Angst door kinderleed
donderdag 17 maart 2011 om 18:50
Waarschijnlijk heb ik even een weemoedig moment maar vandaag stond wel in het teken van heel wat kinderleed.
Eerst hoorde ik vanochtend dat bij mij in de buurt een 2 jarig kindje is verongelukt doordat hij van het fietsstoeltje viel nadat zijn moeder met de fiets viel. Er was een vrachtauto betrokken. 2 andere kindjes uit het gezin waren getuige van dit drama.
Daarna kwam er de rest van de dag allemaal shit naar voren uit de misbruikzaak in Amsterdam.
Ik heb gewoon de hele dag een knoop in mn maag gehad om wat er allemaal naar voren kwam in die zaak.
En alles wat er nu achterweg komt. Steeds meer pedofielen of pedosexuelen, of hoe je ze wilt noemen, die tevoorschijn komen en ook nog met kinderen werken.
Ik word er angstig van. Ik weet echt wel dat dit de uitzonderingen zijn maar waarom ben ik dan stiekem wel een beetje huiverig als mijn dochtertje van 1,5 een mannelijke leider op het KDV heeft?
Hij zal zich vast ook vreselijk voelen en daarom wil ik juist niet zo denken maar ik kan die angst niet wegdrukken. En nu klinkt het weer heel dramatisch maar zo bedoel ik het niet. Ik vertrouw deze man echt, maar in hoeverre kun je iemand nu echt vertrouwen?
Ik weet niet eens wat ik wil met dit topic maar ik wilde dit gewoon even spuwen, misschien zijn er meer ouders die toch wel wat bezorgder zijn geworden na deze zaak.
Eerst hoorde ik vanochtend dat bij mij in de buurt een 2 jarig kindje is verongelukt doordat hij van het fietsstoeltje viel nadat zijn moeder met de fiets viel. Er was een vrachtauto betrokken. 2 andere kindjes uit het gezin waren getuige van dit drama.
Daarna kwam er de rest van de dag allemaal shit naar voren uit de misbruikzaak in Amsterdam.
Ik heb gewoon de hele dag een knoop in mn maag gehad om wat er allemaal naar voren kwam in die zaak.
En alles wat er nu achterweg komt. Steeds meer pedofielen of pedosexuelen, of hoe je ze wilt noemen, die tevoorschijn komen en ook nog met kinderen werken.
Ik word er angstig van. Ik weet echt wel dat dit de uitzonderingen zijn maar waarom ben ik dan stiekem wel een beetje huiverig als mijn dochtertje van 1,5 een mannelijke leider op het KDV heeft?
Hij zal zich vast ook vreselijk voelen en daarom wil ik juist niet zo denken maar ik kan die angst niet wegdrukken. En nu klinkt het weer heel dramatisch maar zo bedoel ik het niet. Ik vertrouw deze man echt, maar in hoeverre kun je iemand nu echt vertrouwen?
Ik weet niet eens wat ik wil met dit topic maar ik wilde dit gewoon even spuwen, misschien zijn er meer ouders die toch wel wat bezorgder zijn geworden na deze zaak.
donderdag 17 maart 2011 om 19:04
Ik ben wel wat bezorgder geworden. Of voorzichtiger. Ik had het er vandaag met de kapster nog over. Hoe goed ken je de mensen waar je je kind achter laat? Je vertrouwt erop dat ze goed voor je kind zorgen en dat er geen rare dingen gebeuren, maar blijkbaar zitten er nog best wat rotte appels tussen. Onze dochter gaat niet naar een kdv, dat wilden we niet (niet om misbruik oid te voorkomen ofzo hoor, maar omdat ze zo eenkennig was) maar ze gaat over een half jaar wel naar de psz. En ja, ik ga er wel vanuit dat daar geen gekke dingen gebeuren. Je kunt ze gewoon niet voor altijd thuis houden. Maar ik snap je gevoel wel. Moedergevoel.
donderdag 17 maart 2011 om 19:05
Ik had een beetje hetzelfde Tiaraatje. Ik hoorde vanochtend van collega's dat zij de politie en ambulances voorbij zagen vliegen (ik werk vlakbij de plek van het ongeluk waar dat jongetje van 2 is overleden) en het houd je dan toch wat bezig. Daarnaast inderdaad al die verhalen over die rechtszaak, wat me vanaf het begin af aan al de kriebels bezorgt. Ik hoop maar dat ze heel zwaar gestraft gaan worden.
donderdag 17 maart 2011 om 19:06
snap t wel hoor! ergens zou ik zoon ook het liefste 24/7 aan mijn hand hebben tot hij 18 is (bij wijze van spreken)
ongelooflijk....en dan ook nog zo'n jong kindje dat overlijdt....bah....kan me voorstellen dat je er helemaal naar van bent!
ik probeer het maar zo min mogelijk te volgen...tsja kop in het zand steken...maar je kunt het leed van de hele wereld ook niet dragen...
ongelooflijk....en dan ook nog zo'n jong kindje dat overlijdt....bah....kan me voorstellen dat je er helemaal naar van bent!
ik probeer het maar zo min mogelijk te volgen...tsja kop in het zand steken...maar je kunt het leed van de hele wereld ook niet dragen...
donderdag 17 maart 2011 om 19:10
Het schijnt best wel een soort van taboe te zijn om te zeggen dat je een mannelijke leider niet echt geweldig vindt. Ik had er nooit moeite mee maar na dit alles ga je er wel over nadenken.
Ik werk ook vlak bij die plek van het ongeluk en ook wij zagen de trauma voorbij vliegen. Vreselijk.
Vanmorgen lag ze waarschijnlijk nog met haar zoontje te kroelen in bed en nu is ie weg....
Ik werk ook vlak bij die plek van het ongeluk en ook wij zagen de trauma voorbij vliegen. Vreselijk.
Vanmorgen lag ze waarschijnlijk nog met haar zoontje te kroelen in bed en nu is ie weg....
donderdag 17 maart 2011 om 19:12
quote:Flowerfield schreef op 17 maart 2011 @ 19:08:
Ja, maar toch is het niet helemaal eerlijk tegenover de mannelijke leiders. Het zullen echt niet allemaal pedofielen zijn. Vind het zo sneu voor degenen die wel normaal kunnen doen met de kinderen.
Die man die bij ons werkt heeft het er ook moeilijk mee. In het begin hebben de vrouwelijke leidsters niet over de zaak gepraat om hem geen rotgevoel te geven. Aan de andere kant is het ook raar om er met opzet niet over te praten.
Toen de twin towers neergingen vond ik het ook mega irritant als ze aan mij vroegen wat mijn man daar van vond. Omdat ie moslim is dus...dat is een beetje hetzelfde vind ik.
Ja, maar toch is het niet helemaal eerlijk tegenover de mannelijke leiders. Het zullen echt niet allemaal pedofielen zijn. Vind het zo sneu voor degenen die wel normaal kunnen doen met de kinderen.
Die man die bij ons werkt heeft het er ook moeilijk mee. In het begin hebben de vrouwelijke leidsters niet over de zaak gepraat om hem geen rotgevoel te geven. Aan de andere kant is het ook raar om er met opzet niet over te praten.
Toen de twin towers neergingen vond ik het ook mega irritant als ze aan mij vroegen wat mijn man daar van vond. Omdat ie moslim is dus...dat is een beetje hetzelfde vind ik.
donderdag 17 maart 2011 om 19:13
donderdag 17 maart 2011 om 19:25
Het is echt een misverstand om te denken dat alleen mannelijke leiders op de opvang (of waar dan ook) pedofiel zijn... Er zijn evenveel vrouwelijke, alleen worden die bijna nooit betrapt/ gepakt/ berecht! Omdat men mannen veel beter in de gaten houd en omdat vrouwen beter zijn in de zaak te maskeren, denk ik. Pedofiel zijn, is net als hetero of homo zijn, zit in je of niet. Dat het te afschuwelijk voor woorden is en je niet eens erover na kan en wil denken staat daar los van. Mijn kinderen zitten ook op de kinderopvang, maar ik voel niet meer of minder wantrouwen naar mannelijke of vrouwelijke leidsters.
Dat kindje van 2 van vanmorgen, om te janken zo naar )O: Sinds ik kinderen heb, kan ik dat bijna niet meer horen zonder te gaan huilen. Wat een ontzettend, naar en verdrietig verhaal. Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten overleven!
Is dat bij jullie ook zo, dat sinds je zelf kinderen hebt, dit soort dingen veel meer aangrijpen?
Dat kindje van 2 van vanmorgen, om te janken zo naar )O: Sinds ik kinderen heb, kan ik dat bijna niet meer horen zonder te gaan huilen. Wat een ontzettend, naar en verdrietig verhaal. Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten overleven!
Is dat bij jullie ook zo, dat sinds je zelf kinderen hebt, dit soort dingen veel meer aangrijpen?
donderdag 17 maart 2011 om 19:28
Lenthe, het grijpt me heel erg aan. Op dit moment even meer dan normaal lijkt het wel.Waarschijnlijk vanwege alles wat er op dit moment aan de hand is in de wereld.
Maar dit komt zo dichtbij!
En idd, tuurlijk zijn de meeste leiders geweldig en goed voor kinderen.
Ik heb gewoon nu een leeuwengevoel. En ik zit ook al de hele dag door wat te janken. Toen ik net thuis kwam van mn werk ben ik gelijk met mn jongste op de bank gaan kroelen (mn pubers wilden niet haha)
Maar dit komt zo dichtbij!
En idd, tuurlijk zijn de meeste leiders geweldig en goed voor kinderen.
Ik heb gewoon nu een leeuwengevoel. En ik zit ook al de hele dag door wat te janken. Toen ik net thuis kwam van mn werk ben ik gelijk met mn jongste op de bank gaan kroelen (mn pubers wilden niet haha)
donderdag 17 maart 2011 om 19:30
quote:Lenthe81 schreef op 17 maart 2011 @ 19:25:
Het is echt een misverstand om te denken dat alleen mannelijke leiders op de opvang (of waar dan ook) pedofiel zijn... Er zijn evenveel vrouwelijke, alleen worden die bijna nooit betrapt/ gepakt/ berecht! Er zijn inderdaad ook vrouwelijke pedofielen, maar veel minder dan mannelijke. 'Evenveel' tot 'berecht' is schromelijk overdreven.
Het is echt een misverstand om te denken dat alleen mannelijke leiders op de opvang (of waar dan ook) pedofiel zijn... Er zijn evenveel vrouwelijke, alleen worden die bijna nooit betrapt/ gepakt/ berecht! Er zijn inderdaad ook vrouwelijke pedofielen, maar veel minder dan mannelijke. 'Evenveel' tot 'berecht' is schromelijk overdreven.
donderdag 17 maart 2011 om 19:47
quote:tiaraatje schreef op 17 maart 2011 @ 19:41:
Mijn achterlijke collega vond het de schuld van de moeder, moest ze maar niet met de kids op de fiets...Dat geloof je toch niet??
Alleen door die stomme opmerking was mn hele dag al verpest. Het moet ook altijd iemands schuld zijn hè? Ongelukken kunnen ook nooit zomaar verschrikkelijk zijn.
Mijn achterlijke collega vond het de schuld van de moeder, moest ze maar niet met de kids op de fiets...Dat geloof je toch niet??
Alleen door die stomme opmerking was mn hele dag al verpest. Het moet ook altijd iemands schuld zijn hè? Ongelukken kunnen ook nooit zomaar verschrikkelijk zijn.
donderdag 17 maart 2011 om 19:48
donderdag 17 maart 2011 om 19:49
quote:tiaraatje schreef op 17 maart 2011 @ 19:41:
Alleen door die stomme opmerking was mn hele dag al verpest.
Hoe lomp!!!
Zo triest wat zal die moeder zich rot voelen en dat is nog zacht uitgedrukt.
En ja sinds ik kinderen heb is er een zenuw bloot gelegd die er daarvoor niet was.
En hoe je kinderen te beschermen?
Geen idee mijn dochter is door mijn ex misbruikt haar eigen vader ik weet niet meer hoe ik haar kan beschermen ik kon het immers ook niet toen ik haar bij haar vader achterliet.
Je waarschuwd ze voor "vreemden"....
Alleen door die stomme opmerking was mn hele dag al verpest.
Hoe lomp!!!
En ja sinds ik kinderen heb is er een zenuw bloot gelegd die er daarvoor niet was.
Geen idee mijn dochter is door mijn ex misbruikt haar eigen vader ik weet niet meer hoe ik haar kan beschermen ik kon het immers ook niet toen ik haar bij haar vader achterliet.
donderdag 17 maart 2011 om 19:50
quote:Lilith75 schreef op 17 maart 2011 @ 19:49:
[...]
Hoe lomp!!!
Jeetje wat erg!
Nee als iemand echt kwaad wil dan kun je het dus niet tegenhouden.
Hoe gaat het nu met je dochter?
[...]
Hoe lomp!!!
Jeetje wat erg!
Nee als iemand echt kwaad wil dan kun je het dus niet tegenhouden.
Hoe gaat het nu met je dochter?