Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Kroos shit meid

Kwim hug voor je rug

Maatje hoe gaat het?

Rammel een echte diva!!!

Liz, je schoonloeder moet echt doen wat jullie thuis doen. Anders raakt mini over de rode.

Wij zijn toen voor reuze uk i.v.m. flessenvrees door de reflux wat eerder naar een tuit gegaan. En een hele andere fles qua kleur gekocht. Je kunt nl. ook op de speen dop een zachte tuit zetten.

Reuze uk had zo'n hekel gekregen aan de vorm en het gevoel van de flessenspeen dat we er helemaal niets meer in kregen.

Wel met lepeltjes en tuiten.

Volhouden jouw wil is wet liz!

Myself grappig dat jij Yamuna weer kent. Was het gezellig?

Nico hoe gaat het met poepende minico?

Allemaal liefs en zwaai beppe
Hola!!!!

Jee kwim, ijs al??!! Wat leuk!! Minder dat t zo glad is, sterkte.

Rammel sterkte met mini

Liz wat een ellende met schoonmoeder

Gaap; op weg naar familie en wellicht nog ff naar juut en bubb om borrel; we hebben t voor elkaar, binnen een week huis te koop, ander huis gekocht en huis verkocht!!!! YES!!! Nu maar ff laten bezinken allemaal :p
Zivaa wat geniaal! Gefeliciteerd!!

Kwim doe jij rustig aan meid??

Myself ben je niet bang om met mini in de draagzak uit te glijden? Wij kozen toch voor de wagen, was hier goed te doen, maar t is hier meestal net wat warmer (en dus gesmolten) dan bij jou.

Pakken jullie je mini voor buiten in de draagzak in in zo'n babypak met capuchon enzo? Ik wou zeggen skipak, maar dat kan niet Waar koop je die?
Kroos ik heb gewoon een zak in de maxi cosi, gewoon van prenatal. In de wagen heeft ze gewoon jas aan met deken erover. Ik heb niet zon skipak. Zeeman heeft goedkope, H&M c&a prenatal etc hebbde ze ook!

Wat goed Ziev was ookwel teverwachteb met zon prijs!
Wow, Zivaa, gefeliciteerd!

Kroos, ik gebruik op het moment de drager alleen buiten voor naar het KDV brengen, dan doe ik hem alleen een warme muts op en verder in z'n kleertjes in de drager en mijn jas over hem heengeslagen. Hij zit warm tegen me aan en de drager zelf is ook een laagje, dus hij hoeft minder aan dan in de kinderwagen. Daarin doe ik hem een winterjas aan, muts op en dan in een wrapper van fleece.

Ik vond het met de kinderwagen door de opgevroren & baggersneeuw ook heel irritant, maar net als Kroos ben ik juist dan ook wat huiverig om de drager te gebruiken. Aan de kinderwagen heb je steun en als je valt dan valt mini niet.

Manduca is een goede keus denk ik Myself, lees ik heel enthousiaste verhalen over hier op het forum!

Ik zal de highlights van mijn onderzoekje naar wetenschappelijke publicaties over bijvoeden hier delen inderdaad. Mijn eerste indruk is dat er veel over gepubliceerd wordt en dat er ook onder wetenschappers controverse is, dus dan is het niet zo gek dat de adviezen aan moeders op dit vlak niet heel eenduidig zijn. Maar ik heb me er nog niet uitgebreid in kunnen verdiepen, dus later meer!
Zo doe ik t ook Anne, alleen ik bedoelde in de draagzak naar buiten. Dan lijkt zo'n pak me wel handig.

Alhoewel ik nu ook weer denk dat wandelen met megamini misschien wel heavy is. We gaan maandag weer wegen, het verbaast me niets als hij tegen de 8 kilo zit! Als je me ziet dan snap je niet hoe ik aan zo'n groot kind kom!

Is het leuk in Antwerpen? Beetje te doen met mini? Ik ben dol op die stad! Lekker pintje pakken!
Top nieuws Zivaa!! Snel gegaan joh!

Hier ook een beetje een aandachtvragertje.

Lig lekker op de bank met hem.

@ Chryssa, ja mn moeder net ook weer, ja, je moet er niet te veel aan toe geven aan dat huilen. Of ja, "hij heeft z'n zin weer, Minimaatje heeft het weer voor elkaar hoor!" . Getver, dat houd me ook zo tegen om hun een keer op te laten passen, vind het sneu als minimaatje dan gewoon aan zn lot over gelaten word..

Kijk een beetje jengelen is prima, maar overstuur brullen kan gewoon niet!!

@ kwim, ik heb ook last van mn rug, dus jouw tip is dat ik even onderuit moet glijden?

Gaat het wat nu?
Oh btw.... ik ga volgende week stappen in Amsterdam!! En blijf daar slapen, en Maximaat blijft dan voor het eerst alleen met Minimaatje!

Spannend, maar ik heb er zo'n zin in om even lekker los te gaan! Moet alleen wel mn kolf mee nemen.
Zo ik zit, diva op schoot, die onderzoekt mn handen. Prima als ze dr waffeltje maar ff houd!!

Ik vrees dat we in een mega sprong zitten! Slecht drinken, heel aanhankelijk snel huilen (met pruillipje aaaaaaghh) kan wel kloppen met de 4 mnd dip die loopt gelijk met die sprong.

Maar:

Vandaag heel het huis onderste boven gehad en alle alle stof uit alle hoeken gesopt. Morgen komt zoon weer dus dan is alles lekker fris!

Ik bedacht me dus net toen ik het koud had dat dat het misschien wel geweest is met rammeltje, dat ze het koud had

Alleen romper lange mouw en joggingbroek en sokken in 20 graden. Ze heeft nu een lekker warm pak aan en beenwarmers. Arm kind! Bad mama!

Dus ben benieuwd of dat het was.

Maat, leuk stappen in amsterdam!! Heerlijk!

Ziev, gefeliciteerd!!

Kroos, hier normale kleertjes in de doek, dan als we naar buiten gaan, muts op beenwarmertjes aan en draagcover er over heen! Heerlijk warm!

Myself, manduca lijkt mij ook fijn!

Nico, idd niet raar dus al die tegenstrijdige adviesen over bijvoeden.
Pfoei, wat een hectische dag! Eerst schoonmonsters op bezoek. Was voor de verandering best te doen, nog een soort van gezellig. Zoon met zijn nichtje gespeeld, vond 'ie hartstikke leuk. Vervolgens was hij al zo opgewonden dat hij helemaal niet geslapen heeft vanmiddag. Toen naar het asiel gegaan, twee katten gekocht. Zoon he-le-maal dolenthousiast, hij wist van vreugde niet meer waar hij het zoeken moest. Dat resulteerde uiteindelijk een een hysterische brulsessie bij het naar bed gaan, want hij wilde niet bij de katten weg. Wel sneu, maar goed, hij went er op den duur wel aan.

Meisje lag weer te prutsen, dus ze ligt nu wederom in de woonkamer in de box. Vandaag weer bijna niet geslapen.

Morgen opnieuw een drukke dag. Zoon een dagje naar mijn ouders en man en ik naar Amsterdam.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Wat leuk Chryssa katten! Arme zoon helemaal door t dolle heen :-) Gaan jullie shoppen in Amsterdam? En zie je t wel zitten om de katten dan al alleen te laten? Alhoewel, dan kunnen ze rustig wennen zonder jullie!

Al onze afspraken worden afgezegd dit weekend! Vriendin die morgen zou komen (met 3 kids) heeft een koortslip helaas.
Ja, ik dacht juist dat het wel goed was om ze een paar uurtjes alleen in huis te laten. Zoon is zo hieperdepieper, als die morgen de hele dag achter die beesten aan gaat rennen, zijn ze gelijk rijp voor de psychiater . En we zijn maar een halve dag weg, dus moet wel kunnen.

't Zijn wel echt knuffelbeesten, zo gezellig!
Van harte met jullie gezinsuitbreiding chryssa!

Waarom 2 katten? Was het een setje? Hadden jullie in de usa ook huisdieren of is dit helemaal nieuw voor jullie mannetje?

@ rammel, diva nog een beetje ingedimd?
Ze zijn broer en zus. En met elkaar opgegroeid, dus zielig om ze uit elkaar te halen.
Super leuk chrys! En wel een goed idee juist, de katten even rust gunnen

De Diva is een relledel.. Mijn hemel, die was me toch vervelend vandaag, gillen krijsen tot ze papa of mama zag dan ging ze lachen. Ik heb haar wederom ingebakerd. Zo slaapt ze toch echt beter. En als dr buien weer over zijn dan stop ik er weer mee.
Hmm, Minico relt lekker mee vanavond. Ontroostbaar huilen, overstrekken, niet ophouden met krijsen als hij rondgedragen wordt. En net als je denkt dat hij vreselijke pijn moet hebben ofzo is het weer over en schatert hij van het lachen als je een grapje met hem maakt. Qua diarree lijkt het weer de goede kant op te gaan: vanochtend nog 3 keer, vanmiddag 1 en vanavond 1. Hopelijk morgen weer normaal.

Welterusten allemaal, ik dicht nog even verder want daar is nog niet veel van terecht gekomen met rellende Minico!
Hihi Maat ik kan t idd aanraden,heb wel een blauwe knie maar die rug is echt een stuk beter.

Lekker stoom afblazen op stap. Zal je vast goed doen.

Later meer gaan nu film kijken.
Kom ik thuis van mn late dienst ligt mini nog klaarwakker bij bubman op de borst...Maar aan de borst gelegd in de hoop dat ze in slaap valt gaat ze dr hele boel onder poepen...Is ze verschoond krijg ik nog hele verhalen van dr, en maar sputteren

Hele avond gehuild bij bubman en problematisch drinken...Maar zodra ik de deur binnenkwam was madame een al smile

@rammel: i know how it feels...Wij zijn gewoon divamamas

@maat: kan me voorstellen dat je mini liever niet bij je ouders brengt...Jammer zulke dingen! Wat gaaf avondje stappen! Jammer dat ik zo ver weg woon anders ging ik mee!

@myself: lief he papas die chillen met dochter klinkt goed die drager!

@nico: jouw mini is de mannelijke diva volgens mij! Hoop dat ie een rustige nacht heeft dan kunnen jullie bijtanken!

@ann: enjoy Antwerpen!

@kroos: haha poep komt altijd op verkeerde moment! Ik kon hier net ook verschonen omdat bubman onder de douche stond!

@ziv: Gefeliciteerd met jullie huis en de verkoop! Wat gaaf dat het zo snel ging!

@liz: al een plan van aanpak gemaakt voor schoonloeder?

@kwim: das ook een oplossing de pijn eruit vallen!

@chrys: havefun met de katten!

Grrrr mini nog steeds aan het keten....
Ohw meeeeennnnnn. Ik ben nu al helemaal schijtziek van dat kut vuurwerk !! Zit rechtop in mn nest! Niet normaal die harde knallen!! Hoop dat die gasten een blijvende hoor beschadiging oplopen!!!

Mn hond is niet stil te krijgen en ik kan niet slapen zo!

@ bubb, keertje stappen tussen onze woonplaatsen in dan??

Mini bubb heeft mama gewoon gemist en wil daarom niet slapen!
En ja hoor... minimaatje wakker...
Ik droomde over kolven en borst ontsteking. Ik stond dus op klappen!!

Minimaatje vannacht een flesje gekolfde melk gegeven die nog in de koelkast stond.

Ik had gisteren avond een wijntje op en hij kwam al om 1 uur!!

Hij leek er niet genoeg aan te hebben (want 100cc) maar hij viel uiteindelijk in slaap met een speentje. En heeft het vol gehouden tot kwart over acht!

Maar wat een Boknacht!!

Iedereen nog in diepe rust hier?
Mogge.. Oh wat een nacht zeg! We zijn er wel 10 x uit geweest.. Gaap! Nu eerst ontbijten en bijlezen.
En ja hoor, mini gisteren zelf eten gegeven en meneer sliep gewoon lekker tot half 7 door. Ik moet alleen wel even uitkijken met het klagen over schoonmoeder tegen mijn man, want zijn grens is inmiddels ook een beetje bereikt. Hij weet wat er niet goed ging bij zijn moeder en heeft dit ook tegen haar gezegd. In duidelijke taal. Dus daar laat ik het voorlopig even bij. Maar voor hem is het ook niet fijn om steeds kritiek op haar te horen, al weet hij wel dat het terecht is. Ik verwacht dat het wel beter zal gaan. Mocht het echt iedere keer fout gaan, dan grijp ik natuurlijk in. Maar ja, het kan ook nooit haar intentie zijn om slecht voor hem te zorgen. Ze moet alleen begrijpen dat eten voor onze mini anders is dan bij andere kindjes. Heb laatst wel een logeeradres moeten regelen voor mini en dat heb ik uiteraard meteen aan mijn moeder gevraagd . Hihi! Ik Roggel het wel...

Chryssa

Wat leuk, die nieuwe huisdieren! En veel plezier in A'dam!

Bub

Hahahahaha die diva van jou, echt grappig! Hoe reageert je vriend als ze dan weer lief is als jij thuis bent?

Maatje

Oh wat irri van dat vuurwerk. Ik kan me herinneren dat dat vorig jaar ook al was. Hier heb ik daar eigenlijk nooit last van. Is het niet gewoon verboden tot 31 december?

Nico

Is mini uiteindelijk lekker in slaap gevallen en heb je nog kunnen dichten?
Morning! Alle sneeuw is al weer weg, het heeft gewoon gedooid vannacht. En nu vieze regen en grijze lucht. Ook niet alles.

Best een goeie nacht gehad hier. Mini kreeg om 6:20 een fles en ging toen nog braaf slapen tot 8:40 en ik heb ook lekker weer geslapen. Nu liggen we samen op de bank, ik laat vriend maar ns even uitslapen.

Maat wat irritant van dat vuurwerk! Honden raken zo van slag, da's echt zielig en voor jou en mini dan dus ook. Hmpf

Dodo ook al een rotnacht,

Bub wat een lekker ding is jouw minidiva toch. Ik vroeg me ook al af wat je vriend daar van vindt, dat ze meteen happy is als jij binnenkomt.

Liz heel goed om het even te laten rusten. Ik heb zelf ook wel eens de neiging om te lang over mijn schoonloeder door te zeuren tegen vriend. Hij is het vaak wel met me eens, maar het is wel zijn moeder. Alsof ik dat bijna vergeet soms..
Morning,

Even snel, want we moeten zoon zo naar mijn ouders brengen.

Vanmorgen gewekt door een spinnende kat in mijn nek. Ze hebben met z'n tweetjes de hele nacht op bed geslapen.

meisje dronk vanochtend eindelijk haar fles goed op, prakte haar luier vol stront en ging vervolgens weer tevreden slapen. Dat is hoe we het graag zien!

Nu snel spullen pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven