Baby slechte week

03-05-2020 21:32 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen.
Onze zoon (5 maanden en 2 weken) heeft deze week een vervelende week achter de rug. Meneer is constant aan het mopperen, niks is goed genoeg voor hem, zelfs knuffelen niet. Zijn slaapjes gaan een stuk slechter en nu is het zelfs zo dat we hem niet meer om 19:00 fatsoenlijk weg kunnen leggen. We zijn telkens bezig om hem weer in bedje te troosten terwijl hij eerst wel makkelijk van 19:00 tot 7:00 doorsliep. Luxe probleem ik weet het, maar ik vroeg me af of iemand dit herkent, ook dat vele gemopper. Ik heb met mijn vingers gevoeld en naar zijn mondje gekeken maar volgens mij zijn het niet de tandjes. Ik voel en zie niks in ieder geval. Ik heb ook niet echt bepaald het idee dat hij ergens last van heeft, qua krampjes ofzo. Hij is gewoon chagrijnig, kan niet slapen waardoor hij nog chagrijniger word door de oververmoeidheid.

Ik probeer hem nu extra meer bij me te nemen maar ik vroeg me af of dat wel goed is. Wen ik hem dan ergens aan? Hij deed het opzich super de laatste weken in zijn eigen bedje tot eigenlijk deze week. We hebben nu white noise aanstaan in de hoop dat hij alsnog in slaap valt maar ik acht de kans klein. We zijn alweer dik 1,5 uur bezig om hem in slaap te krijgen. Arm kind is dood op. Als hij zometeen huilt neem ik hem bij ons in bed en slaapt hij gewoon lekker bij ons. Liever niet, maar dat vind ik toch wel beter dan 100x uit bed stappen. Of is dat niet verstandig?

Eerst lijkt het fantastisch te gaan en ineens slaat het om! :facepalm: Ik gun hem het beste en vraag me af wat het kan zijn en hoe hiermee het beste om te gaan. Aanpassen of gewoon proberen hetzelfde ritme aan te houden?
lacer wijzigde dit bericht op 03-05-2020 21:36
12.41% gewijzigd
Hier zoals ik al verwacht had de hele nacht amper geslapen. We hebben hem vanaf 22:30 bij ons in bed genomen.

Temp is gemeten, niks bijzonders. Midden in de nacht weer een flesje gegeven, ook niet goed genoeg. Als het vandaag overdag zo doorgaat geef ik hem inderdaad een zetpilletje.

Net weer de fles gegeven. Hij lijkt (nog) rustig. Kijken of wij beide nu even wat slaap te pakken kunnen krijgen :nooo:
Onze dochter van 5 maanden en 2 weken heeft precies hetzelfde!
Slecht slapen overdag (sliep altijd 4,5 uur bij elkaar, nu gister 2), ‘s nachts 5 keer wakker en moeilijk in slaap vallen. Terwijl normaal slaapt ze op 2 keer een speen terugdoen van 20-6/7. Denk dat hier sprake is van een ontwikkelsprong. Ik zie alweer meer slimheid en begrip in die ogen. Gelukkig lacht ze nog wel heel veel ondanks de moeheid. Wij houden hier zo veel mogelijk het bekende ritme voor haar aan met slapen en eten. Hopelijk geeft dat haar wat houvast en herkenning en gaat het de komende dagen steeds beter. Ben benieuwd hoe het bij jou blijft gaan Lacer.

Merk je overdag ook veel verschil? Wat merk je? Ben nieuwsgierig! 😀
Wat vervekene Lacer. Hopelijk gaat het snel beter.
Heel vervelend, ellendig en vermoeiend.
Maar het is een fase, zoals je nog weet ik hoeveel van die fases gaat krijgen.

Mijn zoon had dat in die periode ook, nam hem dan bij me in bed en als dat niet werkte, dan liep ik uren met hem heen en weer te wiegen door het huis heen, alles zodat hij maar sliep.

Verwennen doe je ze niet, dat werd mij altijd ingefluisterd dat we dat deden door het wiegen en bij ons te laten slapen en daar word je alleen maar onzekerder van, mijn zoon is nu bijna 4 en slaapt in zijn eigen bed, heel soms mag hij een nachtje bij ons, maar dat is omdat we dat allemaal leuk vinden.
Volg je eigen gevoel, die zit goed, het is jouw kind, jij weet wat het beste voor hem.
Roos1228 schreef:
04-05-2020 07:24
Slecht slapen overdag (sliep altijd 4,5 uur bij elkaar, nu gister 2), ‘s nachts 5 keer wakker en moeilijk in slaap vallen. Terwijl normaal slaapt ze op 2 keer een speen terugdoen van 20-6/7. Denk dat hier sprake is van een ontwikkelsprong. Ik zie alweer meer slimheid en begrip in die ogen. Gelukkig lacht ze nog wel heel veel ondanks de moeheid. Wij houden hier zo veel mogelijk het bekende ritme voor haar aan met slapen en eten. Hopelijk geeft dat haar wat houvast en herkenning en gaat het de komende dagen steeds beter. Ben benieuwd hoe het bij jou blijft gaan Lacer.

Merk je overdag ook veel verschil? Wat merk je? Ben nieuwsgierig! 😀

Hij brabbelt meer en is meer geinteresseerd in objecten. Op schoot erbij zitten vind hij dus helemaal geweldig. :biggrin: alleen vind hij het lastig om zichzelf te vermaken.

Ja qua slaap kunnen we vandaag zijn vaste tijden niet echt aanhouden maar ik probeer alsnog in de buurt te komen. Hopelijk slaapt hij aankomende nacht wel weer goed. Maar hij is weer humeurig. :whistle:
Pfoe.. zware dag alweer en het lijkt erop dat het weer zo’n pittige avond gaat worden. Please dat de nacht wel beter verloopt.. Hij is alles behalve amused O_o
Anderen zeiden het al, maar na zo'n dag kun je wel weer een steuntje gebruiken: het is een fase, gaat weer voorbij. Je doet het alleen al goed door hem de aandacht te geven, dat heeft-ie nodig! 👍

Ik hield me altijd vast aan het mantra dat je baby's niet kunt verwennen. Dus lekker bij je nemen, knuffelen, tussen jullie in... En voor je 't weet is-ie weer z'n vrolijke zelf.

Maar ook belangrijk: heb je pijn inmiddels uitgesloten? Als pcm werkt, kunnen het tandjes zijn, maar ook oortjes, of nog iets heel anders. Dan even langs je huisarts!
Tunamelt schreef:
04-05-2020 20:22
Anderen zeiden het al, maar na zo'n dag kun je wel weer een steuntje gebruiken: het is een fase, gaat weer voorbij. Je doet het alleen al goed door hem de aandacht te geven, dat heeft-ie nodig! 👍

Ik hield me altijd vast aan het mantra dat je baby's niet kunt verwennen. Dus lekker bij je nemen, knuffelen, tussen jullie in... En voor je 't weet is-ie weer z'n vrolijke zelf.

Maar ook belangrijk: heb je pijn inmiddels uitgesloten? Als pcm werkt, kunnen het tandjes zijn, maar ook oortjes, of nog iets heel anders. Dan even langs je huisarts!

Ik heb toevallig vandaag bij de etos dentitox gehaald. Ik zelf denk nog steeds niet dat het de tandjes zijn. Mijn moeder is langsgeweest vandaag en had wel het idee dat het de tandjes zouden kunnen zijn. Hij heeft vandaag overdag nog geen 2 uur geslapen. We probeerden hem in bedje te leggen maar het was alleen maar huilen.

We hadden inderdaad besloten paracetamol te geven. Terwijl ik dat deed en ondertussen de kleine man aan het troosten was, heeft mijn man de co sleeper weer naast ons bed gezet. Na bijna een uur verder is hij huilend met white noise via de tablet in slaap gevallen in zijn eigen bedje. (Ik was voorbereid, had de tablet vanmorgen alweer opgeladen) Hij zag er zo moe uit.

Ik hoop zo dat hij slaap kan inhalen. Hij heeft het gewoon echt nodig. Voor ons is het ook vervelend maar voor hem is het erger

:'-(
En hoe was de nacht, en deze dag tot nu toe, Lacer?
Wij deden onze kinderen op dit soort momenten in de draagdoek. Eigenlijk waren ze nooit chagrijnig zonder reden, we wisten alleen soms lang niet wat er was. Wat we bij onze jongste bijvoorbeeld vaak hebben gehad is dat hij veel jammerde, niet wilde drinken, niet slapen etc. Wij dachten steeds, wat ís er nou? Paar dagen later krijgt man keelpijn en heeft veel last van slikken.

Extra flesjes en veel knuffelen zou ik allemaal doen. Het gaat weer over!!
Je kunt een frummel van 5 maanden niet verwennen met papa en mama. Bij je pakken dus, niet alleen in een bedje..
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven