Baby mee in bakfiets, hoe?

29-05-2020 14:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de zomervakantie zouden we graag gaan fietsen met de kinderen. Onze jongste is dan net iets ouder dan 6 mnd. We hebben een bakfiets (Gazelle Cabby) met maxicosihouders, maar nu blijkt ons autostoeltje niet op die houders te passen. We hebben geen andere Maxi-cosi want we gebruiken altijd de draagzak, maar ja dat is niet veilig op de fiets. Wat nu?
Ik had een babyschaal in de bakfiets. Staan er veel van op marktplaats!
Alle reacties Link kopieren
maxicosi van iemand lenen?
guppekop schreef:
29-05-2020 15:05
maxicosi van iemand lenen?
Zou ik ook doen. Volgens mij is zo'n schaal vanaf 8 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tweedehands maxi-cosi gekocht voor in de bakfiets. In een tweedehands winkeltje hier in de buurt. Voor een tientje. Katoenen hoes er om en niks meer aan doen. Normaal worden tweedehands autostoeltjes afgeraden omdat je niet weet war er mee gebeurd is, maar dat vond ik voor op de fiets geen probleem.

Wij hebben nu twee maxi-cosis in huis. Een voor in de auto en de ander voor in de bakfiets. Omdat die zo goedkoop was durf ik hem tussendoor ook gewoon in de fiets te laten als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen of een stuk ga wandelen (soms zet ik hem vast met een kabelslot, vaak niet).
Alle reacties Link kopieren
Onze maxi-cosi staat trouwens in een baby-mee. Daar zit wat meer vering in en is minder specifiek dan van die beugels (daar moet misschien zelfs een bepaald model van maxi-cosi op?).
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats in de gaten houden, sommige geven hun maxi cosi gratis weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een roze maxicosi cabriofix te koop als je interesse hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een babyschaal in de bakfiets, kun je online kopen. Was vanaf 3 maanden geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
wij vonden de babyschaal echt ongeschikt en niet fijn en hebben een tweedehands maxi cosi voor in de bakfiets. Die kun je prima voor weinig op marktplaats vinden. Of je leent er eentje in je omgeving?
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
29-05-2020 15:10
Ik heb een tweedehands maxi-cosi gekocht voor in de bakfiets. In een tweedehands winkeltje hier in de buurt. Voor een tientje. Katoenen hoes er om en niks meer aan doen. Normaal worden tweedehands autostoeltjes afgeraden omdat je niet weet war er mee gebeurd is, maar dat vond ik voor op de fiets geen probleem.

Wij hebben nu twee maxi-cosis in huis. Een voor in de auto en de ander voor in de bakfiets. Omdat die zo goedkoop was durf ik hem tussendoor ook gewoon in de fiets te laten als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen of een stuk ga wandelen (soms zet ik hem vast met een kabelslot, vaak niet).
Ik had ook een 2e, gekregen dat wel, en om precies dezelfde reden vond ik dat heel handig.
Alle reacties Link kopieren
Soms ligt een oplossing zo voor de hand dat je m zelf niet ziet... Een tweedehands Maxi-cosi voor in de bakfiets, geweldig idee! Volgens mij weet ik in mijn omgeving wel iemand, en anders stuur ik man volgende week wel even naar de kringloop.
@Hecamel, ik onthou jouw aanbod ook eventjes, voor als ik hier in de buurt niemand vind. Dankjewel.
Ik steel je topic even op dit onchristelijke tijdstip (nachtvoeding voor de jongste!).....

Hoe bevalt de cabby? Man en ik zijn er ook naar aan het kijken, juist vanwege de optie om de maxi cosi mee te kunnen nemen.... (wij hebben een pebble, zou die passen?)

Wij hebben een dochtertje van bijna 17 maanden en een dochter van 3,5 maand. Ons oudste dochtertje kan dan op het bankje en de jongste in de maxi cosi. Hebben jullie een elektrische of de gewone versie?

Zou er bijvoorbeeld nog een tweeling paraplu buggy bij passen (in de bak), dat als ik stop, ik beide meisjes verder kan vervoeren (oudste loopt nog niet. Ik hou zelf niet van draagzakken)

Voor nu: slaap lekker :sheep:
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
30-05-2020 00:44
Ik steel je topic even op dit onchristelijke tijdstip (nachtvoeding voor de jongste!).....

Hoe bevalt de cabby? Man en ik zijn er ook naar aan het kijken, juist vanwege de optie om de maxi cosi mee te kunnen nemen.... (wij hebben een pebble, zou die passen?)

Wij hebben een dochtertje van bijna 17 maanden en een dochter van 3,5 maand. Ons oudste dochtertje kan dan op het bankje en de jongste in de maxi cosi. Hebben jullie een elektrische of de gewone versie?

Zou er bijvoorbeeld nog een tweeling paraplu buggy bij passen (in de bak), dat als ik stop, ik beide meisjes verder kan vervoeren (oudste loopt nog niet. Ik hou zelf niet van draagzakken)

Voor nu: slaap lekker :sheep:
De Cabby bevalt ons goed, ik vind 't wel een beetje zwaar trappen af en toe maar volgens mijn man ligt dat aan mijn conditie van -10. Daar zou hij best weleens gelijk in kunnen hebben, want in de zwangerschap van de jongste kampte ik met gezondheidsproblemen waardoor ik niet (veilig) kon fietsen. Ook heb ik een schildklieraandoening waardoor mijn hartslag bij het minste of geringste veel te hoog wordt.

Wij hebben geen elektrische, volgens mij zijn er ook geen elektrische versies van de Cabby. Ik ben totaal geen fietswonder maar vind de Cabby erg goed te besturen, niet moeilijker dan een gewone fiets.
Als je een Maxi-cosi in je bak hebt is die bak echt wel vol, daar past geen buggy bij. Ook zonder MC erin niet trouwens, tenminste, daar geloof ik niets van. Je kan wel een buggydrager kopen voor achterop.

Welke MC's erin passen weet ik niet, volgens mij alle versies als ze maar van MC (het merk) zijn. Ik heb dankzij de ideeen van hier even gevraagd in de buurtapp en gisteren een MC opgehaald van iemand twee straten verderop. M'n man moet m nog installeren, maar daarna kunnen we op pad ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een verlengde bakfiets.nl (dus met grote bak), niet elektrisch, en vind het heel goed te doen. Wel een tweewieler dus, dat scheelt ook veel in zwaarte en wendbaarheid. Iedereen die hem probeert fietst er binnen 2 minuten prima op.

Ik heb een baby-mee met maxi-cosi in de bak gemonteerd. Dan kunnen er op het bankje nog twee kindjes (of een krat boodschappen) en eventueel achterop nog een. Dochter van 4 kiest altijd waar ze wil zitten. Ik heb een kleine wandelwagen bijgekocht (nuna pep) en die past er net bij als ik het bankje omhoog klap. Op mijn gewone fiets heb ik een buggydrager achterop maar die vind ik niet ideaal en daar past denk ik geen tweelingwagen op...?

Ik kan me voorstellen dat er met de babyschaal misschien iets meer plaats over is dan met de maxi-cosi, maar of dat genoeg is? Misschien is voor jullie een aanhang wagentje die ook als wandelwagen kan dienen dan geschikter? Baby eventueel in de maxi-cosi met baby-mee achterop. Al vind ik dat doodeng en wiebelig.
Alle reacties Link kopieren
Over doodeng en wiebelig gesproken. De "nieuwe" Maxi-cosi past, maar wel alleen op het hogere stuk. Op de lagere bevestigingspunten gaat niet want dan kan het bankje niet meer volledig uitgeklapt worden, plus peuter kan de voetjes niet kwijt. Maar lijkt het maar zo, of is de MC op die hoge stand zo kwetsbaar en wiebelig? Ik dacht dat ie muurvast zou zitten maar er zit best wat speling op, is dat om schokken op te vangen of doen we iets verkeerd? Vind het er ook best eng uitzien, het is best een afstand naar de grond toe en omdat baby in een MC zit kan ik die geen fietshelm opdoen (peuter zit wel met een helm). Ligt dit nu aan mij? En fietst het erg moeilijker met de MC met baby erin erbij, ivm hoger zwaartepunt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de cabby opzich geweldig maar voor mij (mini-moeder van 1.53, een kind van 6 en een van 1) veul te zwaar. Daarom ben ik bezig 'm in te ruilen voor een gereviseerde baboe.

Overigens 'moest' ik ook opeens een echte maxi cosi. Vrij irritant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven