***April 2007***
woensdag 2 september 2009 om 13:23
April 2007 - het vervolg
***April 2007***
naamleef-
tijdnaam kindjegeb.
datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo
Steijn16/03/07
16/03/07Mees
28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk
29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje
27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop
11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars
22/12/05
Nina
15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot
04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia
24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj
15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa
20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas
16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin
23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs
8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee
05/01/10
Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote
Framboos
Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy
Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
***April 2007***
naamleef-
tijdnaam kindjegeb.
datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo
Steijn16/03/07
16/03/07Mees
28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk
29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje
27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop
11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars
22/12/05
Nina
15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot
04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia
24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj
15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa
20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas
16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin
23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs
8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee
05/01/10
Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote
Framboos
Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy
Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
woensdag 13 januari 2010 om 09:18
Dankje Witchke. Ik heb vanmiddag aan de beurt.
Succes met werken vandaag Chance!
Nee, ik voelde weinig gisteren. De hele dag last van voorweeen, maar dat heb ik al een tijdje.
Volgens mij is het dan ook zo dat Puk gewoon voelt dat ik niet lekker in mijn vel zit en dan dus dwars ligt. Het rare is dat het alleen thuis was. We zijn nog even met de tram en de trein naar Schiphol gegaan om vliegtuigen te kijken (vindt hij leuk en is een makkelijk uitje) en toen luisterde hij weer enorm goed.
Succes met werken vandaag Chance!
Nee, ik voelde weinig gisteren. De hele dag last van voorweeen, maar dat heb ik al een tijdje.
Volgens mij is het dan ook zo dat Puk gewoon voelt dat ik niet lekker in mijn vel zit en dan dus dwars ligt. Het rare is dat het alleen thuis was. We zijn nog even met de tram en de trein naar Schiphol gegaan om vliegtuigen te kijken (vindt hij leuk en is een makkelijk uitje) en toen luisterde hij weer enorm goed.
woensdag 13 januari 2010 om 09:27
Hopen dat het beloven van die beloning dan nog lukt drop.
Hier zijn we gaan werken met stickers, maar dat werkt dus ook niet. Hij neemt dan zijn potje en gooit het door heel de kamer en roept luidkeels 'neen'. Ik denk dat er toch in de tijd iets gebeurt moet zijn met dat potje, wat ik van geeneens door heb. Pff was er maar een oplossing om Xander te leren plassen en poepen op de pot. Weet het zelf soms ook niet meer hoor.
Laar ik hoop dat het ook vandaag mag gebeuren. Je hebt lang genoeg gewacht.
Hier zijn we gaan werken met stickers, maar dat werkt dus ook niet. Hij neemt dan zijn potje en gooit het door heel de kamer en roept luidkeels 'neen'. Ik denk dat er toch in de tijd iets gebeurt moet zijn met dat potje, wat ik van geeneens door heb. Pff was er maar een oplossing om Xander te leren plassen en poepen op de pot. Weet het zelf soms ook niet meer hoor.
Laar ik hoop dat het ook vandaag mag gebeuren. Je hebt lang genoeg gewacht.
woensdag 13 januari 2010 om 09:31
Witch, gewoon geduld hebben. Robbie doet ook niets met het potje en gilt ook als hij erop moet. Ik maak er geen heisa van en accepteer gewoon dat hij zindelijk wordt wanneer hij er klaar voor is.
Laar, voorweeen? Ben je je ervan bewust dat dat kan betekenen dat het heel snel kan gaan als baby echt besluit dat het tijd is?
Laar, voorweeen? Ben je je ervan bewust dat dat kan betekenen dat het heel snel kan gaan als baby echt besluit dat het tijd is?
woensdag 13 januari 2010 om 09:34
woensdag 13 januari 2010 om 09:45
Witch, ik sluit me aan bij Drop! Misschien wil hij wel naar de wc? Ik doe zelf niet aan potjes; het lijkt me onhandig dat de jongens daarna nog moeten leren dat je ook naar de wc kan. (was een tip van mijn moeder!)
Drop, wat een goed idee van Fleur! Steijn en Huug weten (nog) niet wat de Efteling is, maar ik denk dat ze het helemaal geweldig zouden vinden.
Laar, hoe is het?
Chance, succes en veel plezier vandaag!
A. is gisteravond thuis gekomen. Eigenlijk wilde hij gaan werken vanochtend, maar dat mocht niet van me. De reden is tweeledig:
1. Hij moet nog bijkomen van de narcose. (vind ik. Hij denk daar anders over.)
2. Hij kan zijn linkerarm helemaal niet gebruiken. Die arm hangt als verlamd langs zijn lichaam en hij kan zichzelf niet eens aankleden, dus mijns inziens kan je niet werken als je jezelf niet eens kan verzorgen. ("maar ik kan toch met de trein naar mijn werk?")
Maar goed, A. ligt nu te slapen en is dus thuis!
Vanmiddag moet ik met Mees naar het Erasmus en ik hoop dat A. thuis wil blijven. Zo niet, dan moet ik Steijn en Huug ook meesjouwen naar Rotterdam en dat lijkt me een beetje mijl op zeven. (tel daarbij op dat ze dan eigenlijk slapen, dus het gaat sowieso niet werken.)
Drop, wat een goed idee van Fleur! Steijn en Huug weten (nog) niet wat de Efteling is, maar ik denk dat ze het helemaal geweldig zouden vinden.
Laar, hoe is het?
Chance, succes en veel plezier vandaag!
A. is gisteravond thuis gekomen. Eigenlijk wilde hij gaan werken vanochtend, maar dat mocht niet van me. De reden is tweeledig:
1. Hij moet nog bijkomen van de narcose. (vind ik. Hij denk daar anders over.)
2. Hij kan zijn linkerarm helemaal niet gebruiken. Die arm hangt als verlamd langs zijn lichaam en hij kan zichzelf niet eens aankleden, dus mijns inziens kan je niet werken als je jezelf niet eens kan verzorgen. ("maar ik kan toch met de trein naar mijn werk?")
Maar goed, A. ligt nu te slapen en is dus thuis!
Vanmiddag moet ik met Mees naar het Erasmus en ik hoop dat A. thuis wil blijven. Zo niet, dan moet ik Steijn en Huug ook meesjouwen naar Rotterdam en dat lijkt me een beetje mijl op zeven. (tel daarbij op dat ze dan eigenlijk slapen, dus het gaat sowieso niet werken.)
woensdag 13 januari 2010 om 09:48
Goed dat je A. niet hebt laten werken hoor. Lijkt me beter als hij eerst even fatsoenlijk uitziekt. Och en als hij denk te kunnen werken dan kan hij ook vor 2 peuters zorgen
Shit. De schoonmaakster zou vandaag komen (na 2 weken vakantie), maar ze is er nog steeds niet en ik krijg haar niet te pakken. Ik hoop iet dat ze ineens is gestopt zonder dat aan ons te vertellen...
Shit. De schoonmaakster zou vandaag komen (na 2 weken vakantie), maar ze is er nog steeds niet en ik krijg haar niet te pakken. Ik hoop iet dat ze ineens is gestopt zonder dat aan ons te vertellen...
woensdag 13 januari 2010 om 09:52
woensdag 13 januari 2010 om 10:08
Muis, ik ben heel realistisch van het tweede klasje, da's natuurlijk pas in september 2011. Dus dan moet het wel lukken. Het zit in Belgie als volgt.
peuterklasje
dan drie kleuterklassen
dan 6 jaar basisschool
dan 6 jaar middelbare school
dan hogeschool of universiteit.
Hoe zat het weer bij jullie. Jullie werken toch met groepen in de lagere school niet?
peuterklasje
dan drie kleuterklassen
dan 6 jaar basisschool
dan 6 jaar middelbare school
dan hogeschool of universiteit.
Hoe zat het weer bij jullie. Jullie werken toch met groepen in de lagere school niet?
woensdag 13 januari 2010 om 10:14
Ja, dat was een goed idee geweest
Ik heb besloten de franse slag te doen. Wel bedden opmaken, was opvouwen, zuigen en dweilen. Niet afstoffen en strijken. Nette deal lijkt me.
Witchke:
2 kleuterklassen (1 verplicht)
6 jaar basisschool
middelbare school afhankelijk van niveau 4, 5 of 6 jaar
HBO of universiteit.
Ik heb besloten de franse slag te doen. Wel bedden opmaken, was opvouwen, zuigen en dweilen. Niet afstoffen en strijken. Nette deal lijkt me.
Witchke:
2 kleuterklassen (1 verplicht)
6 jaar basisschool
middelbare school afhankelijk van niveau 4, 5 of 6 jaar
HBO of universiteit.
woensdag 13 januari 2010 om 10:15
Witch, hier gaat het als volgt:
- Basisschool: Groep 1 tot 8 (was vroeger kleuters en eerste tot zesde klas)
- Middelbare school klas 1 tot 4,5 of 6, afhankelijk van het niveau.
VMBO: duurt 4 jaar. Daarna stroom je door naar MBO of havo.
Havo: duurt 5 jaar. Daarna stroom je door naar mbo, hbo of vwo.
vwo: duurt 6 jaar. Daarna stroom je door naar hbo of universiteit.
- Basisschool: Groep 1 tot 8 (was vroeger kleuters en eerste tot zesde klas)
- Middelbare school klas 1 tot 4,5 of 6, afhankelijk van het niveau.
VMBO: duurt 4 jaar. Daarna stroom je door naar MBO of havo.
Havo: duurt 5 jaar. Daarna stroom je door naar mbo, hbo of vwo.
vwo: duurt 6 jaar. Daarna stroom je door naar hbo of universiteit.
woensdag 13 januari 2010 om 10:29
vwo is eigenlijk dan de middelbare school voor ons.
Wat hebben jullie eigenlijk van studies gedaan? Heb vroeger Handel gedaan in het middelbaar onderwijs. En 1 jaar hoger onderwijs kleuterjuf (maar was voor stage gebuisd, doordat er bepaalde afspraken waren die moesten worden nageleefd, maar zij hadden mij nooit ingelicht over die afspraken) dat jaar had ik 65% en was ik dus voor de andere vakken geslaagd. En een 3tal maanden hoger onderwijs marketing. Verder heb ik nog een jaartje avondschool Duits gedaan en twee jaar avondschool Spaans.
Wat hebben jullie eigenlijk van studies gedaan? Heb vroeger Handel gedaan in het middelbaar onderwijs. En 1 jaar hoger onderwijs kleuterjuf (maar was voor stage gebuisd, doordat er bepaalde afspraken waren die moesten worden nageleefd, maar zij hadden mij nooit ingelicht over die afspraken) dat jaar had ik 65% en was ik dus voor de andere vakken geslaagd. En een 3tal maanden hoger onderwijs marketing. Verder heb ik nog een jaartje avondschool Duits gedaan en twee jaar avondschool Spaans.
woensdag 13 januari 2010 om 10:37
Witch, ik weet niet of je vwo gelijk kan stellen aan het middelbare onderwijs bij jullie. Volgens mij is Nederland redelijk uniek wat betreft de dur van onderwijsniveaus! In de VS zit je bijvoorbeeld ook zes jaar lang op de middelbare school, maar ook daar heb je niveauverschillen.
De betekenis van de afkortingen van de niveaus:
- VMBO; voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs.
- havo: hoger algemeen vormend onderwijs.
- vwo: voorbereidend wetenschappelijk onderwijs.
Zelf heb ik havo gedaan, mijn propedeuse van het hbo gehaald (heao, wat een horror) en ben daarna naar de universiteit gegaan. De volgende studies zijn de revue gepasseerd, allen zonder bul (wél met propedeuse!):
- Geschiedenis
- Rechten
- Pedagogiek (richting orthopedagogiek en onderwijskunde)
Daarna nog de lerarenopleiding Nederlands gedaan, maar die is (nog) niet af.
Ha, wie biedt meer!
De betekenis van de afkortingen van de niveaus:
- VMBO; voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs.
- havo: hoger algemeen vormend onderwijs.
- vwo: voorbereidend wetenschappelijk onderwijs.
Zelf heb ik havo gedaan, mijn propedeuse van het hbo gehaald (heao, wat een horror) en ben daarna naar de universiteit gegaan. De volgende studies zijn de revue gepasseerd, allen zonder bul (wél met propedeuse!):
- Geschiedenis
- Rechten
- Pedagogiek (richting orthopedagogiek en onderwijskunde)
Daarna nog de lerarenopleiding Nederlands gedaan, maar die is (nog) niet af.
Ha, wie biedt meer!
woensdag 13 januari 2010 om 10:43
Hier is het weer heel anders.
Kindergarten vanaf 5 jaar 1 of 2 jaar (Sommigen ook eerder)
Primarschule 6 jaar
Sekundarstufe I: 4-6 jaar
Vanaf SI geldt geen leerplicht meer:
Sekundarstufe II: 2-4 jaar
Fachhochschulen / Uni etc.
En het kan nog per kanton verschillen. En per school. De montessorischool in Luzern begint al vanaf 3 jaar!
Je hebt hier ook nog een relatief hoog aantal privéscholen, maar die zijn te duur om over na te denken Daarnaast zijn ze niet noodzakelijkerwijs beter.
Kindergarten vanaf 5 jaar 1 of 2 jaar (Sommigen ook eerder)
Primarschule 6 jaar
Sekundarstufe I: 4-6 jaar
Vanaf SI geldt geen leerplicht meer:
Sekundarstufe II: 2-4 jaar
Fachhochschulen / Uni etc.
En het kan nog per kanton verschillen. En per school. De montessorischool in Luzern begint al vanaf 3 jaar!
Je hebt hier ook nog een relatief hoog aantal privéscholen, maar die zijn te duur om over na te denken Daarnaast zijn ze niet noodzakelijkerwijs beter.
woensdag 13 januari 2010 om 10:48
Xaloy, is SI net zo onderverdeeld als in Nederland, dus van VMBO tot vwo?
In de VS heb je ook veel private schools, maar dat leek me altijd helemaal niets. Knetterduur en klein! (ik zat op een public high school, vandaar!)
Wat gek dat het in CH per kanton en per onderwijsvorm anders is wanneer je naar school gaat!
In de VS heb je ook veel private schools, maar dat leek me altijd helemaal niets. Knetterduur en klein! (ik zat op een public high school, vandaar!)
Wat gek dat het in CH per kanton en per onderwijsvorm anders is wanneer je naar school gaat!