***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ik ga proberen elke dag een kwartiertje op de hometrainer door te brengen .
Witch, mijn moeder is 20 kilo afgevallen met de WW! Ik vind het goed van je dat je die stap hebt gezet!

Buitenmeisje, jij hebt het ook niet makkelijk! Ik vind het knap van je dat je het allemaal volhoudt: zwangeren, man, baan, huis, Koentje...Het is niet niks wat je allemaal in je eentje doet!

Mich, mijn cyclus was heel onregelmatig, dus waarschijnlijk is mijn eisprong eerder geweest dan verwacht. Vandaar dat ik een week langer zwanger ben dan dat ik dacht! Bij Steijn en Hugo was dat trouwens andersom: ik was toen een week korter dan ik dacht, nou ja vijf dagen, en ik baalde als een stekker.

Ik had me trouwens ook voorgenomen, ooit, om een hippe moeder te worden. Moeder ben ik (en hoe!), maar hip? Nou, nee. Vroeger was dat toch heel anders bij me, maar ik geef nu liever de poen uit aan Steijn en Huug dan aan mezelf.

Een van mijn beste vriendinnen is zwanger! Ik ben zo blij voor haar! Ze heeft twee keer achter elkaar een miskraam gehad en we hopen dat het dit keer blijft zitten en dat Ernie er een leuk vriendje of vriendinnetje bij krijgt!
Spitsmuisje, wat fijn dat je een goede echo had en dat je al langer zwanger bent dan je dacht! Ook een novemberkindje, ik had me gisteren aangemeld bij het novembertopic maar ik denk dat ik niet veel tijd heb om te schrijven, dus ik blijf alleen maar hier schrijven denk ik, veel gezelliger! leuk dat je vriendin ook zwanger is, kunnen jullie gezellig samen zwangeren als alles goed gaat.

Witchke, ik vind het heel knap dat je de motivatie hebt gevonden om te gaan lijnen. Ik zit niet ver van je af qua gewicht maar gelukkig ben ik vrij lang dus dan valt het minder op. Ik wil na deze zwangerschap ook echt proberen de kilo's er weer af te werken. Ik heb het idee dat dat niet zo moeilijk wordt met 2 kleintjes in huis!

Micha, ik vind het echt enorm knap hoe jij het allemaal bolwerkt hoor, ik ben net zwanger en dan vind ikhet soms al zwaar met 1 kleintje die alleen nog maar kan tijgeren. Ik moet er niet aan denken om én een klauterende baby én een puberende peuter (of kleuter?) in huis te hebben. Enne, ik vind je een hardstikke hippe moeder hoor!

Buitenmeisje, jij hebt het zo te lezen ook wel zwaar doordat je man nog steeds niet uit de voeten kan. Hopelijk wordt hij snel wat mobieler, lijkt me niet makkelijk. Grappig zo'n cementkuip waar Koen in kan badderen, wij zetten Zahra in zo'n zitje in het grote bad en dat vindt ze ook altijd heel leuk. Douchen doen we soms samen met haar, en dat vind ze iets minder.

Ze heeft trouwens iets nieuws ontdekt, ze slaat haar ogen neer en kan dan een beetje verveeld kijken, zoooo grappig om te zien, we liggen helemaal in een deuk als ze dat doet (waarna ze het gelijk weer doet!).

Lara, veel plezier bij het etentje!

Ik ga zo mijn bedje in, heb heel enthousiast de badkamer en wc onderhanden genomen, maar ben wel moe dus ik ga lekker in bed naar het Zesde Zintuig kijken.

Weltrusten!
Lara, als je er bent, heb net een nieuw topic geopend over advocatentarieven, misschien heb jij ook nog advies?
Ik zie hier ook wel es van die überhippe mama's rondlopen. Superslank, grote zonnebril, merkoutfitjes.. en dan achter de kinderwagen met een 2 weken oude baby. Daar word ik altijd wat moedeloos van. OK, ik ben nooit überhip geweest, zal dat ook nu niet worden!

Robbie zit tegenwoordig op een badmatje in het bad. Het zitje werd wat klein voor de Reuzerobbie!

Wij zijn het intermezzo in het ziekenhuis al bijna weer vergeten want Robbie is weer helemaal gezond. Just to be sure gaat hij zo even met papa naar de kinderarts.

En nu is hij wakker..
Spitsmuis wat gaaf dat je vriendin zwanger is !!

Layla : tegen dat jou kindje er is, ben ik toch nog bezig, kunnen we gelijk samen lijnen !!
Supergoed van je Witchke, eigenlijk zou ik ook met je mee moeten doen. Ik ben ook veeeeel te zwaar.

Nu denk ik (heel slecht ik weet het) dat ik gewoon eerst weer zwanger wil worden en daarna wil gaan afvallen.

Ik heb nu wel die hometrainer thuis staan, waar ik probeer zo vaak mogelijk op te gaan, uiteindelijk komt dat op zo'n twee keer per week uit, maar ok, het is beter dan niks.

Fijn xaloy dat het weer helemaal goed gaat met Robbie, wat een sterk kereltje is het toch. Heeft hij trouwens antibiotica gekregen tegen die oorontsteking, dat werkt tenminsten lekker snel.

Wij doen Finn eigenlijk nooit in bad, altijd lekker samen onder de douche, vinden we allemaal heerlijk.

Haha spitsmuis, hoe herkenbaar een hippe moeder willen zijn. Tja, ik heb het heel snel opgegeven. Gelukkig houdt Finn ook wel van zijn niet-hippe moeder (ik heb dit plan nu verschoven naar de tijd dat hij het zelf echt doorheeft, zeg maar nadat ik met Witchke mijn tweede laag ben verloren).
Even snel Fachat: ik snap het niet zo goed. Is het wel een advocaat? Of is het een jurist? No cure no pay-basis is door de Orde van Advocaten verboden namelijk.

E750,-- is 3 a 4 uur werk (incl kantooropslag en btw) voor de meeste advocaten. Iemand met ervaring moet daar een hoop in kunnen doen.

Heb je al bij het Juridisch Loket gekeken? Ik weet niet of daar een inkomensgrens zit (denk het wel), maar dat is een stuk goedkoper.

Witchke: goed zo!
Goedemorgen!!

Muis wat een heerlijk nieuws!! Maart als ik het goed begrijp dus ook 1 kloppend hartje? En jammer zeg, dat ze het geslacht nog niet konden zien!!

Icke, hoe is het met Ruben nu? Hoop toch niet dat het arme jong buikgriep heeft gekregen!

Xaloy, dat van die badmat is een goed idee! Tommy zit ook wel eens in het grote bad, dus met zo'n matje is veel veiliger.

Laar, hoe was je etentje

Hebben jullie ook dat de kindjes nu veel zelfstandiger buiten de box kunnen spelen? Tommy was buiten de box altijd alleen maar uit op kattekwaad. Afstandbedieningen zoeken, aan snoeren trekken etc. Daarom was het "buiten spelen" altijd maar van korte duur. De laatste week speelt hij ineens met zijn speelgoed buiten de box! En hoef ik niet meer zo op hem te letten...het geeft mij zoveel meer vrijheid! heerlijk!

En in de box vind hij het trouwens ook nog erg fijn...Ik heb er een kussen in liggen waar hij altijd op ligt te chillen Ook fijn hoor, dat ik de box nog steeds als uitvals basis kan gebruiken...

Mich, speelde Lars ook nog in de box toen morris werd geboren?

Zou wel zo handig zijn als nr2 geboren wordt...Maar ja, wil haar dan ook graag in de box kunnen leggen...hmmm moeilijk!

Oja, en ik heb op jouw advies eindelijk de Nuby fles met rietje gekocht. Ideaal!! Tommy drinkt voor het eerst zelf uit de fles!!

Lang leve Nuby!!
Hehe ik hoop dat ik mijn weightwatcherspakket snel thuis krijg, ben nu gewoon aan het afkicken van zoet.

Volgende zondag komt er een excollega langs om met me te gaan eten, dus ik ga goed veel puntjes sparen, zodat ik dan lekker kan eten.

Vandaag heb ik al 2 boterhammen gegeten met jam. Straks maar eens langs de winkel voor fruit en brood.
Lara, misschien idd geen advocaat, maar een raadsman (is dus jurist???), heb ik ook helemaal geen verstand van. Hij noemt zich wel mr.???

Fachatman is ook bij bureau voor rechtshulp geweest, de mensen daar zeggen dat hij het zelf ook moet kunnen doen met de brief die hij heeft opgesteld. Maar Fachatman is een slechte onderhandelaar en zal zich dus zo omver laten lullen.

Hij heeft dus besloten om de brief toch door die "advocaat" te laten sturen. We merken vandaag wel wat daaruit komt!
Framboos, ik zit me dus hetzelfde af te vragen als jij: moet ik straks twee boxen aanschaffen, een voor Steijn en Hugo en de ander voor Ernie? Baby moet toch ook ergens kunnen liggen, maar de box is ook een ideale stalling voor Steijn en (vooral) Hugo.

Steijn is een heel braaf mannetje en haalt eigenlijk nooit kattenkwaad uit. (hij begint al te huilen als ik "nee" zeg!). Hugo is het tegenovergestelde: dol op alles wat niet mag en luisteren ho maar! Hij kan op zich lekker rommelen met zijn FP garage of wat blokjes, maar ineens krijgt hij het op zijn heupjes en wil alleen maar op de trap klimmen of aan stekkers en stopcontacten zitten. Heel erg vervelend!
Witchke, wist jij dat er hele lekkere jam bestaat zonder suiker? En ken jij zuurdesem brood? Dat schijnt heel goed te zijn.

Framboos, buiten de box spelen kan Finn ook heel goed (hoewel hij net als Tommy ook nog wel in de box kan), alleen moet ik momenteel giga oppassen.

Hij wil nu namelijk overal opklimmen, en heeft het gisteren voor elkaar gekregen in een stoel te kunnen klimmen. Dat is op zich prima (relatief stevig), maar heel af en toe wil hij aan de zijkant eraf wat niet goed gaat. Erg oppassen dus.

Bovendien is de leren bank ook nog een uitdaging, en dat is wel gevaarlijk.

Zolang ik aan de eettafel zit te werken (of te forummen), speelt hij met van alles en nogwat, als ik op de bank ga zitten wil hij erbij.

Trouwens, geven jullie wel eens straf?

Ik leg Finn als straf af en toe in zijn box, vind ik zelf niet echt een straf want de box ligt vol met speeltjes, maar dan is hij even niet bij ons, wat voor hem een straf is.

Ik wil geen strenge moeder worden, maar ik wil wel graag dat hij leert luisteren. Moeilijk hoor soms!
Fachat: volgens mij noemen mensen die jurist zijn zich ook wel "raadsman" (en advocaten dus ook). Iemand die de studie rechten heeft afgerond is jurist en mr. en als je daarna de beroepsopleiding doet ben je advocaat. Overigens zijn advocaten niet altijd beter dan juristen hoor. Juristen zijn niet gebonden aan de regels van de Orde, dus kunnen ook no cure-no pay doen.

Witchke: anders ga je lekker sporten? Dat werkt nog het best en mag je weer iets meer eten.

Framboosje: het eten was supergezellig! Daarvoor nog even lingerie gekocht (verlaat sinterklaascadeautje) en toen we daar toch waren (ik ben dol op die winkel!) meteen een bikini.

Tussen ons en mijn oudste broer zit 2,5 jaar, dus dat is wel even wat anders. Mijn oudste broer heeft ook wel eens in de box gespeeld, zodat zijn lego veilig was voor onze grijpgrage handjes. Arm jochie...

Ik heb eigenlijk geen idee hoe jullie dat moeten doen. Twee boxen is ook weer zo wat. In het begin kun je de kleine baby nog op een speelkleed leggen en tegen de tijd dat ze gaat bewegen kunnen de oudtste(n) toch uit de box?

(Ernie?! Hilarisch!)
Geod trouwens van je Witchke! Ik zou zelf ook eens aan de kilo's moeten gaan werken, maar ben (helaas) altijd maar van zo'n korte duur gemotiveerd. Na 2 weken denk ik altijd.. ach wat maakt het ook uit.

Muis, wat is het toch leuk dat jouw jongens zo verschillend zijn!
Hoe lang kunnen jullie kinderen in de box spelen dan? "Vroeger" (mooi om bij een baby van 11 maanden over vroeger te praten haha) kon hij zo een uur of anderhalf alleen spelen. Nu wil hij liever niet in de box. Buiten de box is het prima want kan hij lekker op onderzoek uit, maar in de box is het na 15 a 30 minuten wel gedaan.

Mijn moeder zei dat het vanzelf wel weer kwam, dus ik zet hem er op vaste tijden in, maar die box is zo handig...

En nu ga ik echt aan het werk.
Oh en Ole krijgt nog geen straf hoor, daar is hij echt nog te klein voor. Hij kan het verband nog helemaal niet leggen tussen de "time-out" in de box en hetgene wat hij gedaan heeft!
Ole speelt eigenlijk alleen 's ochtend in de box als we allemaal erg druk zijn en soms als ik even naar boven moet ofzo. Verder speelt Ole altijd gewoon op de grond. En met een half uurtje heeft hij het echt wel gehad.

Kaj moest helemaal niks van een box hebben, die vond het echt verschrikkelijk. Bij Kaj had ik met 7 maanden ook al geen box meer!
Hmm, ik heb het idee dat Finn wel het een en ander begrijpt hoor, hij weet waar hij niet aan mag komen (kijkt al om naar ons voordat hij ergens aan komt). Als hij het een paar keer toch doet en niet luisterd naar een nee, gaat hij even de box in(dit komt dus ongeveer een keer in 4 dagen voor). Ben ik dan toch (nu al) te streng?

Ik geef Finn zijn melk 's morgens altijd in de box, daarna blijft hij heerlijk een tijdje rustig spelen. Als wij niet naar hem kijken kan hij rustig een uurtje in de box spelen, kijken we naar hem, dan wil hij bij ons zijn.
Swissie, tis niet dat hij het niet kan begrijpen als jij nee zegt, zeker niet als hij dit meerdere keren van je hoort, maar hij kan nog niet begrijpen dat hij in de box moet omdat hij niet je luistert. Hij kan die link gewoon nog niet leggen.

Ik zet Ole ook weleens in de box als hij niet luistert en overal aanzit / opklimt. Maar dat is dan meer zodat hij dat dus even niet meer kan doen. Geeft vooral ook voor mij wat meer rust (ipv constant, Ole, niet doen, Ole dat mag niet..). Of ik leid hem af en zet hem met een speeltje aan de andere kant van de kamer.
Swis, ik weet het niet. Aan de ene kant ben ik helemaal voor om ze nu al aan te leren wat mag en niet mag. Aan de andere kant zijn ze echt nog klein en denk ik niet dat ze de link kunnen leggen tussen iets niet mogen en de "represaille" die daarop volgt. Ik denk niet dat Finn de link legt tussen iets niet mogen en voor straf in de box, ook omdat de box voor andere doeleinden wordt gebruikt. Wat ik met Hugo doe is het volgende:

Hugo gaat dus continu op de trap klimmen of aan de stekkers zitten. Ik waarschuw hem op ferme toon "Nee Hugo, niet doen! Dat is gevaarlijk/van de poes/van Steijn/enzovoort!" Als hij dan niet luistert (wat eigenlijk altijd het geval is), dan herhaal ik mezelf, pak hem op en zet hem ergens anders. Het werkt echt nog voor geen meter, maar ik denk dat hij te klein is om "nee" te begrijpen. Misschien begijpt hij het wel, maar dan is hij hardleers. (god, wat lijkt hij op mij!)
Muis, ja jij hebt dat probleem natuurlijk straks ook! Nou denk ik dat tegen de tijd dat Ernie geboren wordt de jongens toch wel echt uit de box zijn gegroeid denk je ook niet? Als jeje bedenkt dat Ruben niet eens een box meer heeft! (toch ick?)

Volgens mij gaan kids er toch niet langer dan 1,5 jaar in toch?

Wij gaan het als volgt doen, wij zetten het ledikant in een andere hoe van de kamer! Als tijdelijke box voor de baby. Boven staat dan gewoon de wieg...Ik ga Tommy echt zijn "huisje" nog niet afpakken...

Witch, wat Swiss ook zei, wilde ik ook zeggen. Je hebt prima suikervrije jam...In nederland heet dat merk Zonnatura.

Laar, fijn dat je het zo leuk hebt gehad!! Heb je af en toe even nodig tijd voor elkaar of niet? Hoop ik ook ooit een keer te hebben...Misschien als vriends moeder hier komt wonen.

Swiss hier ook nog geen straf...Een vriendin van mij die heel consequent is met haar zoontje zet hem altijd in de hoek. Dat deed ze al erg vroeg...Het jochie was 1,5..Denk dat dit ook een beetje de leeftijd is om daar mee te beginnen. Wat zeggen de ervaren peuter/kleuter moeders er hier over?

Wil trouwens zelf ook wel heel graag zo consequent worden. Dat jochie gedraagt zich altijd zo voorbeeldig, en is zo'n schatje!

Je ziet dat hij er helemaal geen moeite mee heeft dat zij zo streng is.

Een voorbeeldje, hij vraagt mij om iets te pakken ik zeg nee. 1min later vraagt hij het nog een keer. Zegt mijn vriendin "Wat zegt framboos nou??Nee!Dus het gebeurt gewoon niet!""

Het jochie kijkt wat aarzelend naar de grond, en speelt vervolgens weer lief verder.

Oja, hij pakte voor de 2de X een doosje rozijntjes (stond voor ze op tafel) Pakt ze dat doosje af, zegt ze, "hoho jij hebt net een doosje op! Leg maar gauw eens terug!" En braaf legt hij het terug.

Een ander jochie van mijn andere vriendin is dus het tegenover gestelde...Die zat iuntussen in z'n eentje bij de hapjes tafel aan 1 stuk door chips te eten! Ook mag hij altijd zoveel snoepen als hij wil...Bonbonnetjes op tafel probeert hij allemaal, en legt hij aangevreten weer terug Mijn vriendin eet dan braaf alle restjes op tot ze er bewijze van spreken beroerd van wordt!

Tja, ik weet wel wat ik graag wil voor kind, en volgens mij moet je er dan wel vroeg bij zijn!
laar Tommy kan gerust meer dan een uur in zijn box spelen...Maar vaak vind ik het op een gegeven moment zielig (zoals nu) en haal ik hem er even weer uit!
Muis, datv werkt volgens mij ook het beste. Hem heel duidelijk maken dat het niet mag en dat blijven herhalen.

Zelfs voor peuters is het moeilijk om alle regels te onthouden, laat staan voor kleine dreumesjes, die zal je er toch steeds weer opnieuw aan moeten herinneren.
Framboos, het blijft lastig hoor dat opvoeden..

Ik merk Kaj nu wel dingen waarvan ik denk dat ik die achteraf anders had moeten aanpakken. Bij Ole doe ik bepaalde dingen ook al (automatisch anders).

Het blijft ook wel afhankelijk van het kind dat je opvoed. Het ene kind is daarin veel makkelijker dan het andere, zo zie je soms 2 totaal verschillende kinderen die toch op dezelfde manier zijn opgevoed (zie je nu dus al bij Steijn en Hugo).

Wat ik zelf nu wel heel belangrijk vind, is dat Ole het verschil tussen thuis en ergens anders goed leert kennen. Wij zijn behoorlijk vrij in wat de kinderen mogen, ze mogen op de bank klimmen, op het bed springen, zelf spullen uit de kast pakken, zelf een cd'tje opzetten, etc. Kaj ging er vanuit dat dat bij andere mensen ook wel zou mogen en kon (met name toen hij een peuter was, het gaat al een stuk beter) bij vreemden zo een la opentrekken om te kijken wat daarin zat of i.d. Dat was uiteraard niet helemaal de bedoeling. Kaj is ontzettend vrij in zijn doen en laten, soms een beetje te vrij. Dat pakken we nu ook wel met hem aan, maar het is verstandiger om daar veel eerder mee te beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven