Baby laten slapen zonder puckababy

21-05-2020 21:05 16 berichten
Hoi dames,

Ik zit inmiddels al een tijdje savonds een uur naast het bed van mijn baby, die niet slapen wil/kan.

Het probleem is dat hij gewend is aan zijn puckababy slaapzak waarbij zijn armen vastliggen, maar het nu echt tijd wordt voor een gewone slaapzak. Daarom heb ik nu de ritsjes van de puckababy open gezet en kan hij zijn armen vrij bewegen.

Voor hem nieuw, en hij weet niet wat hij met zijn armen moet. Nu zit ik er elke keer een uur naast totdat hij met veel moeite in slaap valt (draaien, continu aan speen zitten, spijlen vastpakken)...als ik wegga is het keihard krijsen tot ik terugkom (believe me, ik heb het geprobeerd).

Tuurlijk is het een kwestie van wennen, maar heeft iemand tips of ideeen om het proces wat te verspoedigen?

Ik hoor het graag :)
Ik heb de mijne indertijd teruggelegd in de reiswieg en die in het ledikant gezet. Dat was wat beslotener en dat hielp.
Wachten tot ie 18 is ;-D
Hoe oud is jullie baby? Op zijn buikje al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Al geprobeerd om eerst 1 arm eruit te laten om langzaam te wennen aan het vrije gevoel?
Eerst een arm, en als dat goed gaat pas de tweede. Ook kan je eerst een slaapje en later meer proberen.
arm voor arm eruit

je hebt ook de butterfly cardi van ergopouch als een soort transitie-geval. Maar dat is nu met de warmte echt niet lekker denk ik
Ik vond de overgang van puckababy naar gewone slaapzak ook een drama. Was een kwestie van door de zure appel bijten... Echt een kwestie van wennen. Maar ik heb toen ook heel internet afgestruind naar tips...
Uiteindelijk komt het goed ;-D
Hier ook eerst 1 armpje eruit en dan pas de 2e
Ik stopte met puckababy zodra mijn dochter ging rollen en eigenlijk op haar buik wilde slapen.

Dat was de redding, zonder puckababy ging zij direct op haar buik slapen en dat ging goed.
Zou dat niet bij jouw baby kunnen helpen?

Ze was 7 maanden.
Hier ook arm voor arm afgebouwd en eerst alleen tijdens de slaapjes overdag. Pas toen dat goed ging ook in de nacht. Volhouden, het komt echt goed!
Keep on dreaming!
Wij hebben het ook langzaam afgebouwd afgelopen winter. Ze lag eerst in zo'n dwangbuis, daarna in de piep, toen in de mini en al gauw in de newborn (die met mouwen). We moesten al afbouwen met 2 maanden omdat ze al begon te rollen naar haar zij. Met 3 maanden kon ze met haar armen vrij. Op dat moment was het december en konden we haar armen goed instoppen onder dikke dekens. Ze vind het fijn iets om d'r armen te hebben zoals mouwen en nog steeds. Wij vouwden ook de wantjes eroverheen zodat ze niet kon liggen graaien naar van alles, misschien helpt dat ook bij jouw baby. Houd vol, het komt goed! Die van ons deed er ook even over en ligt nu elke nacht met haar armen naast haar hoofd zonder mouwen (8mnd) :love:
Wij zijn hier een week of 2 geleden ook overgestapt naar een slaapzak. Wij doen hem in de slaapzak, en ook zijn armpjes in de slaapzak (dus niet door de gaten naar buiten). Zo heeft hij wel wat bewegingsvrijheid, maar niet gelijk zijn handen in z'n gezicht. We hebben dit ook eerst alleen overdag gedaan, en afgelopen nacht ging het ook goed.
Ik raad je aan om de grotere slaapzak van puckababy te proberen. Armen door de ritsjes ging bij ons ook niet maar slaapzak met mouwen meteen goed. Ik denk omdat dat ook nog wat meer geborgen is dan helemaal vrij ofzo.
Bedankt voor de reacties allemaal!

Hij is nu 8 maanden maar rolt nog niet echt, maar omdat dat natuurlijk elk moment kan gebeuren maak ik graag wat vaart. Ik ga nu eerst proberen om 1 armpje eruit te laten, mocht dat niet werken dan ga ik eens kijken of we inderdaad mss een buikslaper hebben.

En de volgende slaapzak van puckababy is wel een aanrader begrijp ik? Ik vond hem vrij prijzig maar hij gaat ook lang mee natuurlijk...
Ja klopt, hij is prijzig. Maar ik gebruik hem voor mijn zoontje al vanaf 5 maanden tot nu 20 maanden dagelijks en hij kan nog wel even mee. Dus uiteindelijk komt deze goedkoper uit dan de eerdere puckababys die ik allebei maar 2 maanden heb gebruikt :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven