Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Aapje, jeetje wat een verschrikkelijk nieuws van je moeder. Wat een verschrikkelijke tijden voor jullie. Ik ga eerst je verhaal op psyche lezen voordat ik verder reageer. hele dikke knuffel voor jou!!!!
MM dus ook al snel met lopen achter de loopkar, Aapje.

Essie gaat ook steeds meer stapjes doen daarachter.

Ik moet morgen pas naar de ha. Pijn is nu iets minder, maar heb ook een spierverslapper ingenomen.

De tattoo staat!!! Deed wel ff verrekte veel pijn, maar het zat er met 5 min op!

Heb een paar foto's op onze Hyves gezet. (nog niet op de mijne, want weinig mensen weten hier nog van af)
Ik zie dat vandaag elfje jarig is. Gefeliciteerd! En ook de andere alweer 1-jarige Moppie, matti en zemmie nog gefeliciteerd.

Ah, aapje wat verschrikkelijk van je moeder. ik ga zo je verhaal lezen. Heel veel sterkte.

Nala ben benieuwd naar tatoo. Ik ga zo kijken.
Van harte : Elfje!

Stoer hoor zo'n tattoo!

Ik hou er eigenlijk voor mezelf niet zo van.. , maar de naam van je kleine meisje is dan volgens mij een leuke en slimme keuze.

Wij gaan morgen met ons bootje naar de Sail. Heb er helemaal zin in !!! Lekker met wat bekenden varen, kijken naar alle mooie schepen , eten en drinken; heerlijk.

Daarna een zondagje niets. even bijtanken, na een eerste week werken.

Zometeen de kids weer van school halen. Zij hebben altijd op wo- en vr- middag vrij. Het is lekker weer, dus ze kunnen mooi buiten spelen.
Hoera voor mijn kleine Elfje. Bedankt voor de felicitaties!

Helaas heb ik haar net ziek van het kdv mogen halen, we hebben dus een ziek klein jarig elfje. Over 40 minuten is ze echt precies 1 jaar oud. Gek idee dat ik vorig jaar nu op de top van mijn weeen zat.
Gefeliciteerd voor de kleine Elfje!!!

Jammer dat ze ziek ik...

Vorig jaar rond deze tijd was je aan het persen
Wimpie was ook ziek op zijn eerste verjaardag. Dat is zo zielig...

Ik wordt altijd een klein beetje emo als ze 1 worden..

Toch weer terugdenken aan hoe het een jaar geleden was, wat gaat de tijd snel.
Gefeliciteerd met je zieke mopje Lala!
Gefeliciteerd met Elfje en meteen ook beterschap.
Gefeliciteerd met zieke elfje!!! Wat hebben jullie uiteindelijk voor cadeau gegeven? Hopelijk knapt ze snel op...

Ik weet niet of ik alle andere kindjes ook al heb gefeliciteerd? Anders bij deze!! Leuke dagen gehad?
Elfje van harte gefeliciteerd met je verjaardag alleen erg jammer dat je ziek bent.
Gefeliciteerd Elfje!!

Nala! Held!

Is wel mooi gelukt zeg!

Aapje - Nai? Heb je tijdens al die studies van jou niet geleerd dat je kinderen geen 'Nee' moet leren zeggen, maar alleen 'ja graag mama'?. Veel handiger straks in de peuterpubertijd

Hoe doe jij het als je met MM bij vrienden bent? Ik blijf altijd Nederlands praten tegen Mima, en soms een zinnetje Engels als het wat ongemakkelijk voelt dat de ander het niet kan verstaan. Vind het wel wat zoeken soms. Hoe doe jij dat?

Mima is deze week voor het eerst naar het KDV geweest. Het gaat best goed. Ze huilt niet als we weggaan, maar gaat gewoon zwaaien en lekker spelen. Ze slaapt er wel minder en ze valt thuis al om kwart voor zeven in slaap (eerder pas om half negen, maar dan sliep ze 's ochtends ook tot kwart over acht/half negen).

Toch vind ik het best spannend, en ben haar gisteren als een ware momzilla 45 minuten voor de afgesproken tijd gaan halen om te checken of ze daar echt wel goed zit .
En wat trof je aan Vis? Vast een Mima die het goed naar haar zin had?

Hoe was Elfje haar dag?

Vorig jaar waren we allemaal hoogzwanger.... Toen hadden we een topzomer he. Terwijl ik nu best wat meer warmte aankan

Pauwie, hoe was Sail? Lijkt me een leuk evenement.
Lala, had je gister al op Hyves gefeliciteerd.

Maar hier ook nog even; van harte gefeliciteerd met Elfje!

Hopelijk is ze niet ziek geworden en hebben jullie een leuke dag vandaag. Fijne dag!

Pauwie, ik ben ook helemaal niet van de tattoos, maar vond dit idd erg mooi.

Veel plezier vandaag!

Vis, het moet toch ff wennen, voor jullie allebei.

De eerste keren wist ik ook niet hoe hard ik moest rijden om d'r weer op te halen.

Aruba, zonnetje mag ook nog ff paar weekjes schijnen van mij hoor.

Heb idd het gevoel dat deze zomer ook een beetje aan mij voorbij gaat.

Gister zijn we voor een nieuwe tv gaan kijken. Willen een nieuwe in de woonkamer en een kleine flatscreen in de slaapkamer.

Hopelijk gaan we het vandaag bestellen.

Gistermiddag ook ff bij de ha geweest. Die denkt dat ik "gewoon" door mijn rug ben gegaan en dat het met pijnstillers snel beter moet gaan. (al zei die dat 2 wkn geleden nou aan de telefoon... )

Hij heeft verder weinig onderzocht. Vind soms wel eens dat ik een te makkelijke ha heb.

Maja, we gaan kijken of de Diclo gaat helpen en ik hoop met zo min mogelijk maagpijn.

Gistermiddag kon ik iig weer geen kant op, na 2 winkels stond de li-kant weer helemaal vast. Dus ben benieuwd hoe vandaag gaat.

Gisteravond bij mijn schoonzus geweest. We kregen daar een workshop zeepketting maken.

Dat was onwijs leuk en erg gezellig. Wel veel rondjes door de kamer gelopen.

Vanmiddag Essie d'r haartjes eindelijk weer laten knippen.

En de verjaardag van Tim. (zoontje van die vriendin, waarmee ik bijna gelijk liep met dezwangerschap)

En nog een bbq.

Gelukkig gaat Vent ook mee, hoef ik onze meid niet zoveel te tillen.
Gisteren de 'echte' verjaardag was niet zo'n succes, Elfje had hoge koorts en wilde alleen hangen en vooral niet slapen. Zijn eind van de middag nog wel naar de efteling gegaan, kon ze lekker rustig in de wandelwagen liggen en Alissa wat spelen en kijken, was wel en succes. Ze heeft ook haar eerste taart zelf mogen eten gisteren, maar ze vond het niet lekker, stopte een stukje in haar mond en spuugde het weer uit...was wel grappig. Vandaag het echte feest, ze lijkt zich wat beter te voelen vandaag, nu lekker in bed en straks hopelijk fit, anders krijgt ze een zetpil.

Nala; wat een gedoe met je rug zeg! Sowieso kun je dat al niet gebruiken, maar met zo'n kleintje is dat al helemaal erg. Moet je rustig aan doen? Of juist in beweging blijven? En als je eigen ha niet doet wat je eigenlijk van hem verwacht kun je dan niet beter switchen? hebben wij met man gedaan afgelopen jaar, zijn heel blij dat we dat gedaan hebben.

Aapje; heb ook even snel door je topic heen gelezen. Wat een vreselijke situatie en ook zo dubbel, eerst is er geen hoop, dan weer een beetje hoop of misschien zelfs wel meer dan een beetje. Sterkte! je kreeg de tip daar al, het boek mam vertel eens is echt een aanrader.

Vis; haha....ze zullen je vast vreselijk gevonden hebben dat je zo vroeg terug kwam . Volgens mij doen alle moeders dat wel ooit, ik ben ook weleens ter controle iets vergeten en in de loop van de ochtend gaan brengen (knuffel ofzo). Kon ik even snel checken of ze echt leuke dingen aan het doen waren.

zo...nu alles klaar zetten voor het feestje vanmiddag (lang leve de zelfbediening), komen 30 man, dus word gezellig druk.
En Lala, hoe ging het gister met Elfje?

Ik moet van de ha het rustig aan doen, maar wel in beweging blijven.

Zit er ook over na te denken om te switchen, maar vind het moeilijk om te kijken naar welke ha ik dan moet.

Sinds gisteravond staat mijn rug weer vast.

Word er een beetje moe van.

Gelukkig wel lekker geslapen en Essie liet ons vanmorgen na d'r eerste flesje weer tot 9.30 uur slapen!

Was gister een gezellige dag.

Ook de bbq was lekker.

Vandaag weinig aan de hand. Alleen mijn ouders komen eten, maar die komen pas eind van de middag.

Ff genieten van een rustige zondag, hebben veel afspraken de komende tijd...
Lala ; jammer he, dat je meissie ziek was op d'r verjaardag.

Nala ; Lastige keuze : wel of niet wisselen van ha.

Ben je al eerder tegen dingen aangelopen met deze ha?

Hoop dat hetsnel beter gaat met je rug. Lijkt me erg vervelend , vooral met die kleine om je heen.

Sail was super,!

We hebben alleen een uur verspeeld bij de sluis. Daar was het heeeeel erg druk, dus ook wel een beetje spannend met al die bootjes zo dicht op elkaar. volgens Kaatje en Wimpie lagen er wel meer dan honderd te wachten.

Moppie heeft zich weer geweldig gedragen. Ze heeft genoten van alle actie om d'r heen en zodra we een dekentje over de wagen heen legden deed ze haar oogjes dicht en sliep ze heerlijk. Het is zo'n lekker ding!

Nu ligt ze bij te tanken in d'r eigen bedje. (slaapt al 2 uur)
Lala, gefeliciteerd met Elfje!

Aapje, veel sterkte, ook vanaf hier nog maar eens. Hou vol, meisje!

Nala, ook sterkte met je rug! Je doet al aan sport, geloof ik hè? (Nu misschien even niet.) Ik merk aan m'n rug vaak dat ik te weinig beweeg, maar ben nog niet zover dat ik al ergens een abonnement heb genomen.

Aruba, vorig jaar nog zwanger! Ik kan het soms best missen. Vind zwanger zijn wel leuk. Maar nu nog niet dus.

Pauwie, leuk, sail! En alweer aan het werk! Hier nog twee weken rust. Vind dat toch wel heerlijk aan onderwijs, die lange vakanties. Weegt niet op tegen nadeel van alleen in hoogseizoen op vakantie kunnen.

Hey Lala, jullie ook al groot feest gisteren? Hier ook, verjaardag van de beide guppies gecombineerd en verspreid over heel de dag ook veel mensen over de vloer gehad en hoop kindjes. Na afloop waren we een berg speelgoed rijker dat verspreid lag door heel de kamer en tuin.

Vandaag lekker dagje. 's Ochtends relaxed opgestaan en uitgebreid geknuffeld in bed met Bekkie die na vier nachtjes logeren weer thuis was. Met Mattie knuffelen in bed is niet zo'n succes, want die wil alleen maar kruipen en van bed vallen en haren trekken, dus die hebben we lekker in zijn eigen bed wakker laten worden. Daarna na ontbijt huis aan kant gemaakt en nu zijn lief en dochter de hort op en ligt Mattie alweer meer dan 2 uur te tukken, dus heerlijk tijd voor mezelf. Vermaak me wel met de left overs haha.

Mattie slaapt opeens heel veel, ik denk omdat ie ook veel nieuwe dingen aan het leren is. Hij moet toch ergens z'n energie vandaan halen.

Ik ben gestopt met de bv. Het was steeds zo hapsnap, weinig aandacht van Mattie en het was nog zo weinig dat ik eigenlijk heel makkelijk kon stoppen. Toevallig lukte het Mattie gisterochtend nog om er wat uit te krijgen na vier dagen zonder ofzo. Weet niet eens meer precies wanneer ik ben gestopt. Het ging gewoon vanzelf. Hij drinkt nu gewone melk, puur of met thee aangelengd. Gaat prima.

Ga proberen ergens in oktober ofzo een weekendje weg te regelen nu moppie van de bv af is. Bekkie heeft al bewezen goed te kunnen logeren, maar moet nog wel even aan het idee wennen Mattie ook al uit logeren te doen.

Hmm, er komt hier steeds meer regen uit de lucht en steeds meer lelijke woorden uit de mond van de buurman. Met zo'n volume dat het duidelijk te verstaan is door het open raampje. Hij heeft nogal last van een kwade dronk, zoals ze dat zo mooi noemen, en dat altijd in de vorm van een hoop gescheld. Gelukkig is ie morgenochtend weer alleraardigst :-)

Nou, genoeg maar weer. Fijne zondagavond en succes morgen voor alle (alweer) werkende mama's.
Rebbel, al 4 nachtjes logeren ...wauw...waar was ze dan? Ik laat Alissa heel soms 1 nachtje logeren, verder komen wij nog niet. Dat is dan ook een nadeel van oma die vast 1 dag in de week oppast, die wil ik niet nog meer belasten. Hier was het vandaag ook veel spelen met de berg nieuw speelgoed.Heb leuke dingen gehad, veel mensen hebben me ook gevraagd wat we wilden hebben en dat dan ook gegeven. Dus hebben bijv ook 2 knutselschorten gehad met lange mouwen, voor het verven enzo.

Pauwie, wat is moppie makkelijk zeg, gewoon slapen onder een dekentje. Elfje slaapt al weinig, dus bij zoiets kan ik me heel weinig voorstellen. Klinkt wel lekker dat sail met je eigen bootje. Ben je niet bang dat ze erof kruipt?

Elfje is gelukkig weer haar vertrouwde zelf, morgen dus ook gewoon naar het kdv en mama een dagje voor haarzelf.

hmmm..tv programma begint.
Rebbel : Lekker he, die zomervakantie met je kinderen . Ik zie om me heen zoveel mensen die van alles moeten organiseren om die 6 weken te overbruggen. Opa's en oma's en de bso worden ingezet. Dat hoeft lekker niet , je kunt gewoon zelf genieten van vrije tijd met je kinderen.

De boot heeft een groot ruim waar de kinderen in kunnen spelen. Moppie blijft ook alleen maar in dat ruim. De andere twee hebben een zwemvest aan en lopen over de hele boot.

Dat gaat hartstikke goed.

Voor Moppie hebben we ook al een zwemvest, maar die is nog wat aan de grote kant (ze is ook nog steeds een erg kleintje)
Pauwie, das wel relaxt zeg, je legt een dekentje over Moppie en ze gaat slapen. Als ik zou gaan varen met Essie, doet ze geen ook dicht denk.

Ik loop idd tegen meer dingen aan bij de ha, dus wil wel overstappen, maar durf de stap nog niet echt te nemen.

Morgen komt Wen trouwens een bakkie doen hier. Nu eindelijk eens afgesproken.

Rebbel, ik sport ja. Nu idd even niet, maar normaal gesproken ging ik de laatste tijd 1 keer per week naar zumba. Errug leuk!

Hier ook eentje die niet echt van knuffelen in bed houdt. Is hetzelde als bij Mattie, Essie kan niet stil liggen/zitten.

Heeft Mattie nog nooit gelogeerd? Dan zal het wel ff lastig worden ja. Essie slaapt regelmatig ergens anders. Zaterdag bij zwager en schoonzus. Hebben weer eens een feestje.

Wat irri van je buurman. Reageert Bekkie daar niet op?

Ik zit mezelf in de weg. Dit is nu al de 3e week thuis. Word het echt zat.

Het liefst pak ik het één en ander in huis aan, maar moet het echt nog rustig aan doen.

Zwaar irritant dus...
ja hoor : Moppie loopt. Ik mag het nu echt zeggen. het is weer waanzinnig leuk om te zien (ook al is het derde).

Mijn werkweek zit er weer op : Heerlijk.

Vandaag die taaltoets gehad. Viel me mee. Ik ben benieuwd of ik alles in 1 keer gehaald heb. Het waren 6 onderdelen. werkwoordspelling, gewone spelling, zinsontleding, woordbenoemen, interpunctie, formuleren. Het ene ging makkelijker dan het andere. Vrijdag krijg ik de uitslag.

Nog 1 weekendje zonder de sleutel van het nieuwe huis (1 sept). Ik geloof dat het toch wel redelijk weer wordt. Dan gaan we nog een of twee daagjes naar de zeilwedstrijden aan de Kaag (Warmond).

Nala : was het gezellig bij de buuf? Ik hoop dat je snel weer opknapt en leuke dingen kan gaan doen met Essie. Dat huishouden komt wel goed!!!! Kinderen moeten af en toe blootgesteld worden aan wat viezigheid.
Voor Moppie's lopen!
En Voor Bobbie morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven