35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

Hey meiden, ik moest de zoekfuntie gebruiken om ons te vinden!

Iedereen een beetje forum moe?

Ben zelf weinig geweest, met name door tijd- en energiegebrek. Ben momenteel haast alleenstaande moeder van vier. Man is bijna niet thuis op het moment. Werd me zo nu en dan wat te veel. Ook hem trouwens. Daarnaast ook erge ruzie gehad waardoor de sfeer in huis niet goed was, werd er heel verdrietig van. De lucht is inmiddels wel geklaard, maar het probleem blijft. Dit is niet echt hoe ik ons leven had voorgesteld zeg maar, man altijd weg en ik altijd aan het zorgen. We hebben onszelf wel wat vastgezet. Tja.

Ben vandaag niet op het werk omdat lief klein mannetje weer eens ziek is. 40 graden koorts en heel hangerig en zielig. Vind het stiekem wel fijn zo'n rustig dagje, alle andere kids op opvang.

Carlot, wat klink jij toch goed, wordt daar helemaal vrolijk van. Niet van je bericht op hyves. Hoe is het nu met de situatie? Mocht je specifieke vragen hebben kan ik ze hier aan man stellen als je dat wilt.

Pira, jij bent wel trouw steeds geweest zag ik, net al MissBR!

Leer weer terug in Italie? Succes bij de tandarts!

MissBR hoe is het met jou en je kwartet?

En Opaal, hoe gaat het, met de bv? Heb je enig idee wanneer J. eventueel naar huis zou kunnen?

Maria, jou ook lang niet gezien. Hoe is het met jouw mannetje? En met jou natuurlijk.

Ik ben nu zelf helemaal gestopt met bv. Had graag nog even doorgegaan maar meneer hield het echt voor gezien. Heb er wel een traantje over weggepinkt. Weer iets afgesloten he.

fijne dag allemaal, ik hoop weer meer te komen (we gaan ons topic toch niet laten inslapen...)
NEeeee Beer niet laten inslapen dit topic.....!!!

bah ruzie....das niks waard. mmmm vrouwen hebben toch al snel de zorgrol hè....ik merk dat bij mij ook hoor. en jullie zeker met t hele gezin is dat niet eenvoudig te veranderen. ik snap wel wat je bedoelt want ook hier is piraman te veel weg, avonden ben ik alleen. tot opheden is t ok maar ik moet nu wel eens licht aan de tunnel gaan zien....hoop t niet alleen voor mij maar ook voor hem dat er wat positieve berichten komen en hij zn werk iets beter kan organiseren maar aard van t beestje is t ook wel hoor!!

Ach en Beertje weer ziek. ben je ervoor al eens bij de dokter geweest (dat hij zo regelmatig niet lekker is?)?

wat is t steeds? koorts of ook iets anders?

en met BV gestopt...ja geloof dat ik dan ook wel even zou moeten slikken maar vooralsnog ga ik nog door. immers fles is geen optie en 4x per dag gaat prima. ze eet verder ook goed dus...merk dat ik ook snel extra melk bijmaak dus vooralsnog geen problemen en mevrouwtje vertikt iedere vorm van melk (kunst of mijn) uit een beker of iets anders. volgens haar komt melk enkel uit moeders borst

Maria hoe is t inderdaad met jou en je mannetje?

Lieselot zijn jullie voor de 4e aan t gaan?

meiden ga snel een overleg van morgen voorbereiden....ben back to businesssss
beer, hoe herkenbaar. hier ook vreselijke ruzie gehad en de sfeer is niet goed op het moment. wat een gedoe zeg!

hij in stress over eign zaak (die best goed loopt, maar toch wel spannend is natuurlijk) en ik niet naar mijn zin op werk en het gevoel dat ik er qua huishouden behoorlijk alleen voor opdraai .. geen gelukkige combi, dat is duidelijk.

ben nu dagje ziek thuis. slaap ook slecht (dat heb ik bijna nooit) en jongste zoon ook niet lekker (houdt sinds zaterdagavond niks binnen). wat een gedoe allemaal!
Ff checken hier

Ben verhuisd en ik heb nog geen internet thuis. Bah!!

Nu ff snel op het werk!

Die ruzies zijn wel herkenbaar hoor! Denk dat er geen gezin is waar het niet gebeurd! Je bent moe. En laten we eerlijk wezen: voor de vrouw veranderd er heeeeeeeeeeeeel erg veel. Je hele dag staat in het teken van je kind (en dat ik hartstikke leuk!) terwijl manlief veel werkt en gewoon meedeelt: ik ben er vanvaond niet! Terwijl wij vrouwen dan vanalles moeten regelen kwa oppas etc. Denken ze niet over na!

Hier vallen ook wel eens rake woorden hoor. Gelukkig heb ik een man die heel rustig is en me af en toe laat tieren... want ik kan af en toe flink over de rooie gaan. En dan heb ik het nog makkelijk kwa werk. Jullie werken voor een baas... ik voor mijn vader en mag altijd mijn eigen tijden indelen en heb dus geen oppas voor kleine kees nodig. Dusse... petje af voor jullie dames!!! En daarbij heb ik oudere kinderen die ook kunnen oppassen. Kan me gewoon goed voorstellen dat er af en toe onvrede is met de rol die je nu hebt. En het gekke is: ik kan af en toe best wel eens klagen, maar aan de andere kant zou ik het ook niet anders willen, want ik ben zielsgelukkig met mijn kleintje, werk, relatie en alles. Maar ja.. wij vrouwen willen gewoon gehoord en geresepecteerd worden hahahaha

Sterke allemaal met de zieke kindjes en moeders. xxxxxxxx
O.. en die 4e????

Aan de ene kant wil ik wel maar aan de andere kant ook weer niet.... (ook nog steeds die hormonen hahahahaha, twijfel, twijfel, twijfel)

Ik geniet zo van kleine kees. VInd het zo leuk. Ben bang dat het anders gaat worden als ik zwanger ben. En is 1 kleintje niet puur genieten en 2 kleintjes neit erg druk? En kwa leeftijd he? Moet toch gaan opschieten......

Als we ervoor gaan zou het rond juni pas zijn. Staat in oktober een vakantie naar Curacao gepland dusse... daar wil ik ook nog van genieten
Hé meiden, hier ben ik dan weer eens! Ik lees nog regelmatig bij maar ik wil dan graag reageren met meer dan 2 zinnen en dat komt er op dit moment niet zo van. De jongste is 's avonds nogal onrustig (darmkrampjes voornamelijk) en dan zit ik weinig achter de computer. En overdag ben je dan weer zoveel andere dingen aan het doen dat het er ook niet echt van komt. Hij slaapt nu lekker in de box dus ik zit nu even achter de computer met een bakkie koffie. De oudste zit op school.

Wat is het trouwens een heerlijk weer vandaag! Steenkoud maar stralende zon dus ik ga vanmiddag even lekker wandelen. Morgen schijnt het weer veel minder mooi te zijn, dus hier gaan we nog even van genieten!

Het gaat hier allemaal goed. De nachten zijn rustig, zit op dit moment op 6 voedingen per dag maar nog niet echt volgens een vast tijdstip hahaha. De ene keer wil meneer nog om 4 uur 's nachts en de andere keer pas om 6 of 7 uur, de volgende voeding is dan meestal 4 uur later dus we hebben nog niet echt een schema, maar dat komt wel. Vorige week woog hij alweer 4600 gram! Combineer nog steeds borst met flesvoeding omdat mijn productie niet toereikend is en dat gaat prima. Ik vind borstvoeding zó gezellig! Echt heel erg bijzonder. Kan me dan ook goed voorstellen wat je bedoelt Beer met je gevoelens over het afscheid nemen daarvan. Je hebt hartstikke lang BV gegeven! Knap hoor. Hoe is het nu met Beertje, heeft hij nog steeds koorts? Heerlijk toch zo'n dagje alleen thuis met hem, lekker van genieten hoor! Balen dat je er thuis nu bijna alleen voor staat, hartstikke zwaar met vier kinderen en een baan! Dat komt je relatie ook niet ten goede. Toch hoor je het vaak hoor dat "de vrouw" meer voor de kinderen en het huishouden opdraait, kijk maar naar MissBR en ik zie het ook veel in m'n omgeving. Bij ons is het niet anders, maar wij hebben natuurlijk maar 2 kinderen, dat scheelt wel. Maar brengen/halen naar school/BSO/kdv komt ook allemaal op mij neer omdat ik dichter bij m'n werk woon. Om me heen zie ik ook vaak dat het verdeeld wordt, dus bv de man brengt ze en de vrouw haalt ze (heerlijk lijkt me dat) maar bij ons niet hoor. Lukt gewoon niet met man z'n reistijd. Tja, of hij zou dan heel laat thuis zijn en alleen moeten eten en dat vind ik ook zo ongezellig. Kan je man iets veranderen mbt z'n werk waardoor de taken wat eerlijker verdeeld worden? Hebben jullie een hulp in de huishouding? Of af en toe een oppas 's avonds zodat jullie beiden weg kunnen? Wij hebben sinds een jaar of twee een hulp en ik geniet er ontzettend van. Altijd een schone wc en badkamer, heerlijk...en het scheelt zoveel tijd!

MissBR bij jou dus ook al niet zo gezellig op dit moment. Dan is het vooral balen dat je het ook op je werk nu niet naar je zin hebt, want dat zou het ongenoegen thuis nog een beetje compenseren. Hoe is het nu met jongste zoon? Nog steeds ziek? En hoe lang slaap jij al slecht? Lig je dan te piekeren? Goed voor jezelf zorgen hoor en af en toe tijd voor jezelf nemen! Komt dat er nog wel eens van? Een avondje weg met een vriendin en man thuis met de kinderen? Doen hoor!

Pira wat fijn dat je nog 4x per dag BV geeft! Dus Pirameis vertikt de fles? Dat hoor je wel vaker, maar soms verschilt het ook per type fles/speen. Heb je er meerdere geprobeerd? En hoe zit het met de kinderwens voor een tweede? Ik herinner me even niet meer wat je erover schreef. Je man ziet een tweede toch ook zitten? Leuk!!!

Opaal begrijp ik nu goed dat ze in het ziekenhuis Jelle eerst via de sonde voeden en dat jij hem vervolgens gaat voeden? Dat is natuurlijk niet slim! Bij ons in het ziekenhuis voedde ik onze zoon eerst en afhankelijk van wat hij gedronken had (vóór en na de BV wogen we hem) kreeg hij nog een flesje. En als hij te moe was om een flesje te drinken dán pas werd het via de sonde aangevuld. Inroomen is best pittig he? Ik heb het één dag gedaan vlak voordat hij naar huis mocht. Hoe is het nu met Jelle? Hij is ook alweer 9 weken oud net als die van ons maar qua zwangerschapsduur scheelt het natuurlijk nog wel wat. Wat weegt hij nu? En weet je al wanneer hij naar huis mag?

Lieselotje dus jullie twijfelen nog over een vierde? Kan ik me goed voorstellen hoor, is toch ook niet zomaar een keuze, je zit er voor de rest van je leven aan vast ! In oktober naar Curacao, heerlijk zeg! Gaan de kinderen mee of gaan jullie met z'n tweetjes?

Watever Jasper ook al aan z'n eerste hapjes? Jeetje wat gaat de tijd toch hard! Hij is ook alweer bijna een half jaar zie ik! Willen jullie eigenlijk een tweede? Kan me niet meer herinneren wat je daar eerder over geschreven hebt.

Carlot ik heb je verhaal op Hyves gelezen. Begrijp hier, net als de anderen, niets van. Volgens mij mag dit nooit de reden zijn voor een werkgever! En als het officieel wél mag dan zou ik zeker even uit gaan zoeken of het slim is om je ziek te melden want je staat financieel gezien nu met je rug tegen de muur. Geen werkgever die je aanneemt natuurlijk met je dikke buik . Fijn te lezen dat je zo van deze zwangerschap geniet!

Varadientje hoe is het met je? Onlangs nog bij de gynaecoloog geweest? Hoop dat 2010 voor jullie een supervruchtbaar jaar wordt!

Kitty en Biba ook al lang niets meer van jullie gehoord, hopelijk gaat alles goed!

Meiden ik heb Lucebertha uit de tabel verwijderd, dat leek me wel zo gepast aangezien ze hier niet meer schrijft. Ik heb zojuist even op het forum waar ze schrijft bijgelezen. Ze heeft de chemo's achter de rug, de baby groeit goed en in februari zal ze worden ingeleid. Ik hoop zó op een wonder en dat ze nog heel lang van haar kindje mag genieten!

Heeft iemand nog wel eens iets van Suffeltje of Klussertje gehoord? Zij moeten beiden inmiddels ook bevallen zijn maar ik weet niet hoe of wat.

Meiden F5 voor de nieuwe tabel en op Hyves heb ik nog een fotootje van onze knapperd gezet! Tot later allemaal!!!
hi meiden.........heerlijk jullie verhalen weer te lezen al is er wat ruzie in the air..........hè bah vervelend. vlg mij is januari ook zo'n budmaand....donker, koud, net feestdagen achter de rug, alles komt weer in ritme en dan ook het gevoel dat alles weer op je schouders rust. wat maria schrijft (tijd voor jezelf en elkaar nemen) doen hoor!

Lieselot je bent er dus nog niet uit mbt de 4e......mmmm moeilijk. naja tot juni heb je nog tijd na te denken en geef inderdaad jezelf tijd, het is nog zo pril allemaal. Ik wil wel graag, als het ons gegund is, een 2e en ook snel. soms ook ineens twijfel maar leeftijd maakt dat ik die snel van tafel veeg .....nu nog eens echt met elkaar over hebben en dan.....we zullen zien.

Maria ja ik kan een winkel beginnen in flessen hahaha alle types, je roept maar!!! maar goed vanmorgen was ik weg ivm afspraken en de oppas dacht "ach laten we t nog eens proberen" en die heeft gewone melk opgewarmd en heeft ze de fles helemaal leeg gedronken ?!!!!? ze vindt kustmelk echt zo vies, alleen als ik er pap ofzo van maak gaat het wel. nu weet ik niet of gewone melk kwaad kan of niet maar ze drinkt ook nog 4x minimaal bij mij dus krijgt genoeg binnen lijkt me zo en verder eet ze als een bouwvakker

En jouw mannetje alweer 4600 gram super!!!! fijn te lezen dat het goed gaat (ondanks krampjes). ga straks snel naar foto kijken en fijn dat je update van Lucebertha hebt neergezet, ik heb ook gisteren even gelezen en wilde jullie hetzelfde laten weten. ik hooop ook zo dat het heel lang goed met haar mag gaan!

lieve meiden moet snel aan de slag, er meot een rapport vertaald de deur uit en offerte worden gemaakt.

fijne middag XX
Hey allemaal, leuk weer veel geschreven!

Vanmorgen ben ik toch maar met Beertje naar huisarts gegaan. Gisteravond had hij 41 (!) graden koorts en na een vreselijke nacht vanmorgen nog steeds over de 40 (smorgens hoort het laag te zijn). En hij was overduidelijk benauwd. Huisarts vermoedde RS virus en stuurde ons meteen naar eerste hulp kinderarts. Daar dus tot een uur of 2 gezeten, jemig wat duurde dat allemaal lang. Uiteindelijk foto's van z'n longen gemaakt en blijkt hij ook longontsteking te hebben. Gelukkig was hij net goed genoeg om mee naar huis te mogen. Maar toch wel geschrokken. Nu aan de antibiotica en de inhaler. En hij is echt nog zo ziek en zielig!

Pira, hier is het advies geloof ik geen gewone melk voor ze 1 jaar oud zijn, maar waarom weet ik eigenlijk niet. En je hebt gelijk, januari is geen fijne maand, zal blij zijn als de lente begint!

MissBr, bij jou ook al zo'n situatie! Niet fijn he, lijkt erg op de onze inderdaad. En hoe gaat het met de zieke? En met jou, wat rot dat je zo slecht slaapt, dat hakt er in he. Hoe gaat het met je rug trouwens?

Lieslotje, snap het wel hoor dat je twijfelt. Het is ook nogal wat, nog een kindje erbij. Goed over nadenken (maar inderdaad....niet tE lang). Heet jouw zoon nu echt Kees of is dat forumnaam (heb volgens mij nooit gelezen hoe je hem nu genoemd hebt, anders iets voor hyves).

Maria, leuk je weer te zien. Leuk he, bv geven, ik vond het ook zo gezellig. Hoe komt het dat je productie niet goed is, krijg je het niet opgevoerd (met extra kolven?). Maar combi is ook prima natuurlijk. Hoe gaat het met je oudste zoon, hoe vind hij het allemaal?

Nou ik ga eens kijken of Beertje iets lust, tot morgen dames!
Ach Beer arme kleine Beertje zo ziek. hoe gaat het vanmorgen? is de nacht wat beter verlopen?

Snap dat je geschrokken bent, maar je hebt er goed aan gedaan naar de huisarts te gaan, nu heb je tenminste een behandeling voor m. hoop dat hij snel opknapt!!!

hier alles oké, fijne nacht....ik spreek t niet uit maar sinds paar weken (op enkele uitzondering na) mmmmmm voel me zo energiek, fijn. heb wel t idee dat nu tandjes boven ook komen, zit steedsmet vingers in dr mond is wat huilerig tegen de avond.

in welke volgorde komen de tandjes eigenlijk???

over tanden gesproken...ik zit vanmiddag bij de tandarts en ook de komende 2 weken de woensdag....alle gaten e.d. vullen en bijwerken pffffff heb er een zin in NOT!!!

moet verdoofd worden dus van tevoren pirameis goed voeden en dan zo lang mogelijk erna pas (was het advies).

nou ga eens wat doen. fijne dag allemaal XX
Hoe komt het dat je productie niet goed is, krijg je het niet opgevoerd (met extra kolven?).

Beer ik weet het eigenlijk niet. Bij onze oudste duurde het ook erg lang voor m'n productie een beetje op gang kwam en heb ik ook altijd bijgevoed. Lactatiekundige in de arm genomen, gekolfd etc. Van de lactatiekundige moest ik op een gegeven moment de bijvoeding afbouwen, dan zou mijn productie "vanzelf" verder op gang komen, nou dat werkte dus niet en wij zaten met een huilend hongerig kind. Onze jongste is ook niet tevreden na alleen de borst en we hadden dit keer geen zin in de Spartaanse methode. Hij drinkt dus eerst bij mij en daarna een flesje van 50cc toe. En daar groeit hij goed op. Nadeel is wel dat zo het voedingsritueel wel wat meer tijd in beslag neemt maar ach ik heb nu nog verlof. Denk niet dat ik met BV doorga tot hij 6 maanden is, maar goed dat heb ik met onze oudste ook niet gedaan en die is ook groot geworden . Arme Beertje een longontsteking! Heftig hoor. Maar had hij nou óók het RS virus (en is die longontsteking daar een complicatie van?)? Goed uitzieken hoor en lekker vertroetelen. Hebben jullie nog een beetje geslapen vannacht? Pira het lijkt mij dat Pirameis toch voldoende krijgt als ze nog 4x per dag bij jou drinkt? Wat betreft de gewone melk, hier is het advies inderdaad tot 1 jaar geen gewone melk. Ik vraag me nu wel meteen af hoe dat dan vroeger ging want ik zelf heb 6 maanden BV gehad en het zou me niks verbazen als ik daarna ook gewone melk kreeg (en geen kunstvoeding), ik zal het eens navragen bij m'n moeder!

Tot later allemaal!
Hey meiden! Beertje is nog steeds goed ziek hoor, echt heel zielig. Vannacht heeft hij ons tot half vier beziggehouden, net als de nacht ervoor, ben dus bepaald niet fit. Het is echt heel naar om te zien, hij huilt en huilt maar, hoesten, en voelt zich niet lekker. Hoop dat de AB snel aanslaat. Het klopt Maria dat de longontsteking complicatie van het RS virus is.

Helaas is manlief ook weer weinig thuis dus moet ik hem zelf iedere keer benevelen, wat niet makkelijk is in je eentje. Hij is sterk! Slaat dat ding iedere keer uit mijn handen.

Maria, als je de productie meer zou willen opvoeren zou je inderdaad niet meer moeten bijvoeden. Dit zou dan (ideaal gezien) binnen een paar dagen goed moeten komen. Maar als jij dit al eerder hebt meegemaakt, en met een hongerig kind zat, dan zou ik daar ook niet aan beginnen hoor.

Pira, lekker dat je je zo fit begint te voelen! Echt weer een beetje je oude zelf? En balen zeg dat tandarts gedoe! Ik ben echt een mazzelaar qua gebit, heb nog maar 1 gaatje in mijn leven gehad. Verder ook nooit iets aan mijn gebit (afkloppen).

Net beetje irritant gesprek met schoonmoeder aan de telefoon. Zij vind het niet kunnen dat ik Beertje nu meeneem naar school enzo. Tja, ik heb gewoon even geen keus, kan nu niemand vinden die op kan passen. Bovendien hij zit verder gewoon te ziten in z'n warme kinderwagen, dus kan heus geen kwaad. Hij slaapt toch ook niet zoveel verder, dus heeft ie tenminste nog wat afleiding.

groetjes!
jeeje Beer, dat is heftig allemaal. zeker als je het allemaal in je eentje moet doen. kan man nu ook niet meer thuis zijn, met ziek kind? (zorgverlof enzo?)

schoonmoeders! ja, wat wil ze dan? dat je m alleen achterlaat ofzo? of komt ze zelf even oppassen! tss!

in de wagen en lekker warm, is een beetje frisse lucht ook wel goed denk ik..

pira: brr:tandarts! ik ben een angsthaas op dat gebied...

overigens komen meestal eerst de ondertanden..

hier trouwens grappige mijlpaal: hummel draait sinds afgelopen vrijdag van rug naar buik. en de eerste keer dat ze dat deed, was op het onderzoekskussen van de CB-arts! haha! grappig he? we hadden het er net over gehad, dat ze het wel bijna deed, maar nog niet helemaal. gingze daar prompt keurig naar haar buik! (en sindsdien doet ze niet anders!)
Beer hoe is t met je mannetje?

ik hoop zo dat hij nu opknapt!!

en je schoonmoeder.......ach laat praten, jij doet t prima en inderdaad zoals missbr zegt, buitenlucht doet ook goed volgens mij. altijd maar opgesloten in huis met dezelfde lucht, nee hoor, gewoon lekker mee naar buiten.

MissBR en hummel draait!!! lachen joh dan net bij CB. ze bedacht van "zo zal ik s effe een kunstje flikken ;-)"

ons meiske heeft onder 2 tandjes en nu komen ze vlg mij boven..... en dan??? de tandjes weer daarnaast? kan dr niet zo goed info over vinden. is gewoon nieuwsgierigheid hoor.

verder is ze erg druk met leren kruipen, zitten en staan. ja ze probeert t allemaal tegelijk en dat werkt dus niet. hoeveel keer ze dr koppie als gestoten heeft maar geen kik, gewoon kont in de lucht en vanalles proberen.

om zich naar voren te bewegen "lanceert" ze zich nu; in kruiphouding, effe wiebelen naar voor en achter om goed af te zetten en hup naar voren in buiklanding........ik heb geen videocamera maar dit zou ik echt op moeten nemen. lach me rot en dan zo wijs kijken "zie jj mij dit effe doen!!"

gisteren bij tandarts, anderhalf uur in de stoel pffffff, kramp in mn kaak en niet leuk maar goed, 1/3 zit erop, nu nog 2x.

meiden, zit met sterk bakkie espresso en ga dr weer tegenaan..... fijne dag allemaal
Hoi Pira, gelukkig zit het er weer op de tandarts! En grappig dat pirameis zo bezig is! Geen videocamera? Dat vind ik wel een gemis hoor, zo leuk om later terug te kijken. Is wel de moeite van het aanschaffen waard hoor.

Bij Beertje kwamen eerst de ondertandjes en daarna boven 2 hoektandjes (dracula). Nu heeft hij ook de middelste 2 erbij.

Dus boven vier en onder 2.

Hij is nog niet opgeknapt helaas. Vind het best lang duren. Vanmorgen weer 39.3, en hoesten, moe. Ligt nu weer te slapen. Maak me best een beetje zorgen.

MissBR, wat leuk van Hummel, een echte showgirl dus, ze weet wanneer ze publiek heeft.
Beer, ik hoopte te lezen dat vandaag Beertje zich toch wel beter voelen na 2 dagen AB..... ik wil je niet ongeruster maken maar mogelijk toch te adviseren voor het weekend nog even bij huisarts langs te gaan of minimaal met hem/haar te bellen en overleggen. immers RS en longontsteking moet even goed in de gaten gehouden worden. Al ga je voor niets omdat er toch verbetering wordt geconstateerd, stelt je dat tenminste gerust!

ja videocamera moet ik maar eens gaan aanschaffen.....loop ik al vaker aan te denken....nu gewoon maar eens doen!

sterkte met je manneke
Pira, ik wil het vandaag nog aanzien en anders zeker voor het weekend nog bij arts langsgaan.

Heb hem net uit bed gehaald en kreeg een lachje en hij was in z'n handjes aan het klappen, zo schattig. Hij is van de paracetamol wel weer ietsje opgeknapt.

Echt doen ja, camera aanschaffen, ook de kinderen zelf vinden het nu geweldig om naar zichzelf als baby te kijken.
fijn dat je manneke iets vrolijker is.....duim voor je dat t nu bergop gaat.

heb net even heerlijk buiten gewandeld....zalige zon, frisse lucht mmmm geen zin om weer naar binnen te moeten en achter mn bureau maarja heb deze dagen een fijn ritme dus even van profiteren.

fijne middag allemaal XX
Beer hoe is t met Beertje??

ik heb ook even paar plaatsjes op hyves gezet van onze kleine meid.

fijn weekend allemaal XX
hi dames, weer eens een reactie van mij.

Pira, las nog over dat ongeluk met dodelijk gevolg van een vriend/kennis van jou. Afschuwelijk zoiets!!

Beer, wat naar dat beertje zo ziek is zeg!! Hoop dat hij snel weer gaat opknappen.

Fijn Maria dat het ook zo goed gaat bij jou. Fijn om weer eens wat te lezen van je.

Hier gaat ook alles prima, en nee Maria, wij willen geen 2e. Gewoon omdat ik nu de 40 gepasseerd ben en het nu zeker nog te vroeg vind voor de 2e, zo snel achter Jasper aan. Later durf ik het niet meer aan. Ook gezien de uitslag van de Combinatietest bij Jasper, zal dat nu alleen nog maar hoger uitpakken vrees ik.

Verder alle dames een knuffel en ga ook mijn best doen om dit topic niet te laten inslapen.
Oh, hier ook videocamera, is wel heeeeel leuk hoor pira!

Fijn dat je weer een lach kreeg Beer van Beertje en dat hij in zijn handen ligt te klappen. probeer het Jasper ook te leren, maar dat lukt nog niet echt. haha wil te snel denk ik!
Hi meiden, fijn weekend??

Beer hoe is t me je manneke? hoop echt dat hij al flink is opgeknapt.

hier alles okeee, voel me wel wat opgejaagd door mn werk maarja dat is aard van t beestje.....

wel met piraman de 2e kinderwens nog besproken.....hij begon weer over zn leeftijd maar dat was snel uit de wereld. echt heel concreet zijn we er nog niet uit maar het gevoel dat we beiden nog zo'n kleintje willen (mits t ons gegund is) is er wel. tuurlijk (Watever) komt ook bij ons weer de beginfase van de zwschap van ons meiske om de hoek kijken. kans van 1:2 met alle doemscenario's........angst dat we dat opnieuw meemaken of mogelijk slechter dat er mogelijk wel iets aan de hand zou kunnen zijn..........maarja..maarja.....ik laat nog even rusten nu al zou t ook kunnen zijn dat we ineens weer een poging wagen.

En tuurlijk bekruipt me soms t gevoel van "t lot niet tarten, we hebben een gezond meiske, alles gaat zo fijn......" ingewikkeld maar ik wil er niet lang in blijven hangen met het wikken en wegen.

meiden ga mn meissie knuffelen, zit met tomaatrode wangen in de box te spelen maar t wordt nu meer jammeren......straks eten, haar zondagse badje en naar bed.

fijne avond XX
Hey allemaal, Beertje gaat gelukkig de goede kant op. Hij is nu koortsvrij, wat denk ik betekent dat de longontsteking weg is. Hij is nog erg roggelig en hij eet nog bijna niets, maar toch. Ik ga uiteraard niet werken vandaag, want hij kan nog niet naar kdv.

Hoi Watever, snap je wel hoor, over die tweede. De leeftijd is toch een issue.

En Pira, jullie gaan er dus ws wel voor, leuk!

Tja, jullie hebben inderdaad allebei wel een schrik gehad in het begin van de zwangerschap.

MissBR, alles goed bij jou, zie je niet zo vaak meer, of lijkt dat maar zo? Druk?

Ik ben vandaag dus alleen thuis met Beertje, ga proberen een vakantie te boeken (voor de zomer). We willen naar Zweden.
ha Beer, daar ben ik dan weer.

druk ja en even niet zo lekker in mijn vel. heb het gevoel dat ik aan alle kanten tekort schiet en da's niet fijn. komt natuurlijk ook doordat ik op mijn werk weinig energie krijg (want niet leuk) en daardoor heb ik veel meer het idee dat ik de kinderen tekort doe (en mijn werk ook). ga afspraak maken hier met arboarts om er even met iemand over te praten..

pira: leuk hoor, een tweede! (doe nu maaar even alsof het al zo is!) en natuurlijk is dat spannend, maar ja.. dat is het altijd en het is ook erg leuk allemaal! we houden je beichten in de gaten!

en lieselotje weet het nu even niet meer? ik kan me je twijfel voorstellen en ik denk ook wel dat het klopt dat het nu vooral genieten zal zijn met je kleintje en dat het meer 'werk' en sleur wordt als je er nog eentje bij hebt. maar aan de andere kant kunnen ze wel weer leuk samen optrekken.. (en je zwangerschap zal zeker en stuk zwaarder zijn met een ukkie erbij)

leuk trouwens, Zweden! leuk om vandaag vakantieplannen te maken, met al die sneeuw buiten!
o, en heeeel fijn dat beertje weer aan het opknappen is natuurlijk!

hummel beetje verhoging vannacht (voor het eerst), heb haar zetpil en fles gegeven en toen is ze bij mij lekker in slaap gevallen. vanmorgen was ze weer vrolijk..
Beer, oh wat fijn te lezen dat Beertje koortsvrij is en beter gaat. hoop dat hij snel weer de oren van je hoofd kletst en eet!!!

en vakantie boeken!!!

MissBR wat balen dat je je zo voelt. heb je de energie om er wat aan te doen?

inderdaad met arboarts praten is stap 1.

houd jezelf in de gaten hoor!!! jezelf wat meer prioriteit geven en je kinderen komen niets tekort...wees gerust, je bent zo'n toegewijde moeder als ik t zo lees. en in het leven is het nu eenmaal soms allemaal wat minder, sterkte!!

Vanmorgen met piraman bij gemeente geweest ivm a.s. huwelijk haha. papieren zijn nu zo'n beetje afgehandeld, huwelijk wordt waarschijnlijk volgende week publiekelijk bekend gemaakt bij gemeente (zo gaat dat hier....kweet niet in NL) en daarna kunnen we dus....... nu nog echte datum prikken en regelen. wordt denk ik april in gemeente waar we ons berghuis hebben, daar hebben we nl meer ruimte voor klein feessie erna.

betekent dat ik nu toch echt dingen moet gaan regelen hihi, rok bij mn mooie jasje dat ik al tijdje heb voor de grote dag, en laarzen, catering regelen, kaartjes enz. leuk!!! moet maar klein planning gaan maken.

mbt 2e kindje....ben er stiekum toch wel mee bezig hoor in mn hoofd. gisterenavond hadden we weer van die opmerkingen tegen elkaar. bij piraman is vooral de angst dat er nu echt iets mis zal gaan/zijn. ik ben wat optimistischer aangelegd merk ik maar goed we zullen zien.....ook tot het moment voordat we voor ons kleine meiske gingen, was het aftasten van wat we nu echt willen met al onze onzekerheden enz.

meiden moet belangrijk overleg van morgen voorbereiden en ehb nog geen klap gedaan......nu dus echt beginnen.

fijne dag allemaal!! XX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven