Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Full_Moon schreef:
11-05-2019 10:34
:hello:

Voor de oude garde ;) , hebben jullie sinds 2010 nooit getwijfeld?

Er is mij zo vaak verteld dat ik nog van gedachten ga veranderen dat ik ze onbewust bijna zou geloven.
En dat terwijl ik weet dat dat nergens op slaat, ik heb geen idee wat er leuk aan kinderen zou zijn, dat is totaal onherkenbaar voor mij.
Bizar toch, dat de maatschappij zo'n sterke invloed kan hebben. Ik hoop juist dat alle meelezers hier wat meer inzicht in onze keus krijgen, dat het een keus is die je alleen zelf kan maken.
Ik heb welgeteld 1 dag getwijfeld... de dag dat mn ex zei dat ie weg zou gaan als ik echt geen kinderen wilde. Terwijl ie dat al ruim 7 jaar wist maar waarschijnlijk steeds hoopte dat ik zou veranderen.

Die dag dacht ik, wat als ik nou wel kinderen wil, maar niet met hem? Maar ik besefte ook gelijk, als die relatie over gaat, dan zit ik dus met een kind te kijken terwijl ik eigenlijk geen kind wil.

Oftewel... Ik heb em gezegd de dag erna dat ie maar moest gaan. Dat deed ie toch niet en heeft ie nog een tijd volgehouden. Maar we zijn alsnog uit elkaar gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Full_Moon schreef:
11-05-2019 10:45
. Ik vind het juist een doodeng idee, dat mijn 'biologische klok' me opeens zou opzadelen met een kind dat ik rationeel niet eens wil.
Ik heb echt 100 rationele redenen om geen kind te willen. Dus als mn biologisch klok gaat stuiteren dan weet ik dat ik me daar niet door moet leiden. Maar ik vind kinderen eigenlijk gewoon niet veel aan dus verwacht ook niet dat dat verandert, het wordt juist steeds sterker een nee.
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
11-05-2019 11:04
Ik heb echt 100 rationele redenen om geen kind te willen. Dus als mn biologisch klok gaat stuiteren dan weet ik dat ik me daar niet door moet leiden. Maar ik vind kinderen eigenlijk gewoon niet veel aan dus verwacht ook niet dat dat verandert, het wordt juist steeds sterker een nee.
Dit klinkt herkenbaar, ik verwacht dat het voor mij ook zo zal gaan. Maar het is fijn om daar soms wat bevestiging in te krijgen, bedankt :)

En vandaag is ook zo'n heerlijk dag om kindvrij te zijn! We gaan de hele middag sporten in een andere stad met een mooie klimhal, daarna lekker eten en drinken met vrienden tot laat en morgen lekker uitslapen B)
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Full_Moon schreef:
11-05-2019 10:45
Dus je had meer een twijfel omdat het een logische stap zou zijn vanuit maatschappelijke verwachtingen?

Ik twijfel absoluut niet, ik weet dat een kind me alleen maar ongelukkig zou maken. Het is meer dat ik me realiseer dat niemand dat gegeven accepteert met een simpele oké. Iedereen zegt dat het nog wel veranderd, en als je iets vaak genoeg hoort dan ga je het als vanzelf bijna geloven. Ik vind het juist een doodeng idee, dat mijn 'biologische klok' me opeens zou opzadelen met een kind dat ik rationeel niet eens wil.

Ik ben dus echt ontzettend blij met dit topic, hier hoor ik de andere kant en ben ik juist normaal :-D
Dit herken ik ook wel. Ik heb ondertussen heel veel verhalen gehoord van vrouwen die na hun 30e ineens heel graag een kind wilden, terwijl ze daarvoor altijd riepen dat ze daar nooit aan zouden beginnen. Ik ben zelf pas 26 en heb ook genoeg rationele redenen om geen kind te willen, maar wat nou als ik straks in een vlaag van hormonale verstandsverbijstering ineens wel kinderen wil? Ik hoop echt dat als dat zou gebeuren ik dan rationeel kan blijven, want ik weet vrij zeker dat ik spijt ga hebben als haren op m'n hoofd als ik weer bij zinnen kom ;-D

Maar goed, hier zat vrouwen die ook dat nooit gehad hebben, dus misschien valt het mee :mrgreen:
Ik hoorde ook al die verhalen van vrouwen die na hun 30e ineens een 'drang' kregen en heb ook ontelbare keren gehoord dat dat bij mij ook zou gebeuren.

Ik werd er gewoon bijna bang van... Maar nu 33 en er rammelt nog steeds niets. Interesse is er nog steeds niet en juist doordat vriendinnen nu kinderen krijgen zie ik nog duidelijker alle nadelen!
Chrome11 schreef:
11-05-2019 12:42
Maar goed, hier zat vrouwen die ook dat nooit gehad hebben, dus misschien valt het mee :mrgreen:

Ik was er ook bang voor, maar het is inderdaad nooit gekomen. Sterker nog, ik ben er steeds meer van overtuigd dat het krijgen van een kind gewoon niets voor mij is. En ik ben inmiddels over de 40, dus ik denk dat het niet meer gaat komen. Mensen zijn ook maar gestopt met zeggen dat "het nog wel komt". ;-D
Full_Moon schreef:
11-05-2019 10:45
Dus je had meer een twijfel omdat het een logische stap zou zijn vanuit maatschappelijke verwachtingen?

Ik twijfel absoluut niet, ik weet dat een kind me alleen maar ongelukkig zou maken. Het is meer dat ik me realiseer dat niemand dat gegeven accepteert met een simpele oké. Iedereen zegt dat het nog wel veranderd, en als je iets vaak genoeg hoort dan ga je het als vanzelf bijna geloven. Ik vind het juist een doodeng idee, dat mijn 'biologische klok' me opeens zou opzadelen met een kind dat ik rationeel niet eens wil.

Ik ben dus echt ontzettend blij met dit topic, hier hoor ik de andere kant en ben ik juist normaal :-D

Twijfel wil ik het niet noemen, maar wel een moment dat ik er over na ging denken 'of wij ook niet moesten'. :-)

Tuurlijk ben je normaal.
Dus nee, niet iedereen wordt gelukkig van kinderen, maar zo te horen heb je vervelende mensen in je omgeving die je 'nee' niet accepteren. Ga je dan steeds de discussie met hen aan? Dat zou ik niet doen, mensen die zo bekrompen zijn overtuig je zelden.

En die biologische klok heeft gelukkig geen tel geluid bij mij. :mrgreen:
En ik zit op een leeftijd dat het niet meer kan, dus het is geen optie meer. Het gaat erom dat je het leven leeft wat bij je past. Of dat nu met of zonder is, dat maakt niet uit.
anoniem_380790 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 13:13
7.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
11-05-2019 13:05
Ik was er ook bang voor, maar het is inderdaad nooit gekomen. Sterker nog, ik ben er steeds meer van overtuigd dat het krijgen van een kind gewoon niets voor mij is. En ik ben inmiddels over de 40, dus ik denk dat het niet meer gaat komen. Mensen zijn ook maar gestopt met zeggen dat "het nog wel komt". ;-D
Wat heerlijk rustig lijkt me dat ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ja, de 40 passeren kan in dit geval een zegen zijn!

Ik wist zelf eigenlijk altijd al wel dat ik me niet wilde voortplanten. Toch was ik tot mijn 35e wel eens bang dat ik ineens 'dat gevoel' zou krijgen. Leek me doodeng, want dan zou ik mezelf niet meer herkennen. Gelukkig nooit gebeurd!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik lees net in 'n topic van een 44-jarige dat je in Nederland tot maar liefst 50 jaar een vruchtbaarheidsbehandeling mag laten uitvoeren: WTF!!! :O

En ik maar denken dat die grens op 40 lag (en dat vind ik persoonlijk al oud)
Alle reacties Link kopieren
Absurd! Dat wil je je kind toch ook gewoon niet aandoen?!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
11-05-2019 14:45
Absurd! Dat wil je je kind toch ook gewoon niet aandoen?!
Ik vind het ook super egoisch. En deze middelbare dame in kwestie heeft ook al 2 pubers rondlopen, maar ja, nieuw lief, dus dan moet er een liefdesbaby komen :facepalm: Hopelijk is het een nep topic.
redbulletje schreef:
11-05-2019 14:38
Ik lees net in 'n topic van een 44-jarige dat je in Nederland tot maar liefst 50 jaar een vruchtbaarheidsbehandeling mag laten uitvoeren: WTF!!! :O

En ik maar denken dat die grens op 40 lag (en dat vind ik persoonlijk al oud)

Pfff dat is wel oud zeg. Dan zijn de meeste vrouwen toch ook niet vruchtbaar meer? Waarom perse dan nog een behandeling volgen als het biologisch al bepaald is dat vrouwen dan niet meer vruchtbaar zijn. Is een goede reden voor.
Kost de samenleving ook klauwen met geld om al die vrouwen in de overgang alsnog van een kind te voorzien.
Echt bizar inderdaad! Ik ben niet bewust kindvrij, maar hoe graag ik ook wel kinderen wil, ik kan me niet voorstellen dat je op die leeftijd nog voor een lurvvbeeb zo'n behandeling ondergaat. Nog los van de kosten (als ik het nu zou ondergaan zou het net zoveel kosten), het is gewoon een aanslag op je lichaam die er dan al helemáál niet meer op zit te wachten, en voor een kind is het ook gewoon echt niet tof om zo'n nakomertje met bejaarde ouders te zijn. Mijn oma was verdorie 44 toen ik geboren werd, en dat is dan weer erg jong, maar qua leeftijd is dat een stuk passender dan dat ze mijn moeder was geweest.
Op een gegeven moment moet je gewoon accepteren dat je te oud (en niet vruchtbaar genoeg meer) bent om nog een kind te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij gaan alle afgezaagde zinnen als; je krijgt er zoooveel voor terug! echt niet op. Ik heb echt zoveel verdriet zorgen en ellende van mijn kinderen gehad. Als ik toen wist wat ik nu weet was ik er nooit aan begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ouwwiefke schreef:
11-05-2019 15:27
Voor mij gaan alle afgezaagde zinnen als; je krijgt er zoooveel voor terug! echt niet op. Ik heb echt zoveel verdriet zorgen en ellende van mijn kinderen gehad. Als ik toen wist wat ik nu weet was ik er nooit aan begonnen.
Wat heftig! Voor beide partijen. Maar dapper dat je het durft toe te geven. Ik geloof best dat het hebben van kinderen heel erg kan tegenvallen.
Ouwwiefke schreef:
11-05-2019 15:27
Voor mij gaan alle afgezaagde zinnen als; je krijgt er zoooveel voor terug! echt niet op. Ik heb echt zoveel verdriet zorgen en ellende van mijn kinderen gehad. Als ik toen wist wat ik nu weet was ik er nooit aan begonnen.

Wat eerlijk van je, en wat verdrietig voor je. :hug:
@Ouwwiefke, :hug: Hoe is het nu? Wonen je kinderen nog thuis? Hoe is je band met hen?

Ik heb eigenlijk heel lang niet geweten of ik kinderen wilde. Volgens mij was ik toch wel een beetje geconditioneerd dat het normaal zou moeten zijn om ze te willen. Heb dus lang volgehouden dat ik misschien wel kinderen wilde, maar niet nu. Maar dat werd vanaf mijn 40e een beetje pathetisch... ;-D

Ik vind het eerlijk gezegd wel relaxed dat het nu geen issue meer is, omdat ik mezelf er te oud voor vind. En inderdaad, ook geen vragen of verwachtingen uit mijn omgeving meer. Best fijn.
Ouwwiefke schreef:
11-05-2019 15:27
Voor mij gaan alle afgezaagde zinnen als; je krijgt er zoooveel voor terug! echt niet op. Ik heb echt zoveel verdriet zorgen en ellende van mijn kinderen gehad. Als ik toen wist wat ik nu weet was ik er nooit aan begonnen.
Wat naar voor je. Vooral omdat je er zoveel voor op moet geven. Als het dan niet aan je verwachtingen voldoet dan voel je je wel miskocht.
Alle reacties Link kopieren
Wat een begripvolle reacties! Had me eigenlijk op wat anders voorbereid. Zal later antwoorden op specifieke vragen. Ik heb momenteel eters. Echt bedankt voor de begripvolle reacties! Ben heel anders gewend. :hug:
redbulletje schreef:
11-05-2019 14:38
Ik lees net in 'n topic van een 44-jarige dat je in Nederland tot maar liefst 50 jaar een vruchtbaarheidsbehandeling mag laten uitvoeren: WTF!!! :O

En ik maar denken dat die grens op 40 lag (en dat vind ik persoonlijk al oud)

Ik moet me inhouden om er niet een hele rant uit te gooien op dat topic.
RégineFilange schreef:
11-05-2019 18:16
Ik moet me inhouden om er niet een hele rant uit te gooien op dat topic.
Haha, herkenbaar!

Ik zit soms ook te typen, te wissen, te typen, te wissen etc tot ik een volgens mijn gevoel ban-proof reactie heb.
redbulletje schreef:
11-05-2019 18:19
Haha, herkenbaar!

Ik zit soms ook te typen, te wissen, te typen, te wissen etc tot ik een volgens mijn gevoel ban-proof reactie heb.

Ik zat af te wegen of het me waard was, ben morgen bijv toch heel de dag weg :D

Maarja, je wil ook niet heel je reputatie als 'oke forummer' te grabbel gooien ;)
RégineFilange schreef:
11-05-2019 18:21
Ik zat af te wegen of het me waard was, ben morgen bijv toch heel de dag weg :D

Maarja, je wil ook niet heel je reputatie als 'oke forummer' te grabbel gooien ;)
Als je nog geen bangeschiedenis hebt, dan krijg je alleen een waarschuwing! Dat heb je er toch wel voor over? :hihi: :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven