***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Dankje Witchke. Ik heb vanmiddag aan de beurt.

Succes met werken vandaag Chance!

Nee, ik voelde weinig gisteren. De hele dag last van voorweeen, maar dat heb ik al een tijdje.

Volgens mij is het dan ook zo dat Puk gewoon voelt dat ik niet lekker in mijn vel zit en dan dus dwars ligt. Het rare is dat het alleen thuis was. We zijn nog even met de tram en de trein naar Schiphol gegaan om vliegtuigen te kijken (vindt hij leuk en is een makkelijk uitje) en toen luisterde hij weer enorm goed.
Hopen dat het beloven van die beloning dan nog lukt drop.

Hier zijn we gaan werken met stickers, maar dat werkt dus ook niet. Hij neemt dan zijn potje en gooit het door heel de kamer en roept luidkeels 'neen'. Ik denk dat er toch in de tijd iets gebeurt moet zijn met dat potje, wat ik van geeneens door heb. Pff was er maar een oplossing om Xander te leren plassen en poepen op de pot. Weet het zelf soms ook niet meer hoor.

Laar ik hoop dat het ook vandaag mag gebeuren. Je hebt lang genoeg gewacht.
Goedemorgen.

.
Witch, gewoon geduld hebben. Robbie doet ook niets met het potje en gilt ook als hij erop moet. Ik maak er geen heisa van en accepteer gewoon dat hij zindelijk wordt wanneer hij er klaar voor is.

Laar, voorweeen? Ben je je ervan bewust dat dat kan betekenen dat het heel snel kan gaan als baby echt besluit dat het tijd is?
Vannacht nog een gebroken nacht, Xander lag om 2 u te huilen in zijn bedje. Drinken wou hij eerst niet. Erna wel, en dan is ie na een tijdje weer in slaap gevallen.
Xaal : het vervelende is dat het echt wel nodig is voor op school. Zou hem echt graag zindelijk hebben, als hij naar de 2de kleuterklas gaat. Eerste kleuterklas en peuterklasje zijn te samen. Ik hoop dat ik toch wel realistisch daarmee ben.
Witchke: en op het toilet? Fleur wil niet meer op het potje, maar plast wel heel goed als ze op het toilet zit (helaas heeft ze ee voorkeur voor die van boven...)
Drop : ook al geprobeerd, wordt ie hysterisch van.
Witch, ik sluit me aan bij Drop! Misschien wil hij wel naar de wc? Ik doe zelf niet aan potjes; het lijkt me onhandig dat de jongens daarna nog moeten leren dat je ook naar de wc kan. (was een tip van mijn moeder!)

Drop, wat een goed idee van Fleur! Steijn en Huug weten (nog) niet wat de Efteling is, maar ik denk dat ze het helemaal geweldig zouden vinden.

Laar, hoe is het?

Chance, succes en veel plezier vandaag!

A. is gisteravond thuis gekomen. Eigenlijk wilde hij gaan werken vanochtend, maar dat mocht niet van me. De reden is tweeledig:

1. Hij moet nog bijkomen van de narcose. (vind ik. Hij denk daar anders over.)

2. Hij kan zijn linkerarm helemaal niet gebruiken. Die arm hangt als verlamd langs zijn lichaam en hij kan zichzelf niet eens aankleden, dus mijns inziens kan je niet werken als je jezelf niet eens kan verzorgen. ("maar ik kan toch met de trein naar mijn werk?")

Maar goed, A. ligt nu te slapen en is dus thuis!

Vanmiddag moet ik met Mees naar het Erasmus en ik hoop dat A. thuis wil blijven. Zo niet, dan moet ik Steijn en Huug ook meesjouwen naar Rotterdam en dat lijkt me een beetje mijl op zeven. (tel daarbij op dat ze dan eigenlijk slapen, dus het gaat sowieso niet werken.)
Ik denk echt dat het weinig zin heeft om te forceren (hoewel een toiletverkleiner ook een goed idee is). Wanneer zou hij naar het tweede klasje gaan? Na de zomervakantie? Dan heeft hij toch nog zat tijd?

Ik hoop dat het snel gaat Xaloy!
Witch, hoe oud zijn kinderen in de tweede kleuterklas? Ik denk dat je het zindelijk worden van Xander gewoon los moet laten. Hij wordt het echt wel als hij er aan toe is!
Goed dat je A. niet hebt laten werken hoor. Lijkt me beter als hij eerst even fatsoenlijk uitziekt. Och en als hij denk te kunnen werken dan kan hij ook vor 2 peuters zorgen

Shit. De schoonmaakster zou vandaag komen (na 2 weken vakantie), maar ze is er nog steeds niet en ik krijg haar niet te pakken. Ik hoop iet dat ze ineens is gestopt zonder dat aan ons te vertellen...
Poeh, het argument van de narcose vind ik ook een goede Muis. Dattie zijn hand niet kan gebruiken.. ach, dat kon hij daarvoor ook al niet :-)

Succes met bevallen vandaag Laar! Want vandaag is de dag, dat is gewoon zo. Plaatsvervangend is het hier gaan sneeuwen
Ja, ik vind ook dat Muis de poule wel eens mag winnen.

Hmmm, de schoonmaakster is nog op vakantie. Dan moet ik zelf maar aan de slag.
Joh, laat lekker liggen voor de kraamverzorgster
Muis, ik ben heel realistisch van het tweede klasje, da's natuurlijk pas in september 2011. Dus dan moet het wel lukken. Het zit in Belgie als volgt.

peuterklasje

dan drie kleuterklassen

dan 6 jaar basisschool

dan 6 jaar middelbare school

dan hogeschool of universiteit.

Hoe zat het weer bij jullie. Jullie werken toch met groepen in de lagere school niet?
Ja, dat was een goed idee geweest

Ik heb besloten de franse slag te doen. Wel bedden opmaken, was opvouwen, zuigen en dweilen. Niet afstoffen en strijken. Nette deal lijkt me.

Witchke:

2 kleuterklassen (1 verplicht)

6 jaar basisschool

middelbare school afhankelijk van niveau 4, 5 of 6 jaar

HBO of universiteit.
Witch, hier gaat het als volgt:

- Basisschool: Groep 1 tot 8 (was vroeger kleuters en eerste tot zesde klas)

- Middelbare school klas 1 tot 4,5 of 6, afhankelijk van het niveau.

VMBO: duurt 4 jaar. Daarna stroom je door naar MBO of havo.

Havo: duurt 5 jaar. Daarna stroom je door naar mbo, hbo of vwo.

vwo: duurt 6 jaar. Daarna stroom je door naar hbo of universiteit.
vwo is eigenlijk dan de middelbare school voor ons.

Wat hebben jullie eigenlijk van studies gedaan? Heb vroeger Handel gedaan in het middelbaar onderwijs. En 1 jaar hoger onderwijs kleuterjuf (maar was voor stage gebuisd, doordat er bepaalde afspraken waren die moesten worden nageleefd, maar zij hadden mij nooit ingelicht over die afspraken) dat jaar had ik 65% en was ik dus voor de andere vakken geslaagd. En een 3tal maanden hoger onderwijs marketing. Verder heb ik nog een jaartje avondschool Duits gedaan en twee jaar avondschool Spaans.
Nee, dat is niet helemaal waar Witchke. VWO is het hoogste niveau op de middelbare school. Het grootste gedeelde van de scholieren doet VMBO als ik me niet vergis.
Witch, ik weet niet of je vwo gelijk kan stellen aan het middelbare onderwijs bij jullie. Volgens mij is Nederland redelijk uniek wat betreft de dur van onderwijsniveaus! In de VS zit je bijvoorbeeld ook zes jaar lang op de middelbare school, maar ook daar heb je niveauverschillen.

De betekenis van de afkortingen van de niveaus:

- VMBO; voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs.

- havo: hoger algemeen vormend onderwijs.

- vwo: voorbereidend wetenschappelijk onderwijs.

Zelf heb ik havo gedaan, mijn propedeuse van het hbo gehaald (heao, wat een horror) en ben daarna naar de universiteit gegaan. De volgende studies zijn de revue gepasseerd, allen zonder bul (wél met propedeuse!):

- Geschiedenis

- Rechten

- Pedagogiek (richting orthopedagogiek en onderwijskunde)

Daarna nog de lerarenopleiding Nederlands gedaan, maar die is (nog) niet af.

Ha, wie biedt meer!
Jep Laar, ik dacht dat 60% van de leerlingen hier VMBO doet.

Overigens Witch, om het nog lastiger te maken, het vmbo bestaat hier ook nog uit verschillende niveaus; ik weet heel weinig van het huidige vmbo af, maar ik dacht dat er vier verschillende niveaus zijn!
Hier is het weer heel anders.

Kindergarten vanaf 5 jaar 1 of 2 jaar (Sommigen ook eerder)

Primarschule 6 jaar

Sekundarstufe I: 4-6 jaar

Vanaf SI geldt geen leerplicht meer:

Sekundarstufe II: 2-4 jaar

Fachhochschulen / Uni etc.

En het kan nog per kanton verschillen. En per school. De montessorischool in Luzern begint al vanaf 3 jaar!

Je hebt hier ook nog een relatief hoog aantal privéscholen, maar die zijn te duur om over na te denken Daarnaast zijn ze niet noodzakelijkerwijs beter.
Xaloy, is SI net zo onderverdeeld als in Nederland, dus van VMBO tot vwo?

In de VS heb je ook veel private schools, maar dat leek me altijd helemaal niets. Knetterduur en klein! (ik zat op een public high school, vandaar!)

Wat gek dat het in CH per kanton en per onderwijsvorm anders is wanneer je naar school gaat!
Dat is toch bijna hetzelfde als in NL, maar dan een jaar later?

Zijn jullie eigenlijk van plan om voor altijd in Zwitserland te blijven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven