Aaaaargh, die vaders ook!

18-12-2008 13:36 50 berichten
Grrrr, moet even stoom afblazen hoor!!

M'n Snaak is jarig vandaag, word 4! Een echte grote meid, feestjurk, slingers, kadootjes alles erop en eraan.

Nu krijg ik net een sms van haar vader, hij komt niet.. (we zijn gescheiden) Hij ziet haar morgen, dan is het 'zijn' weekend, en anders zou het allemaal zo snel na zn werk nog moeten, dus hij slaat over..

Ik heb er al om gejankt, en nog zit het me hoog, om dat zo maar even in een sms mee te delen, terwijl ie gister zei dat ie vandaag zou komen. Voor het eerst dat mn meisje echt heel bewust der verjaardag viert, en dan komt haar papa gewoon niet.

Voor elk wissewasje neemt ie een snipperuur, en voor zn dochter kan dat dus niet.

Moet ik het maar gewoon zo laten??

Mn verstand zegt, laat maar gaan, hij krijgt het vanzelf terug, Snaak is mondig genoeg, ze zegt er wel wat van.

Mn gevoel zegt, stuur hem een sms of bel hem dat je het jammer vind, dat hij niet kan komen op zo'n belangrijke dag.

Denk dat ik mn verstand maar ga volgen.

(Ben moe, niet zo lekker in mn vel, dus dit raakt me nog meer dan anders, net alsof het allemaal niet belangrijk is ofzo. Nouja, ik ben het even kwijt, even mn hart gelucht, dank daarvoor!
Alle reacties Link kopieren
Wat lullig Maroon! Ik zou toch gewoon je gevoel volgen en er iets van zeggen. Waarom zou je dat niet doen?
Ik weet niet of ik de neiging zou kunnen onderdrukken een smsje te sturen waar in staat: nou, lekker vader ben je voor je kind...beloofd is beloofd!

Wel gefeliciteerd natuurlijk met de kleine meid! Ik vind het geen stijl van hem. Zo'n kleintje van 4 heeft echt wel door dat hij zijn woord niet houdt.
Ik zou een sms sturen. Laten weten dat het voor je dochter een belangrijke dag is en dat zij teleurgesteld is. Dat als hij komt, hij voor zijn dochter komt niet voor zichzelf.

En gefeliciteerd natuurlijk!!!!!
Gefeliciteerd met je meisje Maroon!

Hmmm, lastig. Ik zou er persoonlijk wel iets van zeggen, maar werkt waarschijnlijk averechts en heeft je dochter niets aan.

Vertel je wel eens een leugentje voor bestwil aan je dochter?
maroon gefeliciteerd met je snaakje !

Hetzelfde als Reisa.

Gefeliciteerd met je jarige Snaak!!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ennnuhh.. gefeliciteerd met je meisje! fijne dag vandaag.
Allereerst proficiat voor je grote kleine meid!!

En dan ten tweede: als je hem een vriendelijk smsje stuurt waarin staat dat je het niet aardig van hem vindt dat hij niet komt en dat hij jullie dochter teleur zal stellen.

Jij bent je ei dan kwijt naar hem toe en hij weet dat hij fout zit.

Maar hoe dan ook, een hele fijne dag vandaag
Ja, dat vind ik echt.
Van harte met je meisje (die van mij is 2 dgn geleden 4 geworden dus weet precies waar je het over hebt)

Ik zou hem terug sms-en met de mededeling dat Snaakje erop rekent, dat het haar dag is en dat hij dus van harte welkom is (en verwacht wordt)

Is ie nou helemaal!
Ik zou hem bellen en benadrukken hoe belangrijk jarig zijn voor een klein meisje is.

Morgen is ze niet meer jarig.

Dan is ze vier en een dag.

En dat kunnen ze dan ook vieren.

Maar vandaag wordt er gevierd dat ze vier is geworden en daar is hij natuurlijk bij.

Dat zou hij ook zijn geweest als jullie nog bij elkaar waren.

En dat doet hij nu ook.

Voor haar.

Niet voor jou en niet voor zichzelf.

Al is het maar dat zij later op die foto van de taart uitblazen ook haar vader ziet staan.

Is belangrijker dan hij denkt!

Van harte met je kleuter!!
Oplossing is heel simpel

Als papa jarig is heeft snaak geen tijd om langs te gaan, komt wel een keertje als het haar uitkomt

Oja bijna vergeten Gefeliciteerd met snaak

Gewoon lekker vieren dus met lekker veel
anoniem_63656 wijzigde dit bericht op 18-12-2008 14:06
Reden: feli vergeten :oops:
% gewijzigd
Dank jullie wel!!

Ik dacht al dat ik weer hevig aan het moeilijk doen was, haha.

Ik ken ex wel een beetje, dus heb Snaak niet verteld dat ie zou komen, en daar ben ik nu maar wat blij om.

Hij zou haar vandaag nog wel even bellen, dus ik ben benieuwd, dan zal ik het er dan even met hem over hebben.

Hij hoeft idd voor mij niet te komen, maar het is haar papa.

Mn vriendin zei, "maar ik ben immers ook gister geweest omdat ik vandaag niet kon"

Nee, duh, jij bent der vader ook niet, dan ligt dat heel anders.

Nou goed, de prinsessecakejes liggen klaar, er word zo op school feest gevierd, en dat doen we thuis ook, met of zonder papa!
quote:ernie12 schreef op 18 december 2008 @ 14:04:

Oplossing is heel simpel

Als papa jarig is heeft snaak geen tijd om langs te gaan, komt wel een keertje als het haar uitkomt

Oja bijna vergeten Gefeliciteerd met snaak

Gewoon lekker vieren dus met lekker veel
Allereerst gefeliciteerd!!!

Ik zou er zeker wat van zeggen, het is voor hem al een tijdje bekend dat zijn kleine meid vandaag 4 jaar oud wordt.

Ernie, die oplossing klinkt nu wel heel leuk, maar ik hoop dat dat niet de boodschap is die je je eigen kinderen meegeeft, dat is je verlagen tot een niveau waar je het absoluut niet mee eens bent en dan ben je dus eigenlijk geen haar beter.
Maroon, ik weet niet hoe jullie contact normaal gesproken is, ik heb wel eens begrepen dat dat allemaal niet echt soepel verloopt. Misschien is het dan een beter idee om haar verjaardag niet samen te gaan vieren, maar ieder op zijn eigen manier. Zolang jullie dat op positieve wijze bij snaak brengen, zal ze daar echt niet over vallen.

Het is leuk voor de kinderen als pa en ma na de scheiding nog dingen samen kunnen doen met hen of voor hen, maar als het contact niet goed is of de verwachtingen lopen te ver uit elkaar, dan leidt dat alleen maar tot teleurstellingen.

Maak er een fijne middag van en van harte met je dochter natuurlijk!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Klopt Poes, contact is niet altijd zoals het hoort.

Ik ben er ook niet klakkeloos vanuit gegaan dat hij zou komen, maar heb hem gevraagd wat ie ging doen, hier komen, of het zelf vieren. Toen kreeg ik als antwrood dat hij samen met zijn vriendin hier zou komen, dinsdag wist ie het nog niet en is dus gister met dit antwoord gekomen.

Als ie nu thuis haar feestje viert is het prima, zou vorig jaar ook op die manier. Toen is ie wel hier geweest, en zou zijn ouders en vrienden van zijn kant bij hem uitnodigen.

Enige feestje wat Snaak toen gehad heeft was hier..

Ik maak me er gewoon een beetje zorgen om, Snaak is vrij pienter, heeft veel door, en dit merkt ze ook, ook al zeg ik er niks over waar ze bij is, ze zal toch straks vragen waar hij is of blijft. Vind het dan (hoe kinderachtig ook) niet eerlijk dat ik dan degene moet zijn die het teleurstellende nieuws moet brengen.
Kan hij zelf niet tegen jullie dochter vertellen dat ie niet komt? Dat scheelt voor jou alweer iets en hij hoort meteen de teleurstelling zelf want erg makkelijk is het wel om jou een smsje te sturen.
Misschien ben jij wel teleurgestelder dan je dochter...of niet? Trouwens, dan zit je ex er met z'n vriendin, bij jouw familie.Kan me voorstellen dat ie er geen trek in heeft...en anders misschien z'n vriendin niet. Ik weet natuurlijk niet hoe jullie omgang verder is hoor, dus misschien zit ik er helemaal naast, sorry dan.
Geen trek?? Tis wel zn dochter hoor, maakt ie maar trek!

Enja, ik ben idd teleurgesteld, hij komt er zo gewoon erg makkelijk voor weg, door middel van een simpel smsje, ik maak me er gewoon kwaad om.. Weet dat dat niet handig is, dat ik alleen mezelf daarmee heb, etc, maar goed, ik kan die gevoelens niet zo goed onderdrukken.

Ik vind gewoon dat ie het niet kan maken, en dat ie er erg makkelijk vanaf komt door mij het "op te laten lossen"
quote:maroon5 schreef op 18 december 2008 @ 15:47:

Geen trek?? Tis wel zn dochter hoor, maakt ie maar trek!

Enja, ik ben idd teleurgesteld, hij komt er zo gewoon erg makkelijk voor weg, door middel van een simpel smsje, ik maak me er gewoon kwaad om.. Weet dat dat niet handig is, dat ik alleen mezelf daarmee heb, etc, maar goed, ik kan die gevoelens niet zo goed onderdrukken.

Ik vind gewoon dat ie het niet kan maken, en dat ie er erg makkelijk vanaf komt door mij het "op te laten lossen"Je kan ook zeggen dat hij het zelf vertelt. Waarom doe je dat niet?
Even mijn 2 cents, ik heb ook zo'n ex, we hebben een omgangsregeling (waar hij zich niet aan houdt) ik vertel zoon dus ook niet wanneer hij afspreekt om langs te komen (goed van TO om dat niet te melden aan dochter) Ik zie het wel. Heb namelijk in het verleden al een paar keer een zeeeeeer teleurgesteld kind gehad en dat wil ik hem niet meer aandoen. Overigens heeft vader al maanden (dus ook niet met sint enzo) geen contact opgenomen en ik moet zeggen dat zoon steeds minder vraagt naar vader. Hij is nu meer bezig met de mannelijke vrienden (nee geen vriendjes) van mij en ook opa en oom zijn errug leuk, dus hij zoekt wel een mannelijk figuur maar ik ben zijn vader nu liever kwijt dan rijk en hij heeft genoeg mannelijke figuren in zijn leven. Al heeft hij gisteren een paar meisjesschoenen uitgezocht als nieuwe schoenen (Wel zwart met goud, maar met lak, sportschoenmodel) HIHIHIHI. Voed je kind op zoals jij het wilt en laat die kerel zijn gang gaan, als ze echt zo pienter is, komt ze er wel achter. Mijn zoon is overigens bijna 5 (19 jan.) maar wist op zijn vierde verjaardag ook wel hoe het werkte!
oh en misschien het allerbelangrijkste, geniet van je dochter (makkelijk gezegd, ik weet het) en maak lol! (ook gemakkelijk gezegd)
Om wiens gevoel gaat het hier eigenlijk? Dat van jou of dat van je dochter? Met excuses voor het cru zijn.

Als ik jou was zou ik hem bellen en ondanks je kwaadheid, frustratie, teleurstelling etc etc op een (gemaakt) redelijke manier proberen hem duidelijk te maken dat het heel belangrijk is voor zijn kind dat hij er vandaag bij is.

Sterkte met de situatie en gefeliciteerd met je grote meid!
Ik vind ook dat vaders zich er wel heel makkelijk vanaf maakt. Heeft hij nog gezegd dat hij vandaag contact opneemt met zijn dochter? Anders zou ik hem er wel op attenderen.
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven