***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Lapin, jij konijn, dankjewel. Lees nu pas bij. Zoonlief weer gezond en (hopelijk) monter. Wij zitten vanaf 8 december in La Suisse!
Dus. Enzo.
BAH, net heel verhaal getypt, krijg fout melding, alles weg...

Om ff kort te zijn, popje is nog erg ziek. Benauwd, hoge koorts, zo slap als een vaatdoek. Soms kokhalst ze van de beauwdheid :(. Volgens huisartsenpost is het het RS-virus, niks aan te doen, afwachten tot het beter gaat. Dus wij wachten in spanning af. Ze heeft al 2 dagen en nachten amper geslapen. Arm poppie!

Grote pop is ook ziek, zelfde klachten alleen is ze gelukkig een stuk minder benauwd. Komt omdat ze ouder en dus sterker is. Da's fijn natuurlijk, ging met haar al iets beter vandaag. Ze wordt zaterdag 3, hoop dat ze beiden dan weer een stuk opgeknapt zijn.
Ah Punkiepop, wat zielig voor de popjes. Ik hoop dat ze zich snel wat beter voelen.

Hier was het vanmiddag ook paniek, toen ik Zahra bij de oppas ging halen trof ik haar vrij overstuur aan. Wat bleek: ze was met Zahra aan het spelen op de grond en wilde haar omhoog laten optrekken door haar armpjes vast te houden en toen hoorde ze ineens 'knak' en toen liet ze haar rechterarmpje hangen. Ze had verschillende keren geprobeerd om mij op mijn mobiel te bellen maar was niet gelukt (achteraf bleek dat de batterij leeg was!) en toen is ze maar met haar naar de huisarts gegaan. Deze constateerde dat ze een zgn. 'zondagsarmpje'had, d.w.z. dat er te veel speling op tussen de banden zit waardoor haar elleboogje/armpje (ik weet nou niet meer wat het nou was) uit de kom was geraakt. Ik merkte zelf wel met bijv. aan-en uitkleden dat ze altijd een beetje aan het miepen was als ik dat armpje in een mouwtje moest stoppen maar dacht dat het gewoon was omdat ze aan-en uitkleden in het algemeen niet leuk vindt. De huisarts heeft het armpje weer 'gezet' maar het is ngo wel heel pijnlijk. Nu moet ik het in de gaten houden, als ze morgen haar armpje niet gebruikt moet ik bellen om alsnog even een foto te laten maken in het zh. Het is wel zielig hoor, ik heb ze maar een paracetamol gegeven bij thuiskomst en ze op tijd in bed gestopt, ze heeft echt pijn en was bekaf toen ze thuiskwam. De oppas is ook helemaal van slag, ze moest echt even huilen omdat ze zich zo rot voelde. Natuurlijk is het helemaal niet haar schuld, het had mij ook kunnen overkomen, en het was natuurlijk helemaal vervelend dat ze mij niet kon bereiken en ze het nummer van mijn werk niet kon vinden. (ik was er echt van overtuigd dat ze dat had, maar dat bleek dus niet zo te zijn) Ze belde vanavond nog op om te vragen hoe het ging want ze bleef er de hele tijd mee in haar hoofd zitten. Ik hoop maar dat ze vannacht lekker slaapt zodat ze zich morgen wat beter voelt.
\Och die arme Zahra! En wat zal jouw oppas ontzettend geschrokken zijn zeg!

Een zondagarmpje, nog nooit van gehoord, hoe kom je daar dan aan? Of is ze ermee geboren? Tjee zeg, wat vervelend dan ook dat jij niet te bereiken was, op zo'n moment wil je er ook gewoon zijn voor haar natuurlijk!

Hopelijk is het morgen dan weer beter en is er niet meer aan de hand!

Ik moet zeggen dat ik het ook wel eens eng vind met aankleden hoor, Ole kan zijn armpje in zulke "onnatuurlijke" hoeken buigen, dat ik ook weleens denk, ojee gaat dit wel goed? Maar Ole klaagt dan niet over de pijn of zo, en dat deed Zahra dus wel al?

Die arme Popjes ook weer, nog geen verbetering dus? Hoe snel moeten de klachten normaal gesproken minder worden?

Swissie en Micha, wat heerlijk lekker op vakantie, zou er ook wel zin in hebben, maar fachtaman heeft maar een paar dagen vrij rond de kerst en dan hebben we het al erg druk met familie en zo. En Kaj heeft vanaf december leerplicht en dan kunnen we buiten de schoolvakanties dus ook niet meer weg! Misschien als er niet al te ver weg sneeuw gaat vallen, gaan we in februari nog wel ergen sleetje rijden....

Micha, dat bijten doet Ole ook als hij klaar is met drinken, dat doet idd echt heel erg pijn!! Nu hij naast 2 ondertandjes ook een boventandje heeft, is dat alleen maar erger geworden. Heb wel het idee dat het een fase is. Toen hij zijn 1e 2 nieuwe tandjes had, had hij zo'n periode en nu hij dat 3e tandje heeft gekregen, heeft hij weer zo'n periode. Tja, ik doe eigenlijk wat Lara ook al zegt, ik haal hem meteen van de borst en spreek hem streng toe: dat mag niet Ole! Daarna probeer ik hem nog even aan te leggen, maar als hij dan weer bijt, gaat de borst ook weg! Ole denkt ook regelmatig dat mijn borst zijn eigendom is! Hij knijpt, duwt en trekt als hij aan het drinken is, of hij maakt 2 handvaten in mijn borst voor tijdens het drinken...hmm tis niet zo fijn... maar ja..dat bijten dus dat gaat wel weer over, als je maar wel goed duidelijk maakt dat dat niet mag!
Ah arme Zahra!!! Wat zal jij geschrokken zijn Layla en jouw oppas helemaal............bah! Hopen dat ze morgen haar beide armpjes gewoon gebruikt!

Layla; jij maakt toch een fruithap van banaan met bosvruchten.Heb ook die bosvruchten gekocht bij de AH, liet jij ze eerst ontdooien?

Punkiepop; wat naar dat beide meisjes zo ziek zijn! Hopen dat het zat inderdaad over is! Zal voor jou en je meiden duimen!
Arme kleine pop! Wat naar toch dat er niks aan te doen is zeg! Wanneer zou het beter moeten gaan volgens de ha? Het is ook te hopen dat grote pop niet ziek is op haar eigen verjaardag zeg! Een grote ziekenboeg in huize Punkie dus...

Hoe doe je dat eigenlijk met de opvang? Ik neem aan dat ze niet naar het kdv kan nu, heb je genoeg vrije dagen?

Jeetje, wat een schrik ook met Zahra! Is het nu iets dat aangeboren is waardoor dit sneller gebeurt? Hoe lang zal ze hier last van hebben?

Hoeveel fruit geven jullie eigenlijk? Ik heb het idee dat Max gewoon door eet zo lang het er is, maar dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Ik vindt het hoofdstukje bijvoeden nog best even zoeken hoor!

Zo, ben gaar dus ik duik mijn bed in. Mijn vriend is nog steeds aan het werk sinds vanmorgen vroeg, echt ongezellig...
Ole krijgt (ongeveer) 1 stuk fruit, meestal bv een halve appel en een halve banaan gemixt, of een halve mango en een banaan of i.d.
Wow Layla, wat schrikken zeg. Heeft Zahra wel goed geslapen? Hoe gaat het nu met haar? En hoe gaat het met de oppas? Zoiets drukt je wel weer met de neus op de feiten dat je echt alle telefoonnummers moet achterlaten. En idd bespreken dat als er iets niet goed lijkt te zijn, de oppas zelf meteen even naar een ha gaat. Gelukkig heeft ze dat ook gedaan zeg.

Finn was in het begin (lees tot ongeveer een maand geleden) ook altijd heel moeilijk met aankleden. Nu heeft hij zich geloof ik gerealiseerd dat het sneller gaat als hij meehelpt, dus nu steekt hij zelf braaf zijn armjes door een t-shirt / romper / trui of jas. Ideaal. Scheelt een hoop getrek en geduw.

Punktiepop, heel veel beterschap voor je beide popjes. Hopenlijk hebben ze in ieder geval goed geslapen.

Xaloy, succes met pakken.

Pfoe, ik ben weer een beetje opgeknapt. Lag gisteren om 22 uur in bed en Finn sliep tot 5.30. Toen met het hele gezin opgestaan, dus was weer netjes om 7.15 op kantoor. Vanavond zakelijk etentje, dus weer een late avond. Hopenlijk wordt het tenminsten gezellig.
Kan jij Finn dan zo vroeg wegbrengen Swissie? Da's wel handig!

Oh jee Zahra toch.. arme meid. Hoop dat het beter gaat vandaag!! Robbie vindt aankleden ook niet fijn, de laatste tijd al helemaal niet, maar ik gooi het nog steeds op nekpijn, want dat kon nog wel een maandje duren had de arts gezegd.

Lara, wat werkt vriend lang zeg. Zaken gaan goed he? Da's dan wel weer fijn.

Hoe was jouw nacht Fachat? Gaat het iets beter? En Framboos, is Tommy nog ziek?

Ik heb een beetje een kater. Als Robbie van huis is... :-) moet eerst even wakker worden zo.
Jeetje Punkiepop, ik hoop ook voor jullie dat het snel weer beter gaat! Dat ze zeggen dat het het RS virus is.. dat kunnen ze niet zeker weten he? Zonder bloedtesten enzo. Dus blijven opletten!
Goeiemorgen!

Maandag hadden we hier mijn gourmetfeestje. We waren met 16 man en het was echt errrruuug gezellig...ik had gisteren dan ook een megakater. Lang geleden dat ik me zo beroerd heb gevoeld. Pas tegen de avond trok de hoofdpijn weg. Ik moet onthouden dat wijn en daarna wodka geen goede combinatie is...

Jeetje Layla, dat zal wel schrikken geweest zijn! Wat zielig voor haar. Blijft ze er last van hebben of groeien die banden vanzelf weer naar elkaar toe?

Punkie.. wat een ziekenboeg, beterschap daar! Ik hoop dat jullie zaterdag weer op volle kraht zijn, zo zielig als ze ziek is op haar verjaardag!

Framboos..wow, tommy gaat snel joh, hartstikke leuk dat ie al kruipt!

Micha.. zijn je foto's nog wel heel?

Swissie.. leuk kerstbomen! Ik heb ook een neeprd, maar ik vind echte kerstbomen altiojd zo lekker ruiken, dat mis ik dan echt wel hoor, als dat plastic ding hier staat te glimmen.

Xaloy.. het gaat lekker opschieten nu he, leuk!
Hier brak. Heb voorhoofdholteontsteking en dus barstende koppijn.

Ik voel me ineens zo een miep. Was vroeger nooit ziek en sinds ik werk en koen naar het kdv gaat zijn we aan de lopende band niet fit of echt ziek.

Koen is ook heel erg verkouden en benauwd en verhoging. Heb hem maar niet naar het kdv gebracht vandaag. Hopelijk wordt hij snel weer een beetje fitter.

Ga zitten met een warmtecompres op mijn hoofd naar het scherm kijken doet pijn.
Ben net even naar de ha geweest want ze gebruikt haar armpje nog steeds niet. Hij denkt dat hij toch niet goed gezet is, dus doorverwezen naar de eerste hulp. Ze is nu moe dus ik heb haar even op bed gelegd, zolang ze haar armpje niet gebruikt heeft ze er geen pijn aan gelukkig. Ze heeft vannacht ook goed geslapen , had haar voor het slapen gaan een zetpil gegeven en vannacht werd ze om 3 uur wakker en toen heb ik haar weer een zetpil gegeven. Ik heb al wat op internet gelezen over zondagsarmpjes en gelukkig schijnt het zo te zijn dat als het armpje goed gezet wordt de pijn direct weg is.
Buitenmeisje: dat is een bekend probleem; als je kind naar het kdv gata ben je de eerste tijd vaak ziek. Hij neemt constant nieuwe ziektebronnen mee... Ik ben zelf nu ook vaak verkouden.

Lievelust: haha, wijn en wodka is echt ene killercombi! Dan is het wel zwaar om ook nog de zorg voor Daan te hebben he?

Xaloy: succes met pakken vandaag!

Fachat: eet Ole dan ene halve mango en een halve banaan? Lijkt me zo veel namelijk. Hoeveel flessen heeft hij daarbij?

Net even naar de ha geweest want ik twijfelde of ik een blaasontsteking had. De ha keek me aan alsof ik niet goed bij mijn hoofd was, want het schijnt behoorlijk ontstoken te zijn en hij vond dat ik rustig aan moest doen en heel erg moest opletten of het niet al richting een nierbekkenontsteking ging.

Vind het maar gek, want ik voel me prima, het voelt allemaal licht geirriteerd sinds een paar dagen. Nouja, maar even een kuurtje halen en het is maar goed dat ik ben geweest. (he k*t, dat wordt een alcoholloos weekend, terwijl er een heel fout hockeyfeestje met Wolter Kroes is zondag...)
Layla: we hadden elkaar net gekruisd. Wat naar toch! Gelukkig is ze dan straks van de pijn af.
OOh arme Zahra!!! Hoop dat ze snel weer een speelarmpje heeft.

Het is een zondagsarmpje omdat dit vaak op zondag gebeurd als ouders een kind tussen zich in heen en zwieren aan de armpjes (tijdens het wandelen) Dan schiet de arm ook wel eens uit de kom.

Ik lees dat er hier veel verkouden zijn. Ik sluit me gezellig aan. Ben vandaag onderweg naar mijn eerste klant omgekeerd aangezien ik het met de minuut benauwder kreeg en aan de lopende band hoest....en een plofkop heb.

Met Fleur gaat het ook niet veel beter, dus ik ga haar zo ophalen van de opvang (waar ze me net toen ik belde vertelden dat het RS-virus heerst) en dan even naar de huisarts. Ze ligt al dagen te hoesten en te rochelen en drinkt heel slecht. Ik vind het maar niks....
Hoe gaat het met de ziekenboeg? Jeetje, wat zijn er een boel ziek!

Buitenmeisje, hoop dat je je snel beter voelt!

Koen, voor jou geldt hetzelfde als voor je moeder!

Zahra, wat zal je geschrokken zijn! Ik hoop dat ze je armpje snel goed zetten, zodat je geen pijn hebt.

Layla, wat een schrik! Ik heb zelf nog nooit van een zondagsarmpje gehoord, maar vind de uitleg van Drop best schattig. Nou ja, schattig...het klinkt schattig, het is natuurlijk helemaal niet leuk dat Zahra dit heeft!

Drop, sterkte met je plofkop! Ik hoop dat je je snel beter voelt.

Fleur, arm meisje! Voel je je helemaal niet lekker! Straks maar even naar de huisarts en dan hoop ik voor je dat je je snel weer beter in je babyvelletje voelt zitten!

De Popjes, aaaah! Ik heb met jullie te doen! Grote Pop, je moet wel beter zijn voor je derde verjaardag! Ziek zijn als je jarig bent is helemaal niet leuk! Kleine Pop, ik hoop echt voor je dat je niet meer ziek bent als je grote zus jarig is! Ook hoop ik niet voor je dat je RS hebt: is helemaal niet gezellig!

Lara, Wolter Kroes? Geweldig! Waarom hebben ze dit nu nooit op mijn hockeyclub? Wij hebben altijd van die duffe dj's die alleen maar leuk zijn als je heul veul gedronken hebt!

Lievelust, wijn met wodka is inderdaad niet zo'n fijne combinatie. Vind je het niet zwaar om dan voor Daantje te zorgen? Een paar maanden terug had ik wijn met baco's gedronken en mijn god, wat had ik een spijt de dag er na! Ik was zo brak als een konijn en het zorgen voor de minimannetjes viel me erg zwaar. Trouwens, heb jij het idee dat je niet meer zo goed tegen drank kan als vroeger? Ik kan me niet herinneren dat ik vroeger zulke katers had, een uitzondering daargelaten. Nu ben ik al een dweil als ik meer dan twee wijntjes drink!

*Allemaal in koor* Aaaaaah! Hugo heeft gister zijn eerste zoentjes gegeven! Ik had hem op de arm en zat kusjes op zijn wangetjes te geven. Op een gegeven moment draaide hij zijn hoofdje en drukte een open mondje tegen mijn wang! Eerst dacht ik dat het toeval was, maar hij bleef het doen! Elke keer als ik hem een zoentje gaf, kreeg ik er eentje terug! Men, wat was dat leuk!
Wat schattig Spitsmuis, een kussende Hugo!

Jeetje Layla, dat is ook wat een zondagsarmpje. Had het ook nog nooit gehoord. Is het nu goed gezet en heeft ze geen pijn meer?

Punkiepop, wat zielig voor de meisjes. Hoop inderdaad dat ze zaterdag weer een beetje fitter zijn!

Buitenmeisje en Dropneus beterschap!

Lara, vervelend van je blaasontsteking. Maar goed dat je even langs de HA bent geweest.

Nou, ik heb ook een fikse verkoudheid en de daarbij horende hoofdpijn te pakken. Natuuuurlijk heb ik Kaj aangestoken dus die zit ook niet lekker in zijn velletje. Hij is schor (klinkt wel heel schattig ) en loopt net als ik te hoesten en te proesten.
Arme popjes : hopelijk worden ze beiden beter als grote pop jarig is

Wat een schrik Zahra, hopelijk betert het armpje snel

Dropneus en fleur beterschap
ow wat schattig dat Hugootje al kusjes uitdeelt, kan niet wachten tot onze X dat ook doet.
Pfff even kolfpauze, het is hectisch op mijn werk.. sinterklaasfeest, zo'n beetje de drukste dag van het jaar, maar wel leuk!

Die arme Ole, nu zijn allebei zijn oogjes ontstoken, hij kon ze vanmorgen allebei niet open krijgen! Gelukkig gaat hetr met zijn ene oogje al weer iets beter!

Lara, ole eet idd een halve appel + halve banaan, maar als je dat pureert blijft er ongeveer net zoveel over als er in een olvarit potje fruit zit (minder nog!)

Als ik hem minder geef, geeft hij ook heel duidelijk aan dat dat niet genoeg is!

Layla, ben je al bij de eerste hulp geweest?

Spitsmuis, om Wolter Kroes leuk te vinden, heb ik toch ook flink wat alcohol nodig hoor!

Beterschap voor alle zieke kindjes en moeders!!!

Xaloy, nog geen nachtelijke verbetering hier!
Beterschap voor alle zieken, jemig wat een ziekenboeg weer hier zeg! Ontstoken oogjes zijn zo zielig! Helemaal als hij z'n oogjes dan niet meer kan opendoen.

En Zahra een armpje uit de kom, hoe was het in het ziekenhuis?

Ook beterschap voor alle zieke mama's, en Lara, wat ontzettend balen dat je niet kan drinken op het feest!

Spitsmuis, wat schattig van Hugo!

Fachat, maar hoe doe je het als hij je 's nachts bijt? Ik neem Morris dan juist aan de borst om weer snel in slaap te vallen en praat dan ook niet tegen hem, en het lijkt me dan nogal de rust verstoren als ik hem dan toespreek. Of doe jij dat wel?

Vannacht was hij trouwens ook weer twee keer wakker, boehoe, al (ver-)sliepen we vervolgens allemaal door tot acht uur!

Morris kan gaan zitten vanuit kruipstand, maar hij doet het altijd als ik niet kijk!

O ja, ik doe misschien wel mee met Spitsmuis en Buitenmeisje voor december 2008! Vriend kwam er laatst mee dat het hem wel leuk lijkt om niet al te lang te wachten met de volgende (tja, hij hoeft niet zwanger te zijn), en dat drie kinderen wel heel leuk zijn (dat vind ik ook), dus!
Lara..jeetje nierbekkenontsteking, dat lijkt me idd wel heel pijnlijk hoor. Hoe lang moet je die kuur doen?

Muis.. ik kan absoluut niet meer tegen drank. Vroeger had ik nooit katers en kon ik behoorlijk wat op (jaja, kroegmens he), maar nu...ik krijg al knikknietjes na 3 wijntjes en de kater die ik dinsdag had was er echt eentje om U tegen te zeggen. Daan werd ook nog eens wakker om 6.30 uur, terwijl dat anders ruim 8.00 uu is...vast om het me nog eens in te peperen. Ik vond die combinatie van kater en baby ook niet iets dat voor herhaling vatbaar was!

Mich/ Fachat.. bijters! Wat lijkt me dat pijijijijn doen...Tip;

er zijn toch van die zgn 'boksbitjes', even op maat knippen,

et voila..geen pijn meer!
Wow Micha: Alweer klaar voor nummer drie!! Jij bent echt een supermama. Het klinkt ook altijd zo gezellig als je vertelt over je wandelingetjes naar het park! En wat is Morris snel zeg!!!

Ik heb hier de eerste kruipbewegingen gesignaleerd. Ze probeert echt haar benen onder haar kontje te trekken, maar het lukt nog niet echt. Ik heb deze week echt met de tranen in mijn ogen op het consultatiebureau gezeten omdat ik me zorgen maak over Fleur en haar activiteiten. Ze rolt nl. nog steeds niet en ligt altijd maar een beetje te spartelen. Gelukkig konden ze me verzekeren dat daar echt niks geks aan is en dat ze zich duidelijk wel ontwikkeld maar niet zo heel snel (motorisch) Het is hier natuurlijk beregezellig, maar je wordt hier door alle verhalen wel geconfronteerd met alles wat je kindje wel of niet doet den blijkbaar kan ik daar dan niet zo goed tegen .

haha Spitsmuis: Kusjes uitdelen, de kleine charmeur!!!

Overigens gaat het met Fleur heel goed hoor. De huisarts vond haar longetjes nog heel goed klinken, dus geen zorgen verder. Ik geloof ik er meer last van heb.... Ga nu weer even spelen met mijn kleine meisje. Tot laters!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven