Baby in bed laten slapen, hoe ????
woensdag 14 januari 2009 om 09:05
De titel zegt het al maar.................
Ik ben 6 weken geleden bevallen van een heel mooi jongetje. Gelukkig gaat alles goed maar er is een "probleem" en dat is dat de kleine man overdag niet in zijn bed wil slapen. Hij slaapt in de MC, hij slaapt als je met m gaat wandelen en het liefst slaapt hij bij mij op de arm. Ik vind het heel vervelend want ik heb ook nog een zoontje van bijna drie rondlopen die natuurlijk ook recht op aandacht van mamma heeft. Vraag is dus hoe leer ik mijn jongste kindje om in zijn bed te slapen ? Hij ligt op dit moment al een kwartier hartverscheurend te huilen en ik weet dat als ik m oppak hij binnen een minuut slaapt maar dat als ik m terugleg hij ook zo weer wakker is. Moet ik m laten huilen of juist niet ? Kortom wie heeft tips en ideeen ?
Alvast bedankt !
er is.
Ik ben 6 weken geleden bevallen van een heel mooi jongetje. Gelukkig gaat alles goed maar er is een "probleem" en dat is dat de kleine man overdag niet in zijn bed wil slapen. Hij slaapt in de MC, hij slaapt als je met m gaat wandelen en het liefst slaapt hij bij mij op de arm. Ik vind het heel vervelend want ik heb ook nog een zoontje van bijna drie rondlopen die natuurlijk ook recht op aandacht van mamma heeft. Vraag is dus hoe leer ik mijn jongste kindje om in zijn bed te slapen ? Hij ligt op dit moment al een kwartier hartverscheurend te huilen en ik weet dat als ik m oppak hij binnen een minuut slaapt maar dat als ik m terugleg hij ook zo weer wakker is. Moet ik m laten huilen of juist niet ? Kortom wie heeft tips en ideeen ?
Alvast bedankt !
er is.
woensdag 14 januari 2009 om 21:54
Idd een heel fijn boek Tilalia, ik heb het nu bij dochter 2 ook weer uit de kast getrokken en haar methode vind ik wat vriendelijker dan de Ria Blom methode. Wat ik bij mijn dochter (nu 7 weken) merk is dat het echt helpt om haar bij de 1e tekenen van vermoeidheid in haar bedje te leggen en ook echt te zeggen dat ze nu lekker mag gaan slapen. Ik krijg sinds gisteren echt een glimlach van haar (smelt!), ze vindt het nu echt fijn om in bed te slapen.
woensdag 14 januari 2009 om 22:02
Ik hou er persoonlijk helemaal niet van om kindjes en zeker hele kleine baby's te laten huilen, volgens mij snappen ze daar niks van en voelen ze zich er alleen maar onveilig door.
Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met Inad, dat Ria Blom echt iets westers en bedachts is, staat zover van de natuur af! Maar ja, zij is dan ook een cb verpleegkundige en de eerste maanden dat mijn zoontje alleen maar huilde, konden ze op het cb ook niks anders roepen dan "laten huilen" dus van cb verpleegkundigen heb ik al geen hoge pet op.
Kortom, het blijft lastig maar volg je gevoel. Ik zou idd ook een lekker nestje maken voor je baby dus een wieg ipv ledikant, of ledikant wat afbakenen met voedingskussen oid, maar in ieder geval zo dat je baby niet in dat grote ledikant ligt.
Mss kan je een kinderwagenbak of reismand gebruiken.
Verder is een kruik erin een goed idee, dan is het bedje niet zo koud. En het is wel lastig als je al een kleine van 3 hebt rondlopen, dan kan je ook niet rustig even gaan zitten met je baby, dus draagdoek kan handig zijn.
Sterkte ermee en lekker troosten hoor die kleine!
Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met Inad, dat Ria Blom echt iets westers en bedachts is, staat zover van de natuur af! Maar ja, zij is dan ook een cb verpleegkundige en de eerste maanden dat mijn zoontje alleen maar huilde, konden ze op het cb ook niks anders roepen dan "laten huilen" dus van cb verpleegkundigen heb ik al geen hoge pet op.
Kortom, het blijft lastig maar volg je gevoel. Ik zou idd ook een lekker nestje maken voor je baby dus een wieg ipv ledikant, of ledikant wat afbakenen met voedingskussen oid, maar in ieder geval zo dat je baby niet in dat grote ledikant ligt.
Mss kan je een kinderwagenbak of reismand gebruiken.
Verder is een kruik erin een goed idee, dan is het bedje niet zo koud. En het is wel lastig als je al een kleine van 3 hebt rondlopen, dan kan je ook niet rustig even gaan zitten met je baby, dus draagdoek kan handig zijn.
Sterkte ermee en lekker troosten hoor die kleine!
woensdag 14 januari 2009 om 22:10
Waarom ben je een ontaarde moeder als je je kindje laat huilen? Dit vind ik een overtrokken reactie. Ik heb nog nooit een baby gezien die niet huilt. Ik denk dat iedere moeder wel kan inschatten op welk moment er getroost moet worden. Ons ukje moet zichzelf ook in slaap huilen, en als ik zijn niveau van huilen vergelijk met andere baby's dan scoort hij hoog! Maar hij valt wel binnen 10 minuten in slaap en slaapt dan prinsheerlijk. Als hij wakker wordt haal ik hem direct uit bed, dus zo ontaard ben ik dan ook weer niet . Vervolgens heb ik een ontzettend tevreden en vrolijk kind, hebben we een mooie regelmaat te pakken en genieten we volop.
woensdag 14 januari 2009 om 22:40
Je weet idd zelf het beste, ieder kind reageerd anders. Mijn oudste werd alleen maar overstuurder als ik hem uit bed haalde, of ging wiegen etc. Naar mijn idee was het gewoon alle indrukken van de dag verwerken. En idd huilen is ook een manier voor het kind om de overgang van wakker zijn naar slaap te kunnen overbruggen. Het ene kind is binnen 10 min vertokken en het andere kind doet er veel langer over.
Mijn andere twee kids hebben dit dan ook nooit gehad met slapen. Die jengelde hooguit 5 minuten en daarna waren ze in coma.
Mijn middelste huilde overdag als zij in de box lag wel veel, maar dat was ook meer jengelen om aandacht. ZIj wilde juist wel lekker de aandacht van ons hebben.
Mijn andere twee kids hebben dit dan ook nooit gehad met slapen. Die jengelde hooguit 5 minuten en daarna waren ze in coma.
Mijn middelste huilde overdag als zij in de box lag wel veel, maar dat was ook meer jengelen om aandacht. ZIj wilde juist wel lekker de aandacht van ons hebben.