Amandeltjes eruit
dinsdag 30 november 2010 om 15:56
Mijn zoon van 2 gaat volgende week onder het mes
Zijn keel- en neusamandelen gaan eruit en zijn oortjes worden doorgeprikt.
Ondanks dat het een routine-operatie is zie ik er best tegenop.
Het is toch mijn kind waar in 'geknipt' wordt.
As vrijdag moeten we al bij de anastesist langs, maar wie weet wat ik/we nog meer kunnen verwachten?
Hij praat ook nog steeds niet, zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?
Ben het gisteren vergeten te vragen, het ging allemaal zo snel
Zijn keel- en neusamandelen gaan eruit en zijn oortjes worden doorgeprikt.
Ondanks dat het een routine-operatie is zie ik er best tegenop.
Het is toch mijn kind waar in 'geknipt' wordt.
As vrijdag moeten we al bij de anastesist langs, maar wie weet wat ik/we nog meer kunnen verwachten?
Hij praat ook nog steeds niet, zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?
Ben het gisteren vergeten te vragen, het ging allemaal zo snel
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 8 december 2010 om 11:40
Calvijn, zoon zal nu wel niet zo blij zijn maar één troost: zoon is altijd vanaf de eerste herfstdag verkouden, snot, hoesten, keelontsteking. Nu zijn we toch al ruimschoots in de winter en hij heeft nog geen snotneus gehad. Niks, nada, noppes.
Hoop dat het allemaal goed is gegaan en knuffeltje voor je zoon.
Hoop dat het allemaal goed is gegaan en knuffeltje voor je zoon.
woensdag 8 december 2010 om 13:34
We zijn weer thuis, alles is goed verlopen, maar zoonlief is wel erg zielig. Hij heeft al wel twee waterijsjes op en een paar glazen limonade. Er zat echt behoorlijk veel vuil en vocht achter zijn trommelvliezen, dus de kans is groot dat hij echt een stuk beter zal horen nu, en hopelijk ook beter praten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 8 december 2010 om 14:34
Wij zijn ook weer thuis!
Hier ook alles goed gegaan.
Robin slaapt nu lekker.
Het heeft allemaal grote indruk op hem gemaakt. Voor de operatiekamer. Al die mensen en lampjes.
Mijn vriend is bij de narcose en het wakker worden geweest.
Toevallig bleven alle moeders achter in de zaal.
Bij het wakker worden waren er heel veel tranen en bloed.
Hij heeft nog niet héél veel gedronken en ijsjes gegeten, maar hij begrijpt wel dat het goed voor zijn keeltje is.
Vandaag is toevallig zijn fisherprice-garage geleverd, lijkt ons een mooi cadeautje voor een stoere bink
Hier ook alles goed gegaan.
Robin slaapt nu lekker.
Het heeft allemaal grote indruk op hem gemaakt. Voor de operatiekamer. Al die mensen en lampjes.
Mijn vriend is bij de narcose en het wakker worden geweest.
Toevallig bleven alle moeders achter in de zaal.
Bij het wakker worden waren er heel veel tranen en bloed.
Hij heeft nog niet héél veel gedronken en ijsjes gegeten, maar hij begrijpt wel dat het goed voor zijn keeltje is.
Vandaag is toevallig zijn fisherprice-garage geleverd, lijkt ons een mooi cadeautje voor een stoere bink
woensdag 8 december 2010 om 17:42
Mijn man is ook mee geweest naar de narcose en het wakker worden. Hier ook veel bloed en tranen. Het was natuurlijk ook wel erg zielig, ergens binnenkomen zonder pijn, dan zo'n gek masker op en dan wakker worden met heel veel pijn. Hij is nu ook een beetje aan het inzakken, dus hij gaat lekker op tijd naar bed vanavond.
Hij heeft een heel grote beer gekregen, maar hij heeft er (nog) niet echt oog voor.
Hij heeft een heel grote beer gekregen, maar hij heeft er (nog) niet echt oog voor.
woensdag 8 december 2010 om 20:42
Calvijn en Susan, sterkte de komende dagen!
Calvijn, dat ziet er goed uit in ieder geval, fijn!!
Ik zou het fijn vinden als jullie je ervaringen willen delen... Hoe snel wordt je bijv weer bij je kindje gehaald na de ingreep? Zijn ze dan al aan het wakker worden of nog niet? In paniek? En hoe is de pijnbestrijding in het ziekenhuis geweest? Deden ze daar moeilijk over? Fijn voor jullie dat het achter de rug is, als ze bij dochter er ook uit moeten dan zal ik daar erg tegenop zien denk ik...
Ik zou het fijn vinden als jullie je ervaringen willen delen... Hoe snel wordt je bijv weer bij je kindje gehaald na de ingreep? Zijn ze dan al aan het wakker worden of nog niet? In paniek? En hoe is de pijnbestrijding in het ziekenhuis geweest? Deden ze daar moeilijk over? Fijn voor jullie dat het achter de rug is, als ze bij dochter er ook uit moeten dan zal ik daar erg tegenop zien denk ik...
woensdag 8 december 2010 om 20:54
quote:Riekje82 schreef op 08 december 2010 @ 20:42:
Van te voren kreeg hij een zetpil diclofenac en een zetpil paracetamol.
Een ouder gaat mee met hem in het bedje naar de operatiezaal.
Deze ouder wacht tot de operatie voorbij is (ong. 20 min)
Als kind klaar is wordt het naar de ontwaakzaal gebracht. Daar is ddezelfde ouder aanwezig.
Robin werd huilend en paniekerig wakker, dus blij dat papa er was.
Toch is huilen goed, omdat dan de narcose sneller uit het lichaam is.
Naast het huilen zal er ook bloed uit de keel komen. Dat is wel moeilijk.
Als het kind goed wakker is gaat het terug naar de zaal waar de andere ouder wacht.
Dan ben je ong. een 1 1/2 uur verder
Op zaal heeft robin zijn roes verder uitgeslapen.
Hij kreeg ijsjes en drinken, maar dat duurde even.
Hij moest zeker een beker op hebben en toen werd zijn infuus eruit gehaald en mochten we naar huis.
Al met al heeft het uit en thuis 4 uur geduurd bij ons.
6 uur voor de operatie mocht hij niets meer eten en 2 uur voor de operatie niets meer drinken.
Daarom is het wel fijn dat het 's morgens vroeg al is.
Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel
Van te voren kreeg hij een zetpil diclofenac en een zetpil paracetamol.
Een ouder gaat mee met hem in het bedje naar de operatiezaal.
Deze ouder wacht tot de operatie voorbij is (ong. 20 min)
Als kind klaar is wordt het naar de ontwaakzaal gebracht. Daar is ddezelfde ouder aanwezig.
Robin werd huilend en paniekerig wakker, dus blij dat papa er was.
Toch is huilen goed, omdat dan de narcose sneller uit het lichaam is.
Naast het huilen zal er ook bloed uit de keel komen. Dat is wel moeilijk.
Als het kind goed wakker is gaat het terug naar de zaal waar de andere ouder wacht.
Dan ben je ong. een 1 1/2 uur verder
Op zaal heeft robin zijn roes verder uitgeslapen.
Hij kreeg ijsjes en drinken, maar dat duurde even.
Hij moest zeker een beker op hebben en toen werd zijn infuus eruit gehaald en mochten we naar huis.
Al met al heeft het uit en thuis 4 uur geduurd bij ons.
6 uur voor de operatie mocht hij niets meer eten en 2 uur voor de operatie niets meer drinken.
Daarom is het wel fijn dat het 's morgens vroeg al is.
Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel
woensdag 8 december 2010 om 22:37
Waarom mag er maar 1 ouder mee? Ivm drukte in die ruimte ofzo?Dat vind ik nou naar, niet perse voor het kind misschien, maar wel voor ons als ouders...
Kreeg ie na de ingreep ook pijnstilling?
En een beker drinken, ha, dat zal nog wat worden, mijn dochter drinkt zo ontzettend slecht...
Ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat bij jullie!
En dank voor je antwoorden!
Kreeg ie na de ingreep ook pijnstilling?
En een beker drinken, ha, dat zal nog wat worden, mijn dochter drinkt zo ontzettend slecht...
Ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat bij jullie!
En dank voor je antwoorden!
donderdag 9 december 2010 om 07:10
Riekje, zo'n ok is een hele drukke bedoening, dus vandaar maar 1 ouder. Bovendien 2 ouders, ook 2x zoveel kans dat kindje misschien overstuur raakt. Overigens is er ook verschil tussen ziekenhuis. Bij het ene moet de ene ouder op de verkoever blijven met kind. Bij ons mocht ik na tien minuten naar de zaal waar de andere kindjes ook kwamen en konden man en ik zoon met zn tweeen troosten. Nadeel vond ik wel: alle kindjes kwamen daar op 1 kamer terug, en dat huilen werkt erg aanstekelijk. Dus jantje is net stil als pietje begint te huilen en jantje begint weer van voor af aan. (vooral onze zoon was toen nogal een sociale huiler, elk kindje dat huilde daar huilde hij mee mee.
Calvijn, fijn te horen dat het goed is gegaan, hopelijk gaan jullie snel verschil merken. Hier nog dagelijks een snotneus, maar hij is er gewoonweg niet meer ziek van. Heerlijk.
Calvijn, fijn te horen dat het goed is gegaan, hopelijk gaan jullie snel verschil merken. Hier nog dagelijks een snotneus, maar hij is er gewoonweg niet meer ziek van. Heerlijk.
donderdag 9 december 2010 om 10:16
Ezra moest vanaf 4 uur 's nachts volledig nuchter zijn. Hij kreeg van tevoren een zetpil 500 mg paracetamol. Ik vond het allemaal erg vlot gaan, we hebben nauwelijks hoeven wachten. Bij ons mocht er ook maar één ouder mee naar de narcose en de uitslaapkamer. Ezra was ook erg aan het huilen toen hij wakker werd, hij had wel al vrij snel trek in een beker limonade en een ijslolly.
Vannacht heeft hij wel onrustig geslapen en vanmorgen was hij wat huilerig, ik heb hem nog een zetpil gegeven tegen de pijn. Hij heeft meteen iets gedronken toen we beneden kwamen en hij heeft ook een redelijk goede eetlust. Ik had potjes gepureerd fruit ingeslagen, maar hij heeft liever een gewone appel.
Vannacht heeft hij wel onrustig geslapen en vanmorgen was hij wat huilerig, ik heb hem nog een zetpil gegeven tegen de pijn. Hij heeft meteen iets gedronken toen we beneden kwamen en hij heeft ook een redelijk goede eetlust. Ik had potjes gepureerd fruit ingeslagen, maar hij heeft liever een gewone appel.
donderdag 9 december 2010 om 21:32
donderdag 9 december 2010 om 23:50
Ezra had vandaag flinke koorts, heb een paar keer met het ziekenhuis gebeld voor de zekerheid. Hij is totaal niet huilerig of zo, wel erg moe, hij slaapt meer dan normaal, wil het liefst de hele dag op schoot zitten en geknuffeld worden. Net kwam hij even uit bed, toen leek hij wel redelijk vrolijk en alert, hij heeft nog heel even televisie zitten kijken. Hij drinkt en plast gelukkig wel redelijk goed en hij eet kleine beetjes, brood, appel. Hij is ook flink verkouden, dus dat kan er ook mee te maken hebben. Morgen extra goed in de gaten houden in ieder geval. Ik hoop zo dat hij snel opknapt, ik vind het heel zielig voor hem.
vrijdag 10 december 2010 om 00:36
Mijn oudste: met 3,5 neus- en keelamandelen en buisjes,
Mijn tweede: met 3 jaar neus- en keelamandelen en oortjes doorprikken,
Mijn derde: met 1,5 jaar neus amandelen, met 2 jaar weer neus- en nu ook keelamandelen en oortjes doorprikken,
Mijn jongste: met 1,5 neus- amandelen en oortjes doorprikken.
Hij wordt nu volgende week 2 en volgende week moeten we weer terug naar de KNO-arts vanwege oortjes en aangegroeide neusamandelen en joekels van keelamandelen. Dus moet met 2 in ieder geval (ga ik van uit) weer voor neusamandelen, vermoedelijk ook voor buisjes en waarschijnlijk ook voor keelamandelen, al zal het laatste misschien wel uitgesteld worden. Ze doen het liever niet voor 3 jaar, maar goed, daar zijn weer uitzonderingen op, zie bijv. mijn dochter.
Enkel neusamandelen valt mee, maar keelamandelen valt niet mee. Daar ben je wel een week zoet mee en je kindje voelt zich er echt ellendig van. De tweede kreeg bij ons na een paar dagen hoge koorts, dus weet terug naar het ziekenhuis. Gelukkig mocht ze wel weer mee naar huis, maar je kindjes worden er flink ziek van.
Ijsjes in huis halen (waterijsjes dus en geen rode).
Rietjes om makkelijker te drinken.
Extra pyjama is wel fijn en vergeet zijn knuffel niet.
Verder: eerste paar dagen er voor zorgen dat jij of je man thuis bent.
Sterkte ermee, is nooit leuk, maar o wat knappen ze er van op!
Mijn tweede: met 3 jaar neus- en keelamandelen en oortjes doorprikken,
Mijn derde: met 1,5 jaar neus amandelen, met 2 jaar weer neus- en nu ook keelamandelen en oortjes doorprikken,
Mijn jongste: met 1,5 neus- amandelen en oortjes doorprikken.
Hij wordt nu volgende week 2 en volgende week moeten we weer terug naar de KNO-arts vanwege oortjes en aangegroeide neusamandelen en joekels van keelamandelen. Dus moet met 2 in ieder geval (ga ik van uit) weer voor neusamandelen, vermoedelijk ook voor buisjes en waarschijnlijk ook voor keelamandelen, al zal het laatste misschien wel uitgesteld worden. Ze doen het liever niet voor 3 jaar, maar goed, daar zijn weer uitzonderingen op, zie bijv. mijn dochter.
Enkel neusamandelen valt mee, maar keelamandelen valt niet mee. Daar ben je wel een week zoet mee en je kindje voelt zich er echt ellendig van. De tweede kreeg bij ons na een paar dagen hoge koorts, dus weet terug naar het ziekenhuis. Gelukkig mocht ze wel weer mee naar huis, maar je kindjes worden er flink ziek van.
Ijsjes in huis halen (waterijsjes dus en geen rode).
Rietjes om makkelijker te drinken.
Extra pyjama is wel fijn en vergeet zijn knuffel niet.
Verder: eerste paar dagen er voor zorgen dat jij of je man thuis bent.
Sterkte ermee, is nooit leuk, maar o wat knappen ze er van op!
vrijdag 10 december 2010 om 00:39
quote:sosofie schreef op 30 november 2010 @ 16:54:
Het is juist fijn dat hij het hele pakket in 1 keer krijgt... Anders zou hij waarschijnlijk over een half jaar weer moeten...
Zorg voor paracetamol, appelsap, limonade, waterijs, appelmoes, vla in huis.
Jep, zie hier dochter en nu ook weer zoon.
Had ik al voorspeld he Sosofie
Het is juist fijn dat hij het hele pakket in 1 keer krijgt... Anders zou hij waarschijnlijk over een half jaar weer moeten...
Zorg voor paracetamol, appelsap, limonade, waterijs, appelmoes, vla in huis.
Jep, zie hier dochter en nu ook weer zoon.
Had ik al voorspeld he Sosofie
vrijdag 10 december 2010 om 19:28
Vandaag helemaal niet gegeten.
Ja, een paar hapjes craqottes met smeerkaas
Wel gedronken gelukkig.
Heeft ruim 3 uur geslapen vanmiddag en ligt nu weer in bed.
Heb hem een paar Thomastreintjes mee laten nemen en daar ligt hij nu mee te spelen.
Bij ons ziekenhuis is 2 jaar voor keel de grens. Jonger echt alleen in uiterste gevallen.
Hopelijk gaat het nu iedere dag een stukje beter.
Polie ook nog even gebeld.
De zuster zei dat zijn keel nu wat meer pijn doet, omdat hij dicloflenac meer krijgt.
Iedere 6 uur dus maar een paracetamolletje, zeker tot zondag.
Spelen doet hij overigens wel, maar heeft weinig rust in zijn kontje.
Wel gedronken gelukkig.
Heb hem een paar Thomastreintjes mee laten nemen en daar ligt hij nu mee te spelen.
Bij ons ziekenhuis is 2 jaar voor keel de grens. Jonger echt alleen in uiterste gevallen.
De zuster zei dat zijn keel nu wat meer pijn doet, omdat hij dicloflenac meer krijgt.
Spelen doet hij overigens wel, maar heeft weinig rust in zijn kontje.
vrijdag 10 december 2010 om 19:29
quote:Susan schreef op 09 december 2010 @ 23:50:
Ezra had vandaag flinke koorts, heb een paar keer met het ziekenhuis gebeld voor de zekerheid. Hij is totaal niet huilerig of zo, wel erg moe, hij slaapt meer dan normaal, wil het liefst de hele dag op schoot zitten en geknuffeld worden. Net kwam hij even uit bed, toen leek hij wel redelijk vrolijk en alert, hij heeft nog heel even televisie zitten kijken. Hij drinkt en plast gelukkig wel redelijk goed en hij eet kleine beetjes, brood, appel. Hij is ook flink verkouden, dus dat kan er ook mee te maken hebben. Morgen extra goed in de gaten houden in ieder geval. Ik hoop zo dat hij snel opknapt, ik vind het heel zielig voor hem.Dikke knuffel voor je dappere zoontje
Ezra had vandaag flinke koorts, heb een paar keer met het ziekenhuis gebeld voor de zekerheid. Hij is totaal niet huilerig of zo, wel erg moe, hij slaapt meer dan normaal, wil het liefst de hele dag op schoot zitten en geknuffeld worden. Net kwam hij even uit bed, toen leek hij wel redelijk vrolijk en alert, hij heeft nog heel even televisie zitten kijken. Hij drinkt en plast gelukkig wel redelijk goed en hij eet kleine beetjes, brood, appel. Hij is ook flink verkouden, dus dat kan er ook mee te maken hebben. Morgen extra goed in de gaten houden in ieder geval. Ik hoop zo dat hij snel opknapt, ik vind het heel zielig voor hem.Dikke knuffel voor je dappere zoontje
vrijdag 10 december 2010 om 23:10
quote:calvijn1 schreef op 10 december 2010 @ 19:28:
Wel gedronken gelukkig.
Spelen doet hij overigens wel, maar heeft weinig rust in zijn kontje.Hier is onder de 2 jaar echt niet mogelijk en in uitzonderingsgevallen met 2 jaar (zoals mijn dochter en wellicht mijn zoontje ook weer).
Wel gedronken gelukkig.
Spelen doet hij overigens wel, maar heeft weinig rust in zijn kontje.Hier is onder de 2 jaar echt niet mogelijk en in uitzonderingsgevallen met 2 jaar (zoals mijn dochter en wellicht mijn zoontje ook weer).
zondag 12 december 2010 om 15:07
Eten hier nog steeds een drama.
Is ook aan het hoesten (verkouden?) en voetl zich duidelijk slecht.
Mijn man is op dit moment op een speelse manier met een spuitje Robin ijs te laten eten.
Dat gaat wel redelijk.
Pfff....word er wel een beetje moedeloos van.
Zelfs net de poli gebeld, maar daar werd ik een beetje afgewimpeld.
We kijken het aan.
Hoe is het met jouw zoontje Susan?
Is ook aan het hoesten (verkouden?) en voetl zich duidelijk slecht.
Mijn man is op dit moment op een speelse manier met een spuitje Robin ijs te laten eten.
Dat gaat wel redelijk.
Pfff....word er wel een beetje moedeloos van.
Zelfs net de poli gebeld, maar daar werd ik een beetje afgewimpeld.
We kijken het aan.
Hoe is het met jouw zoontje Susan?
zondag 12 december 2010 om 19:58
Balen Calvijn. Krijgt hij wel voldoende pijnstilling? Als hij veel pijn heeft dan is eten natuurlijk wel het laatste waar hij zin in heeft. Misschien kun je met de poli overleggen of de pijnstilling omhoog kan. Mannie mocht 720 mg paracetamol per dag de eerste 3 dagen, daarna afbouwen. Hij is natuurlijk wel ouder en zwaarder dus als je dat wil zou ik dat wel even overleggen. Ik merkte dat Mannie aanzienlijk hangeriger werd als de paracetamol uitgewerkt raakte. Vriendin van mij is kinderverpleegkundige en bij haar in het ziekenhuis is en onderzoek geweest naar pijn bij kinderen. Daaruit bleek dat kinderen veel pijn ervaarden, daarop is de pijnbestrijding aangepast.