Afscheid van je zoon

26-01-2012 20:57 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier stond een oprecht verhaal over schrijnend onrecht. Helaas zijn de reacties in sommige gevallen dermate ongepast, dat ik me genoodzaakt zie het te verwijderen.

Ik heb er wel wat van geleerd. Ik heb uw empathisch vermogen ernstig overschat. Mijn excuses.
maar goed al dan niet blijft het een triest gebeuren en toch weer over het hoofd van een onschuldig kind
Nou jammer dan hoor maar als de vader van mijn kinderen pas na tien jaar van zich zou laten horen zou ik ook de bewaking inschakelen. Toen geen vader nu geen vader. Wat hier heeft plaatsgevonden weet ik verder niet maar stel dat het contact op zijn initiatief verbroken is, dan is dat mijn mening. Heeft niets met vechtscheiding te maken.
quote:ondervinding schreef op 26 januari 2012 @ 22:51:

Nou jammer dan hoor maar als de vader van mijn kinderen pas na tien jaar van zich zou laten horen zou ik ook de bewaking inschakelen. Toen geen vader nu geen vader. Wat hier heeft plaatsgevonden weet ik verder niet maar stel dat het contact op zijn initiatief verbroken is, dan is dat mijn mening. Heeft niets met vechtscheiding te maken.Moet je ff de OP helemaal lezen. Ik was nog iets vergeten in mijn vorige post 'In twijfel trekken, voor waarheid aannemen, speculeren
quote:molly74 schreef op 26 januari 2012 @ 22:43:

Precies Ditje!

Enter (en anderen): maar weten we anders dan wél de andere kant van het verhaal? Als iemand schrijft dat ze een rotvent heeft, die haar slaat, die aan de drugs is, etc. dan reageren de meeste met 'oh wat erg, zorg dat je weg gaat bij zo'n vent'.

Nu vertelt een man zijn verhaal. En de reacties zijn heel anders. Bij die zielige vrouwen staat meestal gaan 4 man sterk politieteam ze op te wachten. Dát maakt dit verhaal zo anders, Bij mijn weten komt de politie echt niet op afroep je bij je zieke kind weg houden omdat jij je ex niet zo aardig vind, meestal ligt daar een gerechtelijk bevel onder.
quote:ninon schreef op 26 januari 2012 @ 22:56:

[...]

Moet je ff de OP helemaal lezen. Ik was nog iets vergeten in mijn vorige post 'In twijfel trekken, voor waarheid aannemen, speculeren Misschien kan jij dat ook even doen dat lezen. Ik schrijf als, daar dit een eenzijdig verhaal is wat het meestal is op een forum.
quote:ondervinding schreef op 26 januari 2012 @ 22:51:

Nou jammer dan hoor maar als de vader van mijn kinderen pas na tien jaar van zich zou laten horen zou ik ook de bewaking inschakelen. Toen geen vader nu geen vader. Wat hier heeft plaatsgevonden weet ik verder niet maar stel dat het contact op zijn initiatief verbroken is, dan is dat mijn mening. Heeft niets met vechtscheiding te maken. het gaat niet om jou of om de vader, het gaat erom dat je kind afscheid kan nemen van zijn vader, waarom is dat toch zo moeilijk om te begrijpen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 27 januari 2012 @ 08:02:

[...]

het gaat niet om jou of om de vader, het gaat erom dat je kind afscheid kan nemen van zijn vader, waarom is dat toch zo moeilijk om te begrijpen? Omdat de rechten van kinderen, in (v)echtscheidingssituaties en helaas in nog veel meer gevallen, ondergeschikt gemaakt zijn aan de wensen en belangen van de ouders/volwassenen. De rechten van het kind lopen tot waar de volwassenen om hen heen ze willen toekennen.
Sune, dat is ook een beetje wat ik bedoel, er wordt zo vaak voorbijgegaan aan wat echt in het belang is van de kinderen doordat volwassenen hun eigen gevoelens en twisten belangrijker vinden. En ik snap best dat dat soms heel moeilijk is hoor, iedereen neemt ook zijn eigen geschiedenis mee, maar kinderen kunnen daar niks aan doen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dat is ook waar mijn primaire reactie vandaan kwam (en komt). Ook met deze post wordt volledig voorbijgegaan aan de rechten (privacy) en belangen van het kind in kwestie. Als de info in de OP klopt is deze jongen nog niet eens begraven, maar wordt wel alweer ingezet in de strijd wie de zieligste/slechtste ouder is, notabene door iemand die claimt een vriend van de vader te zijn. Vreselijk en schaamteloos vind ik dat.

Voor mij zou het heel anders geweest zijn als een ouder een bericht zou hebben geschreven vanuit het verdriet om zijn/haar kind. Zelfs als dat bericht minder handig enz is, dan nog is het begrijpelijk. Ik omschrijf de eerste dagen na het overlijden van een kind zelf altijd als ontoerekeningsvatbaar, je denkt te weten wat je doet en waar je goed aan doet maar in retrospect kan dat nog behoorlijk tegenvallen.
quote:rosanna08 schreef op 27 januari 2012 @ 08:02:

[...]

het gaat niet om jou of om de vader, het gaat erom dat je kind afscheid kan nemen van zijn vader, waarom is dat toch zo moeilijk om te begrijpen? Mee eens, wat er ook gebeurd is, een kind mag toch ook afscheid nemen van zijn vader en omgekeerd, dat mag je iemand niet afpakken, hoe erg die echtscheiding ook is geweest.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven