***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
(ik moet echt eens leren in een keer te posten...!)

Spitsmuis: wat een lieve foto's op msn! Die kerstoutfits zijn super en van die foto van Steijn in de handoek word ik helemaal week.

Die foto van Ole bij de piano is trouwens ook erg geestg zeg.

Even wat vakantiefoto's op msn gooien.
Witchke, ik duim voor je! Het zou wel helemaal te gek zijn als je uit 2 banen kunt kiezen!

Spitsmuis, klinkt heel plausibel hoor! Heb je je moeder ook ingeseind voordat Muisman haar de volgende keer gaat bedanken voor de mutsen?

Hier gaat alles zijn gangetje, is toch wel raar hoor, dat man nu weg is. Ik mis hem echt wel, ook met het zorgen voor Zahra. Volgens mij heeft ze ook best door dat hij er niet is, het is best stil met zijn 2tjes. Ik had mijn ouders al gevraagd of ze koffie kwamen drinken vanavond, maar ze hadden bezoek, dus ze komen morgen.

Ik denk dat ik vraag of mijn vader en moeder van het weekend willen helpen om de gang op te knappen. We hebben een tijdje geleden een andere kapstok gekocht en er zitten dus nog allemaal gaten in de muur van de oude kapstok. Maar deze kapstok vind ik ook niks,komt ook steeds uit de muur zetten als er teveel aanhangt. Ik heb nu mooie grote RVS ophangknoppen van mijn werk gekregen die ik op wil hangen, maar dan moeten er dus weer andere gaten geboord worden. En aangezien de muur dan echt een gatenkaas wordt lijkt het me beter om alles dan gelijk dicht te plamuren en weer in een mooie kleur te latexen. Ik heb bij Praxis vanmiddag al 2 leuke canvas doekjes met een mooie foto van bloemen gekocht, die kunnen dan ook opgehangen worden. Lijkt me wel een leuke verrassing als lief thuiskomt.
Ik zie trouwens de laatste kolom van de tabel niet, hoe kan dat?
Ha, Mich is er weer! Gezellig!

Fijn dat je weekje weg goed is bevallen! Hihi, heb je al tegen je vriend gezegd dat de enige manier om met een zwangere vrouw om te gaan "bukken en meeveren" is? Het was de lijfspreuk van A. toen ik zwanger was! (en ik was zo niet onredelijk! Ik was mijn lieve, kalme, uiterst beheerste zelf. Niet dus! Ik was hysterisch, veeleisend, erg emotioneel en alle ratio was verdwenen.)

Layla, wat lief dat je je man zo gaat verrassen!
Micha, gezellig dat je weer terug bent!
Ik zie de laatste kolom wel. Gek? Ik vind het je goed recht als zwangere vrouw zo nu en dan onredelijk en emotioneel te zijn. Negen maanden zwanger zijn is niet niks! Verbazingwekkend genoeg heb ik er dus helemaal geen last van gehad -zegt mijn vriend!-, terwijl ik soms toch best enigszins licht ontvlambaar kan zijn
Spitsmuis, vriend is erg koppig wat dat betreft. En duidelijk hardleers, het is de derde keer!

Lara, ik vind het helemaal niet leuk om onredelijk en hysterisch te doen, ook al is het m'n goed recht! De jongens stonden ook een beetje verbaasd te kijken naar hun normaal zo standvastige moeder.
Michaatje, natuurlijk is het niet leuk om hysterisch en onredelijk te doen! Het is alleen best prettig om een excuus te hebben toch? Laten we gauw even lunchen!
He, wat was het weer gezellig hier vandaag! Ik heb even lekker bijgelezen, maar ben te moe om nog echt te reageren.

Tip.... als je een bobike fietszitje wilt kopen moet je echt even op marktplaats kijken, dat scheelt bergen geld! wij hebben nu twee stoeltje en drie bevestigingsbeugels (1tje voor opa) voor 30 euro.
Ik heb mijn zinnen gezet op deze slofjes en ik kan ze even niet online vinden...

Oh, dat werkt niet (waarom niet? Hoe doen jullie dat dan steeds??). Het zijn deze slofjes. Leuk he?
Leuke slofjes Lara, ik ben nog steeds weg van deze site. Ik heb die winterboots besteld voor Zahra en krijg er veel complimenten over. Voor de zomer heb ik mijn zinnen gezet op een paar ballerina's. Echt zo schattig voor een meisje. Oh en als je de code 'oudersnu' intoetst bij je bestelling krijg je korting.
De slofjes voor meisjes vind ik erg leuk, voor jongens zag ik er niet echt wat bijzitten. Misschien zijn die witte met lichtblauw wel leuk voor de zomer (hou ik even in gedachten!)
Pff.. Heb een slapeloze ochtend achter de rug. Lig vreselijk te piekeren over van alles en nog wat (en we hebben helemaal niet veel om te piekeren!). Stom is dat. Kan je weer slapen na alle stress van de afgelopen maanden: lig je wakker.

Anyways, het is vrijdag. Dus nog een dagje werken en dan lekker weekend, kan ik 'smiddags even bijslapen.

Wij hebben hier ook wel een 'tweede of niet' gesprek gehad. Robbie is nu 9 maanden bijna, dus dan gebeurt dat automatisch. Wij hebben besloten om nog even niet te doen. Heel veel redenen! Mijn werk, financieel (kinderopvang kost hier een godsvermogen, laat staan twee kinderen), rust (! we hebben allebei even behoefte aan een status quo) en onderhuids speelt ook nog mee, hoe onredelijk en raar ook: Robbie is zo'n lief en perfect kind, hij maakt het ons zo makkelijk en fijn. Wat als een tweede nou wél 'moeilijk' wordt? Daarnaast vind ik het nog moeilijk om te besluiten of ik überhaupt wel twee kinderen wil. Een is wel lekker flexibel...

En dan de pro's: Een broertje of zusje voor Robbie zou leuk zijn. Eigenlijk zou ik nog wel een keer die hele babytijd willen meemaken. Ik heb nog een naam over die ik graag wil gebruiken. Ik wil best nog een kindje.

En zo draaien we in rondjes en zal het om praktische redenen voorlopig niet gebeuren, maar misschien in 2009 wel. :-)

Robbie slaat nog steeds slaapjes over Lara, en wel soms én 's ochtends én 's middags! We zullen zijn eetritme een beetje moeten aanpassen, want dat liep altijd paralel aan zijn slaapjes. We hebben dus nu een nieuw schema uitgedacht:

Ochtend: 210 pap uit een bordje (waarbij een derde ernaast gaat)

3 uur later: Fruithapje

Middageten: Brood (Ja! Hij kan het!) en nog flesje erachteraan

16 uur: Warm eten

19.30: flesje voor het slapen gaan.

Die laatste twee moeten we nog in de komende weken omdraaien: 's avonds warm eten en dan om 16 uur een flesje (met een Liga ofzo). Zo lijkt het steeds meer op een 'volwassen menu'. Lastig alleen: rond etenstijd Robbie eten geven.. ik denk dat wij vaak koud eten hebben dan. Naja, dat merken we vanzelf wel. Voordeel van met ons mee-eten is dat je niet altijd meer apart hoeft te koken!

Geven jullie ook ontbijt met een lepel? Ben sinds gister begonnen, Robbie vindt het best. Het wordt alleen een ellendig zooitje - en daar is eigenlijk te weinig tijd voor 's ochtends! Erg lastig dus, maar we vinden allebei dat het met 9 maanden echt wel tijd wordt...BEn benieuwd naar jullie ideeen hierover.
Ik geef Zahra eigenlijk al vanaf het begin pap met een lepel 's morgens, heb het nooit uit de fles gegeven omdat ik geen goeie speen kon vinden. De eerste dagen is het een kliederzooi, maar nu gaat eigenlijk alles in haar mondje. Ze kan al best grote happen nemen, dus ze is snel klaar, ik denk met een minuut of 10 heeft ze een bordje pap naar binnen gewerkt.
Fleur krijgt nog steeds een fles 's ochtends. laatst hebben we wel pap geprobeerd maar dat werd een enorme krijspartij. Ze krijgt nu voor het slapen gaan een bordje pap en dat gat wel goed. We gaan het binnekort nog wel eens proberen. Het bordje pap gaat hier denk ik binnen 5 minuten naar binnen. Ze doet langer over een flesje.
Goedemorgen dames,

Even een snel berichtje. Had een writersblock geloof ik, de laatste dagen...En nu ochtenddienst met de kleine man.

Daarnaast is Ickeman al daaaaagen bezig met het opschonen en allemaal vreemde andere dingen die te maken hebben met de laptop (hij heeft een weekje vakantie) waardoor ik telkens het ding niet kan gebruiken op de momenten dat ik dat wilde.

Ruben is weer beter. Wrs was het de zesde ziekte met oorontsteking en nieuwe tandjes.

Moet nog even bijlezen. Benieuwd hoe het met zonnebloem is gegaan en of er nog leuke nieuwtjes en belevenissen zijn hier.

x
Xaloy: wat beroerd zeg, zo'n slapeloze nacht! Kom je de dag een beetje door denk je? Ik kan me ook voorstellen dat de stress er juist uit komt op het moment dat je wat meer rust hebt, want dan laat je lichaam het meer toe. Of niet?

Grappig, ik had het gisteren toevallig met een vriend over "een tweede kind". Hij heeft er twee en is daar reuze blij mee, maar een had hij ook prima gevonden. De dingen die jij noemt noemde ik gisteren ook (behalve de opvang, want dat is in NL niet duur als in Zwitserland). Mijn vriend wil ooit nog wel een tweede, maar ook niet per se op korte termijn.

Ik vind het nu lekker flexibel eigenlijk. Hoe egoistisch het misschien ook klinkt; ik vind het wel prettig dat we gewoon nog dingen kunnen doen zoals op vakantie heel uitgebreid lunchen of allebei hockeyen. Een kind neem je makkelijk mee.

Daarnaast denk ik dat ik niet meer zou kunnen werken met een tweede kind erbij. Ik werk natuurlijk niet voor niks in deeltijd en werken vind ik erg fijn.

Ook schiet wel eens door me heen of we uberhaupt nog zo'n leuk, makkelijk en vrolijk kind kunnen krijgen. Tsja...

Weet je, ik mis die echte babytijd ook niet. Ik vind het nu eigenlijk veel leuker, nu we veel meer interactie hebben en ik beter begrijp wat hij wil. Maargoed, misschien denk ik er over 2 jaar heel anders over. Dat hoor je wel vaker.

Max krijgt zijn Bambix uit de fles, maar dat ligt geheel aan luiheid van ons. Gisterenmiddag heeft hij ipv brood pap uit een bord gekregen en dat ging prima, hij knoeide pas toen hij eigenlijk genoeg had en met een volle mond "P" ging roepen...

8:00 Max wakker maken

8:30 200 water, 6 scheppen Nutrilon, 4 scheppen Bambix

9:30-10:30 slapen

10:45 fruit

12:00 1 boterham en een flesje (meestal ongeveer 150 cc)

13:00-15:00 slapen

17:00 warm eten met toetje

18:00 klein flesje met rijstebloem

18:30 naar bed

23:00 fles rijstebloem

Icke: fijn dat Ruben weer beter is! Hoeveel tanden heeft hij nu?
Xaloy, vervelend dat je ligt te piekeren 's nachts. Zoals Lara ook zegt kan dat best een reactie zijn op de afgelopen tijd, juist nu alles goed gaat. Zal je zelf ook wel bedacht hebben.

Ik zie ook om me heen dat mensen met één kind flexibel zijn. Makkelijk mee te nemen, makkelijk oppas te regelen en zo. Twee of drie (of vier of vijf) kinderen maakt niet meer uit volgens mij, dat is gewoon druk. En leuk! Wat ik wel jammer vind is dat ik dit jaar weer wilde gaan werken. Kan natuurlijk nog steeds, maar wordt wel weer iets lastiger de eerste tijd.

CB zegt altijd snel en makkelijk om de laatste fles voor het slapen gaan te laten vervallen, dus dat het warme eten de laatste maaltijd is. Hier zie ik dat echt niet voor me hoor, die fles pap blijft er nog wel even in. Zelfs Lars drinkt nog wat melk voordat hij gaat slapen.

Ochtendpap geef ik vanaf het begin met een lepel.
Tjonge weer veels te veel om bij te lezen..uhm...

Spitsmuis, leuk zo'n blog, moet je zeker doen!

Icke, fijn dat Ruben weer beter is! Hoie gaat het met zijn slaapritme?

Wat vervelend dat gepieker Xaloy, zal idd heel goed een reactie op de afgelopen tijd kunnen zijn!

Slofjes zijn leuk Lara en Layla, ik moest me echt inhouden bij jouw site Layla om niets te bestellen.Die slofjes zijn tenminste nog betaalbaar!

Wat ochtendpap betreft ben ik heel slecht, Ole krijgt nog gewoon melk 's ochtends, om 7 uur aan de borst en dan meestal een broodkorst al wij 's morgens een boterhammetje eten. Het is vaak zo'n gehaast bij ons 's morgens, ook als ik niet werk, want dan moet Kaj op tijd op school zijn (voor half 9). Ik sta nu om 7 uur op en dan redden we alles net. Als ik Ole ook nog een bordje pap moet geven, hebben we helemaal weinig tijd en moet ik dus nog vroeger opstaan en ook Ole nog eerder wakker maken. Tja ik moet er eigenlijk toch eens mee beginnen. ik ben niet bang dat Ole te weinig krijgt hoor. Maar ontbijten moet wel een gewoonte worden! (dat is dan wel weer een voordeel van maar 1 kind hebben!) Maar zoals Micha zegt 1 of 2 is een veel groter verschil dan 2 of meer, dan is het nl toch al druk!

oh even poepluier, dsadelijk meer..
Fachat, ik las een paar pagina's terug dat je een avondfles wilde gaan invoeren. Heb je dat nog gedaan? En werkt het? Morris krijgt goedenachtmelk van nutrilon, de poederversie. Flesje van 180 + 6 naast de borstvoeding, en soms slaapt hij heel goed.
ben ff aan het surfen en kwam dit sikpakje tegen. Helaas heb ik er al twee... Wie er nog geen heeft en houdt van een beetje retro.

Leuke pakjes!

Framboos, met hoeveel weken heb jij de verloskundige gebeld?
mich ik heb meteen een paar dagen na de test de VK gebeld (bij 5weken ongeveer) Dit omdat ik bloedverlies had...en de zwangerschap zo snel na Tommy kwam. 1wk later kreeg ik een echo...De vorige keer heb ik ook meteen gebeld. Ik zou als ik jou was ook alvast een afspraak maken! En als je dan zegt dat je niet weet hoe ver je bent krijg je ook mooi een echo!

Lees later meer bij, nu even douchen!
Welkom terug Micha !!!

Bah bah bah, ik krijg pas op 21 januari nieuws over de job waarvoor ik dinsdag solliciteerde. Meiden duimen jullie dat de sollicitatie van vandaag ook zo perfect verloopt. Ik wil kunnen kiezen !! Degene van vandaag is optie vast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven