Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Dit is de borstkolf
Inad, leuk die foto, zo ligt Mat ook de hele dag.

High tea was leuk, vond het echt heel tof om iedereen weer te zien. Heb nu opeens weer heel veel zin om aan de slag te gaan, vooral ook omdat het met één van mijn vervangers een beetje uit de hand is gelopen, ze is zelfs gestopt nu, dus wil het dan graag weer zelf overnemen. Maar goed, ga gewoon verstandig eerst nog even lekker van m'n verlof genieten en na de kerstvak. weer aan het werk. Merkte trouwens wel dat ik enorm moest wennen aan zoveel mensen in korte tijd spreken. Was opeens van alles vergeten enzo en ook echt moe achteraf. Denk dat ik volgende week nog even een dagje naar school ga om wat mensen te spreken enzo.

Nala/Pauwie, heb zelfde kolf en bevalt erg goed. Heb alle losse onderdelen vervangen, want die waren wat gesleten na gebruik bij Bekkie, maar dat koste bij elkaar nog geen 10 euro. Zou je voor de hygiëne ook nog kunnen overwegen Pauw. Net nog weer gekolfd en had in 10 min. 100 ml.
Heh Nala, wat een rotbericht over dat meisje op je werk!

Leuke foto met die trotse moeders en hun baby's.

Herkenbaar Rebbel, dat het zwaarder is dan het lijkt om weer in werksferen te zijn. Kan het iedereen aanraden: 'Wil je er eenss echt tussenuit? Neem een kind! Werkt nog stukken beter dan een sabatical...

Ik heb ook de Medela Swing en ben ook heel erg tevreden! Zowel voor gebruik thuis met stekker als onderweg op batterijen. Het enige waar niet goed over is nagedacht is dat je de knopjes niet uit kunt zetten, zoals je bij een mobiele telefoon kunt doen. Als je de baterijen er in laat en hij ligt ergens tegen aan in je tas loop je het risico dat ie aan gaat en de batterijen zo leeg raken.

Dier - Oeh, balen dat Nesta dat nu juist meekreeg bij het journaal. Maar hopen dat hij niet al te veel stennis maakt.

Inad - Wat leuk en lief van Mier met z'n handjes .

Lala - hoe is het nu met Elfje?

Ik geloof dat mijn man een deel van het drinkprobleem van Mima vormt. Vanavond ging ze weer moeilijk doen... Toen hij zijn hand op haar legde ging ze normaal drinken (aan de borst dus). Gisteren heeft ze ook normaal gedronken, maar dat was in de auto op de achterbank en zat Man dus steeds met zijn rug naar ons toe. Misschien vindt ze een flesje nu prettiger drinken. Ze verzoekt telkens weer mijn man om drinken... en als hij haar bij mij legt gaat ze pas na het nodige gemopper drinken . Ze krijgt een eigen wil . Vanavond waren de buren er. Was erg gezellig. Maar Mima wilde ook niet in hun bijzijn drinken (te veel te zien denk ik)...

Mijn man en ik waren helemaal kapot gisteravond. We zijn allebei al om 21.30 uur in bed gekropen. Mima was de enige die nog fit was en lekker ging liggen spelen toen we thuisgekomen waren. Ze heeft wel lekker geholpen door tegelijk met mij in slaap te vallen om pas weer om 6 uur wakker te worden. Misschien was ze toch ook wel moe geworden van de rare dag... We hebben in het totaal 9 uur in de auto gezeten en zijn ruim 12 uur van huis weggeweest. Mima heeft alleen het laatste half uur wat gejengeld.

Mima kan ineens dingen in haar handjes pakken Ik zag vanmiddag ineens haar knuffeltje boven de kinderwagen heen en weer slingeren . Later had ze weer een ander knuffeltje te pakken dat ze in haar mond probeerde te stoppen...

Ik geloof ook niet zo in sprongetjes, althans niet dat baby's ontwikkelingsstadia op dezelfde manier en in dezelfde volgorde doormaken... Maar verbaas me er wel weer iedere keer over hoe ze plotseling iets kan wat ze een dag, of zelfs een uur daarvoor nog niet kon
Nala ; Ben zeker geinteresseerd in de medela swing. Heb namelijk zelf de handkolf al en dus al verschillende attributen in huis..

Laat je via hyves anders even weten wat je ervoor wilt hebben?

We zijn aanstaande zondag in de buurt, dus ik zou hem zo op kunnen komen halen.

Moppie is ook een beetje op de hobbel. Vooral 's nachts. Ze komt ineens middenin de nacht nog een keer, terwijl ze ook al een hele lange periode van 22.00 t0t 6.00 heeft gedaan.

Gisteren op kraamvisite geweest bij een baby van 7 weken. Kindje was even groot als Moppie.. alleen was ze echt nog minder ver in ontwikkeling. Mooi om dat verschil te zien..

Ik was met een ex-collega die volgende week is uitgerekend. Van haar vriend moest ze op een zeiltje zitten in de auto, zo grappig..

haar vorige bevalling is na twee dagen geeindigd met een keizersnede, ik hoop voor haar dat het dit keer anders zal verlopen.

Ik ben 's middags ook even op mijn werk langsgeweest.

Voelde wat onwennig. Heb gelijk even besproken dat ik graag de rest van mijn ouderschapsverlof ook wil opnemen.

Dat betekent dat ik vanaf januari ipv 3 , 2 dagen ga werken. Ook het feit dat ik wil gaan kolven ivm Moppie d'r huid heb ik alvast aangekaart. Ben zo blij dat ik daar vanaf ben.

Vanmiddag prikken halen, ben benieuwd hoe de kinderen erop reageren.
Wezijn lekker een weekendje naarde veluwe geweest. maar wathebben jullie in de tussentijd veel geschreven. ik ben allemaal weer vergeten waar ik op wilg\de reageren.

nala, verschrikkelijk van meisje.

ben maandag al ingeentvoor griep. we kwamen terug van weekend en zagen oproep. eigenlijk moesten van de week naar andere kant stad. Maar stond in dat als je niet kon een andere dag naar andere plek kon gaan. Aangezien het maandag bij orp in buurt was wat veel dichter bij is en makkelijker bereikbaar hebben we dat maar gedaan .

Wij zijn trouwens onderste beur geweest. 1 bij Prinsje in de auto en 1 prikken en daarna omgewisselt. Maar bij ons was er maar een wachttijd van 2 min. Heel veel andere namen hun kind wel mee naar binnen.

Dier, dat lijkt me ook wel even wennen weer werken. Maar ja ik kan nog 2 weken genieten van verlof.

Aruba, hier ook een mannetje dat olop aan het brabbelen is en geluidjes aan het maken. Zo leuk.
*Breekt in*

Visotsky, alles goed bij jullie? Niet overstroomd?
Ik heb weer 1 dagje gewerkt en nu nog vrij tot 5 januari. We hadden excursies bij collega instellingen en dat was interessant voor de ontwikkeling binnen ons bedrijf dus handig als ik mee zou gaan en vind het ook erg gezellig! Dus ik mag nu weer even bijtanken. Heel herkenbaar Rebbel. Al die verhalen, veel mensen, geluiden is gewoon wennen en vermoeiend! Leuk dat je weer zin hebt om te werken al is de reden wat minder.

Vis wat een rit zeg maar jullie hebben het goed gedaan zo te lezen. Haha je man dus de boosdoener, als de hand helpt moet hij ook maar verlof nemen . Weer beetje bijgetankt?

Lala rustig aan doen en succes met zieke peuter ook de Mex? Hoe is het inderdaad met elfje, is ze er goed doorheen gekomen?

Pipi heerlijk weekendje weg. Hebben jullie het leuk gehad? Klinkt soepel de prikken halen!

Hier ook Medela swing geleend en super ding (inderdaad Vis wat gek dat er geen slot op zit). Niet om te stoken ghi ghi maar Nala wil je hem niet bewaren voor misschien ooit? Ga foto's kijken als ik kan!

Pauwie lekker dat het op het werk geregeld is, geeft meteen meer rust he. Moppie aan de hobbel, hmmm hopelijk eventjes en dan weer slapen! Hoe is het met Wimpie? Al bij de kapper geweest?

Hier krijg ik de laatste voeding niet voor elkaar. Cesar begint echt al om 19.00 uur (4 de voeding meestal) te slapen en of ik hem nu wel of niet voedt om 23.00 uur hij komt gewoon 8 uur na zijn vierde voeding. Ga vanaf vandaag meer tijd tussen de voedingen te laten. Hoeveel uur zitten er bij jullie tussen de voedingen inmiddels?

Drama hier prikken halen! Nesta begon vanochtend direct weer over dat hij geen prikje wil. IK begrijp er niets van want wij hebben het juist niet over de prik gehad en wilde vanochtend benoemen maar dat was al niet meer nodig want meneer had het nergens anders over. Uiteindelijk op de fiets gestapt richting de massale inenting

Diereman begon meteen al te tieren toen hij de rijen buiten zag haha. We hebben de fiets geparkeerd en ik weet niet wat ik deed maar ik tilde Nesta van fiets af en ondertussen viel mijn fiets af en boem Nesta lag vol met zijn gezicht op de grond. Vond het zo erg! Voelde me zo schuldig, Kind uiteraard onder bloed en huilen huilen. Ik heb Diereman de rij in gedirigeerd en ben snel EHBO post gaan zoeken. Viel uiteindelijk reuze mee, dikke lip en veel bloed. Ik had mijn tas bij Diereman neergelegd maar had ik dat maar niet gedaan want ik mocht hem gewoon gaan enten als ik kaart bij mij had. Moraalridder dat ik ben, ben ik gewoon weer achter in de rij gesloten bij Diereman en liep verder allemaal heel snel. Nesta zette het eerst op een brullen toen we moesten en ik heb uiteraard stralend gelachen toen de prik werd gezet voelde er ook niets van. Uiteindelijk heeft Nesta zich er ook goed doorheen geslagen. Bij het kdv was het weer drama maar toen ik wegging leek hij weer wat gekalmeerd. Omdat het zweet (en schuldgevoel) mij uitbrak belde ze mij een halfuurtje later dat hij heerlijk aan het spelen was. Erg lief. Tot zover ons avontuur...wie heeft een nog mooier verhaal ?
Uiteraard vol spelfouten maar dat zijn jullie wel gewend toch

Aruba hoe is het bij jou eigenlijk?
Wat een verhaal heb je weer Dier. Moraalridder Heb je lang moet wachten in de rij?

Jullie allemaal enkele kolven dus. Als ik er nog eens een koop dan ga ik voor een dubbele. Hier ook de medela. Prima kolf hoor maar ik huur nu dus de Symphony van de thuiszorg en dat is echt een super ding.

Alles gaat hier zijn gangetje. Ik moet volgende week werken en ik merk dat ik door die gedachte een beetje in de knoop zit met mezelf. Heb ik er nou zin in of niet? Maar ach ja, die datum komt toch vanzelf.
Alles bij elkaar 20 minuten denk ik. Veel aanspraak en bekenden gezien dus ach...je vermaakt je wel zal ik maar zeggen

Lastig is dat, met jezelf in de knoop. Zou je nog langer thuis willen zijn? Het is ook weer gek om dan weer vaker van huis te zijn maar misschien valt het reuze mee! Ik hoop het en hopelijk kan je nog een beetje genieten van je laatste weekje.
Ik zou niet langer thuis willen blijven maar wil ook niet aan het werk Heb leuk werk hoor dat is het niet. Maar het is toch weer iets 'erbij' Jij werkt in het onderwijs toch? Is dat iets wat je zo weer op kunt pakken?

Ging Cesar ook mee met de prikken?
Haha ja dat is herkenbaar....heb ik nu iets minder maar bij Nesta ook. Vond het trouwens toen uiteindelijk wel leuk om weer aan het werk te zijn. Hopelijk jij ook. Het is opeens zo'n omslag, zwanger zijn-verlof-kindje en dan weer het "normale leven". De overgang is weer zo groot.

Ik werk niet in het onderwijs (denk dat ze mij meteen ontslaan )maar bij een woningcorporatie. Weet ook niet meer wat jij doet?
Cesar was/is op het kdv dat was wel ideaal!
Ik werk als adviseur bij een bank. Verzekeringen, beleggingen, hypotheken. Tijdens mijn verlof heb ik 0,0 tijd aan werk gedacht en ik vrees met grote vrezen dat er zo ontzettend veel veranderd is. Dan nog met een hoofd als een zeef in een drukke periode weer aan de slag.... Het wordt wat.

Mezelf een beetje heropleiden. Opleidingscertificaten die ik moet verlengen (toetsen) Kind, man, kind, eten, slapen, huishouden, kind Véééééél!
Jammer dat we niet in Scandinavie of Duitsland wonen he?
Yeeep veeel! Ooit krijg je er wat ritme in en is je hoofd hopelijk geen zeef meer en dan gaat het gewoon goed komen. Wij zijn gewoon ubercoole moeders die dat gewoon doen . Snap je goed, het lijkt wel alsof de tijd gewoon stil heeft gestaan en opeens moet je weer vol aan de bak. Daar had ik gisteren ook last van daarom wel lekker even een dagje bijgepraat.

Good to know, hypotheken etc...zal je eens om raad vragen als ons huis ooit een keer verkocht is

Zullen we nog snel verhuizen naar Scandinavie, het kan nu nog
Zegt stoere Dier die eind december in haar broek poept van angst om weer te werken en thuis te combineren
Ubercoole moeders

Hahaha, jij hebt al kunnen oefenen met Nesta. Of ervaar je het nu nog precies hetzelfde?
Met Elfje gaat het goed kan ik wel zeggen. Ze is nog wat verkouden, maar that´s it. Ik betwijfel echt of die arts niet te snel zijn conclusie getrokken heeft, want ze is echt snel weer opgeknapt. Dus als dit de mex griep was bij Elfje dan vind ik het wel meevallen. Bij Alissa is het alleen anders, die is echt een dramapeuter/zieke aan het uithangen en ook wat erger ziek dan Elfje uiteindelijk. Gisteren van Alissa ook longfoto's laten maken, maar was gelukkig niets op te zien, dus nu goed laten uitzieken, wat ik dan wel weer lastig vind, want ze hangt ontzettend aan mama. Papa doet zijn best, maar mag niet in de buurt komen, beetje onhandig. Dus ik zou haar met liefde en plezier even een paar uurtjes kwijt zijn...maar ja....

Dier; arme Nesta; geen prikje willen en dan ook nog eens vallen. Gelukkig nu weer achter de rug en lekker spelen op kdv.

Rebbel; fijn dat je een lekkere eerste dag heb gehad! En nu voorlopig weer niet meer hoeft. Ik herken het wel hoor. Na Alissa had ik ook enorm veel last van alle herrie om me heen op het werk, vooral de pauzes in de kantine vond ik verschrikkelijk.

Aruba; dubbel gevoel dus richting het werken. Ik kan het me wel voorstellen. Al heb ik nu helemaal geen zin om weer te gaan werken, krijg steeds meer de neiging om thuis te blijven. Terwijl als ik eenmaal aan het werk ben, ik weet dat ik het lekker vind.Wanneer moet je precies?

Nala; wat vreselijk van dat kindje van je oude groep En leuke foto's van Essie met de rest van de kids.Hebben jullie een beetje steun aan elkaar? Ik mis dat irl weleens dat mijn vriendinnen geen van allen kinderen hebben en zich daardoor ook niet echt kunnen voorstellen hoe het is

Elfje huilt..eens even aandacht geven....
Aruba, herken het dubbele gevoel wel tav werk. Aan de ene kant ook veel zin en aan de andere kant zie ik op tegen de drukte en ook dat geregel erom heen. Kdv is niet heel erg in de buurt, dus niet heel handig. En dan nog huis opknappen en verhuizing. Ik denk er ook nog maar niet over hoe we dat allemaal moeten combineren

Lala, naar die zieke kindjes. hopelijk gaat het met Alissa ook weer snel beter.

Dier, arme Nesta vallen en prikje. Je hebt zeker nog niet vereld dat hij over 3 weken weer moet :-)
Scheelt wel ietsje inderdaad dat ik al heb kunnen oefenen met Nesta. Ken de leidsters van het kdv waar Cesar zit dus heb de ergste vuurdoop al gehad. Maar weet nog als de dag van gisteren hoe ik mij voelde toen ik weer moest beginnen met werken, dus het blijft herkenbaar.

Gelukkig dat elfje zo goed is opgeknapt Lala. Begrijp ook dathet heel snel weer goed kan gaan met mex griep. Maar goed je hoort zoveel verhalen dat ik het zelf ook niet meer weet. Hopelijk knapt je peuter snel weer op zodat je de handen weer wat meer vrij hebt voor leukere dingen. Hoe gaat het met jou verder? Trek je het allemaal nog een beetje?

Haha Pipi heb Nesta uiteraard niets verteld . Moet er ook nog niet aan denken . Misschien moet ik hem die dag vertellen dat hij een prikje krijgt maar dat ik hem dit keer niet zal laten vallen
Had al een heleboel getypt en toen viel het internet weg.

Hier een heel relaxed prikverhaal. dus ik red het niet om je verhaal te overtreffen Dier.

We zijn stiekem naar een andere locatie gegaan. Lekker wat kleiner dan Ahoy. Wimpie was heel stoicijns en Kaatje was maar een klein beetje een piepkuiken. Stelde ook niet veel voor die prik

We hebben hier ook nog niet verteld dat ze nog een keer moeten. Dat komt over een week of twee wel.

Morgen naar het CB met Moppie. Zou ze veel gegroeid zij?

Gisteren was ik op kraamvisite bij een babietje van 7 weken en die was even groot als mijn moppie.

Ik heb vanochtend ook het ouderschapsverlof definitief vastgezet. Ik ga twee dagen werken ipv 3 tot de zomervakantie..

Ik heb dan 1 dag helemaal voor mezelf als ik alle kinderen naar het kdv en de bso breng.

Ik vind het ook wel weer gek om te gaan werken.

Over twee weekjes hebben ze een kerstborrel op school. Daar ga ik ook wel even heen. Nog een maandje ...en dan weer aan de slag.. Werk en thuis combineren blijft keuzes maken en wat je ook kiest je voelt je altijd een beetje schuldig.. Je doet of thuis te kort of je werk...
Pauwie dat is het inderdaad wel een beetje, dat eeuwig knagende schuldgevoel, niet dramatisch, maar het speelt wel op de achtergrond. Maar ik merkte na 1 jaartje ofzo dat ik wel een ritme gevonden had..jij niet?

Dier; lief dat je er naar vraagt, en gek genoeg is het antwoord ja, ik trek het nog wel. Ben echt wel moe 's avonds, maar niet overdreven ofzo, als ik het afzet hoe ik me tijdens de zwangerschap gesloopt voelde aan het einde van de middag ben ik nu topfit zeg maar . Wel blij dat Alissa morgen een dagje naar oma gaat, want het huishouden is hier dus een puinhoop geworden..hihi..prioriteiten stellen .
Wow, wat een verhaal, Dier. Dat gaan we hier niet overtreffen, maar onze dame is gewoon niet zo'n softie als Nesta zullen we maar zeggen Bekkie zei van tevoren al: ik vind het leuk, naar de dokter! (ws vanwege het speelgoed op het cb) Achteraf ging ze huilen, omdat we zo snel weer gingen. We stonden met 5 min. alweer buiten en ze had dus helemaal niet kunnen spelen, madame was hevig verontwaardigd!

Maar voor jou met schuldgevoel door valpartij enzo.

Lala, ook voor jou een , zieke peuter is dus zwaarder dan ziek baby'tje. Hier nog niet meegemaakt. Bekkie gaat niet naar kdv, dus loopt nog niet zoveel virussen op en is dus eigenlijk nooit ziek.

Doordat ik de kids niet hoef weg te brengen, maar manlief thuis is als ik werk, is het voor mij dus ook wel makkelijk om weer aan de slag te gaan. Ik zie nu vooral op tegen het omschakelen (idd wat Dier zegt van tijd die stil heeft gestaan naar opeens volle bak aan de slag), werken zelf heb ik echt wel weer zin in. Door het vele thuiszitten ga ik me een beetje blindstaren op huishoudelijke dingetjes en merk dat ik daar veel sneller over loop te mopperen tegen lief. Als ik heel de dag thuis ben en alles lekker schoon en opgeruimd houd, baal ik wel eens van de zooi die hij met Bekkie kan maken. Als ik werk, heb ik toch geen tijd meer om alles schoon te houden en valt het me niet zo op, ergo: geen gemopper, dus alleen daarom zou het fijn zijn als ik weer werk. Mooie theorie hè?

Ben vandaag geslaagd voor theorie. Erg maf om daar tussen stel net-niet-meer-pubers te zitten die er al voor de 6e keer zaten en alsnog zakten

En nu nog even theetje drinken en dan zzz...
Hoi allemaal,

Heel ff een update van mijn dag. Was wel een enerverende...

Vanmorgen kregen we een foontje van de makelaar. De verkoop van het huis gaat voorlopig niet door.

De bank van de kopers gaat opeens niet accoord.

Dus nu is het uitgesteld tot 1 januari. En anders gaat 'ie weer in de verkoop.

Vanaaf afscheid genomen van dat meisje van de groep. Was echt druk. Personeel en ouders van het KDC waren er.

Ze lag er onwijs mooi bij, echt hoe ze altijd was.

Nu zaterdag de begrafenis nog...

Ga mijn kleine meisje een fles geven. Hoop morgen bij te lezen.

Pauwie, mail je wel ff prive via Hyves

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven