Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Madrid87 schreef:
12-09-2019 08:46
Naar zo'n ondergronds ding neem ik aan. Wij hebben hier in de gemeente ook geen restafvalbak meer. Moeten een stuk lopen voor dat ondegrondse ding.

Mijn broer en schoonzus maken zich trouwens wel zorgen om de toekomst maar willen beide zo graag een kind dat ze zich ook niet laten tegenhouden door de beren op de weg. Ze zijn realistisch genoeg om te beseffen dat de aarde al in zwaar weer zit maar toch is die drang naar hun eigen kind blijkbaar te groot.
Zeker toen vrienden van hen een kind kregen gingen de zogenaamde "eierstokken" van mijn broertje luid rammelen. Ik heb hem met dat kind gezien en hij veranderde echt in een enorme tut. Was bijna genant om te zien haha.
Mij deed dat hele kind helemaal niets. :proud:
Wahaha :proud:

Wij hebben ook een ondergrondse container. Daarvoor stond er hier een groot lomp cement-blok, met daarbovenop een deksel wat je met een sleutel open moest doen. Ik kon er wel makkelijk bij, maar dat geldt niet voor iedereen natuurlijk. Vooral omdat we ook een seniorenblok hier vlakbij hebben.
Toen hebben ze dat onding weggehaald en nu dus een ondergrondse container. Geen gedoe met een sleutel, maar een pasje. Ideaal.
Oh ja, dat systeem had mijn ex ook bij zijn huis Kwebbel. Ik vond dat niet echt handig en ik vergat de sleutel geregeld.

Het is best een lief jochie hoor, dat kind van hun vrienden. Een makkelijk kindje ook, huilt niet en is lekker vrolijk. Maar ik voel daar dan echt niets bij.
Ik neem wel aan dat ik straks met mijn neefje of nichtje wel een band voel. Denk het wel hoor. :P
En anders ben ik dom geweest om mezelf aan te melden voor een vaste oppas dag per week/om de week.
Puz_n_Boots schreef:
12-09-2019 07:54
Mag ik vragen of er hier ook mensen geloven in de filosofie van David Benatar? Ik heb zijn boek nog niet gelezen, maar voor mij persoonlijk heeft de meest ontwikkelde diersoort op aarde (de mens) een proces in gang gezet wat onomkeerbaar is. The outcome: de ondergang van de aarde.
Nooit van gehoord, maar ik denk ook dat we the point of no return hebben gepasseerd.
Tenzij de hele, maar dan ook echt de héle wereldbevolking zich inzet voor verandering.
Maar probeer mensen die in erbarmelijke omstandigheden leven maar eens te vertellen dat ze meer op het klimaat gericht moeten zijn en wat minder op overleven. Begrijpelijkerwijs is dat niet te doen.
Ook de mensen achter vervuilende industrieën zie ik niet zo snel hun winstgevende zaken opgeven om het milieu te beschermen.
Nee, de mensheid gaat denk ik sowieso ten onder.
Puz_n_Boots schreef:
12-09-2019 07:54
Mag ik vragen of er hier ook mensen geloven in de filosofie van David Benatar? Ik heb zijn boek nog niet gelezen, maar voor mij persoonlijk heeft de meest ontwikkelde diersoort op aarde (de mens) een proces in gang gezet wat onomkeerbaar is. The outcome: de ondergang van de aarde.
De aarde gaat m.i. pas ten onder als de zon dooft of het in een zwart gat terecht komt. De mens zal best kans lopen grotendeels uit te sterven en dat lijkt me voor de natuur weer 'n zegen, want die krijgt dan weer de ruimte om te herontwikkelen.
Madrid87 schreef:
12-09-2019 08:56
Oh ja, dat systeem had mijn ex ook bij zijn huis Kwebbel. Ik vond dat niet echt handig en ik vergat de sleutel geregeld.

Het is best een lief jochie hoor, dat kind van hun vrienden. Een makkelijk kindje ook, huilt niet en is lekker vrolijk. Maar ik voel daar dan echt niets bij.
Ik neem wel aan dat ik straks met mijn neefje of nichtje wel een band voel. Denk het wel hoor. :P
En anders ben ik dom geweest om mezelf aan te melden voor een vaste oppas dag per week/om de week.
Ik voelde ook 0,0 voor de kinderen van mijn nicht waar ik een goede band mee heb. Lijkt me echt onzin hoor die bloedband.

Jezelf aanbieden als structurele oppas vind ik sowieso dom. Krijg je vooral stank voor dank voor. Je kunt beter af en toe wanneer het jou uitkomt en je toch niets beters te doen hebt jezelf als redder in nood aanbieden als ze echt echt behoefte hebben aan een avondje kindvrij uit eten ofzo. Dan waarderen ze je meer en ben jij niet je kostbare vrije dagen kwijt.
Dit gaat niet om mijn nicht maar mijn broertje he. Een kind van je nicht lijkt me toch anders dan een kind van je broer. Jij hebt ( blij toe, dat weet ik ) geen broer of zus dus ik kan me voorstellen dat je niet kan begrijpen hoe die band is.
We zullen het wel zien in april, of die bloedband er is.

Ik heb zat vrije tijd want ik werk maar weinig en wil met liefde om de week een dagje oppassen hoor. Lijkt me juist leuk, samen met kind beetje keuvelen enzo om haar dan die middag weer lekker weg te geven.
Of het er ook zo van gaat komen moet ik nog maar afwachten, want haar moeder staat ook te trappelen om op te passen. Dus het zal wellicht echt niet elke week worden of om de week. Mijn broer wil sowieso een andere baan waardoor hij regelmatiger gaat werken en ik vermoed zomaar dat hij best veel tijd thuis door zal brengen met kind.

En als ik geen zin heb om op te passen mag het ook hoor, wij zijn vrij relaxed als familie. Ik heb niets beloofd he. Alleen aangeboden met een knipoog. Als ik geen zin heb dan heb ik geen zin en dan doe ik het ook gewoon niet.
Zij weten ook van mijn ASS en dat ik soms echt tijd voor mezelf nodig heb dus die krijg ik heus wel.
En sowieso is het niet mijn kind dus niet mijn probleem hoe ze het met de opvang regelen. Maar ach, af en toe een dagje eens of twee keer per maand, prima. Ik heb toch niet zoveel te doen verder.
Ik zie het allemaal wel, is voorlopig nog niet aan de orde.

Ik weet dat jij je het niet voor kan stellen maar ik kijk er echt naar uit om tijd met dat kind door te gaan brengen, om te kijken hoeveel ik van mijn broer terug zie in het kind of van mezelf zelfs. Het lijkt me gewoon heel gezellig.
In onze familie moet niets en mag alles. Dat is altijd al zo geweest. Heb je zin om langs te komen, kom maar, zo niet dan niet. En als ik geen zin heb om mijn moeder te zien zeg ik dat ook gewoon en andersom ook.
Wij zijn niet zo van de strikte regeltjes. Komt allemaal goed. Ik kan me er niet druk om maken. :P
Het gaat er vooral om dat zij kinderopvang moeten vastleggen en als zij rekening houden dat bijv de dinsdagen een familielid oppast dan kun je dus niet meer geen zin hebben of overprikkeld zijn omdat zij hun kind dan niet bij de opvang kunnen afgeven omdat die dag niet gereserveerd is.
redbulletje schreef:
12-09-2019 12:00
Het gaat er vooral om dat zij kinderopvang moeten vastleggen en als zij rekening houden dat bijv de dinsdagen een familielid oppast dan kun je dus niet meer geen zin hebben of overprikkeld zijn omdat zij hun kind dan niet bij de opvang kunnen afgeven omdat die dag niet gereserveerd is.
Dat dus. Lijkt me misschien toch iets minder vrijblijvend dan je je het nu voorstelt Madrid?
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
12-09-2019 08:29
Huh, geen restafvalcontainer? Waar moet je dan met je afval heen?
Inderdaad ondergrondse containers. Ik vind het wel irritant, want je betaald per keer dat je er iets ingooit, dus als hij niet vol is, betaal je teveel. Er zijn er met grote openingen en met kleine openingen. In de grote gaan 2 grote vuilniszakken, in de kleine eentje. Maar er zijn veel minder containers in de buurt met een kleine opening, dus je moet echt gaan leuren met de vuilnis. Een container voor restafval is wel optioneel, maar je betaald er in verhouding meer voor per lediging én voor het gebruik van de container. Daarnaast hebben we ook al een papier-, gft- en een pmd-container.

Vroeger namen we pmd gelijk mee als er boodschappen gedaan werd of als ik naar mijn werk liep, want dan kwam ik er gelijk langs. Die ondergrondse containers zaten dichtbij. Restafvalcontainer stond max 2x per jaar aan de weg.

Madrid87, ik kan mij best voorstellen dat als het onderling zo relaxt gaat, het ook wel makkelijker is om eens een keer op te passen. Want stel het werkt niet, dan kun je makkelijker de afspraak weer aanpassen. Misschien als ik dichterbij zou wonen, zou ik misschien wel eens op mijn neefje passen. Maar die is gewoon heel makkelijk in gebruik. :biggrin: Dus samen met het lego spelen. :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
12-09-2019 12:16
Inderdaad ondergrondse containers. Ik vind het wel irritant, want je betaald per keer dat je er iets ingooit, dus als hij niet vol is, betaal je teveel. Er zijn er met grote openingen en met kleine openingen. In de grote gaan 2 grote vuilniszakken, in de kleine eentje. Maar er zijn veel minder containers in de buurt met een kleine opening, dus je moet echt gaan leuren met de vuilnis. Een container voor restafval is wel optioneel, maar je betaald er in verhouding meer voor per lediging én voor het gebruik van de container. Daarnaast hebben we ook al een papier-, gft- en een pmd-container.

Vroeger namen we pmd gelijk mee als er boodschappen gedaan werd of als ik naar mijn werk liep, want dan kwam ik er gelijk langs. Die ondergrondse containers zaten dichtbij. Restafvalcontainer stond max 2x per jaar aan de weg.

Madrid87, ik kan mij best voorstellen dat als het onderling zo relaxt gaat, het ook wel makkelijker is om eens een keer op te passen. Want stel het werkt niet, dan kun je makkelijker de afspraak weer aanpassen. Misschien als ik dichterbij zou wonen, zou ik misschien wel eens op mijn neefje passen. Maar die is gewoon heel makkelijk in gebruik. :biggrin: Dus samen met het lego spelen. :rofl:
Ja hier betalen wij ook per keer inderdaad. Daarom probeer ik er zo lang mogelijk over te doen totdat vuilniszak echt vol zit.
Hier zamelen wij plastic (pdm geloof ik) apart in, dat scheelt ook al een berg vind ik.
Kwebbeltje91 schreef:
12-09-2019 12:21
Ja hier betalen wij ook per keer inderdaad. Daarom probeer ik er zo lang mogelijk over te doen totdat vuilniszak echt vol zit.
Hier zamelen wij plastic (pdm geloof ik) apart in, dat scheelt ook al een berg vind ik.
Ik heb hier veel meer pmd-afval dan restafval. Dus ik ben wel blij dat we dat gewoon nog gratis in kunnen leveren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Kissie30 schreef:
12-09-2019 12:09
Dat dus. Lijkt me misschien toch iets minder vrijblijvend dan je je het nu voorstelt Madrid?
Oh maar ik ga me nergens aan vastleggen hoor. Dat sowieso niet. En ik betwijfel of ze een vaste dag oppas nodig gaan hebben want zowel broer als schoonzus werken onregelmatige dagen en tijden. Daarom is broer ook op zoek naar wat anders en is schoonzus bezig met omscholen.
Dus hoe het straks gaat weten zij ook nog niet. Hoeveel dagen opvang nodig zal zijn is nog heel onzeker. En haar moeder woont vlakbij en wij een uurtje op afstand dus ik denk dat zij sowieso meer op zich zal willen nemen.
Ik zie het meer voor me als af en toe een leuk dagje, desnoods in het weekend, als zij even rust willen.
Ik ga zeker niet toezeggen tot elke week als ik daar helemaal geen zin in heb.

Maar zoals gezegd, we zien wel. Het is nog een heel eind weg en er zijn momenteel geen zekerheden of vaste werkdagen dus het is niet echt te zeggen nog. Wie weet gaat kind wel gewoon naar de opvang.
Of blijft broer een half jaar thuis moederen, je weet het niet. Ik zie hem er wel voor aan. :proud:
dianaf schreef:
12-09-2019 13:23
Ik heb hier veel meer pmd-afval dan restafval. Dus ik ben wel blij dat we dat gewoon nog gratis in kunnen leveren.
Ja ik heb ook aardig wat pmd-afval. Scheelt wel hoor.
Madrid87 schreef:
12-09-2019 13:27
Oh maar ik ga me nergens aan vastleggen hoor. Dat sowieso niet. En ik betwijfel of ze een vaste dag oppas nodig gaan hebben want zowel broer als schoonzus werken onregelmatige dagen en tijden. Daarom is broer ook op zoek naar wat anders en is schoonzus bezig met omscholen.
Dus hoe het straks gaat weten zij ook nog niet. Hoeveel dagen opvang nodig zal zijn is nog heel onzeker. En haar moeder woont vlakbij en wij een uurtje op afstand dus ik denk dat zij sowieso meer op zich zal willen nemen.
Ik zie het meer voor me als af en toe een leuk dagje, desnoods in het weekend, als zij even rust willen.
Ik ga zeker niet toezeggen tot elke week als ik daar helemaal geen zin in heb.

Maar zoals gezegd, we zien wel. Het is nog een heel eind weg en er zijn momenteel geen zekerheden of vaste werkdagen dus het is niet echt te zeggen nog. Wie weet gaat kind wel gewoon naar de opvang.
Of blijft broer een half jaar thuis moederen, je weet het niet. Ik zie hem er wel voor aan. :proud:
Ok. :)

Ik vind mijn neefje en nichtje wel echt leuker dan andere kinderen, maar ik weet niet of het door de bloedband komt. Het zijn rustige kinderen die nadenken voor ze iets zeggen en die zijn zeldzaam, maar als ik dit soort exemplaren tegenkom dan vind ik ze geweldig. Bloedband of niet. Meeste kinderen zijn zo ontzettend 'in your face', ik trek dat echt bijzonder slecht.

Ik heb wel wat gebabysit voor mijn zus, maar het opvoedkundige aspect eraan vind ik echt bagger. Ik heb helemaal geen zin om me te bemoeien met wat iemand anders doet. Hoe laat ze naar bed gaan en of ze wel de doppen op de stiften doen. En dat duurt jáááren. Sááái. Zelfs in de puberteit loop je nog een hoop te corrigeren.
Vandaag weer vrijwilligerswerk (kinderopvang bij langdurige crisisopvang).
Ik heb al eens verteld dat ik helemaal verliefd ben op een jochie wiens moeder hem verwaarloost.
Het valt me op dat andere moeders die hun kinderen naar ons brengen, zich altijd zorgen maken of het wel goed gaat, hun kinderen samen met dat jochie. Of dat we opmerkingen krijgen hoe we het in godsnaam uithouden met dat gekrijs van hem.
Terwijl hij bij ons zo lief is, samen speelt en zeker niet krijst. De kinderen mogen zich bij ons lekker uitleven, maar één blik op dat joch als hij te ver gaat en hij stopt.
Duidelijkheid maakt zó veel uit voor zo'n kind.

Ik vond het ook wel grappig om te merken dat ik me persoonlijk beledigd voelde toen een moeder vroeg of we niet gek werden van zijn gekrijs. "Nou bij óns krijst hij niet hoor", rolde er als een übermoeke uit mijn mond ;-D
Ben je dan een ubermoeke of voel je gekwetst door onrechtvaardigheid omdat het jongetje onterecht zo veroordeeld wordt?

Ik zelf kan namelijk ook niet tegen onrechtvaardigheid. Als mensen iets beweren wat niet is, dan kan ik best in mijn wiek geschoten zijn.
Luistervink schreef:
12-09-2019 19:52
Ik heb wel wat gebabysit voor mijn zus, maar het opvoedkundige aspect eraan vind ik echt bagger. Ik heb helemaal geen zin om me te bemoeien met wat iemand anders doet. Hoe laat ze naar bed gaan en of ze wel de doppen op de stiften doen. En dat duurt jáááren. Sááái. Zelfs in de puberteit loop je nog een hoop te corrigeren.
Jaaaa dit! Ik heb ook wel es op de kids van m'n zus opgepast en dan vond ik dit ook een van de minst leuke dingen. Wil je je bord niet leeg eten? Prima, doe je dat toch lekker niet! Wil je nog niet slapen? Nou dan blijf je toch lekker zitten! Ik heb ook gewoon geen zin in die discussie en daar achteraan te moeten zitten. Dat lijkt me zó vermoeiend.
Bij van die incidentiële acties zou ik me ook niet druk maken. Ik zie hier weleens hoe de oma van mijn stiefkids denkt in een uurtje aanwezigheid een bijdrage aan de opvoeding te kunnen leveren. Die gaat dan ineens streng zitten doen met eten, of een kind de hemel in prijzen omdat ie zelf een hap in z’n mond stopt. Mja. Super bedankt. Was echt onmisbaar die aanvulling. :thumbsup:
Neefjes, nichtjes, heerlijk! Inderdaad, voor mij is het echt de bloedband die het bijzonder maakt. Voor andere kinderen voel ik veel minder (vaak niets).
Such fun!1
Weet je, die kinderen zijn zo erg niet. Ouders! Die zijn pas erg!
Woensdag een gesprek gehad met ouders van een 19 jarige jongen in mijn klas. Nou, ik ben blij dat ik überhaupt weinig contact met ouders hoef te hebben.
Beetje mijn collega's aanvallen omdat we blijkbaar vorig jaar niet genoeg aandacht aan je prinsje hebben gegeven. Mij aanvallen omdat ik weiger aan mijn collega's op te leggen dat ze anders te werk moeten gaan.
Nee, jij hebt gefaald in jouw deel, namelijk praten met je kind, je moet dat niet bij mij neerleggen. Ik ga niet de agenda van je kind controleren of alles erin staat.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Je hebt gelijk. Ouders zijn inderdaad veel erger. Kinderen weten niet beter.
V1k1ng schreef:
13-09-2019 21:59
Weet je, die kinderen zijn zo erg niet. Ouders! Die zijn pas erg!
Woensdag een gesprek gehad met ouders van een 19 jarige jongen in mijn klas. Nou, ik ben blij dat ik überhaupt weinig contact met ouders hoef te hebben.
Beetje mijn collega's aanvallen omdat we blijkbaar vorig jaar niet genoeg aandacht aan je prinsje hebben gegeven. Mij aanvallen omdat ik weiger aan mijn collega's op te leggen dat ze anders te werk moeten gaan.
Nee, jij hebt gefaald in jouw deel, namelijk praten met je kind, je moet dat niet bij mij neerleggen. Ik ga niet de agenda van je kind controleren of alles erin staat.
Go Viking! Ik word helemaal naar van die berichten in de media (en op social media) waarin structureel geklaagd wordt over docenten. 'Mijn kind wordt niet genoeg uitgedaagd' 'docenten geven onvoldoende 1 op 1 aandacht'. Dan denk ik dus: jouw hoogbegaafde kind moet meer uitdaging? Boek naschoolse bijlessen in welke vakken dan ook zodat het zich lekker kan laten uitdagen daar. Ga als ouder educatief speelgoed of whatever uitzoeken en speel daarmee met je kind (ohnee je dropt ze 4x pw op de naschoolse opvang en verdorie daar is ook al geen 1 op 1 aandacht) Zoek een andere school of privéschool maar nee dat is te duur/te ver/geen tijd om ze te brengen etc. Voor alle oplossingen een probleem verzinnen. Jullie zijn de ouders, jullie mogen je kind uitdagen, oplossingen zoeken voor problemen en niet het probleem lukraak bij een handje docenten neerleggen. Zeg nou eerlijk, waar brengt hij de meeste tijd door ;-)
Familiemens schreef:
14-09-2019 23:17
Go Viking! Ik word helemaal naar van die berichten in de media (en op social media) waarin structureel geklaagd wordt over docenten. 'Mijn kind wordt niet genoeg uitgedaagd' 'docenten geven onvoldoende 1 op 1 aandacht'. Dan denk ik dus: jouw hoogbegaafde kind moet meer uitdaging? Boek naschoolse bijlessen in welke vakken dan ook zodat het zich lekker kan laten uitdagen daar. Ga als ouder educatief speelgoed of whatever uitzoeken en speel daarmee met je kind (ohnee je dropt ze 4x pw op de naschoolse opvang en verdorie daar is ook al geen 1 op 1 aandacht) Zoek een andere school of privéschool maar nee dat is te duur/te ver/geen tijd om ze te brengen etc. Voor alle oplossingen een probleem verzinnen. Jullie zijn de ouders, jullie mogen je kind uitdagen, oplossingen zoeken voor problemen en niet het probleem lukraak bij een handje docenten neerleggen. Zeg nou eerlijk, waar brengt hij de meeste tijd door ;-)

En het gaat niet om 1 hoogdbegaafde, in elke klas zitten er minstens 15 als ik het vivaforum mag geloven. :-D
Ik had er laatst een discussie over met een vriendin van me. Haar kind heeft ook allerlei stempels. Van hoogbegaafd tot autisme tot hypersensitief en weet ik veel wat allemaal nog meer. En ze houden dat kind volledig uit de wind en passen de hele wereld rondom het kind aan op haar behoeftes en beperkingen. Het kind is nu 13 en ik voorzie al dat ze straks in de volwassen wereld volledig verloren zal raken. De rest van de wereld gaat zich nl niet aan haar aanpassen. Volgens mij kunnen ze haar nu beter weerbaar maken en om leren gaan met haar beperking. Maar vriendin denkt daar anders over. Gevolg: door dat gepamper is het ook een uiterst ergerlijk kind O_o
Ik heb een achterbuurvrouw die bijna niks anders doet dan schreeuwen tegen haar kind. Ook tegen haar man trouwens. Ze wordt "koningin van de straat" genoemd. Haar dochter neemt dat gedrag over naar andere kinderen. Echt zo'n meid.

Mijn jongste stiefzus is dan weer het tegenovergestelde. Zij praat alles goed wat haar dochters doen en deden. Die zijn nu 21 en 19. Maar ze hebben niks voor hun moeder over. Het is daar een zwijnenstal. Ze eten onregelmatig en dan is het meer snacken dan eten. Doen maar waar ze zin in hebben. De vriend van oudste dochter was ziek en zijn werkgever belt. Zij neemt op en zegt 3 keer dat ze geen tijd heeft. Want ze zaten bij haar vader op de koffie. Haar vriend is niet aan de telefoon geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven