babyhapje

23-09-2008 17:31 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn dochtertje mag over een weekje beginnen met fruit en groentenhapjes.

nu beginnen bij mij allemaal vragen op te komen ( die komen nooit op bij het cb maar altijd thuis)

wat mogen de eten ,hoe bewaar je deze , en kan je ze ook invriezen?

wanneer geef je ze tussen voedingen of juist er voor?

pff

dus eigenlijk zeg ik help ik weet het niet meer,,,,,,,,,

iemand die het wel weet?
er is ook heeeel veel te vinden op internet, juiste combinaties enzo, google maar eens....

zelf ben ik begonnen met banaan, sinaasappel, peer, mango, appel. Ik pureerde het en combineerde vaak twee van de bovenstaande soorten. Omdat ze in het begin vaak kleine beetjes eten vond ik het handig om ze in danoontjebakjes te bewaren (de kleinste) deze kun je ook prima invriezen.

In het begin is het iets extra's, geen voedingen weglaten. Ik deed het tussen de voedingen door. Later ga je voedingen vervangen.

Succes ermee en veel plezier ;) (vond het zelf tenminste erg leuk, die eerste hapjes, gekke gezichten; foto's maken dus )
www.keukenkikker.nl Leef je uit :-D
sinaasappel kan je voorlopig maar beter niet mee beginnen schijnt....is nogal erg zuur voor het maagje en grote kans op luieruitslag (kiwi en aardbei kan je de eerste tijd beter ook niet mee beginnen, grotere kans op allergieen....)
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Op www.borstvoeding.com staat een voedselintroductie schema, met wat je wanneer mag geven.
Hai! Leuk dat je mag gaan beginnen met vaste voeding! Ik heb het boek 'Opperdepop' van de Albert Heijn veel gebruikt. Daar staan allemaal recepten in, ook voor eenvoudige babyhapjes als alleen worteltjes. Ik wist daar namelijk ook helemaal niks van. Je kookt ze gewoon en maakt er daarna kleine porties van die je allemaal invriest. Is twee maanden goed in de vriezer. Hartstikke handig en echt niet veel werk. Succes.
Hoi! Opperdepop is inderdaad een leuk boek, ook veel gebruikt! Wat handig kan zijn is 3 dagen achter elkaar hetzelfde hapje te geven en in het begin dus dan niet te mengen. Dan weet je meteen of je kindje ergens allergisch voor is. Ook als er geen allergieën in de familie zijn en de kans erg klein is (dan is het volgens mij niet echt nodig om het zo te doen) dan weet je hoe je kindje ergens op reageert. Sommige dingen kunnen ze best even krampjes van krijgen. Peer, worteltjes, banaan, appel (even koken is het lekker zacht). zijn goede dingen om mee te beginnen.

Succes!
ja he leuk dat ik mag beginnen met vast voedsel en ga zeker de volgende keer bij de ah op zoek naar dat boek!

en dank jullie wel voor de reacties het stel me een beetje gerust!
hoe oud is je kleintje?
Om te bewaren heb je bij de Xenos heel handige plastic bakjes. Zijn rond en in felle en zachte kleurtjes, met een doorzichtig dekseltje. Prutje er in, stukje schilderstape er op met wat er in zit en in de vriezer. Wij hadden een massa van die bakjes in de vriezer. Even ontdooien en je hebt een prakkie voor je kleintje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven