Baby laten slapen zonder puckababy

donderdag 21 mei 2020 om 21:05
Hoi dames,
Ik zit inmiddels al een tijdje savonds een uur naast het bed van mijn baby, die niet slapen wil/kan.
Het probleem is dat hij gewend is aan zijn puckababy slaapzak waarbij zijn armen vastliggen, maar het nu echt tijd wordt voor een gewone slaapzak. Daarom heb ik nu de ritsjes van de puckababy open gezet en kan hij zijn armen vrij bewegen.
Voor hem nieuw, en hij weet niet wat hij met zijn armen moet. Nu zit ik er elke keer een uur naast totdat hij met veel moeite in slaap valt (draaien, continu aan speen zitten, spijlen vastpakken)...als ik wegga is het keihard krijsen tot ik terugkom (believe me, ik heb het geprobeerd).
Tuurlijk is het een kwestie van wennen, maar heeft iemand tips of ideeen om het proces wat te verspoedigen?
Ik hoor het graag
Ik zit inmiddels al een tijdje savonds een uur naast het bed van mijn baby, die niet slapen wil/kan.
Het probleem is dat hij gewend is aan zijn puckababy slaapzak waarbij zijn armen vastliggen, maar het nu echt tijd wordt voor een gewone slaapzak. Daarom heb ik nu de ritsjes van de puckababy open gezet en kan hij zijn armen vrij bewegen.
Voor hem nieuw, en hij weet niet wat hij met zijn armen moet. Nu zit ik er elke keer een uur naast totdat hij met veel moeite in slaap valt (draaien, continu aan speen zitten, spijlen vastpakken)...als ik wegga is het keihard krijsen tot ik terugkom (believe me, ik heb het geprobeerd).
Tuurlijk is het een kwestie van wennen, maar heeft iemand tips of ideeen om het proces wat te verspoedigen?
Ik hoor het graag

vrijdag 22 mei 2020 om 06:46
Wij hebben het ook langzaam afgebouwd afgelopen winter. Ze lag eerst in zo'n dwangbuis, daarna in de piep, toen in de mini en al gauw in de newborn (die met mouwen). We moesten al afbouwen met 2 maanden omdat ze al begon te rollen naar haar zij. Met 3 maanden kon ze met haar armen vrij. Op dat moment was het december en konden we haar armen goed instoppen onder dikke dekens. Ze vind het fijn iets om d'r armen te hebben zoals mouwen en nog steeds. Wij vouwden ook de wantjes eroverheen zodat ze niet kon liggen graaien naar van alles, misschien helpt dat ook bij jouw baby. Houd vol, het komt goed! Die van ons deed er ook even over en ligt nu elke nacht met haar armen naast haar hoofd zonder mouwen (8mnd)

vrijdag 22 mei 2020 om 10:19
Wij zijn hier een week of 2 geleden ook overgestapt naar een slaapzak. Wij doen hem in de slaapzak, en ook zijn armpjes in de slaapzak (dus niet door de gaten naar buiten). Zo heeft hij wel wat bewegingsvrijheid, maar niet gelijk zijn handen in z'n gezicht. We hebben dit ook eerst alleen overdag gedaan, en afgelopen nacht ging het ook goed.

vrijdag 22 mei 2020 om 14:33
Bedankt voor de reacties allemaal!
Hij is nu 8 maanden maar rolt nog niet echt, maar omdat dat natuurlijk elk moment kan gebeuren maak ik graag wat vaart. Ik ga nu eerst proberen om 1 armpje eruit te laten, mocht dat niet werken dan ga ik eens kijken of we inderdaad mss een buikslaper hebben.
En de volgende slaapzak van puckababy is wel een aanrader begrijp ik? Ik vond hem vrij prijzig maar hij gaat ook lang mee natuurlijk...
Hij is nu 8 maanden maar rolt nog niet echt, maar omdat dat natuurlijk elk moment kan gebeuren maak ik graag wat vaart. Ik ga nu eerst proberen om 1 armpje eruit te laten, mocht dat niet werken dan ga ik eens kijken of we inderdaad mss een buikslaper hebben.
En de volgende slaapzak van puckababy is wel een aanrader begrijp ik? Ik vond hem vrij prijzig maar hij gaat ook lang mee natuurlijk...
vrijdag 22 mei 2020 om 15:04