Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Tjee, Nala wat naar van huis. Denk je het eindelijk verkocht te hebben en dan dit. Was de bank niet accoord of doen ze er lang over. Banken doen tegenwoordig lang over hypotheken. Wij hebben ook twee keer de datum van de ontbindende voorwaarden in ons koopcontract verlengd omdat bank lang deed over hypotheek. Maar hoop voor jou dat het allemaal goedkomt.

haha Rebbel mooie theorie over thuiszitten, schoonmaken en mopperen op lief. Maar ik herken het wel. Ik mopper ook veel meer op lief nu ik thuis ben. Tja heb ik net alles opgeruimd en schoongemaakt en weet hij man dagtaak weer in een uurtje ongedaan te maken.
Nou, voel me echt beroerd door die prik zeg, hebben/hadden jullie daar ook last van? Tis dat ik moet autorijden strax, maar anders ging ik nu mooi m'n bedje weer in.

ff vraagje: Liggen jullie kindjes al veel op de buik? Ik zag vanmorgen een kindje van Matties leeftijd al lekker op haar buik liggen koekeloeren, maar Mattie heeft daar dus echt geen zin in. Dus doe ik het nooit. Maar nu begin ik opeens te twijfelen... Suf hè? Laat ik me anders nooit zo door leiden, maar zoek nu opeens bevestiging dat mijn kind dit echt nog niet hoeft te kunnen, haha.

Nala, balen van huis. Hoop dat het toch nog goedkomt.

Hoe gaat het bij jullie Inad?
Wat naar dat je er zo'n last van hebt! Bekkie ook?

Ik voel er zelf niets van. Zelfs mijn arm voelt gewoon aan. Maar ik denk dat het ook aan de prikker ligt.

Nala, waar willen de kopers hun hypotheek? Rabobank? Anders kan je aan je makelaar vragen of hij eens terloops een anders hypotheekverstrekker kan noemen waar ze hun hypotheek wel voor elkaar kunnen krijgen. Zo is ons huis ook verkocht.
Dat is balen van dat huis Nala, hopen dat het snel weer goed komt.

Heel veel sterkte bij het afscheid van dat meisje!

Prikken vallen hier wel aardig mee. Beetje stijve arm allemaal. Schijnt te komen dorrdat ze die vloeistof heel snel in je spier spuiten, in plaats van rustig (tijdsdruk en even snel vanwege de bewegelijke kids)

Vanochtend cb . Moppie is 58 cm en 5100gram. Ze zit inderdaad onder het gemiddelde en is dus een klein droppie. Was Kaatje ook altijd zie ik nu in mijn grafiekje. Heb van alledrie de gegevens in het zelfde grafiekje gezet , erg leuk om te zien dat ze alledrie hun eigen lijn volgen.

De tweede prik ging ook prima. De cb-arts had echt heel veel tijd. We hebben heel uitgebreid over Moppie d'r huidje gesproken en ze heeft me weer een heleboel tips gegeven. Badderen in dode zeezout, aloe vera en nog wat andere tips. Ook hebben we besproken of het verstandig is om te gaan uitvogelen of het een allergische reactie is. Moppie heeft tot nu geen last van haar eczeem, dus dat dieeten laat ik nog even voor wat het is.

Moppie ligt nog niet veel op d'r buik. CB-arts zei wel dat ze af en toe moet oefenen met haar elleboogjes onder zich, omdat haar buikspieren nog niet zo hard meewerken.
Rebbel, voel je je echt ziek? Ik heb alleen het gevoel of arm beurse plek heeft en vriend heeft dat ook.

Moppie is inderdaad niet zo groot. Toch ookleuk dat ze nog een klein droppie is. Als ze maar goed groeit. Prinsje was vorige week (bij 2 mnd) 61 cm en 5300 gram. Met lengte zat die iets boven het gemiddelde en met gewicht er iets onder. Maar hij was nu wel goed gegroeid.
Pipi, dat is inderdaad vrij lang.

Pauwie. Saba ligt nooit op zijn buik. Word hij heel driftig van. Nou dan maar niet hoor.
Pauwie, ik laat thuis absoluut voor werk gaan. Maar snap je gevoel wel. Gelukkig heb ik een extra maand vrij genomen. Moet er nog zo niet aan denken, Mier op kinderdagverblijf..

Wij gaan morgen voor de prik. Chica en ik. Ier heeft em al gehad en had toen alleen beetje stijve arm.

Mier ligt ook niet vaak op buik, Aruba. Hij vindt t en niet geweldig en ik denk er ook niet altijd aan.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ha ha, zit me dus druk te maken om niets, want nu al 3 andere kindjes die niet op hun buik liggen. Had hetzelfde gevoel: als je niet wil, nou, dan niet. Maar ging opeens twijfelen dus, beetje dom van mij, want niet nodig. Typ met 1 hand dus hou t kort. Beroerde is wel weer weg, maar wel spierpijn, ook in rug.
Rebbel; balen dat je zo veel last van de prikken hebt. Hopelijk trekt het snel weg. Ik heb er eerlijk gezegd zelf geen last van. Ik leg Elfje wel geregeld op haar buik. Ze vind het voor 2 min oke, daarna wil ze niet meer, dan leg ik haar terug. Wat ze wel helemaal top vind is op haar buik op mijn knieen liggen, met haar knietjes tegen mijn buik .Kan ze lekker de kamer rondkijken. Misschien vind Mattie dat ook leuk?

Nala; flink balen van je huis joh!
Dat schuldgevoel zit hem een beetje in het volgende :

In mijn functie moet het eigenlijk zo zijn , dat wanneer er om 17.00 uur nog echt iets gedaan moet worden, ik dan ook moet blijven.

Dit voelt heel dubbel , omdat mijn bso en kdv tot 19.00 uur draaien , maar ik de kids al om 6.00 wek en ik ze geen dagen wil laten draaien die nog langer zijn. Natuurlijk praktisch gezien kan het allemaal, maar het voelt voor mij niet lekker.

Ik moet nu in januari echt gaan kiezen of ik een functie wil waarin dat af en toe van je geeist wordt en me daar bij neerleggen of dat ik een stap terug doe, zodat dit niet van mij gevraagd kan worden.

Aan een stap terug doen hangen ook nadelen.. Ander denkniveau, andere taken en iets ander salaris.

Lastig dus..
Oef, dan wel heel lastig inderdaad zeg. Kan me dat van de lange dagen niet willen zo voorstellen. Hier zelfde, vandaar ook het schooltijden werken nu, om de bso helemaal te vermijden.

En je partner, kan die ze niet eerder ophalen?
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Lala fijn dat je het gewoon trekt! 's avonds moe lijkt mij logisch .

Ik leg Cesar ook nog niet zo vaak op zijn buik, beetje hetzelfde als Inad, vergeet het ook vaak en hij is er ook niet zo kapot van. Hij draait wel bijna op zijn buik, zal wel door zijn spekbuikie komen want zwaartekracht doet zijn werk . Leuk om te zien hoe hij probeert om te draaien.

Rebbel haha moet lachen om je ergeren aan rommel in huis. Dat heb ik ook! Ben net een oud wijf soms, ruim je schoenen op, tsss maak je de wc schoon en laat je de helft nog buiten de wc staan. VERSCHRIKKELIJK. In die zin ben ik ook blij dat ik straks weer kan werken

Wat lekker zeg dat je kerel thuis is als je werkt.

Ik heb trouwens ook wat last gehad van arm. Kon mijn tas niet meer over schouder krijgen en vannacht kon ik niet op die arm slapen. Trok bij mij ook wat door naar schouder/rug. Nu alleen nog wat gevoelig gelukkig. Was ook wat duf maar weet niet of het door prik kwam.

Nala wat ontzettend balen van je huis. Hopelijk helpt de tip van Aruba want zou toch jammer zijn als het niet doorgaat.

Het was een mooi afscheid?

Gisteren naar komt een vrouw bij de dokter geweest. Pff snot kwam niet alleen uit mijn neus, zal ik maar zeggen. Wat een heftige film zeg. Natuurlijk ook je eigen verhaal wat je meeneemt waardoor zo'n film extra hard aan komt maar ik geloof dat ik nog nooit zoveel huilies bij elkaar heb gezien in een bioscoop .
[quote]rebbel schreef op 25 november 2009 @ 22:19:

Wow, wat een verhaal, Dier. Dat gaan we hier niet overtreffen, maar onze dame is gewoon niet zo'n softie als Nesta zullen we maar zeggen

[quote]

Hoho softie...metroman he
Mooie quote

Maarre Rebbel nog gefeliciteerd met je theorie, goed gedaan!

Pauwie dat is inderdaad een dilemma! Succes met je keuze.

Inad hoe gaat het met verhuizen etc? Verloopt alles goed?
[quote]Dierewier schreef op 26 november 2009 @ 21:19:

[quote]rebbel schreef op 25 november 2009 @ 22:19:

Wow, wat een verhaal, Dier. Dat gaan we hier niet overtreffen, maar onze dame is gewoon niet zo'n softie als Nesta zullen we maar zeggen

[quote]

Hoho softie...metroman he :-P[/quote]

Vervuil het topic even
Wat gek met de quote, nou ja....Zal nu ophouden het topic te vervuilen!
Gelukkig viel het prikken mee Pauwie.

Dierewier, ik hoef de kolf niet te bewaren. Heb nu zoveel ellende gehad met die BV dat ik niet meer van plan ben bij een evt 2e te geven.

Lekker prikverhaal had je. Gelukkig hebben jullie het allemaal overleefd.

Het was een heel mooi afscheid van dat meisje. Het was heeeeel druk. En ze lag er mooi bij.

Lala, ik heb vooral met 1 vriendin veel contact. Maar met haar heb ik tijdens de zwangerschap ook het meeste gedaan en zij is ook 1 van mijn beste vriendinnen.

Rebbel, ik heb 1 dag last gehad van mijn arm, maar was verder niet ziek.

Begreep wel van mijn moeder dat als je nooit de griepprik hebt gehad, dat je dan wel ziek kan worden.

Ik krijg hem al jaaaaren. Vent haalde em maandag voor het eerst en was de dag daarna ook niet lekker.

Ik leg Essie ook bijna nooit op d'r buik. Gewoon omdat ik het vergeet. Begreep van het CB dat ze nu alleen nog maar hun kinnetje een beetje op "moeten" kunnen optillen.

Aruba, ze gaan nu ook bij een andere bank kijken of het lukt.

Begreep dat de reden van afwijzing was dat hij nu 1 jaar zelfst ondernemer is. Begreep eruit dat je van 3 jaar een balans moet kunnen tonen en dat kan hij niet.

Ben benieuwd...

Hier doet Essie het ook goed. Ze slaapt super en verder is ze hartstikke vrolijk.

Ze kletst soms echt de oren van je hoofd af. Dan kan ik echt helemaal smelten.

Ga zo lekker op tijd naar bed. Ben behoorlijk moe...
Klopt, je moet van 3 jaar jaarcijfers kunnen tonen. Maar werkte hij daarvoor niet dan?
Rebbel, volgens mij hoef je echt geen zorgen te maken om buikverhaal. Prinsje leg ik bijna ook nooit op zijn buik om dezelfde redenen als hier gegeven: hij wordt driftig en ik vrgeet het.
Pauwie, moeilijk dilemma. Komt het vaak voor dat je na 17.00u moet blijven of is het heel sporadisch?

schooltijden werken klinkt wel ideaal met schoolgaande kleuter Inad.

Net een nieuw topic ben je hem nu al weer aan het vervuilen Dier.

Nala, nu maar hopen dat andere banken wat soepeler zijn
Pauwie, dat lijkt me idd een dilemma, met kleine kinderen wil je eigenlijk gewoon weten waar je aan toe bent. Maar een stap terug doen en minder uitdaging hebben in je werk...tja..dubbel. Kan je man de kids niet van kdv-bso halen om 17:30 ofzo? Of heb je dan nog steeds dat schuldgevoel?

Rebbel; Gefeliciteerd met je theorie...das snel..nu lekker lessen en afrijden binnenkort.

Ik ga maandag naar komt een vrouw bij de dokter, en ga zeker zakdoeken meenemen, want met al die hormonen die nog door mijn lichaam gieren word het zeker . Ik moet tegenwoordig toch om het minste geringste huilen, zal blij zijn als die hormonen exit zijn. Ik moet dinsdagmiddag trouwens toch gaan werken voor de eerste keer..boehoe...ik wil helemaal niet.
Aruba, hiervoor had 'ie een vaste baan. Maar volgens mij had 'ie dat aan de bank verteld en niet dat 'ie zelfst ondernemer is.

Tja, dat pikken ze dan niet he. (weet niet of dit echt waar is hoor, van iemand anders gehoord)

Dus blijft beetje vaag allemaal.

Lala, ik wil ook snel naar die film. Moest met het boek ook al huilen.

Essie vond het leuk om om 3 uur vannacht opeens te gaan huilen. Gelukkig konden we het met haar speentje weer rekken tot half 6.

Toen toch maar flesje gegeven. Wel met meer melk, in de hoop dat ze weer d'r oude ritme op gaat pakken.

Daarna sliep ze gelijk weer iets langer. Dus we gaan omhoog met de voeding.

Ik ben vanmorgen ff naar mijn werk gegaan. We maken altijd een tafeltje als er een kindje overlijdt, met allemaal herinneringen erop. Die wilde ik toch wel ff zien en collega's nog ff spreken.

Was wel prettig dat ik ben gegaan. Gelijk ff geholpen met boterhammetje geven. (ben het nog niet verleerd )

En Esmée wond iedereen om d'r vingers met d'r lach en praatjes. Wat kan je dan als mama trots zijn zeg.

Ze is ook altijd zo vrolijk naar iedereen toe. Echt leuk.

Vanaaf nog naar verjaardag van schoonmams, die is 60 geworden.

En dan morgenochtend naar de begrafenis.
Ja! Mijn forumdinnetje Riz is bevallen van een gezonde dochter!!!!

Zit helemaal te stuiteren hiero!!!
Nala ; Ik heb het gelezen van Riz.. Die heeft ook al heel wat meegemaakt!! Super dat het nu gelukt is.

Ik ben niet zo'n bioscoopganger, ik wacht wel even tot ie op tv komt. Heb het boek wel gelezen en was wel onder de indruk.

Mooi zo'n herdenkingsplek voor dat meisje. Heb je dit al vaker meegemaakt. Ik gelukkig nog nooit. Zit nu al twaalf jaar in het onderwijs.

Hoeveel zit er nu in jullie flessen..? Ik heb echt geen idee hoeveel Moppie per keer drinkt.. Denk dat ze naar de 120 ml gaat?

Op hoeveel zitten fv -babies?

Wij zijn gisteren naar Friesland geweest voor een etentje. Man heeft altijd met skutsjesielen meegedaan en afgelopen zomer is het skutsje verkocht en waren ze voor het laatst als tema bij elkaar. nu werd er een etentje gegeven om elkaar toch nog eens te zien.

Moppie was mee en de twee anderen hebben bij opa en oma gelogeerd. Wij wilden gisteravond weer terug rijden, maar konden blijven slapen en zijn vanochtend teruggegaan. Op zulke momenten denk ik wel : Leve de bv! Want anders had ik vast niet genoeg fv bij me gehad en hadden we alsnog 's nachts terug moeten rijden.

Morgen sinterklaas bij schoonouders , ik ben benieuwd..
Had het gelezen van Riz, top voor hun!

Pauwie; Elfje drinkt nu 165 ml per fles en ik bied sinds gisteren 200 ml aan, die soms een heel eind op gaat en soms bij lange na niet. Maar ik heb geen flauw idee wat dan de hoeveelheden bij bv zouden zijn. Maar Moppie is wel even oud als Elfje, dus misschien dat ze hetzelfde drinkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven