35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

Oh MissBR, dat klinkt niet fijn! Goed dat je met iemand erover gaat praten. Heb je het idee dat het de verkeerde kant op gaat (in de zin van naar burnout/overpannen toe)? Dan kun je beter op tijd ingrijpen, heel goed van je. Ik snap je wel goed hoor, ik krijg ook geen energie van mijn werk, en dat is best wel heel negatief. Alleen ik werk maar twee dagen en kan het daardoor makkelijk aan de kant schuiven. Jij werkt toch vier en dat is veel vind ik, zeker met aan de andere kant 4 kinderen. En hoe je het ook wendt of keert, ik ben er van overtuigd dat de zorg en het geregel hieromheen vast meer bij jou ligt dan bij jouw vriend (ook al werkt hij misschien ook 4 dagen?). En dat is gewoon best wel zwaar. Goed om jezelf denken hoor!

Het sneeuwt hier inmiddels weer. En niet zo'n beetje ook.

Ik heb net mijn haar in de verf gezet, ga het zo uitspoelen. Moet tegenwoordig toch wat vaker, het gaat niet meer om een enkel grijs haartje...helaas.

Beertje slaapt nu lekker, ben zo opgelucht dat ie weer opknapt!
oh Pira, crosspost,

Leuk dat geregel voor jullie huwelijk, ben benieuwd wanneer de grote dag is!
ja, vriendlief werkt ook 4 dagen inderdaad en doet echt best veel hoor. daar ligt het niet aan. met de kinderen in ieder geval dan. het huishouden komt toch veel op mij neer merk ik..

er is gewoon best veel veranderd sinds ik terug ben van verlof: vriendlief nu 4 dagen aan het werk (was voorheen veel minder), ik op andere afdeling en ander werk en natuurlijk toch weer een (weliswaar makkelijk) kind erbij.. ik merk dat ik het allemaal even niet meer zie. denk dat het vooral met werk te maken heeft, maar de combi is natuurlijk ook soms pittig. (merk dat het me erg veel moeite kost om dat op te schrijven/toe te geven trouwens: ik vind eigenlijk dat ik het gewoon moet kunnen allemaal). Vriendlief heeft gewoon minder problemen met de situatie (heeft ook meer lol in werk overigens), maar ik voel me to kinderen tekort schieten. te weinig tijd voor ze, teveel gehaast.. en datzelfde heb ik hier op werk. ik overzie het allemaal niet zo, heb er geen lol in, maar kan op de een of andere manier de lol ook niet creeeren. kan mezelf lastig concentreren enzo.. heb steeds het gevoel dat er meer van me verwacht wordt dan ik kan leveren zeg maar..

pira: wat leukz eg, dat geregel voor je huwelijk! heb je er nog last van dat je zus(je?) ook gaat trouwen of is het vooral leuk jullie feestje? komen er veel familie-leden over tegen die tijd? en lekker samen over blijven hebben hoor, over die 2e, dan komt de zin vanzelf en wordt het steeds vanzelfsprekender! (zo ging het bij onze 4e ook..;-) )
Hee MissBR, de meest voor de hand liggende vraag is natuurlijk: kun jij niet minder gaan werken? Dat zou denk ik wel heel veel schelen. Nu heb je het gevoel dat je op 2 fronten te kort schiet, da's ook niets. Ik heb met mijn 2 dagen ook wel even moeten slikken (ga overigens straks weer 2,5 dag werken, en zelfs dat vind ik nu al veel). Ik tel uiteraard veel minder mee nu op het werk. Maar ik heb thuis niet zo vaak het gevoel dat ik te kort schiet (ook nog wel af entoe, maar dat zal zelfs een fulltime moeder wel eens hebben). En verder natuurlijk niet zo gek dat het je wat te veel wordt. Je hebt nogal een vol bestaan en als het dan niet lekker loopt wordt dat meteen best zwaar. Gewoon toegeven hoor!
MissBR ik sluit me aan bij de vraag van Beer. Als t financieel kan "what the...." en werk een tijdje minder en zie over enige tijd gewoon uit naar een andere job (mits haalbaar en mogelijk) gun jezelf even die adempauze!

Immers we vinden wel dat we dit allemaal maar moeten kunnen maar helemaal normaal is het niet natuurlijk. Ik merk ook dat mijn interesse en "bevlieging" voor mijn zaak nu heel anders is maar vooral dat er gewoon al heel veel uren van de week aan een kind besteed worden (laat staan 4 zoals in jouw geval). Hoe goed en aardig onze oppassen ook zijn......moeder is er maar 1.

Ook ik vind het heel moeilijk om dit toe te geven en los te laten, om toe te geven dat ik wellicht even wat minder wil "moeten", even minder wil "presteren"..............schrijf t hier gewoon lekker van je af in elk geval en praten hè, met je man, arts of wie dan ook. laat dit geen molshoop worden waarin je jezelf ingraaft.
lieve meiden... ja, misschien kom ik daar wel op uit hoor. geen idee. maar adar ben ik nu nog niet. Ik vind nog steeds dat het gewoon samen zou moeten kunnen (als man dat kan, waarom ik dan niet??)

Ik hoop dus dat er een mogelijkheid is om allebei te kunnen, maar daarvoor moet werk wel leuk zijn (en dat moet ook als ik minder zou werken)... woensdag gesprek bij arbo-arts.. eens kjken of die me een beetje op de rit kan krijgen..
MissBR: kan me zo voorstellen dat je je zo voelt. Het is ook nogal wat he?! 4 dagen werken en 4 kinderen. En inderdaad komt het bijna (vooral in je hoofd regelen wij vrouwen alles, dan hoofd blijft maar malen!!) altijd allemaal op moeders neer. Het huishoudelijke dan he? Vind ook echt dat er teveel moet tegenwoordig:

Werken, kinderen (2 is uit, 3 in hip en 4 is het nieuwe 2), lekker eten op tafel en vooral gezond, kinderen genoeg aandacht. En laten we dan vooral niet vergeten aantrekkelijk te blijven voor onze echtgenoot. En he!!! ook de sex moet spetterend zijn. De vonken vlliegen over de ontbijttafel (duh!!!) of misschien even snel op de wasmachine terwijl we de ondergespuugde op -gepoepte romperjes ophangen

En vergeet ook niet het huishouden spik en span te houden ivm eventuele bacterieeen. Tel daarbij de afspraakjes bij de tandarts, sportclubjes en ow ja... vergeet vooral je sociale kontakten niet. En owwwwwwwww.... je moet natuurlijk ook nog sporten om dat goddelijke lijf te behouden. En ja... daar moet natuurlijk kleding voor gekocht worden. pffffffff.... best veel toch???

Ben blij dat ik op het moment maar 1 dag werk. Zou ook sjagie worden als ik constant achter de feiten aanloop.

Die beatrijs smulders is zo gek nog niet hoor! Die pleit voor een jaar zwangerschapsverlof. Ik ben voor!!!!! Waar kan ik tekenen?

Mmaar even zonder gekheid: zou het mogelijk zijn om een paar weken de ziektewet in te gaan en een beetje bij te tanken? Kijk uit he? Lop jezelf niet voorbij. Een burnout of depressie is niet leuk! Daar heeft niemand baat bij. Beter eerder aan de bel trekken dan achteraf denken: had ik maar....

Heb trouwens foto's van Kees (nee.. zo heet hij niet!, echte naam staat bij zijn foto's) op mijn eigen hyves staan. Zo lief
Lieselot heb meteen even gekeken, leuke naam! En mooi ventje natuurlijk! Wat lijkt hij groot al.

Ik heb voor mijzelf allang in de gaten dat ik dat dus allemaal niet kan, wat jij opsomt. Ik heb mij daar ook wel bij neergelegd, ben gewoon niet zo'n superwoman. Vind dat heus wel slikken soms, met name dat ik eigenlijk geen carriere heb gemaakt, uiteindelijk, maar ben er ook wel snel weer klaar mee. Ik kan gewoon niet heel veel tegelijk. Heb ook van die weken dat ik elke avond best wel vroeg in bed lig. Dat heb ik dan echt nodig, vind mezelf dan ook heel saai, maar weet inmiddels dat ik er beter maar aan toe kan geven.

Vandaag dus nog lekker dagje thuis met Beertje!
Lieselot, het is zoooo herkenbaar! eigenlijk vind ik inderdaad wel dat ik alles zou moeten kunnen. en dan ook nog met grote glimlach. en ik kan ook een heleboel en vriendlief doet echt zijn deel wel hoor. maar ik loop nu toch (even?) tegen mijn grenzen aan en dat is best wel slikken.

toegeven dat ik iets niet kan, dat is dus lastig. en hoewel ik altijd heb gezegd dat keuzes maken makkelijk is als het betrekking heeft op de kinderen (die gaan altijd voor) is dat nu toch lastig..

en zoals jij het opsomt is het ook belachelijk veel natuurlijk (maar helaas wel erg herkenbaar: ik wil ook werken en hier presteren, ik wil ook dat mijn kinderen er leuk uitzien elke dag in schoon gewassen kleren, ik wil ook dat ik ze kan helpen mt lezen/schrijven/blokfluiten, ik wil ook dat ze naar hun clubjes komen en naar de fysio gebracht worden en met vriendjes kunnen spelen, ik wil ook mijn sociale contacten onderhouden en mijn vriendinnen zien, ik wil ook sporten om mijn lijf te onderhouden, ik wil ook een gezellige partner zijn, ik wil ook mijn huis een beetje schoon en gezellig houden ... pfff!

ik ga nu even op je hyves kijken naar je mooie mannetje en morgen tijdens gesprek van arbo proberen duidelijk te zijn in het gevoel dat ik het niet meer aankan (hoe moeilijk ik dat ook vind en hoe snel ik ook de boel weer relativeer)

beer: geniet lekker vandaag! (gisteren nog vakantie geboekt?)
Lieselot, jeee wat een mooi kereltje!!! en inderdaad ook alweer zo groot en leuke naam!!!

ik moest wel even zoeken naar de foto's maar ik had paar dagen geleden er ook nog 2 opgezet van ons meiske.

Beer, hoe is't met Beertje?

EN NU GA IK ECHT WERKEN !!!!
Beer: Zo herkenbaar Ik geef echt geen snars om een carriere. Ik ben gelukkig met hoe ik nu leef. Tot groot ongenoegen van mijn omgeving. Want de opleiding en de brains heb ik wel, maar het doet me gewoon niks. En heel eerlijk: voor het geld hoeft het niet, dus ik heb ervoor gekozen om wat "makkelijker" te leven. En daarbij is mijn man heel vaak in het buitenland waardoor ik er toch vaak alleen voor sta. Ik had gek geworden als ik altijd op de klok zou moeten kijken. Ben ik veel te gestressed voor
Pfff MissBR wat moeilijk he? Alles goed willen doen en het gevoel hebben alles half te doen. Vind 4 dagen werken ook wel heftig hoor met 4 kinderen. Tuurlijk zijn er zat mensen die het probleemloos doen maar lijkt me erg moeilijk als de kinderen nog zo klein zijn. Ik werk 3 dagen en m'n man 4 en dat vind ik persoonlijk erg luxe. In z'n vorige baan werkte hij 5 dagen en dat vond ik toch een stuk minder. Zou je eventueel (tijdelijk?) minder kunnen werken om een beetje bij te tanken? Ben benieuwd hoe het gesprek met de arboarts verloopt!

