Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een heerlijk rustig weekend! Ook de feestdagen zien er rustig uit. Die tweede lockdown maakt voor mij persoonlijk ook niet uit. Ik heb een kantoorbaan en geen kinderen. Verder geen last van eenzame gevoelens gelukkig, dus ik vind het allemaal wel prima. Ik bestel alles wat ik nodig heb online en verder vermaak ik mij wel.
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
18-12-2020 18:00
Hier ook een heerlijk rustig weekend! Ook de feestdagen zien er rustig uit. Die tweede lockdown maakt voor mij persoonlijk ook niet uit. Ik heb een kantoorbaan en geen kinderen. Verder geen last van eenzame gevoelens gelukkig, dus ik vind het allemaal wel prima. Ik bestel alles wat ik nodig heb online en verder vermaak ik mij wel.
Mooi Skadí!
Blijenvrij schreef:
18-12-2020 17:31
Heerlijk, he, die rustige weekenden zonder iets op de agenda. Kan ik ook zo van genieten.
Wat oud en nieuw betreft, meestal blijf ik op, maar we hebben een keer gehad dat we om 11.00 op bed lagen en gingen slapen. ;) Ik heb al moeite genoeg om het zolang vol te houden.

Pfff, nou zou ik iets schrijven, ben ik het kwijt. Ik wordt ouder. :bonk:
Ja echt heerlijk Blijenvrij! Je wordt ouder 😉😂
Racoon1977 schreef:
18-12-2020 18:27

:proud:
Racoon1977 schreef:
18-12-2020 18:27
Dat wilde ik tikken :high5:

Welkom Racoon :)

Nog drie kantoordagen te gaan dit jaar. Is denk ik niet voor het eerst dat het me (bijna) ontging dat schoolvakanties iets ruimer zijn dan mijn kerstreces/ Ik geloof niet dat ik de buren benijd :biggrin:
Ik geniet van 't winterzwemmen, dat is echt zó verkwikkend en een natuurlijke antidepressiva.

Verder is mijn kerst niet veel anders dan anders. Gewoon met m'n moeder thuis lekkere hapjes en drankjes en leuke films of spannende series.

Enige wat echt anders is is dat we niet uit eten kunnen op mijn verjaardag, maar we laten een lokaal restaurant gewoon een lekkere maaltijd bezorgen volgende week.
redbulletje schreef:
19-12-2020 16:13
Ik geniet van 't winterzwemmen, dat is echt zó verkwikkend en een natuurlijke antidepressiva.

Verder is mijn kerst niet veel anders dan anders. Gewoon met m'n moeder thuis lekkere hapjes en drankjes en leuke films of spannende series.

Enige wat echt anders is is dat we niet uit eten kunnen op mijn verjaardag, maar we laten een lokaal restaurant gewoon een lekkere maaltijd bezorgen volgende week.
Jammer dat je niet uiteten kunt, Redbulletje. Maar gelukkig bestaat er wel de mogelijkheid om iets te laten bezorgen. Wanneer ben je jarig? En hoe “jong” word jij? Ben zelf 43 jaar, geworden in oktober. Is het winterzwemmen in zwembad of openlucht?
Watervrouw333 schreef:
19-12-2020 15:55
Dat wilde ik tikken :high5:

Welkom Racoon :)
😂😂...is goed hoor! Dankjewel!
Leuk nog een man in het topic zodat we ook verhalen horen van een mannelijke invalkshoek ;)

Ik ook een rustige kerst, lekker hobbyen, huis wat opruimen *kuch* . Ik ga me zelfs niet uitsloven op het kerstmenu denk ik, terwijl ik koken wel erg leuk kan vinden.
Erg drukke weken gehad op het werk dus wel hard aan toe. Helaas woens- en donderdag nog even werken. Vorig jaar was ik na kerst een rondje Bristol/Gloucester om wat te fotograferen en rond te zwerven. Dit jaar mijn provincie beter verkennen. :D

Een paar weken geleden heb ik een zwangere vriendin gefotografeerd en kreeg gelijk al verzoekjes van familieleden. Ik heb aangegeven dat het gewoon was om ook die tak van sport even geprobeerd te hebben maar ik me er niet op toe ga leggen. Mijn vriendin is gewoon een mooie vrouw met een mooie jurk in een mooi bos, thass' al.
Racoon1977 schreef:
19-12-2020 17:54
Jammer dat je niet uiteten kunt, Redbulletje. Maar gelukkig bestaat er wel de mogelijkheid om iets te laten bezorgen. Wanneer ben je jarig? En hoe “jong” word jij? Ben zelf 43 jaar, geworden in oktober. Is het winterzwemmen in zwembad of openlucht?
Ik word al 52 en ik zwem in mijn onverwarmde Intex bad in de openlucht. Momenteel is het water een heerlijk frisse 6 graden en da's prima te doen voor mij. Heb vandaag 20 minuutjes gezwommen. Vorige week was 't een keer maar 3 graden, dat was pittiger.
Wat dapper :-|
Hoe groot is je zwembad Redbul? Lijkt me echt heerlijk, maar ben wel bang dat het algauw erbij blijft om het te gebruiken. Lijkt me wel koud, maar dat zal een kwestie van wennen zijn. Is in de sauna ook zo. Daar sta je soms in de vrieskou naakt af te koelen.
Het is in elk geval goed voor je immuunsysteem.

@Forumster, volgens mij hebben veel fotografen daar last van. Kan je goed nee zeggen? Dat scheelt in elk geval.
Dat afkoelen na de sauna vind ik wel heel lekker, maar dan ben je nog zo warm. Vanuit gewoon in koud water stappen klinkt alles behalve aantrekkelijk. Waarschijnlijk is het vooral daarna lekker?

Ik kan niet goed nee zeggen, maar dit heb ik redelijk weg kunnen wuiven ja. Dat ik meer van de bossen ben ;)
Blijenvrij schreef:
19-12-2020 21:23
Hoe groot is je zwembad Redbul? Lijkt me echt heerlijk, maar ben wel bang dat het algauw erbij blijft om het te gebruiken. Lijkt me wel koud, maar dat zal een kwestie van wennen zijn. Is in de sauna ook zo. Daar sta je soms in de vrieskou naakt af te koelen.
Het is in elk geval goed voor je immuunsysteem.

@Forumster, volgens mij hebben veel fotografen daar last van. Kan je goed nee zeggen? Dat scheelt in elk geval.
Het bad is 4.60 doorsnee. Heb 't van 2018 en toen in september afgebroken. Vorig jaar bedacht ik dat ik 'm wilde laten staan en ben gewoon door blijven zwemmen toen het kouder werd. Een uitdaging voor mezelf tot hoe koud ik zou volhouden. Dat bleek dus gewoon de hele winter door uiteindelijk inclusief nieuwjaarsduik en zwemmen tijdens die ene sneeuwbui in februari. Het voelt echt goed en helpt tegen de winterdepressie. Zou ook goed voor de vetverbranding zijn, maar dat lukt helaas nog niet best ;-D
redbulletje schreef:
19-12-2020 22:55
Het bad is 4.60 doorsnee. Heb 't van 2018 en toen in september afgebroken. Vorig jaar bedacht ik dat ik 'm wilde laten staan en ben gewoon door blijven zwemmen toen het kouder werd. Een uitdaging voor mezelf tot hoe koud ik zou volhouden. Dat bleek dus gewoon de hele winter door uiteindelijk inclusief nieuwjaarsduik en zwemmen tijdens die ene sneeuwbui in februari. Het voelt echt goed en helpt tegen de winterdepressie. Zou ook goed voor de vetverbranding zijn, maar dat lukt helaas nog niet best ;-D

Knap, en het zal je mindset zijn om vol te houden. Ik denk dat het je het zoals jij het opgebouwd hebt, makkelijker vol te houden is. Dus zomers beginnen en doorzwemmen in de winter. Andersom lijkt me erg lastig.
Ik heb altijd veel respect voor de Iceman, Wim Hof, willen is (vaak) kunnen.
In het IJsselmeer heb je ook mensen die 's winters doorzwemmen. Je wordt er erg sterk van, en ik kan me herinneren dat die mensen nooit verkouden waren. Zelfs als het vroor ging er eentje zwemmen. Hij nam een bijl mee om het ijs kapot te hakken.

Moet je nou vaak het water verversen of valt dat mee?
Forumster schreef:
19-12-2020 21:35
Dat afkoelen na de sauna vind ik wel heel lekker, maar dan ben je nog zo warm. Vanuit gewoon in koud water stappen klinkt alles behalve aantrekkelijk. Waarschijnlijk is het vooral daarna lekker?

Ik kan niet goed nee zeggen, maar dit heb ik redelijk weg kunnen wuiven ja. Dat ik meer van de bossen ben ;)

Mooi, want anders blijf je aan de gang.

Klopt dat je in de sauna zelf warm bent, dat scheelt. De damp komt van je af. Maar als ik er goed over nadenk: in de sauna kan ik erg treuzelen om in het koude water te gaan, ik doe het wel omdat je anders hoofdpijn kan krijgen als je niet afkoelt. Maar 's winters in een onverwarmd zwembad zou me waarschijnlijk veel zwaarder vallen. Moet ik toch maar even over nadenken nog.
Blijenvrij schreef:
19-12-2020 23:05
Knap, en het zal je mindset zijn om vol te houden. Ik denk dat het je het zoals jij het opgebouwd hebt, makkelijker vol te houden is. Dus zomers beginnen en doorzwemmen in de winter. Andersom lijkt me erg lastig.
Ik heb altijd veel respect voor de Iceman, Wim Hof, willen is (vaak) kunnen.
In het IJsselmeer heb je ook mensen die 's winters doorzwemmen. Je wordt er erg sterk van, en ik kan me herinneren dat die mensen nooit verkouden waren. Zelfs als het vroor ging er eentje zwemmen. Hij nam een bijl mee om het ijs kapot te hakken.

Moet je nou vaak het water verversen of valt dat mee?
In het voorjaar vanwege het stuifmeel (dat pakt het filter niet) en dat gaat wel tot in de zomer door. Alg kan ik goed bestrijden met chloor en antialg en de pomp. Nu is de pomp afgekoppeld en i.t.t. vorig jaar is er nu wel wat alggroei helaas. Vorig jaar is het zwembad in de wintermaanden kraakhelder gebleven. Snap ook niet wat er nu anders is.
Het is idd makkelijker om gewoon door te zwemmen als het kouder wordt, maar soms gaat 't opeens hard met die temperatuurdaling en dan is het toch weer even afzien. Nu ben ik echt weer comfortabel met die 5-6 graden. Ik zie die filmpjes idd op de facebook van WHM over dat ijs hakken. Dat heb ik nog niet hoeven doen, haha! ;-D Hopelijk wordt het geen strenge winter want ik wil niet dat mijn zwembad kapot vriest.
Ik doe als warming up even een beetje bladharken ofzo. En na het zwemmen doe ik eerst op m'n gemakje het zeil er weer overheen zodat ik niet een te harde overgang naar de warmte krijg.
Dat winterzwemmen in die meren vind ik wel dapper. Dan heb je toch een veel hogere drempel, want je moet er helemaal naartoe, je ter plaatse uitkleden en je moet je afdrogen en weer aankleden om naar huis te gaan zonder dat je eerst kunt douchen.
RickDalton schreef:
13-12-2020 14:55
tjonge jonge. we hebben weer een man die niks uitspookt thuis

kinderen/irritaties-door-taakverdeling- ... e2bf497097

-zit vaak op een playstation te spelen in zijn vrije tijd
-verkiest het om met de playstation te spelen ipv met zijn dochter.

ongelofelijk :|

lot uit de loterij dit gast
Ik heb alleen de eerste en laatste 2 pagina's gelezen. Treurig. Hoop dat ze eruit komen samen.

Ik denk dat t kind zelf het nu nog niet doorheeft maar dat gebeurt wel als het kind ouder is. Lijkt me heel moeilijk als je weet dat een van je ouders jou liever niet gekregen had...

En ja, ik begrijp de vader, ik zou ook de PlayStation kiezen boven zorgen voor een 1-jarige. Daarom heb ik die 1-jarige ook niet 🤐
RickDalton schreef:
15-12-2020 14:45
denk dat veel vrouwen ook in de 32+ leeftijd zitten en niet meer zou kieskeurig zijn wat betreft de man, die zoeken een 'zaaddonor' (om het maar oneerbiedig te zeggen) en accepteren elke gek die zich aanbiedt

en nee een man veranderd niet als er kinderen komen, die gaat wellicht de eerste paar weken zijn best doen maar vervalt vrij snel in zijn 'default network' gedrag en dat zijn andere prioriteiten dan vrouw en kids.

niet voor iedereen he, ik zal het wat nuanceren deze keer
Mee eens, ik heb het gezien in mijn nabije omgeving van 2 goede vriendinnen. Die zochten geen partner maar een "potentiële vader" inderdaad. Kozen iemand die totaal niet bij de pastten maar de kinderwens maakte alles zogenaamd goed.

Sneu voor hen dat die hormonen zo sterk zijn. En vooral sneu voor die kinderen.
Skadí schreef:
15-12-2020 17:38
Klinkt goed! Afstand nemen van sommige mensen kan heel gezond zijn. Sommige mensen brengen je gewoon geen positiviteit en een goed gevoel. Daarnaast is het balen dat je gevoelig bent voor depressie en angst. Ik heb hier zelf mijn eigen portie van meegemaakt (dankzij mijn jeugd) en het blijft altijd een zwakke plek. Je omringen met mensen die wel goed voor je zijn brengt je echter echt heel veel :)

:hug: voor jullie Yess en Skadi :heart:
Bank
Hangen
Wijn
Bijkomen

tot zover mijn constructieve bijdrage vandaag :)
redbulletje schreef:
19-12-2020 16:13

Ik zag het op je Facebook ja. Bizar dat jij in zulke temperaturen in je badpak buiten gaat plonsen 😜
al is koud douchen wel goed voor je huid en bloedsomloop... Ik kan het echt niet haha. Zelfs in de sauna sla ik altijd het koude bad over.
koekie1980 schreef:
20-12-2020 11:25
Ik heb alleen de eerste en laatste 2 pagina's gelezen. Treurig. Hoop dat ze eruit komen samen.

Ik denk dat t kind zelf het nu nog niet doorheeft maar dat gebeurt wel als het kind ouder is. Lijkt me heel moeilijk als je weet dat een van je ouders jou liever niet gekregen had...

En ja, ik begrijp de vader, ik zou ook de PlayStation kiezen boven zorgen voor een 1-jarige. Daarom heb ik die 1-jarige ook niet 🤐
hahahaha ja ik zou ook een playstation (of goed boek, glas wijn, sauna , volledig verzorgde wellness, weekendje reykjavik,etc,etc) verkiezen boven een kind. dus wat dat betreft snap ik die man wel. alleen wel dom dat je vervolgens wel moet meebetalen (18 jaar!) aan dat stukje 'collaterale schade' :hihi:
Mijn dag is echt heel anders, Rick!
Yoga
Ontbijt
Bankhangen
Wandelen
Wijn drinken
Eten
Bankhangen
:biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven