Achternaam kind

maandag 9 november 2020 om 16:51
Bij ons ook. Alleen gebruikt mijn man wel zijn eigen naam.
maandag 9 november 2020 om 16:58
Ik heb mijn achternaam notabene aangenomen (want naam van mijn moeder omdat ik de naam van mijn vader niet meer wilde na de scheiding van mijn ouders) maar toch voor de naam van mijn vrouw gekozen.Perlala_Gadeon schreef: ↑09-11-2020 16:51Bij ons ook. Alleen gebruikt mijn man wel zijn eigen naam.

maandag 9 november 2020 om 18:30
Ik heb besloten dat ik de associatie met mijn naam ga veranderen.Perlala_Gadeon schreef: ↑09-11-2020 18:02Ja, soms zitten er heel nare associaties aan een naam. Alleen wat dat betreft is het al goed dat de keuze nu breed is.
Mijn vader was een nare man en eigenlijk was zijn hele familie naar.
Maar ja, tis toevallig wel mijn naam, dus heb ik mezelf als doel gesteld de combi achternaam=naar om te buigen naar achternaam=leuk.
Ik ben de eerste leukerd met deze achternaam.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 9 november 2020 om 18:33
Solomio schreef: ↑09-11-2020 18:30Ik heb besloten dat ik de associatie met mijn naam ga veranderen.
Maar ja, tis toevallig wel mijn naam, dus heb ik mezelf als doel gesteld de combi achternaam=naar om te buigen naar achternaam=leuk.
Dit is wel enigszins herkenbaar. Hier ook een nare man. Maarja, ik moet het ermee doen, met die naam. En dochter ook. Dan maar een positieve associatie ervan maken.
maandag 9 november 2020 om 19:15
maandag 9 november 2020 om 21:20
You go girl!!Solomio schreef: ↑09-11-2020 18:30Ik heb besloten dat ik de associatie met mijn naam ga veranderen.
maandag 9 november 2020 om 21:43
Mijn partner heeft echt een mooiere naam dan ik, dus vandaar zijn naam. Mijn vorige partner had een stomme doorsnee naam die ik echt niet mooi vind. Als ik met hem kinderen had gekregen, was het zeker weten mijn achternaam geworden.
Qua mooiheid zou ik echt mijn partners naam wel willen hebben. Maar mijn gemancipeerde hart krimpt bij het idee alleen al samen, dus hoe mooi ook, ik ben geen bezit en zal dus nooit zijn naam aan nemen.
Vrienden van ons hebben zijn naam gedaan, want dat hoort zo. En dat met een naam waar echt iedereen van onze generatie de meest afschuwelijke associatie mee heeft. Het is echt een zeer beladen achternaam. De generatie van mijn kinderen zegt die naam echter niks. Dus ook zo'n associatie kan verdwijnen met de jaren. En zonder die associatie is zijn achternaam wel mooier dan de hare. Maar goed, door die beladenheid had ik de naam nooit gekozen.
Qua mooiheid zou ik echt mijn partners naam wel willen hebben. Maar mijn gemancipeerde hart krimpt bij het idee alleen al samen, dus hoe mooi ook, ik ben geen bezit en zal dus nooit zijn naam aan nemen.
Vrienden van ons hebben zijn naam gedaan, want dat hoort zo. En dat met een naam waar echt iedereen van onze generatie de meest afschuwelijke associatie mee heeft. Het is echt een zeer beladen achternaam. De generatie van mijn kinderen zegt die naam echter niks. Dus ook zo'n associatie kan verdwijnen met de jaren. En zonder die associatie is zijn achternaam wel mooier dan de hare. Maar goed, door die beladenheid had ik de naam nooit gekozen.