Lieselotje ik zie de foto's niet! Staan ze op onze 35+ hyves of op je persoonlijke hyves? Volgens mij heb ik geen toegang tot je persoonlijke hyves. Moet ik dan soms eerst "je vriend" worden? Sorry hoor, ik gebruik m'n hyves niet zoveel.

Beer wat fijn dat het weer de goede kant op gaat met Beertje! En wat het geen carrière maken betreft, je kunt best ná je 40e nog carrière maken hoor! Er zijn genoeg mensen die ná hun 40e zich nog laten omscholen en carrière gaan maken. Zou toch ook raar zijn als dat niet kan, we moeten immers nog een jaartje of 25-30 werken!

Pira Wat is Pirameis alweer gegroeid! Mooie foto's hoor! En wat leuk dat jullie gaan trouwen en met de voorbereidingen bezig zijn! Misschien ga je wel zwanger trouwen ! Ik snap best dat jullie je zorgen maken ivm leeftijd ed maar aan de andere kant is de kans op een gezond kindje nog vele malen groter dan de kans dat er iets mis is. Tuurlijk lopen "wij ouderen" een groter risico, maar we moeten het ook niet overdrijven! Neemt niet weg dat ik heel erg goed begrijp welke impact het op jullie heeft gehad toen jullie de uitslag van die kansberekening kregen. En dit geldt natuurlijk ook voor Watever, dat moet een hele onzekere tijd geweest zijn.

Hier gaat alles goed! Ik baal wel van het weer, het regent nu ook weer pijpenstelen terwijl ik lekker buiten had willen wandelen. Dat kan ik vandaag wel vergeten geloof ik. Er moeten nog wel een paar kilo's af en dat schiet niet echt op met voornamelijk binnen en in de auto zitten . Maar allez dat komt allemaal wel goed. Van mij mag het voorjaar beginnen! We hebben ook al onze zomervakantie geboekt! Heb er al helemaal zin in. We gaan naar een camping in de Dordogne. Eigenlijk wilden we weer eens naar Toscane maar we hebben toch maar voor iets dichterbij en (waarschijnlijk) iets minder warm gekozen ivm onze jongste. We zitten immers dit jaar voor het eerst aan het hoogseizoen vast en in juli/augustus is het vaak toch wel warmer in die landen. In Frankrijk ben ik dan jarig en word ik 40! Waaaaahhh!

Tot later allemaal!
En ik lig ook graag vroeg op bed hahahaha.

Tegenwoordig doet de oudste het licht uit beneden want ook manlief ligt er graag op tijd in! En nee.... echt niet om altijd spannende dingen tussen de lakens te doen. Meestal val ik slaap zodra mijn hoofd het kussen raakt. Tja... dat is nou eenmaal zo met kleine kinderen
Maria: 40!! Mooi man Ik zal je even een uitnodig sturen via hyves. Staan inderdaad op mijn privehyves.
Maria: begin jij met een C? Kweetniet wie je bent op hyves
tsja, daar verschil ik dan toch wel wat.. ik wil namelijk wel wat bereiken in mijn werk. en drie dagen is dan toch te weinig denk ik. uiteindelijk.. maar wellicht moet ik nu eerst wel een stapje terug doen... moeilijk hoor!

(en ik heb ook niet de luxe van Lieselotje, mijn geld is wel hard nodig, dus ook een dag minder werken is niet zomaar geregeld..)

en vriendlief werkt ook 4 dagen, maar dat is pas sinds kort.. voorheen deed en was hij veel meer thuis. denk dat die verdeling met al die kleine kinderen me nu iets te zwaar valt..

leuk Maria, dordogne! dat willen wij ook wel.. (de Lot om precies te zijn). voor het eerst kamperen met 4 kinderen.. zal een uitdaging zijn!
Ik kan me voorstellen dat je dan inderdaad ook gaat piekeren MissBR. Vervelend voor je. Ik vind het al pittig, 2 dagen werken (van 10 tot half 3) en dan bijna alleen voor 3 kinderen zorgen.Mijn man werkt ongeveer voor ons allebei fulltime kwa uren (ook wel eens balen hoor!)
Lieselot ja ik begin met een "C" en de bijbehorende foto is die van die grote blauwe vogel !

MissBR ik begrijp je wel hoor wat betreft je werk! Ik ben momenteel blij met mijn baan, heb er nog voldoende uitdaging in en heb de mazzel dat ik dat in 3 dagen mag doen, hoewel 4 dagen wel beter zou zijn voor de continuïteit. Kan je niet een dag thuis werken? Niet dat dat nou altijd een succes is, zeker niet als er meerdere kinderen om je heen springen, maar het zóu wellicht wat meer rust kunnen bieden. Of bv een jaar lang een dag ouderschapsverlof per week opnemen? Heeft natuurlijk wel financiële consequenties, maar misschien zijn die te overbruggen? En voor jou geldt natuurlijk ook wat ik tegen Beer zei: (nog meer) carrière maken kan natuurlijk altijd nog! Ook nog na je 40e! Al begrijp ik goed dat dat niet in iedere branche makkelijk zal zijn.

Heerlijk he, dagdromen over de zomervakantie ?
Gelukt! Wat een mooi ventje Lieselot en wat een leuke naam! Wilde dit op je Hyves zetten maar ben er niet zo handig in geloof ik .
thuiswerken is geen optie nee. met twee kleine kinderen om me heen kom ik echt nergens aan toe. kan nog geen telefoongesprek voeren. dat zou ik ook niet willen en zou me zeker geen rust geven.

maar je hebt gelijk hoor, dat ik ook na mijn 40e nog carriere kan maken.. en misschien tot de kleintjes wat groter zijn, de boel hier op een laag pitje moet zetten..

maar goed, we gaan het er morgen over hebben..

(en wil je met mij ook vriendjes worden? ik zal je uitnodiging sturen!)
MissBR sterkte vandaag bij de Arboarts. Nu een stapje terug zijn er straks gewoon 3 vooruit!!

laat ons weten hoe t is gegaan!!!

Maria dank voor je lieve woorden en je klinkt goed. Enne die kilo's komt vanzelf goed joh, t'is nog maar pas geleden dat je zwanger was. Als t zonnetje schijnt ga je vanzelf meer bewegen.

Ik kan sinds een ruime maand pas mn broeken van voor zwschap weer aan (de strakke dan) was toch op gewicht maar t zat niet lekker.

En lekker vakantie geboekt, super!!

Beer ook vakantie geboekt?

Beertje weer t ventje?

Lieselot het belangrijkste dat jij je goed voelt bij de situatie mb.t. werk. En zeker met je drukke man moet je ergens wel rust inbouwen. Ik kom mijzelf daar nu ook in tegen. Piraman maakt dagen van 07 tot (als t vroeg is)19 - 19.30 maar de afgelopen dagen stond ik zn eten om 21.30 nog klaar te maken. Tja ik ben normaal ook wel zo'n ritme gewend maar nu lukt dat echt niet dus ben aan t strepen gegaan van "wat wel en wat niet" voelt soms ook als falen en toch niet die sterke tante zijn die ik wil zijn maarja maarja is dat eigenlijk wel zo belangrijk???? nee dus ....maar goed in mn hoofd is dat ook nog een conflict.

ik heb volgende weekafpsraak bij gyn. ivm paptest (doe ik jaarlijks ivm problemen hieromtrent in familie) en ook eens bij te praten over evt. weer zwanger worden enz. zij ws ook diegene die tijdens de 12 weken echo de bult/enorme nekplooi ontdekte dus ik wil ons meiske meenemen. ik had haar een geboortekaartje gestuurd en ze belde direct en was zo blij te horen dat alles goed is en riep "kom eens langs met dr" naja bijna 8 maanden later toch eens doen

gisterenavond ineens wat raar bruine afscheiding en buikpijn ?! raar ben net 19 dagen geleden ongesteld geweest (voor 1e keer), nu alweer dan? vanmorgen niets maar boh t rommelt echt van binnen dus vind het wel prettig idee als ik even een checkup krijg.

lieve meiden straks weer fijn naar tandarts voor 2e behandeling (van de 3).....

maar goed uurtje naar plafond staren en diep ademhalen en is dat ook weer voorbij.

fijne dag allemaal XX
quote:pira schreef op 03 februari 2010 @ 09:31:

Ik kom mijzelf daar nu ook in tegen. Piraman maakt dagen van 07 tot (als t vroeg is)19 - 19.30 maar de afgelopen dagen stond ik zn eten om 21.30 nog klaar te maken. Tja ik ben normaal ook wel zo'n ritme gewend maar nu lukt dat echt niet dus ben aan t strepen gegaan van "wat wel en wat niet" voelt soms ook als falen en toch niet die sterke tante zijn die ik wil zijn maarja maarja is dat eigenlijk wel zo belangrijk???? nee dus ....maar goed in mn hoofd is dat ook nog een conflict.

herkenbaar Pira. het voelt als falen en dat is toch moeilijk. en voor iemand anders zeg ik direct dat dat onzin is en dat je zelf en de kinderen belangrijker zijn, maar voor mezelf wil ik natuurlijk toch gewoon alles kunnen.

ik laat jullie weten hoe het gegaan is allemaal.. tot later!
MissBR, hoe is het gegaan?

Maria, fijn dat het goed gaat bij jullie! En ik heb ook zin in het voorjaar hoor, vandaag voorproefje gehad, echt een lekker dagje. Jullie gaan dus naar Frankrijk?Altijd leuk toch! Ik heb trouwens nog niets geboekt, het lukt me niet zo om een leuk huisje in Zweden te vinden. Iemand nog tips?

Pira, vervelend zo'n check-up. maar wel zo verstandig. Is Pirameisje echt al weer 8 maanden? Beertje nu 10. Vandaag is hij voor het eerst zelf gaan zitten, mijlpaal. Werd trouwens wel een keer tijd, hij is met de meeste dingen niet de vlotste. Maar wel de liefste!

En ja Lieselot, hier ook een man die voor 2 werk. Maar dat maakt alles in huis natuurlijk voor ons weer zwaarder. Ik moet zo vaak die hele avondspits in mijn eentje doen, dat vind ik echt wel pittig vaak.

vandaag ook weer dus ik ga nu nog even puin ruimen, en dan lekker met een boek in mijn bedje!
buongiorno meiden!!

Beer ja bijna 8 maanden...ongelooflijk. hier al weken pogingen tot kruipen, zitten en staan en omdat ze alles tegelijk wil, zit er geen vooruitgang in en wordt ze soms pisnijdig maar ik lach me rot. Beertje niet de vlotste?! is toch niet belangrijk, ieder kind doet t in zijn ritme maar dat hoef ik jouw als ervaren moeder niet te zeggen!!

MissBR hoe is t gegaan? heb je er wat aan gehad?

Hier flink ongesteld, nog geen 3 weken tussen gezeten.....nu heb ik altijd vrij korte cyclus gehad maar dit is wel heel snel. naja kan ik volgende week tenmiste even bespreken en laten controleren of alles oke is.

meiden fijne dag allemaal XX
Neehoor vind het wel fijn dat Beertje niet zo'n snelle is. Heb ik nog even rust....

Balen Pira, weer ongesteld. Geloof dat het wel normaal is om na de bevalling een andere regelmaat te hebben.

Zelf heb ik een hele lange cyclus, ben ik wel blij mee (zo'n 35 dagen). Is toch 1 of 2 keer per jaar minder ongesteld.

MissBR? Hoop ook dat het goed voor je was!

Ik ga zo sporten, fitnessen,. Doe ik sinds ongeveer een maand en ik vind het hartstikke lekker. Heb nu ook echt zin, ook lekker even weg. Man mag kids afhandelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven