***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ikzat me zo wat af te vragen...

Even een persoonlijke vraag voor alle thuisblijfmoeders, hoe doen jullie dat financieel gezien? Hebben jullie gewoon een gezamenlijke rekening waar jullie alles samen van afhalen, krijg je een soort van toelage (voor het husihouden, kleding, etc.) of.... in vlagen heb ik ook weleens de neiging om thuis te blijven, maar 1 van de dingen die me toch wel erg tegenhouden is de financiele onafhankelijkheid die ik zou verliezen. Ik zou echt het idee hebben dat ik bepaalde aankopen moet verantwoorden ofzo. Daarnaast vindt fachatman, het ook erg fijn om 1dag voor Kaj en Ole te zorgen en zou ik op den duur mijn werk toch wel weer missen. Maar na zo'n 2 weken vrij te zijn geweest bij de kinderen, krijg ik toch wel kriebels. Bovendien zouden we ern financieel wel heel veel op achteruit gaan en zouden we het financieel erg krap krijgen... Maar ik ben benieuwd hoe jullie dit doen, maar misschien verdienen jullie mannen genoeg dat dat financieel ook niet zoveel uitmaakt.

Ohja en hoevel slapen jullie kindjes nu nog overdag? Ole slaapt 2 x een uur (10.30- 11.30 en 15.30-16.30 uur).

O en Ole zegt ook mama en papa en kaka (Kaj)! Leuk joh!
Idd leuk die pakjes! Helaas gaan we niet op wintersport!

Micha,ik heb die goedenacht-melk wel in huis gehaald maar nog niet geprobeerd, bij Morris heeft het dus wel effect?

Balen dat je nog langer moet wachten Witchke! Ik zal voor je duimen vandaag!
Wat is Ole toch snel!! Max kletst aan een stuk door overdag, maar er is geen touw aan vast te knopen. Het klinkt wel als zinnen die hij maakt, dat is dan wel weer grappig.

Max slaapt meestal van 10 tot 11 en van 1 tot 3 (dus 3 uur) en 's nachts van 18:30-8:00 (13,5), dus totaal 16,5 uur. Om 8 uur maken we hem altijd wakker, want anders slaapt hij 's nachts niet goed.
Jammer dat het nog zo lang duurt Witchke!

Ik heb trouwens op 30 januari een afspraak bij de gyn voor die knip. Duurt nog lang zeg.
Witchke, succes vandaag met je sollicitatie!

CB zei ook dat wij de avondfles moesten laten vervallen, dus dat warm eten zijn laatste voeding is. We hebben het een aantal dagen geprobeerd maar het was dus geen succes. Nu geven we hem tussen 21.00 en 22.00 uur nog een flesje; 100 ml melk en 100 ml water. Door mijn luiheid krijgt Kaj meestal ook een papfles 's morgens. Ik vind het nog zo donker en koud om 07.00 uur (erg he). Maar pap van een bordje eten vindt hij ook prima.
fachat : ik zou zelf ook niet graag financieel afhankelijk zijn van mijn vriend hoor, plus dat ik het werken zou missen. (werk nu niet en mis het al)

Vandaag wschlk een sollicitatie in het Engels, ga mijn beste beentje weer eens voorzetten vandaag . Kijken hoe het loopt dan. En ga hen melden dat ik in eindfase zit met een sollicitatie en dat ik op 21/9 meer weet , krijg ik hen misschien extra gemotiveerd om mij aan te nemen.
Trouwens..Muis en (ik dacht) Lara, hoe bevalt de WII? Maken jullie er veel gebruik van?Is 'ie leuk? Of staat hij al te verstoffen in de kast?
Fach, ik ben nu dus financieel afhankelijk van A. Soms vind ik het vervelend (als ik weer eens heb geshopt), maar ik heb er veel minder last van dan ik dacht! Nu verdiende ik al niet zo veel en was mijn geld meer een leuk extraatje, dus dat scheelt. Heel soms doe ik wat vertalingen, zodat ik toch nog wat poen heb en af en toe stoppen mijn ouders me wat geld toe, maar dat is het. (mijn ouders zijn erg vrijgevig geworden sinds de mannetjes geboren zijn! Heb ik even mazzel!) Eerlijk gezegd mis ik werken af en toe, maar ik vind het veel belangrijker om thuis te zijn voor Steijn en Huug en, dit is echt het ergste, ik mis het gesjouw en gehaast elke ochtend ab-so-luut niet! Ik werd helemaal simpel van die maxi cosi's die de auto in moesten, dan weer de auto uit, weer de auto in en weer er uit. Wij kunnen niet voor de deur parkeren, dus ik moest op zijn minst 200 meter met twee jongetjes sjouwen! Vreselijk! Ik ben dus echt heel blij dat ik alles mee kan maken van ze en daar kan voor mij het geld niet tegenop. Eenzaam is het niet voor ze, aangezien ze elkaar hebben. Ze zijn alleen zo eenkennig als de neten, maar dat kan ook de leeftijd zijn!

Wat betreft de Wii: soms spelen we er een week niet mee, soms is het iedere dag raak. Het hangt er een beetje vanaf hoe druk we het hebben gehad op een dag!
Fachat: ik heb geen Wii, misschien ben je in de war met Swissie? Zij had een Nintendo gekocht voor de vakantie.

Zit te wachten op schoonouders, want ze komen oppassen. Toch wel aardig, want het is nogal een trieste bedoeling in de schoonfamilie omaatje ligt in het ziekenhuis na een lichte herseninfarct en een oom heeft plotseling een zware hartaanval gehad en zal vandaag waarschijnlijk overlijden.

Wat wel weer heel schattig was, dat toen de spullen voor omaatje werden gepakt voor het ziekenhuis ze direct riep dat Max' fotoboekje mee moest, "maar niet de nieuwste, want als hij kwijtraakt dan zit ik mooi maar!". Ik heb gisteren via TNT dus maar even een fotokaartje van Max gestuurd. Die komt vandaag aan.
ben ik weer ff...

Fachat, mijn vriend heeft ook een WE en speelt er nooit op!

(STOM) de eerste paar weken was het raak, maar nu is hij er alweer flauw van...Zo zonde van het geld vind ik! Maar goed, zo is mijn vriend nou eenmaal...we hadden ook al een jaar lang een nintendo DS in de kast liggen!

Icke, fijn dat je er even weer was! Maakt mij alweer een beetje zorgen...

Ik ben straks ook financieel afhankelijk van vriend en zie hier ook een beetje tegen op...Ik koop namelijk alles wat los en vast zit

(dit vind vriend ook) en heb geen zin om mij straks schuldig te gaan voelen.

Ik ben ook aan het brainstormen om iets vanuit huis te gaan doen.

Een webshop of zoiets....

Tommy is wakker!
Framboosje: ik had een goede site gezien voor moeders die thuis willen werken. Ga even nadenken welke dat was, maar deze site kwam ik ook tegen, wel een beetje rommelig maar misschien heb je er iets aan.

Even mijn spullen pakken!
Goede broodtip:

Peren-appelstroop en kersenjam van zonnatura, zonder toegevoegde suikers. Ole was aan het smullen!

Leuk een webshop! Heb er ook wel aan zitten denken, maar ik denk niet dat het ervan gaat komen. Iets van een webshop voor positie- en borstvoedingskleding. Met name dat laatste is zo lastig aan te komen! Of een verhuurbedrijf voor feestkisten,lijkt me ook erg leuk!
Die bedenkingen over wel of niet een 2e hadden wij 2 jaar terug ook! Zoals Mich ook al zei, 1 kind is idd wel echt flexibeler. Maar aan de andere kant is 2 super leuk. De liefde die je voelt voor 1 kind nu en hoe leuk, lief etc. die is, vermenigvuldigd zich gewoon. En ook al krijg je een "lastiger" kind, daar heb je dat net zo goed weer voor over zoals je dat nu ook over hebt wanneer je kind "lastig" is. Ik denk dat overal voor en nadelen aan zitten, 1 of 2, snel opelkaar of een aantal jaar wachten, wel of niet werken..... Het zijn allemaal dingen die je op gevoel moet doen, als het goed voelt dan is het ook goed!

Wij geven ook nog een fles s' ochtends (lui, lui) Poppie kan nl. erg goed nagenoeg zonder morsen een bordje leeg eten. Maar vanaf deze week ga ik sowieso op de dagen dat we niet werken (1 van ons dan) brood geven en pap uit een beker. Ze drinkt idd uit een gewone beker, dus zonder tuit.

Gisteravond hebben wij eigenlijk toevallig de laatste fles weg gelaten, omdat poppie opeens langer wakker is s' middags en dus met ons mee eet en tegelijk met grote pop onder de wol gaat. En ze heeft de hele nacht door geslapen! (op huilpartij vanwege doorkomend tandje na, zielig ) Dus ga probeer die er gweoon af te laten. Wij komen dan zo uit:

tussen 7 en 8 wakker fles 200 cc + broodkorst (wordt dus broodje + bekertje melk/pap)

9.00 - 10.30 slapen

10.30 sapjes en koek/rijstewafel/stukjes fruit

12.00 broodje + beker melk/pap

13.00 - 15.00 slapen

15.30 fruithap/stukjes fruit + sapje/yoghurt met diksap

Tussendoor rijstewafel/broodkorst of stukje fruit

18.00 warm eten + yoghurt toe

19.00 slaapje doen!

Micha, heb je al een idee wanneerje ongeveer uitgerekend bent?!

Lara, wat vervelend van je schoon-omatje en oom!

De popjes gaan maar 1 dag naar het KDV en 1 dag naar mijn moeder. Daar heb ik in het begin ook mijn bedenkingen over gehad, of dat niet te onrustig zou zijn, vandaar dat ik me wel kan voorstellen dat je daar over nadenkt. Uiteindelijk is het bij mijn moeder voor de kinderen zo vertrouwd dat het net is alsof ze thuis zijn (ze zien haar verder echt bijna elke dag!) dus da's toch een ander verhaal. Maar ik heb voor mijzelf ook altijd gehad, dat mochten we om wat voor reden dan ook meer opvang/andere opvang nodig hebben dan zou ik ook voor 1 plek gaan (KDV) met een maximum van 3 dagen.
Feline zit aan tafel koekjes te kleien (ik ben benieuwd of er nog wat overblijft om in de oven te doen) dus even tijd om te kletsen.

Witchke wat goed om te horen dat je je al een stuk beter voelt. Twee sollicitaties dat moet lukken. Vervelend dat je zo lang moet wachten. Ik zal voor je duimen.

Icke, wat fijn dat Ruben weer helemaal fit is.

Fachat wat is Ole super snel met alles. Staan, stapjes, verstaanbare woordjes. Leuk hoor! Vincent zit al weken op handen en knieen, springt dan wat op en neer, gaat op zijn voeten staan met zijn luierkontje de lucht in. Vervolgens laat hij zich op zijn buik vallen en rolt weer vrolijk verder richting bank om daar voor het grootste gedeelte onder te verdwijnen.

Xaloy, balen dat je zo'n piekernacht had. Al een beetje bijgetrokken? Jullie hebben natuurlijk ook wel heel wat voor je kiezen gekregen de afgelopen maanden.

Layla wat een leuke site met die slofjes. Die roze laarsjes helemaal leuk. Ben benieuwd wat Zahra er mee doet (aanhouden hoop ik).

lara wat lief dat je oma de foto's van Max mee wil.

Wat slapen jullie kindjes nog veel. Hier wordt er eigenlijk nog maar een keer per dag geslapen en dan mag ik blij zijn als het 1,5 of 2 uur is. Feline sliep vroeger ook niet veel en vond het met 2 jaar wel welletjes met het middagslaapje. Het zit dus een beetje in de family.

Framboos dat is nog eens scoren op MP. Een duowagen voor dat bedrag is geen geld. Wanneer ga je hem ophalen? Wat gaan jullie eigenlijk doen met de babykamer? Gaat Tommy verhuizen of krijgt de beeb een nieuwe kamer?

Fachat bij ons gaat al het geld op een grote hoop. Ik verdien natuurlijk door het parttime werken minder maar voel me daardoor niet geremd om minder (voor mijzelf) te kopen. Als thuisblijfmoeder heb je een volledige baan (jullie werken allebei de een thuis voor de kids en de ander buitenshuis).

Maar ik snap wel je dillema hoor!

Er ligt inmiddels meer deeg op tafel en op de grond dan op het bakblik ik ga even helpen.
Fachat, ik koop nu ik niet meer werk wel minder spullen voor mezelf, maar dit komt ook doordat ik er minder tijd voor heb. Als ik iets nodig heb of wil koop ik het gewoon. Net als vriend. Wij hebben dus ook een Wii. Vriend speelt er af en toe op, hij heeft nog twee vrienden die er ook een hebben en ze spreken vaak samen af om te gaan gamen (dan heb je er eigenlijk maar één nodig met z'n drieen, maar goed). De kleintjes zijn er nog te klein voor. Zelf ben ik niet superenthousiast, maar ik koop weer spullen die hij niet nodig vindt en daar zegt hij ook niks over, dus ik hou m'n mond. Het geld is gewoon van ons samen, ik deed sowieso altijd al de financien en administratie, dus dat waren we al gewend. Ik voel me niet schuldig, omdat we gewoon samen het hele huishouden doen, hij zorgt voor het geld en ik voor de rest.

Ik wil wel weer gaan werken trouwens, dus meer dan alleen af en toe een vertaalopdracht, maar dan zouden de kleintjes wel 2 dagen naar een kdv moeten. Op zich lijkt het me wel lekker om even adempauze te hebben en thuis rustig te kunnen werken (en straks wat rust te hebben als ik weer hoogzwanger ben). We hadden het er net nog over. Ik zag een moeder die ik ken op haar laptop werken in m'n favoriete dagcafé in de buurt van een leuke creche, zij doet het dus ook zo!

Punkiepop, ik ben begin september uitgerekend volgens m'n cyclus!

Vieze luiers!
Ben ik weer, gesprek verliep vrij goed. Maar weet niet wanneer ik antwoord ga hebben. Indien ik word aangenomen, zal ik een weekje moeten overvliegen naar USA. Ook wel spannend.
Ben ik weer terug, ik zal niet aangenomen worden op de job van vandaag, mijn kennis van schriftelijk Frans en Duits is te gering .. Verder vonden ze me wel positief overkomen. Maar ze gaan me weer ergens anders voorstellen.
Wat jammer Witchke, nu duimen dat je de 26e goed bericht krijgt.
Jammer Witchke, maar fijn dat ze je gelijk ergens anders gaan voorstellen!

Bij ons is het financieel geen optie dat ik stop met werken. Ik werk ook maar 2 dagen. Ik denk dat ik er anders voor had gekozen tijdelijk te stoppen met werken. Alhoewel, ik vind mijn werk ook erg leuk en ik vind het ook lekker om even ergens anders mee bezig te zijn.

Framboos, het lijkt mij een enorm goed idee als jij een webshop start! Jij vind altijd van die leuke kleertjes, die moet je dan zelf gaan verkopen. Dan hoef ik zelf niet meer alle sites af te gaan maar kan ik bij jou de hipste dingen kopen. Ook graag kadootjes per leeftijd die je voor jarige kinderen kunt bestellen (ik weet nooit wat ik voor welke leeftijd moet kopen) en leuke kraamkadootjes Zal eens denken wat voor wensen ik nog meer heb hahaha. O, ja graag vermelden waar ze welke aanbieding hebben zoals je nu hier doet. Rete-handig!!
[q

Framboos, het lijkt mij een enorm goed idee als jij een webshop start! Jij vind altijd van die leuke kleertjes, die moet je dan zelf gaan verkopen. Dan hoef ik zelf niet meer alle sites af te gaan maar kan ik bij jou de hipste dingen kopen. Ook graag kadootjes per leeftijd die je voor jarige kinderen kunt bestellen (ik weet nooit wat ik voor welke leeftijd moet kopen) en leuke kraamkadootjes Zal eens denken wat voor wensen ik nog meer heb hahaha. O, ja graag vermelden waar ze welke aanbieding hebben zoals je nu hier doet. Rete-handig!! :worship:[/quote]

Wauw! Lilien, mocht ik nog twijfelen, dan weet ik het nu zeker! Ik wil een webshop!

Ik had nog niet eens gezegd dat ik iets met kinderkleertjes wilde gaan doen! Op zich wel errug leuk! Maar dan moet ik nog even brainstormen over hoe en wat, want ik moet mij wel kunnen onderscheiden van alle anderen...Framboos vetrekt weer naar de bank en gaat dromen over haar webshop....
Hey meiden, wat is er weer lekker gekwebbeld ee laatste dagen!

Ik heb het erg druk gehad met puinruimen en werk zoeken. Gelukkig wel allbei met resultaat..ik mag maandag op gesprek bij een heel groot bedrijf voor de functie HR Administrator, lijkt me een hele leuke baan en met mijn uitzendachtergrond ook goed te doen.

Framboosje.. super, dat webshop idee..ik sluit me helemaal aan bij Lilien. Jij hebt altijd leuke tips en adviezen!

Fachat.. wij hebben ook een Wii. Er wordt hier nog wel veel op gespeeld, maar we hebben hem ook nog niet zo lang. Vriend speelt er wel meer op als ik, hij heeft meer geduld.

Witch..jammer dat het niet gelukt is deze keer. Volgende keer gaat het vast beter!

Even tlefoon..later (of morgen meer!)
Hihi, Framboos, op www.onlibri.nl kun je gratis een boek downloaden over succesvol verkopen via internet. Ik heb het ook gedownload om ooit te gaan lezen. Ik verkoop nu al regelmatig dingen via MP en dat vind ik ook leuk, dus ik zat er ook over te denken om een webshop te beginnen met iets. Alleen niet met kinderkleding hoor, daar zijn al genoeg sites voor.

Esan, Zahra heeft die bruine laarsjes, die roze hadden ze een paar weken geleden nog niet (helaas). Ze blijven echt goed zitten ze probeert ze soms wel uit te trekken maar tot nu toe is het nog niet gelukt. En ze worden steeds soepeler met het dragen dus heeft ze steeds minder de neiging om ze uit te trekken. Witchke, jammer dat deze baan niks is geworden, maar die andere baan vind je volgens mij toch leuker, of niet? Er komt vast nog wel iets op je pad.

Fachat, wij werken ongeveer even veel , momenteel werkt man vaak over en brengt dan meer geld binnen, maar ik ben wel degene die de financiën beheert. Ik geef meestal ook het meeste uit aangezien ik degene ben die meestal de boodschappen doet enzo. En ik koop natuurlijk ook veel voor Zahra. Ik zou er ook niet aan moeten denken om te stoppen met werken (niet dat dat financieel haalbaar zou zijn), ik vind het wel een fijn gevoel dat ik financieel onafhankelijk ben en als het nodig is mijn eigen boontjes kan doppen. De meeste aankopen (de grotere) doen we eigenlijk in overleg. En verder ben ik eigenlijk best wel prijsbewust, koop voor mezelf eigenlijk nooit merkkleding (pas het meeste niet eens!) alleen voor Zahra kan ik wel eens te veel kopen.
Oh ik kreeg trouwens antwoord van AH over de prijsverhoging van de Nutrilon:

Geachte mevrouw ******, Hartelijk dank voor uw e-mail. Het spijt ons te vernemen dat u eenkritische kanttekening plaatst bij de prijs van een pak Nutrilon opvolgmelknr. 2. Een prijsverhoging kan diverse oorzaken hebben, bijvoorbeeldinflatie, salarisstijging, hogere prijs grondstoffen, hogerevervoerskosten, prijsverhoging leverancier, inkoopprijsverhoging etc.Albert Heijn ziet dat prijzen van diverse grondsstoffen zoals melk,melkpoeder, graan en cacao, stijgen. Gezien de gestegen grondstofprijzenzijn een aantal artikelen in prijs omhoog gaan. Wij zullen hierin echter zoveel mogelijk terughoudend zijn. Het gaat hier om het prijsbeleid van AHwaar de klantenservice u geen verdere inlichtingen over kan verstrekken. Wij hebben uw reactie middels een rapportage onder de aandacht van deverantwoordelijke managers gebracht. Op deze manier kunnen reacties vanuitde klantenkring bij de evaluaties worden betrokken. Met vriendelijke groet,Albert Heijn Klantenservice

Hihihi nou ja, dit is echt zo'n antwoord waar je verder niks mee kan. Hebben ze wel meer een handje van. Ik had overigens vandaag wel leuke koopjes bij AH. Ze hadden een kraampje met allerlei nonfoodartikelen die voor dumpprijzen weggingen. Bijv. zo'n wikkeldekentje van fleece voor 1 euro, fleecedeken van Winnie de Pooh voor 2 euro, een badjasje voor Zahra voor 2 euro etc. Ik heb echt leuke dingen gekocht voor weinig.
Framboos: www.oursites4all.nl

:-0

Even reclame in eigen zaak enzo. Goedkope webshops zonder investering!

En nu slapen. Mijn ouders zijn hier en ik ben moe! Gek he?
Leuke 2dehands?kleertjes!!!

Ik was mij even aan het orienteren op de kleertjes websites en zag deze site!

wow spotte een heel schattig wit jurkje met roze roosjes voor een paar euro!

Meisjesmama's ff kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven