***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ik dacht dat je bij de 2e wilde beginnen met Friso en nu nog Nutrilon gebruikte. Ik snapte het al niet (en terecht dus...)

Ik vind Julia ook een leuke naam, maar dat past echt niet bij de naam van mijn vriend, dus die viel voor ons af. Volgens mij roepen mensen snel dat het een meisje wordt als je al een jongen hebt (en andersom).

Maargoed, ik dacht bij Tommy al dat je een meisje zou krijgen (en ik zat er dus duidelijk naast..!). Volgens mij ga jij helemaal los op alles dat roze is als het een meisje is!

Succes met de kinderwagen! Zou fijn zijn als dat lukt zeg. Zijn ze veel duurder dan gewone kinderwagens?

Ik ga denk ik de box volgende week toch maar weer lager zetten, voordat Max zich ineens optrekt. nu doet hij dat alleen aan mijn handen, maar misschien ziet hij binnenkort het licht en trekt hij zich aan de box op...

Hij heeft trouwens nu definitief een nieuwe plek gekregen, want vanmorgen had hij weer vier boeken uit mijn boekenkast weten te pulleken...
Hey Framboos,

Fijn dat je een duowagen hebt gevonden, zitten de kindjes dan naast elkaar of achter elkaar? Ik vind die Urban Jungle ook erg mooi, maar is denk ik moeilijk te vinden op MP voor een redelijke prijs.

Nu jullie het over voeding hebben, ik was gisteren bij AH en ik zag dat de Nutrilon ineens veel duurder is geworden. Eerder kostte een pak nog 9,45 en nu al 10,69! Belachelijk gewoon! Ik heb een mail gestuurd naar AH, ben benieuwd of ze nog reageren. Ik ga denk ik anders toch maar die Similac proberen voor Zahra hihi.
Wat kost die melkpoeder toch weinig bij jullie. Nutrilon Soya kost bij ons 15.5 euro !!
Xaloy: hoe gaat het nu eigenlijk met het overslaan van het slaapje aan het eind van de middag? Lukt dat een beetje?

Mijn vriend werkt op vrijdag altijd thuis en zorgt dan voor Max, maar het wordt steeds moeilijker te combineren met zijn werk. We staan nu op de wachtlijst voor een extra dag op het kdv, maar er zitten nu nog teveel baby's dus kan Max er niet bij.

Ergens vind ik het ook wel wat veel om hem 3 dagen naar het kdv te brengen, maar ik weet ook niet hoe we het anders moeten doen. Ik heb nog even nagedacht over een gastouder, maar ik vind daar toch ook wel behoorlijke nadelen aan zitten. Ten eerste zou hij dan naar twee dagen naar het kdv en een dag naar een g.o. gaan en dat vind ik wat onrustig. Daarnaast zit ik met een probleem als die g.o. ziek is of op vakantie gaat. Er zit dus denk ik niet veel anders op dan het kdv...
Ik hoop dat je gauw een dagje meer op de kdv kan krijgen Lara . Hier bij onze creche is er nu al een wachtlijst tot september 2009 heb ik gehoord ... Wij hadden het geluk dat toen ik net wist dat ik zwanger was, een nieuwe creche opende .
Hier zijn ook enorme wachtlijsten. Irritant is dat he? Gelukkig krijgen kinderen die al op het kdv zitten en broertjes/ zusjes voorrang.
Vandaag heeft Zonnebloempje de echo. Duimen maar meiden !!
heb voor tommy even de fabeltjeskrant erop gezet, en hij kijkt nu vanuit de box! en zooow geconcentreerd en stil!!

Layla Nutrilon is volgens mij zowiezo in prijs omhoog gegaan..De jumbo heeft de prijs ook al met een dikke euro verhoogd...Ligt volgens mij aan nutrilon! Friso is nog steeds erg voordelig bij de AH. Iets van 7euro...Bij de Trekpleister,etos enzo, is het weer iets van 9euro! Zo vaag die prijsverschillen!

Oja, voor de Smilac gebruikers, bij de *Trekpleister 2halen voor 12euro.*

Tommy eet sinds hij warme maaltijd in de middag krijgt zo goed!

zo net een hele aventcup witlofbrouwsel van mij, 2stronken gekookte brocoli, en een danoontje na!!

framboos is trots!

Oja, en ik voelde net de baby aan de buitenkant! Ik lag op de bank en ging even weer voelen (controle!) voelde ik ineens een hard ding in mijn buik! En floep weg was het!

Dat ik dit al zo snel kan voelen! Vorig jaar rond 20weken voelde ik nog amper een schopje! Volgens mij ligt de placenta niet voor deze keer....
Die duowagens zijn misschien wel wat duurder dan een enkele wagen volgens mij...Wij wilden eerst zo´n goedkope wagen van 200euro met 2bakjes achter elkaar kopen, maar door de (fijne!) waarschuwing van Esan maar niet gedaan...

We wilden graag een A merk en kwamen toen uit bij de Quinny bijna de enige wagen die in onze gang past! 1nadeel, hij werd niet meer gemaakt! Dus daarom om MP gezocht, en nu 1 gevonden voor 250euro.

pfff wat een saai verhaal! haha
Ha, Lara is er weer! Gezellig!

Fach, bedankt voor je lieve compliment! Ik heb vaker gehoord dat ik leuk schrijf, alleen heb ik het nooit aangedurfd om er iets mee te doen. (heb vreselijk veel last van faalangst, maar dat is weer een heel ander verhaal.) Toevallig ben ik nu bezig met een cursus journalistiek en heb ik met een vriendin van mij het plan om een blogje te gaan beginnen. De naam hebben we al: Kip en Co over Zwanger Enzo! Ik denk niet dat ik ooit nog voor de klas wil staan, hoe leuk ik het ook gevonden heb om les te geven. Het is me veel te intensief en alle naschoolse dingen zoals rapportvergaderingen, tafeltjesavonden, ouderavonden en dergelijke staan me flink tegen. Misschien dat het weer gaat kriebelen als alle kindjes wat ouder zijn (jaar of zes ofzo), maar voorlopig even niet.

Hugo heeft vandaag een doel. En dat doel heet "Mamma". Het jochie is niet bij me weg te slaan en ligt nu (doodmoe) te tetteren in zijn bedje. Ik denk dat ik hem toch maar door laat huilen, want elke keer als hij me ziet krijg ik een grote lach (heel lief!) en gaat hij "knuffelen" (te schattig!). Gevolg: Ik kan de kamer niet uit, omdat hij niet wil dat ik weg ga. (lees: hij gaat heeeel hard huilen. Volgens mij heeft hij door dat hij Steijn wakker kan maken en dat ik dat wil voorkomen.)

Hee, hij is stil! Woohoo!
Oh Witch, over stoppen met roken: Ik ben heel makkelijk gestopt met paffen toen ik zwanger was van Steijn en Huug. Het ging zo makkelijk, omdat ik letterlijk spuugmisselijk werd van alleen al de lucht! Ik heb geen enkele sigaret gerookt tijdens de zwangerschap, dus ik weet dat ik het kan. Alleen zou ik dit keer al gestopt willen zijn, in plaats van stoppen als ik het al (enkele weekjes) ben.

Fach, ik ben jaloeoeoeoers op jou! Ik zou willen dat ik nooit meer begonnen was, maar mijn verslaving bleek na elf maanden toch te erg.
muisie : is de target bij jou nog altijd per maart te beginnen aan volgende baby?

Je schreef gisteren dat je Persona had gekocht en foliumzuur. Is de termijn dan korter geworden?

Framboosje : wat leuk dat je de baby al hebt gevoeld, is toch wel een appart gevoel eh die eerste keer .

Vandaag waren we in de Aldi en er was een klein baby'tje, sja ik moest toch wel ff nog eens gaan kijken in de wagenbak. Hoe schattig toch ... maar diep in mij weet ik gewoon dat het nog niet kan hoor. Eerst eens zien een baan te krijgen , en dan vriend verleiden met de vierdeurs, dat daar toch wel nog eentje extra inkan We willen een tweedehands vierdeurs kopen, Citroen Xsara . Met 100 000 km op de teller van een Diesel. Maar dat wordt dus 2 jaartjes sparen, misschien is vriend na die twee jaar wel weer om denk ik dan maar.Intussen lekker genieten van Xander die groter wordt, en hij is ook ontzettend lief hoor, even lief als kleine babytjes.
Wisten jullie dat Kruidvat opvolgmelk maar 5, 70 is voor een pak????? Da's echt bijna de helft van Nutrilon!!!! Ik heb dus gisteren een pak gekocht. Volgens mij kun je nu gewoon switchen hoor, in het begin moet je nog oppassen omdat ze dan maar 1 voedingsmiddel gewend zijn, maar inmiddels krijgen ze de hele dag door natuurlijk verschillend voedsel.

Kleine poppie eet al stukjes brood met korstjes. Ze veslond die broodkorsten gewoon dus ik dacht dan kan ik ze ook wel aan de stukjes laten zitten. En dat gaat prima. Ze drinkt ook al heel goed uit een gewone beker, ben echt zo trots op haar!

Xaloy, fijn dat alles goed is met Robbie zijn bloedwaarden en HB!

Framboos, ik vond ook al dat er hier veel snel voor een 2e gaan! Grappig toeval.

Lara, fijne vakantie gehad? Max ook al aan het optrekken, kleine pop dweilt alleen nog door de kamer hoor. (rollen, schuiven) Toen ik haar vannachtond uit bed ging halen zat ze wel bijna (lees: halve buikspieroefening omhoog) dus misschien moeten we haar bedje toch maar helemaal naar beneden doen.... Heb alleen veel/vaak last van mijn rug, dus probeer dat nog wat uit te stellen maar vrees dat we er niet meer onderuit gaan komen. Denk trouwens ook dat 3 dagen kdv een betere optie is dan 2 dagen en 1 dg gastouder, dat wordt idd wel onrustig..

Meisjesnamen, ik vind Jolie (op z'n Frans dus sjolie), Isolde (uitspraak IZolde), Lalot en Carice leuke meisjesnamen. (jullie waren toch al uit de meisjesnaam Framboos, dus dan moeten we eigenlijk alleen nog maar jongensnamen roepen?!)
Punkie wat goed dat popje al korstjes eet! Ik durf het nog niet aan...Merk wel dat Tommy steeds makkelijker grotere stukken doorslikt dus misschien maar een keer proberen?Vind het ook maar lastig die korst er elke keer te moeten afsnijden!

En drinkt ze dan zonder tuitje? nou ja, mèt is ook al een hele prestatie!

Ik ga mij klaarmaken, ga zo aan het werk! van 16 tot21.15 prima te doen.

dagdag!!!
Framboos Luna at al eerder korstjes dan een gewone boterham, werd hier juist aangerdaden op het CB, zij zeiden dat de kans op verslikken juist minder is aangezien een korst stugger is dan het zachte gedeelte zeg maar.

Punkie drinken uit een beker? Wat goed! JIj bent wel van de Franse namen of niet?! Wat leuk!

Xaloy; wat fijn dat debloedwaardes van Robbie zo goed waren! Het is echt een kanjer! Dat belooft nog wat....

Ik heb vanochtend controle gehad in het ziekenhuis, krijg een afspraak voor een CT scan. Medisch gezien niet nodg (bloed was weer goed en de klieren niet verdikt) maar ik merk dat ik het zelf heel graag wil. ben de laatste tijd (eigelijk sinds Luna er is) veel ongeruster en banger dat "het"weer terug komt. en bloeduitslagen zeggen mij zo weining.

Ik behoorde destijds ook tot een uitzondering aangezien ik kanker had maar er niets te zien was aan mijn bloed. Ben erg blij dat mijn internist me zo serieus nam!

Heb straks de presentatie van mijn onderzoek bij de instelling en ben best zenuwachig!

oh ja layla volgens mij is overal de nutrilon duurder geworden.
Leen : veel succes met je presentatie.

Ik ben ook zenuwachtig, heb net gebeld naar uitzendkantoor, die gaat zometeen bellen naar het bedrijf. IK WIL DIE BAAN, IK WIL DIE BAAN, IK WIL DIE BAAN !!
Muis: wat een goed idee! Ik ben je eerste lezer!

Wat lastig dat Huug een mama-dagje heeft zeg. Kan Steijn wel goed alleen spelen vandaag?

Dat stoppen met roken zal vast lukken hoor, toen ik eenmaal zwanger was ben ik direct na de positieve test gestopt en het kostte me totaal geen moeite. Je weet gewoon dat je het voor de baby doet en dan is het echt makkelijk. Blijkbaar vind je dat dan belangrijker dan je eigen gezondheid, want ik ben dus ook weer voor de bijl gegaan. Mijn vriend wil samen stoppen, maar ik heb eigenlijk nog helemaal geen zin... Ik weet natuurlijk dat het beter is, maarja. (We roken natuurlijk wel alleen buiten en nooit met Max erbij, maar dat is logisch).

Punkie: wat knap dat Popje al uit een beker kan drinken! Houdt ze die dan zelf vast? Max kan wel uit een beker drinken, maar die moet ik dan wel vasthouden, want hij vind het leuk om met een beker op tafel te slaan... (tsja, het blijft een jongen...).

Jij denkt dus ook dat 3x kdv beter is dan 2x kdv en een keer g.o.? Gelukkig, vroeg me al af of dat niet gek was. Hoe vaak gaan de popjes naar het kdv toe?

Leen: fijn dat ze een scan kunnen maken zeg! Hoe lang is het eigenlijk geleden dat je kanker had? En welk soort kanker had je? Ik kan me heel goed voorstellen dat je sinds Luna ongeruster en banger bent. Fijn dat de artsen je serieus nemen.

Succes met je presentatie! Het zal vast goed gaan, je hebt echt hard gewerkt!

Huis is een puinzooi..., moet maar eens gaan opruimen... bluh
Framboos: Tommy krijgt de korstjes echt wel weg hoor, zeker met die tandjes. Ik geef altijd eerst een boterhammetje en als ik ga eten krijgt hij de korstjes (dan is hij tenminste zoet). Als ik al gegeten heb krijgt hij ze gewoon met korstjes. Deed ik al vanaf 6 maanden en dat gaat prima.
Pfoe nu moet ik tot morgen wachten voor nieuws over de job.

Morgen ook andere sollicitatie , misschien kan ik wel kiezen. Hope so ...
Framboosje, Steijn en Hugo eten ook al een paar maanden brood met korst en het is altijd goed gegaan! Tegenwoordig eten ze het allebei zelf en hoef ik niets meer in de wangzakjes te moffelen en ook dat gaat prima. Steijn had eerst de (hinderlijke) neiging om op zijn bordje te slaan als er brood op lag, maar dat is sinds een weekje over! Hugo neemt eten errug serieus en heeft nooit op bordjes en dergelijke gemept.

Over eten gesproken: wij hebben een nieuwe hit in Huize Muis! Het is te simpel om klaar te maken en de minimannetjes hebben echt zitten smikkelen net. Waar heb ik het over? Over erwtjesrisotto! We zijn vanmiddag met z'n drietjes speciaal op pad gegaan om de kaas te halen (die was op thuis) en het was dus niets voor niets.

Leen, wat fijn dat de internist je zo serieus nam! Ik kan me indenken dat je alles uit wil sluiten, vooral voor Luna. Ik ben dan nooit ziek geweest, maar ik ben duizend keer voorzichtiger geworden sinds Steijn en Hugo in mijn leven zijn.

Robbie, stoer knulletje! Wat goed dat de waardes zo goed zijn! Xaloy, ik kan me amper indenken hoe geweldig dat voor jullie moet voelen!

Witch, dat gaat helemaal goed komen! Hou me morgen op de hoogte!

Lara, ik ben het met Punk (en jou dus ook!) eens. Persoonlijk ben ik erg van de regelmaat met Steijn en Huug en ik zou kiezen voor drie dagen kdv, in plaats van twee dagen kdv en een dag go. Ik denk dat mijn bloedjes helemaal de kluts kwijt zouden zijn als ik ze naar verschillende opvangadressen bracht!

Ik schaam me bijna om het te vertellen, maar ik heb weer eens geshopt. (ik lijk wel verslaafd!) Steijn en Hugo hebben allebei een hardstikke leuke muts, maar die zijn zo onhandig voor de wintersport! Het zijn van die ouderwetse met zo'n grote pluim op het kruintje. Erg leuk, maar er moet wel een capuchonnetje over kunnen en dat kan niet echt. Nu heb ik vanochtend de leukste mutsjes gekocht! Ze zijn van fleece met een soort sjaaltje er aan vast. Hugo heeft een rode gekregen (staat hem te geestig!) en Steijn een mosgroene. (staat prachtig bij zijn oogjes) Nu moet ik alleen een goed verhaal hebben voor Muisman! Shit, daar had ik dus niet aan gedacht vanochtend! Ik heb net de volgende smoes bedacht: "We hebben ze van mijn moeder gekregen". Klinkt best plausibel, toch? (ben heel erg op zoek naar bevestiging! Waar is Icke???)
Spitsmuisje: ik vind die mutsjes een goede aankoop hoor. Je wilt toch niet dat hun snoezige oortjes van hun hoofdjes afvriezen in de Zwitserse bergen? Straks raken ze al getraumatiseerd van skien voordat ze uberhaupt op hun latjes hebben gestaan! Daarnaast wil het oog ook wat. Dit is gewoon een hele nuttige (en heel toevallig ook nog een leuke) aankoop!

Hoe maak je erwtenrisotto?

Goh, wat handig dat ze al zelf eten. Max trekt steeds het bordje van tafel en steekt dat in zijn mond... De groenten die hij a la Rapley eet geef ik hem dus in zijn handje en de bordjes hou ik angstvallig bij hem vandaan.

Het gekke is dat als je hem een leeg bekertje geeft, hij die netjes aan zijn mond zet alsof hij drinkt.

Ik ben gisteren te laat naar bed gegaan, want ik ben nu helemaal verslingerd aan Heroes... Vanavond proberen vroeg het mandje in te duiken. Morgenochtend zorg ik voor Max en 's middags ga ik werken.
Witchke: het komt vast goed morgen! Ik duim voor je!
Lara, die erwtjesrisotto is echt appeltje-eitje om te maken! (met dank aan Opperdepop!) Ik heb het als volgt gedaan:

- Klein beetje olie in de pan en de risotto roerbakken. (sjalotjes waren op, dus die zaten er niet in)

- Doperwtjes, Italiaanse keukenkruiden (potje) en warm water er bij gooien. Vuur laag.

- Twintig minuten wachten en alles was gaar.

- Kaas er door roeren en klaar!
Hallo allemaal, ik ben er weer! Even vluchtigjes bijgelezen, wat gaan er veel mensen voor een tweede (of derde en vierde spitsmuis), gezellig! Leuk ook om echt te gaan mikken, dat lijkt me ook zo knus! Ik ben ook nog steeds hartstikke zwanger. Vandaag de eerste aanval buitengewoon onredelijke hormonale boosheid weer gehad, even vergeten hoe ik tekeer kon gaan als ik zwanger was... Maar voor de rest gaat het prima hoor, ik vind het ontzettend leuk en soms slaat de blinde paniek toe. Heel gewoontjes dus!

Weekje weg was leuk, we waren op de meest desolate en winderige plek ter wereld maar het was wel gezellig. En Icke en Ruben zijn nog op bezoek geweest, leuk!! Morris werd de laatste dagen wel weer veel wakker 's nachts, en neemt ook geen genoegen meer met een speen. Dus ik voelde me weer net een speen met een mevrouw eraan vast.

Morris kan sinds een paar dagen zwaaien en kusjes geven, vooral dat laatste is zo schattig. Met een open bekkie, en dan moet hij zo hard lachen!

Ehm, ehm, alles vergeten!
Hoi Lara, dank voor je sms-je, schoot er even bij in om te reageren met de drukte bij het thuiskomen net! Binnenkort (alcoholvrij) bijkletsen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven