Anti Berg Pads
woensdag 19 januari 2011 om 11:26
Dochter van bijna 14 maanden heeft nog steeds verschrikkelijke last van berg.... sommige plekken zijn echt okergeel van kleur. Wat ik ook doe, ik krijg het er niet af... Ik smeer haar huid in met babyolie, laat het netjes intrekken, borstel na het douchen haar haar met een zachte borstel, schraap het er ook nog af met een ansichtkaart... maar de berg blijft....
Heeft iemand van jullie ervaring met de anti berg pads van de zwitsal? Of iemand anders die mijn verhaal herkent?
Als jullie je afvragen waarom ik niet met haar naar de HA ben geweest hiervoor : Het was tijden minder, maar nu komt het ineens weer op...
Heeft iemand van jullie ervaring met de anti berg pads van de zwitsal? Of iemand anders die mijn verhaal herkent?
Als jullie je afvragen waarom ik niet met haar naar de HA ben geweest hiervoor : Het was tijden minder, maar nu komt het ineens weer op...
woensdag 19 januari 2011 om 11:37
Hoi,
Mijn oudste had het ook tot bijna twee jaar. En was ook nog eens tot anderhalf jaar practisch kaal. Zag er niet zo fraai uit...
Maar goed. Die pads helpen niet. Eigenlijk is er behalve wat je nu al doet volgens mij niet zoveel aan te doen. Ja goed uitspoelen als je de haartjes wast (en niet te vaak wassen).
(oh en met dochter is het goedgekomen, is nu zeven een heeft een prachtige bos blonde krullen haha).
Mijn oudste had het ook tot bijna twee jaar. En was ook nog eens tot anderhalf jaar practisch kaal. Zag er niet zo fraai uit...
Maar goed. Die pads helpen niet. Eigenlijk is er behalve wat je nu al doet volgens mij niet zoveel aan te doen. Ja goed uitspoelen als je de haartjes wast (en niet te vaak wassen).
(oh en met dochter is het goedgekomen, is nu zeven een heeft een prachtige bos blonde krullen haha).
tsja.....
woensdag 19 januari 2011 om 11:37
Oja, mijn dochter heeft dat ook een beetje. Ik pulk er wel eens aan, maar het komt gewoon weer terug. Gelukkig heeft ze inmiddels een beetje haar, dus je ziet er eigenlijk niets van, behalve als ik actief ga zitten vlooien. Het gaat vast vanzelf over, en als het niet over gaat, dan is er altijd nog gerede kans dat ze binnenkort zoveel haar heeft dat je er niets meer van ziet, toch?
woensdag 19 januari 2011 om 11:50
Mijn dochter van 3 heeft het ook heel erg gehad en heeft het nog steeds een beetje. In het begin zat ik er de hele tijd aan te pulken, in te smeren met olie etc., niets wat hielp. Alleen haar haar werd juist minder. Toen ben ik er op een gegeven moment mee gestopt en heb er niets meer aan gedaan. Haar begon te groeien en berg werd ook stukken minder....
woensdag 19 januari 2011 om 11:51
Famke, dat is een hoopvol bericht hahaha ! Ik was het niet te vaak nee, ze heeft ook een gevoelig huidje, dus gaat zowiezo maar 2 keer per week in bad (anders wordt ze zo droog!)
Aletta : Dochter heeft ook al een flinke bos haar, het valt dus niet zo heel erg op, maar vind het wel vervelend, heb gewoon liever dat het weg is (zeker omdat ik zoveel moeite doe om het er af te krijgen haha)
Koko : Bedankt voor de tip !!!
Aletta : Dochter heeft ook al een flinke bos haar, het valt dus niet zo heel erg op, maar vind het wel vervelend, heb gewoon liever dat het weg is (zeker omdat ik zoveel moeite doe om het er af te krijgen haha)
Koko : Bedankt voor de tip !!!
woensdag 19 januari 2011 om 12:18
woensdag 19 januari 2011 om 12:30
woensdag 19 januari 2011 om 12:37
Bedankt allemaal, nu weet ik tenminste wat ik NIET ga kopen....
Gravinnetje : Bedankt voor de tip van Zarqa !!! Denk dat ik dat ook maar eens in huis ga halen !!!
JacJac : Wat jij schrijft over je dochter dat herken ik van mezelf... ik kan niet tegen sommige shampoo's en ook niet tegen haarlak/wax/gel etc. .... Bij vriend precies hetzelfde...
Eigenlijk moet ik er dus niet van op kijken dat mijn dochter misschien ook niet tegen sommige dingen kan... (soms is het zo simpel...)
Gravinnetje : Bedankt voor de tip van Zarqa !!! Denk dat ik dat ook maar eens in huis ga halen !!!
JacJac : Wat jij schrijft over je dochter dat herken ik van mezelf... ik kan niet tegen sommige shampoo's en ook niet tegen haarlak/wax/gel etc. .... Bij vriend precies hetzelfde...
Eigenlijk moet ik er dus niet van op kijken dat mijn dochter misschien ook niet tegen sommige dingen kan... (soms is het zo simpel...)
woensdag 19 januari 2011 om 17:40
Wij hebben ook zo aangemodderd met onze jongste. Op een bepaald moment trof ik op het cb een invaller die zelf 5 kindjes met berg en exzeem had en zij gaf de volgende tips. Toen we die tips opvolgden, kwam de berg vanzelf los. Haar theorie? Berg is een teveel aan huidvet/talg. Als je de hoofdhuid vet houdt, hoeft de huid dat zelf niet meer te doen en verdwijnt de berg.
De komende tijd geen haren meer wassen, geen shampoo gebruiken en in bad zo neutraal mogelijk badderspul gebruiken. Liefst dus iets van zarqua of balneum ofzo.
Het hoofd voortdurend vet houden met neutrale olie, bv olijfolie.
Niet meer krabben, borstelen, berg verwijderen.
Evt. haartjes korter knippen/afscheren zodat de berg beter loskomt.
De komende tijd geen haren meer wassen, geen shampoo gebruiken en in bad zo neutraal mogelijk badderspul gebruiken. Liefst dus iets van zarqua of balneum ofzo.
Het hoofd voortdurend vet houden met neutrale olie, bv olijfolie.
Niet meer krabben, borstelen, berg verwijderen.
Evt. haartjes korter knippen/afscheren zodat de berg beter loskomt.