissBR! Zal wel druk zijn geweest inderdaad. Was zoon wel tevreden?

Pilatus? Doet het wat bij jou? Ik heb het ook een blauwe maandag gedaan maar vond dat ik er zo bij moest nadenken, bij die oefeningen (en daar was ik dan weer te moe voor, voor dat nadenken....wil zeg maar verstand op nul kunnen zetten).

Maar het lijkt mij wel heel goed voor je.

Ik ga vanavond fitnessen, heb om 21:00 afspraak. Vind ik dan wel weer laat.
Dat klinkt goed MissBR! Zal wel druk zijn geweest inderdaad. Was zoon wel tevreden?

Pilatus? Doet het wat bij jou? Ik heb het ook een blauwe maandag gedaan maar vond dat ik er zo bij moest nadenken, bij die oefeningen (en daar was ik dan weer te moe voor, voor dat nadenken....wil zeg maar verstand op nul kunnen zetten).

Maar het lijkt mij wel heel goed voor je.

Ik ga vanavond fitnessen, heb om 21:00 afspraak. Vind ik dan wel weer laat.
ciao meiden, ja ik ben in NL.......ben nog niet aan schaatsen toegekomen helaas en vanaf morgen alweer druk op de beurs....pfff vind het even heftig, ben moe (nachten zijn niet je van het) en dan combi, werk, beurs, kleine, familie enz enz....naja ook wel gezellig allemaal.

heb even geen tijd op jullie te reageren, sorry.....wel veel lieve groeten, XX
Wow wat is het hier rustig!!

Alles goed meiden?? ik hoop het wel!! is iedereen druk het werk, prive, gezin enz.?

Met mij alles okee, wel druk maar het loopt allemaal wel. de kleine meid doet t goed bij opa en oma dus dat is fijn.

liefs en tot snel, hoop binnenkort uitvoeriger te schrijven XX
Hi meiden!

En ik? Ik geniet!!

Ik geniet heel erg van mijn zwschap, vind het erg bijzonder dat ik het nog eens mee mag maken. Juist ook met 2 al grote kinderen. Ze leven erg mee, zijn bezorgd dat ik niet uitglijd en zo, heel lief. Ze bieden me een arm aan het gladde stoepje af en met de schaatswedstrijden eerder deze week, mocht ik maar amper op het ijs lopen. Ze krijgen hiermee ook een goed voorbeeld van hun vader , want die is ook (anders) bezorgder dan toen ik in verwachting was van de oudsten. Op de één of andere manier ben ik er zelf ook veel bewuster mee bezig, maar niet in bezorgde zin, juist genietend. Vorige week de 20 wk echo gehad en alles gaat perfect! Voor zover ze kunnen zien (en da’s best heel veel natuurlijk) tenminste. Ik ben vooralsnog dus erg ontspannen zwanger, heb ook nog steeds veel energie, alleen ‘s avonds is dat op.

Eerder deze week kreeg ik wel een domper, maar dat zet ik zo liever even op onze hyves, waar ik wel even mee bezig ben omdat het nogal wat consequenties heeft.

Inderdaad, erg rustig hier!

Leuk even van je te horen Pira! Dat t best veel is allemaal, maar ook leuk en dat t met jullie meisje prima gaat. Lijkt me ook leuk voor de fam haar hier te kunnen zien! Trouwens: tot wanneer heb jij geskied? Wij gaan wintersporten als ik ± 27/28 wk ben, ik ben dan wel een zeer ervaren skiër, maar ja: doe ’t natuurlijk niet zo vaak in een jaar, moet altijd acclimatiseren vanwege de grote basishoogte en geloof niet dat ’t verstandig wordt gevonden . De gyn waarschuwde vorige wk nl voor het schaatsen ivm andere/mindere stabiliteit doordat je zwaartepunt verlegd wordt met zo’n dikke buik (nu al 110 cm…). Nou ja: 1 jaartje niet skiën mag geen punt zijn met zo’n kleintje in mijn buik! Lekker in de sneeuw genieten en als ik ’t echt niet kan laten, ga ik ’t gewoon een middagje proberen en genieten van de kinderen die nu al net zo verslaafd zijn als wij.

Opaal, hoe is het met J. en zeker ook met je borstontsteking(en)? Ik hoop dat het nu echt beter gaat! Ik moet telkens denken aan de keren dat ik (bijna) borstontstekingen had. Wat mij toen echt heel erg hielp was, zittend op een krukje, de douchekop met warm water op de zere plek en mijn man die achter mij stond en de plekken masseerde. Niet fijn, ik werd er draaierig van en kon ’t daarom zelf niet doen, maar als hij masseerde kon ik die weeïge pijn wel hebben en het hielp reuze. Maar goed, dat was bij mij zo, ik hoop van harte dat je er nu vanaf bent! Gaat J. nog steeds zo goed?

Watever: zag je ook snel voorbij komen. Hoe gaat ’t met jou dan? Hoop dat jouw J. weer helemaal boven jantje is!

Beer: zo meteen is ’t al geen Beertje meer, maar grote Beer. Tjee, nog 2,5 mnd en dan is hij alweer jarig! Gaat het met jou nu ook goed/beter? En idd: bedacht wat je misschien wilt gaan doen qua werk of misschien toch eerst een opleiding/cursus? Kan me voorstellen dat ’t veel georganiseer van je vraagt, maar als je een goede keuze maakt, geeft het je ook energie. Lastig lastig.

MissBR: Kijk jij ook rond of nog even niet? En kinderfeestjes… Het klinkt idd erg leuk wat jullie hebben gedaan!!Ik genoot er zelf ook altijd van eea te organiseren. Da’s nu toch al wel wat anders met die groten. Hoe is het met jouw oudste nu op school?

Maria: hoe is het met en bij jou? Gaat het goed met je mannen? Hoop ook van jou snel weer iets te horen!

Lieselotje: ik ga maar weer n’s buurten bij sept, ben nl benieuwd hoe het met je gaat en hoe het in Dubai was!

Ik ga nog even naar hyves, ben benieuwd wat jullie ervan vinden/zouden doen!

Fijne dag, geniet van het weekend!

Lieve groeten,

Carlotxx
Hey Carlot, ben overal een beetje afwezig.

Alles gaat harstikke lekker en voorspoedig. Manneke is superlief en rustig. Alleen moet ik er tegenwoordig in de nacht wel weer uit. Dat is dan wel weer jammer hahahahaha

Over dat skieen: Ik was 13 weken toen ik ging skieen. En ik kon het nog niet echt. Was pas de tweede keer dat ik ging skieen. Maar was volgens mij echt geen probleem. Zou het in jouw geval natuurlijk wel heel voorzichtig doen. (ik ging heel langszaam hahahahah, maar ook omdat ik het niet zo goed kan natuurlijk).

Dubai was leuk, leuk om mee te maken. Maar ik ben er niet echt lyrisch over. Tis net 1 groot giga winkelcentrum. En op sommige stukken prachtig strand. En natuurlijk de superoverdreven luxe hotels. Bijzonder land. En echt heeeeeeeel rijk. Er rijden daar autos... niet normaal.

Maarree..... wist jij nu al wat het gaat worden? En wat had je nou ook alweer? Lief he, dat ze zo bezorgd zijn. Was hier ook. En nu zijn ze ook allemaal zo lief voor hun broertje. Het is echt genieten. Echt een kadootje.

Groetjes aan de rest. Ga nu weer wat doen, want volgende week gaan we over naar het nwe huis, dus nog zaaaaaatttttt te doen helaas :(

Fijn weekend.
Heey Carlootje, heb reactie op hyves gegeven!

Dag andere lieve meiden: ook hier even een snelle zwaai voor jullie allemaal.

Verder hoor ik mijn kleine man volgens mij weer wakker worden, dus ga rap een flesje klaar maken.

Liefs
carlot: fijn om weer van je te horen! g zo even op hyves lezen..

goed dat het lekker met je gaat.en wat fijn dat je zo verzorgd wordt!

hier gaat alles prima. jongens allemaal lekker in hub vel. hummel de grootste tevreden schat, wat een heerlijk kind is dat!

verjaardagsfeest was groot succes , nu lekkere rustige zondag, ook wel weer eens fijn!

Lieselotje, volgende week verhuizen? wat een stress! succes daarmee!

pira: hoe was/is het in nederland? leuk om iedereen weer te zien of ook wel erg vermoeiend?
hi lieve meiden!!

vandaag heb ik gespijbeld....moest op de beurs staan maar had t even gehad en voroal omdat ik morgen nog een dag vol afspraken heb en dan dinsdagochtend heeeel vroeg terugvlieg.

maar t gaat prima, ook pirameis geniet van alle aandacht van opa en oma en is een schatje.....mis wel mn lieve piraman maar die zie ik dinsdag weer.

En ik ben op de dag dat ons meiske 7 maanden is geworden ongesteld geworden...wat een rare gewaarwording na zo'n lange tijd en rennen naar de etos want ik had niets bij.

had vorig week enorme buikpijn en snapte daar niks van .....nou dat was dit dus!!

Carlot wat heerlijk dat je zo geniet en mbt skien, ik heb geskied tot half maart dus ik was toen 28 weken ofzo (effe snel rekenen). wel buiten de piste (wij doen aan toerskien) maar op niet al te moeilijke hellingen en vrij stabiele sneeuw en gewoon wat rustiger aan. Super gevoel met klein schoppend meiske in de buik en lekkere bochten draaien.....je meot doen waar je zelf zin in hebt en goed bij voelt. Nu bv hier in NL heb ik niet eens geschaatst en ik ben nogal een schaatsfan....maar ik vond t ijs te onstabiel en wisselend, verraderlijk dus heb t schaatsen gelaten voor wat t was.

ik ga nog even op hyves lezen en de dag van morgen voorbereiden en mn spulletje al beetje bij elkaar zoeken. door t hele huis van mn ouders ligt kleding van ons meiske e.d. dus daar moet ik maar mee beginnen zodat t niet allemaal morgenavond op t laatst emoment moet.

liefs, tot snel XX
Pira, bereid je maar voor. Ik was bijna 3 weken ongesteld..bah! Inderdaad heel vreemd na z 'on lange periode niet. Goh wat had ik dat niet gemist zeg!

Wat een heerlijk hummeltje heb je toch Miss. Ideaal dat ze zo makkelijk is. Wij hebben ook echt geen klagen over Jasper hoor!

Hij heeft gisteren zijn eerste peer hapje gehad. Hij vond het heeeeeeeerlijk!! Echt genieten om te zien.
Oh watever is je manneke aan t eten geslagen......leuk hè!! zo luek om die koppies te zien als ze iets nieuws in dr mond hebben...

ons meiske eet niet maar vreet......ik weet soms echt niet waar ze t laat maar wel heel fijn om te zien.

nou meiden, morgenochtend heeeeeeel vroeg op, om 7 uur vlieg ik terug naar bella italia. weer zin in!!

tot snel, liefs XX
hoi allemaal,

effe klein berichtje:

sinds vorige week ben ik aan het inroomen bij Jelle. We liggen heerlijk samen op een kamertje. Dat is even wennen, erg weinig slaap natuurlijk. Hij moet nu goed leren drinken, maar ze doen hem zo vol via de sonde dat hij weinig honger meer heeft. Zal er deze week eens verder over door gaan vragen anders komen we nooit thuis en dat wil ik nu eindelijk wel eens. Vanavond een nachtje thuis slapen, effe bijtanken, nu kan het nog. Verder doet Jelle het goed, groeit goed. Hij is wel begonnen met wat melk uit te spugen tijdens of na de voeding van de sonde, toch teveel???? Gisteren maarliefst 3x mogen verschonen. Ach ja hoort erbij. Hij wordt nu ook wat actiever en langer wakker met open oogjes, echt super.

Nu effe thuis om te internetten, hebben ze daar niet...balen natuurlijk. Zo weer terug naar het ziekenhuis om de borstvoeding weer te proberen.

Groetjes allemaal.
hoi opaal, goed om weer even van je te horen. fijn dat je nu meer bij Jelle mag zijn! drinkt hij al aan de borst of is ie daar nog te klein voor? ik zou zeker even vragen hoe dat zit, hij moet toch wel leren hoe dat moet, zelf drinken?

pira: lekker weer thuis met je meiske? is de reis goed gegaan? fijn om piraman weer te zien?
hi Opaal fijn bij Jelle en al gesprek gehad over sondevoeding?

hoeveel weegt hij nu?

is er een vermoedelijke datum dat hij naar huis mag of weten jullie nog niets?

Jaaa weer thuis zalig, fijn mijn lieve piraman weer te zien, beestenboel, zon op de bol, sneeuw....heerlijk.

de reis prima verlopen, heen had ze heel de vlucht geslape, en terug gespeeld!!

en vanmorgen 2 tandjes ontdekt bij de kleine dame hahaha

wel enorme schok gehad bij thuiskomst, piraman hoorde t op de radio toen hij ons van vliegveld ging halen; vriend/kennis van ons is op vakantie uitgegleden, 20m naar beneden gevallen en op slag overleden.... ik kan er niet bij, kan t niet geloven, zo bizar, hadden hem paar weken geleden nog gesproken en hij had zo'n zin in de vakantie en had t juist over de watervalen die hij wilde zien waar hij dus is overleden

meiden t relaveert weer een boel....

tot snel wan meiske is moe en ongedurig xx fijne avond
hi meiden, wat een stilte hier.........is alles goed met jullie?

ik ga nu snel koken en de kachel aanmaken. de beestenboel heeft ook honger dus huppekeee aan de slag. zat te internetten en verviel van de ene pagina op de andere....

dit weekend trouwens terug richting gardameer voor een aantal weken. is iets handiger ivm mijn werk, heb ook ngo fijne tandartsbehandelingen voor de boeg enz enz. naja morgen nog even skien en dan t boeltje weer inpakken.

fijn weekend allemaal XX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven